پیام خوزستان - تسنیم / رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال توسط بنیاد مستضعفان بر کوتاهتر شدن مسیر و فاصله تهران شمال تاکید کرد و گفت: به همت مهندسان ایرانی باند شرقی قطعه دوم آزادراه تهران-شمال نیمه دوم شهریور به بهرهبرداری میرسد.
حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح باند شرقی قطعه دوم آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: آنچه که در این پروژه اهمیت دارد این است که همه عملیات مهندسی و ساخت این بخش از آزادراه توسط مهندسان ایرانی انجام شده است.
وی افزود: در باند شرقی قطعه دوم آزادراه تهران-شمال جاده مشاهده نمیشود و هر آنچه که به چشم میخورد پل و تونل است که این مدل پیچیدگی و سختی کار را به وضوح به نمایش می گذارد.
دهقان خاطرنشان کرد: مجموعه کار در باند شرقی قطعه دوم آزادراه با برنامه ریزی در یک سال گذشته انجام شد. در انجام کار چند نکته از جمله استانداردها و رعایت نکات ایمنی را در این پروژه مد نظر قرار دادیم.
وی ادامه داد: رعایت استانداردهای زیست محیطی یکی از نکات مهم است؛ آنچه که در اجرای این پروژه مد نظرداشتیم این بود که پوششهای گیاهی و زیستبومهای جانوری منطقه نباید آسیب ببیند و اگر آسیبی به این بخش وارد می شود باید حداقلی باشد.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: موضوع مهم بعدی برای ما در اجرای پروژه سرعت در کار است. در اجرای این پروژه شاهد همکاری خوب دولت و وزارت راه و شهرسازی بودهایم و البته سازمان محیط زیست هم سعی میکند تا با ما در این پروژه همکاری داشته باشد.
وی افزود: اگر همه ما با هم همراه باشیم و مسیری را که در یک سال و اندی پیش پیمودهایم را ادامه دهیم میتوانیم امیدوار باشیم پروژه آزادراه تهران-شمال در مدت زمانی کمتر از پنج سال آینده به بهره برداری برسد.
دهقان خاطرنشان کرد: ما برای تکمیل پروژه آزادراه باید تجهیزات جدیدی را وارد کار کنیم چرا که ادامه مسیر در قطعه سوم نیز بیشتر پل و تونل است.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ما در اجرای قطعه سوم آزادراه با مسائل دیگری همچون پیچیدگی زمینی که قرار است پروژه در آن مناطق اجرا شود مواجه هستیم و باید خودمان را آماده کنیم که از عهده رفع مشکلات در اجرای پروژه در ادامه مسیر برآییم.
وی افزود: باند شرقی قطعه دوم آزادراه در نیمه دوم شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید و امکان تردد از آن فراهم خواهد شد.
دهقان خاطرنشان کرد: با افتتاح باند شرقی قطعه دوم آزادراه هم زمان و هم مسیر کوتاه میشود و هم ایمنی افزایش می یابد و با توجه به جذابیت های موجود در راه، مسیر یک مسیر تفریحی محسوب میشود.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: با هوشمندسازی آزادراه، میزان تصادفات در مسیر تقریبا به صفر میرسد و در بحث اشتغالزایی در اجرای این پروژه به طور متوسط سه هزار نفر مشغول به کار هستند.
وی افزود: پروژه آزادراه تهران-شمال یک پروژه مشترک بین وزارت راه و بنیاد مستضعفان است که اجرای کار توسط بنیاد به پیمانکاران سپرده می شود.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: قرار بود تا کار اجرای قطعه سوم آزادراه از ابتدای سال جدید آغاز شود و پیمانکاران آن نیز مشخص شده اند.
دهقان خاطرنشان کرد: قطعه سوم آزادراه از نظر فنی و اجرا از پیچیدگیهایی بسیاری برخوردار است و ملاحظات زیست محیطی نیز کار را به تأخیر انداخته که با حل آنها اجرای پروژه در قطعه سوم آغاز خواهد شد.
وی افزود: هیچ پیمانکار خارجی در اجرای قطعه سوم آزادراه مشارکت ندارد و کار توسط مهندسین ایرانی انجام خواهد شد.
دهقان خاطرنشان کرد: در مورد عوارض آزادراه باید هماهنگیهای لازم در این باره بین بنیاد و وزارت راه انجام شود اما اگر عوارض آزادراه تنها هزینه های بهره برداری و نگهداری آن را تأمین کند ما راضی هستیم.
بازار ![]()