سه شنبه ۲ تير ۱۴۰۵

گفتگو

کمپرسور گاز منطقه ۲ انتقال گاز با تکیه بر توان داخلی به چرخه بهره‌برداری بازگشت

کمپرسور گاز منطقه ۲ انتقال گاز با تکیه بر توان داخلی به چرخه بهره‌برداری بازگشت
پیام خوزستان - مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران از اجرای موفق عملیات تعویض ولو (شیر) ۳۰ اینچ یکی از کمپرسورهای گاز در تأسیسات تحت پوشش این منطقه خبر داد و گفت: با انجام این عملیات تخصصی، شرایط بهره‌برداری ایمن و پایدار از این تجهیز راهبردی فراهم و کمپرسور دوباره به چرخه بهره‌برداری بازگشت.
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران از اجرای موفق عملیات تعویض ولو (شیر) ۳۰ اینچ یکی از کمپرسورهای گاز در تأسیسات تحت پوشش این منطقه خبر داد و گفت: با انجام این عملیات تخصصی، شرایط بهره‌برداری ایمن و پایدار از این تجهیز راهبردی فراهم و کمپرسور دوباره به چرخه بهره‌برداری بازگشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، اسدالله مهری گفت: با هدف حفظ آمادگی عملیاتی تأسیسات و ارتقای قابلیت اطمینان تجهیزات راهبردی، عملیات تعویض ولو ۳۰ اینچ کمپرسور گاز با تکیه بر توان فنی و تخصصی کارکنان منطقه با موفقیت انجام شد.
وی افزود: این ولو به دلیل مشکل مکانیکی و اختلال در عملکرد، برای مدتی امکان بهره‌برداری کامل از کمپرسور را محدود کرده بود که پس از انجام بررسی‌های کارشناسی، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم، عملیات تعویض آن در دستور کار قرار گرفت.
مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران با اشاره به نقش مهم کمپرسورها در فرایند انتقال گاز کشور گفت: کمپرسورها از تجهیزات کلیدی در حفظ فشار و تداوم جریان گاز در شبکه سراسری به شمار می‌روند و نگهداری مناسب و رفع به‌موقع نواقص آن‌ها تأثیر مستقیمی بر افزایش ضریب اطمینانی و پایداری تأسیسات دارد.
مهری ادامه داد: این عملیات با رعایت کامل الزامات فنی، ایمنی و عملیاتی و با بهره‌گیری از توان و دانش نیروهای متخصص منطقه اجرا شد و پس از انجام آزمون‌ها و ارزیابی‌های لازم، کمپرسور در شرایط مطلوب عملیاتی قرار گرفت و به چرخه بهره‌برداری بازگشت.
وی با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های داخلی در اجرای پروژه‌های تعمیراتی گفت: اتکا به دانش فنی و تجربه کارکنان متخصص، افزون‌بر کاهش زمان و هزینه اجرای عملیات، نقش مهمی در ارتقای آمادگی عملیاتی تأسیسات و افزایش بهره‌وری تجهیزات دارد.
مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز ایران در پایان با قدردانی از تلاش کارکنان واحدهای تعمیرات و بهره‌برداری بیان کرد: اجرای برنامه‌های تعمیراتی پیشگیرانه و بهبود مستمر تجهیزات راهبردی با هدف تضمین انتقال ایمن، پایدار و مطمئن گاز در دستور کار این منطقه قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.


نظرات شما