پیام خوزستان

آخرين مطالب

کربلای کرمان مقالات

کربلای کرمان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشنبه چهاردهم دی 1402_ را در ادامه می‌خوانید.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.
در صفحه نخست امروز خود با تیتر نوشت: روز گذشته مراسم چهارمین سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در گلزار شهدای کرمان در حال انجام بود، در پی یک حمله تروریستی ناتمام ماند.
بعد از ظهر روز گذشته (13 دی ماه 1402) حوالی ساعت 15 و در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی، دو بمب در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان منفجر شد. تا لحظه تنظیم خبر داعش یا هیچ گروه تروریستی دیگری مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما طبق برخی اخبار منتشر شده، بمب‌ها با فاصله از یکدیگر جاسازی و با استفاده از کنترل از راه دور منفجر شده‌اند. همچنین گفتنی است که این حمله تروریستی در خارج از گیت‌های بازرسی انجام شده است. معاون امنیتی استاندار کرمان نیز تأیید کرد که 2 انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است. گفتنی است انفجار نخست در 700 متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار رخ داده است.
بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: 2 انفجار در این مراسم رخ داده است که اولین آن در منطقه زیرگذر جنب گنبد جبلیه و دومین انفجار در درگاه قلی بیگ نزدیک مسجد صاحب‌الزمان (عج) بوده است که این انفجارها در نزدیکی محل تجمع دیروز برای مراسم سردار سلیمانی اتفاق افتاده است. یکتاپرست افزود: پیش از شروع مراسم آمبولانس‌ها در محل مستقر بودند و اقدامات اورژانسی لازم انجام شد. همچنین از لحظه اول حادثه مصدومان در حال انتقال به مراکز درمانی و بیمارستانی بودند. در آخرین اعلام سازمان اورژانس کشور تا ساعت تنظیم این گزارش، تعداد شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان به ترتیب به 95 تن و بیش از 200 نفر رسید که حال تعدادی از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد. در میان شهدا تصاویر تعدادی کودک نیز به چشم می‌خورد.

پیام خوزستان

در یادداشت امروز خود با تیتر نوشت: از هفتم اکتبر (مهر) و با آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، مهاجرت معکوس شدت گرفته و بنابر اعلام منابع عبری، ده‌ها هزار نفر از متخصصان و سرمایه‌داران این رژیم از این سرزمینِ نا امن، مهاجرت کرده‌اند. 300 هزار صهیونیست کارشان به مشکلات روانی و مراجعه به روانشناس کشیده شده و صدها نظامی نیز به دلیل دچار شدن به اختلالات روحی و روانی اخراج شده‌اند. باز، بر اساس منابع عبری زبان، بیش از 56 درصد صهیونیست‌ها، موافق ترور رهبران مقاومت و کشتار ساکنان غزه و فلسطینی‌ها هستند و ایران را مسئول اصلی فلاکتی که در آن هستند می‌دانند.
صهیونیست‌ها برای توقف مهاجرت معکوس هم که شده به «دستاورد سازی» نیاز دارند و ترور رهبران مقاومت و کشتار مردم بی‌گناه را به مثابه دستاوردی می‌بینند که می‌تواند، روند فرار صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی را -لااقل-کُند کند. صهیونیست‌ها نگران انتقام ایران و مقاومت هستند اما نگران «جامعه وحشت زده و در حال فروپاشیِ» خود هم هستند. آنها با این ترورها، هم در حال تسکین درد ناشی از ضربه 7 اکتبرند هم در حال روحیه دادن به نیروهای مسلحی‌اند که گفته شده، به دلیل تلفات بالا 5 تیپ آن در حال فرار از غزه‌اند. یک دلیل دیگر نیز هست که صهیونیست‌ها، با وجود آگاهی از «پاسخ و انتقام» مقاومت و ایران، گزینه ترور را کنار نمی‌گذارند.
اینکه انتقام نباید، هیجانی باشد درست. اینکه باید به موقع و در جای مناسب پاسخ داده شود هم درست. اما گاهی باید کنار این «انتقام»، قید «فوری» را هم گذاشت تا اهرم بازدارندگی، به درستی و کامل عمل کند. همه می‌دانیم، آنچه ما بین این 10 روز در سوریه و ضاحیه و کرمان اتفاق افتاده، «واکُنشی» بوده در برابر «کُنش» مقاومت در غزه و در واقع این اسرائیل است که، با این ترورها به دنبال انتقام است اما، اگر پاسخ متناسب، حساب شده و «فوری» به این ترورها داده نشود، قطعاً این ترورها ادامه خواهد داشت حتی در تهران!

پیام خوزستان

در صفحه نخست امروز خود به پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی روز گذشته کرمان پرداخت و با تیتر نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان در پیامی فرمودند: جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دست‌های آلوده به خون بی گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت به اذن الله.

