پیام خوزستان - تسنیم /هنوز هشت جای خالی در تیمهای فرمول یک برای فصل آینده باقی مانده است. بیایید نگاهی بیندازیم به رانندگان قطعی که قراردادشان پیشتر امضا شده و همزمان جایگاههای خالی را پر کنیم تا تصویری روشنتر از ترکیب تیمها در فصل 2026 و پیشبینی رقابتها داشته باشیم.
مکلارن: لاندو نوریس و اسکار پیاستری
مکلارن با ثبات و آرامش به مسیر خود ادامه میدهد. لاندو نوریس و اسکار پیاستری قراردادهای بلندمدتی دارند و مگر اینکه ناگهان در هر گرندپری رقابتی شدید و غیرمنتظره شکل بگیرد، به نظر میرسد این دو راننده برای فصلهای آینده همپیمان خواهند بود.
فراری: شارل لکلرک و لوئیس همیلتون
هرچند لوئیس همیلتون اخیراً با نگاهی منتقدانه گفته که فراری باید به فکر جانشین او باشد اما بعید است قهرمان هفت دوره جهان به این زودیها تیم را ترک کند. همیلتون قصد دارد ابتدا خودروی فراری جدید بر اساس مقررات تازه را امتحان کند و سپس درباره آینده تصمیم بگیرد. بنابراین، اسکودریا فراری در فصل 2026 با همین ترکیب کار خود را آغاز خواهد کرد. در صورت بروز اتفاقی غیرمنتظره، گزینهای مثل الیور برمن از تیم هاس میتواند به سرعت به کمک فراری بیاید.

مرسدس: جورج راسل و آندرهآ کیمی آنتونلی
اگرچه قراردادهای راسل و آندرهآ کیمی آنتونلی هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است اما با کاهش تهدید انتقال مکس فرستاپن به مرسدس، این دو راننده نفس راحتی کشیدهاند. تمدید قرارداد آنتونلی به مسائل فنی مرتبط است اما راسل همچنان به آینده امیدوار است و نگرانی از بابت جانشینی توسط مکس فرستاپن ندارد.
ردبول: مکس فرستاپن و یوکی تسونودا
ردبول خوششانس بوده که فرستاپن از بندهای قراردادی خود برای جدایی استفاده نکرده است. هرچند سرنوشت همتیمی او هنوز مشخص نیست. جایگزینی کریستین هورنر با مکیس میتواند شانس یوکی تسونودا را افزایش دهد اما مدیریت ردبول هنوز هم ممکن است گزینههای دیگر را امتحان کند. به نظر میرسد ردبول قصد دارد دوران جدیدی را با ترکیبی از رانندگان باتجربه و جوان آغاز کند؛ اگرچه یوکی ممکن است ظرف یک سال آینده جای خود را از دست بدهد.
ویلیامز: الکساندر آلبون و کارلوس ساینس
جیمز وولز به دو راننده باتجربه و سریع خود وفادار مانده است. هرچند شایعاتی مبنی بر انتقال کارلوس ساینس به تیم دیگری و جایگزینی او با سرجیو پرس مطرح شده بود اما این گزارشها چندان واقعیت ندارند.
آستون مارتین: فرناندو آلونسو و لنس استرول
بازار

آستون مارتین با حفظ آرامش و بدون جنجال کار میکند. فرناندو آلونسو که در آستانه مسابقه سیوسوم خود است، آخرین فرصتهای خود برای کسب قهرمانی را میگذراند، در حالی که لنس استرول هنوز تمرکز اصلی خود را روی فعالیتهای خارج از پیست گذاشته است.

آئودی: نیکو هالکنبرگ و گابریل بورتولتو
هر دو راننده با قراردادهای بلندمدت در آئودی حضور دارند. تکیه روی قهرمان فرمول 2 یعنی گابریل بورتولتو تاکنون نتیجه داده و به نظر میرسد آلمانیها الماسی ارزشمند را یافتهاند. هرچند عملکرد تعیین خط هالکنبرگ ناپایدار است اما او در مسابقات توانایی خود را نشان داده و تجربه خوبی دارد.
ریسینگ بولز: لیام لاوسون و ایساک حجار
بدون تغییر در رانندگان ریسینگ بولز، این تیم همچنان به ترکیب حجار و لاوسون اعتماد دارد. ایساک یکی از استعدادهای درخشان است و لیام نیز خود را در جایگاهی مشابه دنیل ریکاردو میبیند؛ رانندهای که میتواند به ردبول برسد یا از برنامه کنار گذاشته شود. یک فصل دیگر در فرمول 2 میتواند به پیشرفت لاوسون کمک کند و تیم ردبول در نهایت تصمیم خواهد گرفت چه کسی را نگه دارد.
هاس: استبان اوکون و الیور برمن
آمریکاییها قصد دارند زوج برمن و اوکون را حفظ کنند. تغییرات تنها در صورت خداحافظی ناگهانی همیلتون از فرمول یک و درخواست فراری برای استفاده از برمن رخ خواهد داد.
آلپاین: پیر گسلی و فرانکو کولاپینتو
پیر گسلی آماده است تا با موتور مرسدس دوران جدیدی را برای آلپاین رقم بزند اما جایگاه همتیمیاش همچنان در هالهای از ابهام است. فرانکو کولاپینتو شانس اصلی است اما باید عملکرد قویتری ارائه دهد. سرجیو پرس نیز ممکن است به عنوان گزینه جایگزین مطرح شود، به ویژه برای جذب حمایتهای مالی آمریکای جنوبی.
کادیلاک: والتری بوتاس و فیلیپه دروگوویچ
والتری بوتاس تقریباً قطعی به تیم جدید آمریکایی پیوسته است اما راننده دوم هنوز مشخص نیست. گزینههای باتجربهای مثل پرس و مایک شوماخر مطرح هستند، در حالی که جوانانی مانند دروگوویچ، آرون، کرافورد و دان نیز در لیست هستند. به نظر میرسد پرس چندان به چشمانداز پروژه کادیلاک خوشبین نیست و ممکن است فرصت حضور را به جوانترها واگذار کند.