چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۴

فرهنگی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان در نشست خبری با رسانه‌ها:

صدور کارنامه آموزشی برای مدارس از امسال/ تعریف ۶۵۰ پروژه آموزشی برای خوزستان در دولت چهاردهم

صدور کارنامه آموزشی برای مدارس از امسال/ تعریف ۶۵۰ پروژه آموزشی برای خوزستان در دولت چهاردهم
پیام خوزستان -
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

مناطق کمتر برخوردار هستیم.
وی ادامه داد: شبکه سازی نظام مند برای یادگیری پایدار و تربیت تمام ساحتی همراه با نظارت بالینی و حرفه‌ای و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی در اجتماعات یادگیری با تاکید بر هوش مصنوعی دیگر اولویت ما در آموزش‌و پرورش استان خوزستان است.
به گفته علی‌فر، معلمان در بحث فناوری باید فراتر از دانش آموزان باشند در همین راستا برای نخستین بار در کشور جشنواره تولید محتوا با هوش مصنوعی به زودی توسط استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان یادآور شد: میانگین نمرات و درصدهای قبولی با نگاه مدرسه محوری در دروس هدف و افزایش اثربخشی آموزش‌های مهارتی به ویژه در فنی‌وحرفه ای و کاردانش اول دیگر اولویت ما می‌باشد.
وی ادامه داد: امسال برای هر مدرسه یک کارنامه صادر خواهد شد تا مدیر مدرسه بداند برای چه دروسی و به چه شکلی باید برنامه‌ریزی انجام شود.
به گفته علی‌فر، ارتقای کارایی درونی و بهبود شاخص کمی و کیفی در تمام دوره‌های آموزشی ( پوشش تحصیلی، گذر تحصیلی، ترک تحصیل، تکرار پایه، نرخ ارتقاء، بازماندگان از تحصیل و ...چهارمین اولویت در آموزش‌وپرورش خوزستان است.
وی افزود: یکی از انتقاداتی که وجود دارد این است که چرا تاکنون روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق بر اساس شاخص‌هایی مانند نرخ ارتقا، تکرار پایه و بازماندگی از تحصیل ارزیابی نمی‌شود مطابق این راهکار روسای آموزش و پرورش پس از انتصاب باید برای بهبود شاخص‌ها در نواحی خود چاره اندیشی کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان اظهار کرد: تلاش در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی و زمینه سازی برای آموزش بزرگسالان با تاکید بر توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی پنجمین اولویت از اولویت‌های 15گانه تحولی است.
وی ادامه داد: توجه ویژه به گروه‌های آموزشی و تقویت انجمن‌های علمی معلمان و دانش آموزان با تاکید بر پژوهش سراها و سازمان دانش آموزی جهت رشد مهارت‌های علمی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت به صورت فعال و پویا، از دیگر مسائل مورد تاکید می‌باشد.
تعریف 650پروژه آموزشی برای خوزستان
علی‌فر با اشاره به اینکه اولویت رئیس‌جمهوری، آموزش‌وپرورش است، بیان کرد: 650 پروژه برای خوزستان تعریف شده است که از این تعداد 107 مدرسه سنگی، 42 مدرسه کانکسی، 107 مدرسه تخریبی، 329 پروژه نیمه تمام، 61 مدرسه با تراکم بالای 35 نفر و 5 منطقه با سرانه آموزشی زیر سه متر است می باشد.
علی فر با بیان اینکه تجهیز مدارس با اداره کل نوسازی تعمیر و تجهیز مدارس است، تصریح کرد: ما، در آموزش و پرورش بهره‌بردار هستیم اما با این وجود تمام تلاش خود را بکار می گیریم.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌و پرورش باید به دغدغه نخست در بین اولیا، مسئولان و آحاد جامعه تبدیل گردد، گفت: نظارت مستمر اولیا بر دانش آموزان سبب دو امر مهم تثبیت آموخته‌ها و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود. در این میان نقش رسانه‌ها، صدا و سیما و وسایل ارتباط جمعی بسیار زیاد است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص اقدامات رفاهی در راستای تکریم معلمان بیان کرد: اعتقاد داریم که معلمان ولی نعمت ما هستند و باید آنها را تکریم نمود مدیر کل باید مامن و پناهگاه آنها باشد.
وی با اشاره به اقداماتی که در راستای ساخت زمین چمن مصنوعی و مجموعه ورزشی صورت گرفته است اظهار کرد: اقداماتی نیز برای ساخت مرکز رفاهی در مشهد مقدس صورت گرفته‌است.
علی فرد تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌ها ارتقاء جایگاه بانوان در آموزش و پرورش می‌باشد در همین راستا رئیس آموزش‌وپرورش یک شهرستان از بین بانوان منصوب شده و مقرر است 10درصد از انتصابات به بانوان اختصاص یابد.
دریافت هرگونه وجه موقع ثبت‌نام ممنوع است
وی در پاسخ به سوالی پیرامون گرفتن وجه از اولیای دانش آموزان در زمان ثبت نام پاسخ داد: مدارس دولتی به هیچ عنوان حق گرفتن وجه در زمان ثبت نام را ندارند و اولیا می‌توانند موارد این چنینی را به اداره بازرسی اطلاع دهند اما مدارس شاهد، نمونه دولتی، هیئت امنایی و سمپاد شهریه مشخص و تعریف شده‌ای دارند که باید به حساب مدرسه واریز شود.
علی فرد یکی از دلایل افت تحصیلی در استان خوزستان را تعطیلی‌های پی در پی به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا عنوان کرد، و افزود : در سال تحصیلی گذشته بیش از 24 روز تعطیل داشتیم که مجموع این تعطیلی‌ها در 12 سال تحصیلی معادل یکسال می‌باشد به عبارت دیگر دانش آموزان ما در خوزستان یک سال کمتر از سایر دانش آموزان تحصیل می‌کنند.


نظرات شما