پیام خوزستان

در صفحه نخست امروز خود با تیتر نوشت: انسان‌کشی رسمی است که تنها از گروهی بربر برمی‌آید که چند دهه است خود را به غربی‌ترین نقطه آسیا رسانده‌اند. آنها نمای انسانیت را هم کاریکاتوری کرده‌اند اما این اندوه جان‌فرسا قرار نیست برای دیگران رضایت به همراه داشته باشد، بلکه سرآغاز بیداری بشر است.
یکی از کاربران نوشته بود: «هراس دارند از زائرانت»؛ اما به راستی این هراس از چه جنس است؟ پاسخ در نوع رفتار تروریست‌ها نهفته است. به نظر نگارنده ماجرای دشمنی با کودکان به آن نماز جماعت بازمی‌گردد؛ همان لحظه‌ای که فرزند شهید با شاخه گلی خود را مقابل حاج‌قاسم می‌رساند و دست شهید سلیمانی را پر می‌کند. تروریست‌ها از آن لحظه و لحظه‌های بعدش هراس دارند. هراس دارند از آن لحظه‌ای که شهید سلیمانی دست مردم مظلوم را پر می‌کند؛ درست مثل غزه. رهبر معظم انقلاب فرموده بودند: «این مرد [شهید سلیمانی]، دست فلسطینی‌ها را پر کرد؛ کاری کرد که یک منطقه کوچک، یک وجب جا مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا می‌ایستد».
برخلاف وضعیت دشمن صهیونیست که پس از عملیات 7 اکتبر دچار تشویش و عصبانیت شده و در تلاش است دنیا را به سمت تشویش و ارعاب پیش ببرد، در مقابل، جامعه‌ای قرار گرفته است که بر اساس عقلانیت رفتار می‌کند، لذا در این مسیر عجله نمی‌کند و اسیر احساسات و هیجانات نمی‌شود. سربازان راه روشن سلیمانی آماده انتقام هستند.

پیام خوزستان

در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ترور معنادار» نوشت: اینکه درست در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی این عملیات تروریستی در استان کرمان صورت گرفته است، مؤیدی بر این واقعیت است که قطعاً این اقدام تروریستی با هدف ارسال پالس‌ها به تهران باشد. درست در سالگرد ترور سردار مبارزه با تروریسم سعی شده است با انجام این اقدام تروریستی در استان کرمان، ایران را درگیر ناامنی کنند؛ آن‌هم در شرایطی که در سه ماه گذشته تهران همواره بر حمایت قاطع و صریح خود از محور مقاومت تأکید داشته و نماد این محور (مقاومت) هم با سردار سلیمانی بوده است. در نتیجه انجام عملیات تروریستی در مراسم سردار سلیمانی، با هدف تخریب این قدرت و قاطعیت ایران در حمایت از محور مقاومت است. پس می‌توان این احتمال را داد که بعد از حادثه تروریستی کرمان، دست‌های پیدا و پنهانی به دنبال آن هستند که تقابل ایران و رژیم صهیونیستی وارد مراحل جدی‌تری شود. در شرایطی که رژیم صهیونیستی در سه ماه گذشته بی‌سابقه‌ترین ضربات را متحمل شده‌، این دست حوادث تروریستی در داخل ایران مورد انتظار بوده است و اتفاقاً در این میان باید برطرف‌کردن ضعف‌های نهادهای اجرایی که وظیفه مقابله با تروریست را دارند، بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد و افراد پاسخ‌گو باشند که به چه دلیل یا دلایلی گاهی این ضعف‌ها خودی نشان می‌دهند و اتفاقات تلخی رخ می‌دهد.

پیام خوزستان

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود تیتر «واردات در انحصار دو کشور» را برگزید و نوشت: جزئیات آمارهای تجارت 8 ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که وابستگی ایران به امارات و چین برای واردات افزایش یافته است. درحالی‌که آمار 8 ماهه واردات از این دو کشور به 59.8 درصد کل واردات ایران رسیده است، در ماه آبان تجار ایرانی نزدیک به 65 درصد واردات خود را از این دو کشور انجام داده‌اند. این در حالی است که در دهه گذشته سهم امارات و چین از ارزش واردات ایران به زیر 40 درصد هم می‌رسید. علت افزایش سهم واردات از این دو کشور، وابستگی ناشی از تحریم‌هاست. وابستگی بیشتر به واردات از این دو کشور می‌تواند تهدیدی بالقوه تلقی شود؛ زیرا در صورت هرگونه اختلال در روابط سیاسی ایران با امارات و چین یا وقوع هرگونه اتفاق غیرمترقبه در این کشورها، تکانه آن به اقتصاد ایران هم منتقل خواهد شد. از این‌رو، تنوع‌بخشی به مبادی واردات باید در دستور کار سیاست‌گذاران قرار گیرد.

پیام خوزستان

کد خبر 717265

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/816597/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند