پیام خوزستان

آخرين مطالب

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان

به گزارش، علیرضا خردمند عصر پنجشنبه در حاشیه شورای اداری دزفول که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، گفت: سفر آقای حسینی محراب به این شهرستان 40 مصوبه پیرامون طرح‌های اولویت دار اقتصادی، زیرساختی، عمرانی و خدماتی دزفول داشت که اجرای این طرح‌ها می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل شهرستان باشد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: نشست‌های متعددی پیش از سفر امروز استانداری خوزستان در استان برگزار و تمام طرح‌های اولویت دار شهرستان با حضور ادارات کل بررسی و نهایی شد.
خردمند با بیان اینکه زمان بندی اجرای این طرح‌ها تعیین و اجرای آنها در دستور کار استان و شهرستان است، ادامه داد: شورای برنامه ریزی دزفول ماموریت دارد تا ضمن جمع بندی اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح ها، روند تامین اعتبار این طرح‌ها را در استان دنبال کند.
فرماندار ویژه دزفول اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این نشست متعهد شد نسبت به آغاز حفاری 7 حلقه چاه از 10 حلقه چاه مورد تعهد اقدام و همچنین در اعتبارات امسال تمهیدات لازم برای اجرای 7 کیلومتر خط انتقال از عباس آباد به شهر منتظران دزفول را اقدام کند.
وی می‌گوید: همچنین مصوب شد 3 حلقه چاه در تعهد سازمان آب و برق خوزستان با توجه به نبود وجود شرکت کننده به صورت ترک تشریفات به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی حداکثر در 2 ماه آغاز شود.
تصویب اجرای طرح کامل فاضلاب زیباشهر به قید فوریت
خردمند گفت: با توجه به تامین لوله‌های مورد نیاز بسیج سازندگی، در این نشست مقرر شد بسیج سازندگی خط لوله آب شهیون را از اعتبارات محرومیت زدایی اجرا و مطالبه‌های آن از محل مولدسازی پیگیری شود.
وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی ایجاد شده برای رودخانه دز و برداشت آب غدیر از این رودخانه گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان متعد شد طرح کامل فاضلاب زیباشهر دزفول به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز را به قید فوریت عملیاتی کند.
علیرضا خردمند ادامه داد: تامین هزینه اجرای شبکه آب و فاضلاب مسکن ملی در منطقه زیباشهر و مهرشهر، تکمیل اجرای طرح آبرسانی 5 روستای دهنوباقر، حاجات، خوزینه باقر، خوزینه بالا و بنه عاطی، اجرای 4 کیلومتر خط لوله 600 میلیمتر از سیاه منصور به زندان و اجرای ایستگاه پمپاژ و مخزن آب آن، اجرای 2.5 کیلومتر خط لوله 500 میلی متر فولادی و راه اندازی مخزن آب 10 هزار مترمکعبی در منطقه آزادگان و همچنین ایستگاه پمپاژ مهر شهر از دیگر مصوبه‌های سفر استاندار به دزفول است.
تصویب ساخت 2 مدرسه 6 کلاسه در منطقه مسکن مهر زیباشهر
فرماندار ویژه دزفول افزود: تقویت ناوگان اتفاقات برق در سه منطقه شهر حمزه، زیباشهر و شهر چغامیش و همچنین تبدیل 300 کیلومتر از سیم‌های برق به کابل‌های خودنگهدار دزفول از جمله تعهدات شرکت توزیع برق خوزستان برای اجرا در این شهرستان است که در شورای اداری دزفول به تصویب رسید.
وی ادامه داد: ایمن سازی جاده پامناز و لزوم تعریض و اجرای روکش آسفالت این جاده به طول 3 کیلومتر، اصلاح و لکه گیری جاده بوالحسن به لب سفید و دژمحمدعلی خان به طول 5 کیلومتر، اجرای عملیات آسفالت جاده دیونی و آبیدسره به طور 8 کیلومتر و همچنین تامین و استقرار نیوجرسی در محور جاده پل چهارم تا سیاه منصور به طول 3 کیلومتر از دیگر مصوبه‌های این شورا برای دزفول است.
خردمند می‌گوید: اجرای طرح روکش آسفالت آوج به سیاه منصور به صورت ترک تشریفات، اجرای عملیات روکش آسفالت به طول یک هزار و 400 متر در محور آوج به میانرود و فعال نمودن طرح برای تعریض و آسفالت ادامه محور مذکور، برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار جاده دزفول به شوشتر به طول 23 کیلومتر و همچنین فعال سازی کارگاه طرح دزفول به بن جعفر از دیگر طرح‌های مصوب این شورا بود.
وی افزود: تصویب و تخصیص اعتبار احداث آسفالت 2 کیلومتر از مسیر دزفول به حمزه، تامین اعتبار جهت فعال نمودن طرح دزفول به سردشت (پاشنه زاگرس)، احداث 2 باب مدرسه 6 کلاسه در منطقه مسکن مهر زیباشهر علاوه بر 2 باب مدرسه منطقه آوان شهر از جمله تعهدات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به دزفول است که به تصویب رسید.
تصویب ساخت برج IT دزفول
فرماندار ویژه دزفول آغاز عملیات احداث برج فناوری ارتباطات را از جمله مصوبه‌های مهم این نشست دانست و گفت: با توجه به نیاز شهرستان دزفول به احداث برج IT (فناوری ارتباطات) مقرر گردید شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به آغاز عملیات اجرایی آن ظرف 2 ماه اقدام نماید.
خردمند افزود: پیگیری برای تامین اعتبار ایجاد زیرساخت و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای روبه روی روستای المهدی دزفول، تامین اعتبار احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی بخش شهیون، احداث کانال‌های آبیاری و زهکشی منطقه عجیرب دزفول که می‌تواند منجر به تحول در این منطقه شود، از دیگر مصوبه‌هایی است که با حضور استاندار خوزستان نهایی شد.
وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به خوزستان متعهد شد برای احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول با وسعت یک هزار هکتار از طریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان پیگیری و نسبت به اخذ استعلامات 12 گانه اقدام کند.
موزه تاریخ طبیعی دزفول راه اندازی می‌شود
خردمند افزود: با توجه به تامین و تحویل 70 هکتار زمین مورد نیاز جهت احداث و توسعه شهرک صنعتی شماره 2 دزفول مقرر شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، پیگیری لازم برای توسسعه زیرساخت‌ها و الحاق این قطعه زمین به شهرک صنعتی شماره 2 اقدام کند.
فرماندار ویژه دزفول ادامه داد: به روزرسانی برآورد و پیگیری تخصیص اعتبار ترمیم و بازسازی و نگهداری پل ساسانی دزفول، پیگیری اخذ زمین و تامین اعتبار به منظور احداث و راه اندازی موزه تاریخ طبیعی دزفول و همچنین تامین اعتبار بهسازی و بازسازی و مرمت فضا‌های تاریخی بافت قدیمی دزفول از دیگر طرح‌های اولویت دار دزفول است که در این نشست به تصویب رسید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/857285/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معنای این همه سکوت چیست؟

