يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵

گفتگو

گام‌های تازه در مسیر عدالت پرداختی در زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی نفت

گام‌های تازه در مسیر عدالت پرداختی در  زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی نفت
پیام خوزستان - رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان نفت ماهشهر معتقد است اجرای شیوه‌نامه جدید، عدالت در پرداخت شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت را به همراه دارد.
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان نفت ماهشهر معتقد است اجرای شیوه‌نامه جدید، عدالت در پرداخت شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت را به همراه دارد.

عبدالصاحب غالبی در گفت‌وگو با خبرنگارشانا درباره ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت حقوق و مزایا در زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت بیان کرد: رعایت سقف خالص پرداختی در شرکت سرمایه‌گذاری اهداف، شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی نفت اهمیت بسیاری دارد و توزیع عادلانه منابع در این بخش، حتی به‌صورت نسبی، باید به‌طور جدی دنبال شود.
وی افزود: این موضوع نیازمند ایجاد نظم، هماهنگی و جلوگیری از تبعیض‌هایی است که ممکن است در این حوزه شکل بگیرد. به همین دلیل، ابلاغ چنین شیوه‌نامه‌ای اقدامی مؤثر و مثبت است و در صورت اجرای صحیح، می‌تواند رضایت قابل توجهی را در میان کارکنان و بازنشستگان ایجاد کند.
رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان نفت ماهشهر ادامه داد: در گذشته برخی افراد در شرکت‌های زیرمجموعه اهداف از امتیازهایی داشتند که به نابرابری در صنعت نفت دامن می‌زد، اجرای این شیوه‌نامه می‌تواند با کاهش این نابرابری‌ها، زمینه افزایش رضایت‌مندی را فراهم کند.
غالبی با بیان اینکه اجرای دقیق این شیوه‌نامه در همه شرکت‌ها و بخش‌های مختلف نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت، گفت: نباید فراموش کرد که صندوق بازنشستگی از منابع مالی متعلق به اعضای خود بهره می‌برد؛ منابعی که از محل دارایی‌های صندوق، فعالیت و تولید شرکت‌های وابسته به اهداف و همچنین تسهیلات بانکی تأمین می‌شود و محدودیت‌هایی هم دارد.
وی تأکید کرد: اگر به این محدودیت منابع توجه نشود، ممکن است صندوق با مشکلات مالی و زیان روبه‌رو شود. ازاین‌رو، در اوضاع اقتصادی کنونی و با توجه به نرخ تورم، صیانت از منابع مالی صندوق و تضمین تداوم فعالیت آن ضرورتی انکارناپذیر است.
رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان نفت ماهشهر یادآور شد: در گذشته، به دلیل آشنایی ناکافی برخی مدیران با شرایط صنعت نفت، مشکلاتی برای بازنشستگان و حتی شاغلان این صنعت ایجاد شد. درحالی‌که صندوق متعلق به شاغلان، بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت است و تأمین به‌موقع مطالبات این سه گروه نقش مهمی در حفظ رضایت آنان دارد.
غالبی تصریح کرد: رضایت کارکنان، بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت یکی از مهم‌ترین عوامل پایداری و موفقیت این صنعت در کشور است. با توجه به ابلاغ این شیوه‌نامه، می‌توان امیدوار بود با پیگیری‌های شخص وزیر نفت و مدیران کنونی صنعت نفت، ازجمله صدیقه خزایی، معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، با اشراف کامل به اوضاع، زمینه اصلاح برخی نارسایی‌ها و احقاق حقوق کارکنان و بازنشستگان را فراهم کنند.
وی در پایان گفت: خوشبختانه مدیران صنعت نفت با تأمین بخشی از مطالبات موجود، گام‌هایی مؤثر در جلب رضایت کارکنان و بازنشستگان برداشته‌اند و امیدوارم این روند ادامه یابد تا مزایا و خدمات جانبی نیز به‌شکلی عادلانه میان بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت توزیع شود.


نظرات شما