پیام خوزستان -
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزشوپرورش خوزستان، ناصر علی فر روز سه شنبه 31 تیرماه 1404 در جلسه شورای معاونین بیان کرد: پروژه مهر با هدف آماده سازی و مهیاسازی بسترهای لازم برای بازگشایی مدارس در مهرماه پیش رو فعالیت های خود را در کارگروه های هفت گانه در سطح استان آغاز کرده است و در این راستا از همه ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف این پروژه بهره خواهیم برد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و ضرورت تسریع در روند ثبتنام دانشآموزان، بهویژه در پایه اول ابتدایی، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و برخی از شاخص های مربوط به ثبت نام نیاز به فعالیت بیشتر و اجرای برنامه های کیفیت بخشی هستیم بر این اساس لازم است مدیران مدارس با تقسیم کار دقیق و ارتباط فعال با خانوادهها، فرآیند ثبتنام را به سرعت سامان دهند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 4 هزار و 500 دانشآموز پایه اول در سامانه ثبتنام شدهاند، اما سرعت نهاییسازی این فرایند رضایتبخش نیست، افزود: از تمامی مدیران مدارس خواسته شده است با برنامهریزی مشخص و پیگیری مداوم، نسبت به تکمیل ثبتنامها و تسهیل روند دریافت کتب درسی اقدام نمایند. رتبه استان در این زمینه باید ارتقاء یابد.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان با تأکید بر نهاییسازی فرآیند ساماندهی نیروی انسانی تا 15 مردادماه، اظهار داشت: تمامی ابلاغهای پرسنلی میبایست تا این تاریخ صادر شود تا آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید فراهم گردد.
وی در ادامه از برگزاری مانور بازگشایی مدارس در روزهای 24 و 25 شهریورماه خبر داد و گفت: این مانور با حضور نمایندگان اداره کل در سطح مدارس برگزار خواهد شد و فرصتی برای ارزیابی میدانی وضعیت آمادگی مدارس در حوزههای آموزشی، اداری و زیرساختی خواهد بود.
مدیرکل آموزشوپرورش خوزستان در ادامه به بخشی از اولویتهای مهم استان در سال تحصیلی پیش رو اشاره کرد و گفت: تمرکز ما بر ارتقای کیفیت در همه حوزههاست. از عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی گرفته تا توسعه مهارتهای علمی، اجتماعی و فنی در قالب طرحهایی مثل ایرانمهارت، حامی و شمیم، همه این اولویت ها با هدف فراهم کردن فرصتهای برابر یادگیری برای همه دانشآموزان دنبال میشود.
او همچنین بر تقویت مدارس فنیوحرفهای، بهروزرسانی برنامههای تربیتی، تشکیل اجتماعات یادگیری معلمان، استفاده از ظرفیت پژوهشسراها و سازمان دانشآموزی تأکید کرد و افزود: مدارس ما باید به محیطهایی پویا، ایمن، یادگیرنده و هویتساز تبدیل شوند؛ جایی که دانشآموز احساس امنیت، رشد و تعلق داشته باشد.
علیفر در پایان گفت: امسال توجه ویژهای به مدارس دخترانه، مناطق محروم، و بازماندگان از تحصیل خواهیم داشت. همچنین از ظرفیت موسسات خیریه، موسسات مردم نهاد و گروههای مردمی بهره خواهیم گرفت و علاوه بر این از مسئولیت اجتماعی شرکتها برای توسعه زیرساختها و حمایت آموزشی بیشتر استفاده خواهیم کرد.