پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۴

فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح "مدرسه تراز سند تحول بنیادین" تأکید کرد:

اجرای الگوی مدرسه تراز، گامی مهم در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین/ ارتقای نقش مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی مهمترین شاخصه الگوی مدرسه تراز

اجرای الگوی مدرسه تراز، گامی مهم در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین/ ارتقای نقش مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی مهمترین شاخصه الگوی مدرسه تراز
پیام خوزستان -
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ ناصر علی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح «مدرسه تراز» در مدرسه طلایه داران ناحیه 1 اهواز، با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی این الگو در چارچوب سند تحول بنیادین، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم تحول در تعلیم و تربیت، اجرایی‌سازی الگوی مدرسه تراز است که در استان خوزستان بنا داریم آن را به صورت عملیاتی در مدارس پیاده‌سازی کنیم.
وی افزود: در این الگو، محور اصلی تمام فعالیت‌ها مدیر مدرسه است که با عنوان «رهبر مدرسه» معرفی می‌شود و از محدودیت‌های پیشین یک مدیر کاسته خواهد شد. به این ترتیب دامنه اختیارات و قدرت اجرایی مدیران افزایش یافته تا بتوانند نکات تحولی موردنظر را در مدرسه عملی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: در الگوی مدرسه تراز، هدف ما این است که ارتباط مدیران مدارس تنها محدود به دانش‌آموز یا معلمان نباشد؛ بلکه تعاملات در سه محور معلم، دانش‌آموز و اولیای دانش‌آموزان با انعطاف بیشتر شکل بگیرد تا بتوان از همه ظرفیت‌ها در جهت رشد و تعالی تعلیم و تربیت در مدارس بهره برد.
علی فر در پایان گفت: همه فعالیت های های آموزشی و تربیتی حول محور مدیر مدرسه به راهبر اصلی برنامه های تحولی متمرکز می شود چرا که بدون همراهی و هم افزایی مدیر هیچ کدام از برنامه ها عملا محقق نخواهند شد‌.

پیام خوزستان

پیام خوزستان

پیام خوزستان


نظرات شما