چرا کسی دربارۀ ماجرای تلخ کتابخانۀ صائب پاسخگو نیست؟

رئیس سازمان انرژی اتمی: همکاری با آژانس در چارچوب پادمان و ان.پی.تی در سرلوحه سیاست ایران است

چرا حضور قریب‌الوقوع گروسی در ایران مهم است؟

دیدار هیات فنی آژانس به سرپرستی گروسی با معاون سیاسی امیرعبداللهیان

عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟

مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد

خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن

از حضور مسعود کیمیایی در اجرای یک تئاتر تا میلیاردی شدن «بیژن و منیژه»

«زیبا صدایم کن» فیلم جدید رسول صدرعاملی به‌زودی کلید می‌خورد

تبلور دیپلماسی انرژی ایران در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران

اتفاق عجیب در فینال لیگ والیبال قهرمانان اروپا

غایب بزرگ در بازی مقابل پرسپولیس

افزایش محسوس قیمت‌های طلا، سکه و دلار

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است

نشست خبری بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت

بهره‌مندی 1650 روستا و 33 شهر کردستان از گاز طبیعی

رشد استفاده از خودروهای برقی تقاضای بنزین را کاهش می‌دهد

سند حکمرانی هوش‌ مصنوعی شرکت ملی نفت ایران رونمایی می‌شود

طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران اراده رسیدن به 20 هزار مگاوات برق اتمی تا سال 1420 را دارد

جواد امام: شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس‌جمهور

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

پیام ایران به آژانس انرژی اتمی در آستانه نشست شورای حکام

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های 3 خرداد استان مرکزی

استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش

امان الله قرایی مقدم:آدرس غلط ندهید؛ عامل افزایش مصرف دخانیات، جامعه است نه نمایش خانگی!

تا تونستن به هم تیکه انداختن!

«مست عشق» 50 میلیاردی شد

پدر علمِ تاریخ اسلام در ایران را بشناسید

انفجاری به اندازه یک سیاره، تاج خورشید را به لرزه درآورد

اولین داروی رشد مجدد دندان در جهان، از شهریورماه در ژاپن آزمایش می‌شود

دارایی های ارزی افزایش یافت

درگیری منجر به قتل در راسفند ایذه؛ 9 نفر دستگیر شدند

سردار رادان وارد خوزستان شد

اقدام باورنکردنی وزارت بهداشت درباره داروخانه ها

فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد

اسیدپاشی به بازیکن ملی پوش فوتبال مالزی

چهارمین قهرمانی پیاپی دانشگاه آزاد در لیگ برتر روئینگ

شگفت‌انگیزترین دهه رئال؛ 24 جام بعد از گل تاریخی بیل

صعود تاریخی پاکدامن به رده سوم رنکینگ جهان

رنکینگ فوتسال جهان؛ مردان ایران در رده چهارم، زنان هشتم

5.6 میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد

تجربه جذاب مهمان برنامه صبحانه ایرانی از برگزاری نمایشگاه کتاب

مهاجری: آقای رئیسی! به‌قول حسین شریعتمداری الان زنگ انشاء نیست

دفاع تمام قد میرسلیم از طرح صیانت: قلدرهای مقابل قانون باید مواخذه شوند

نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود

برداشت بیش از 460 تن کلزا از مزارع خرمشهر

راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز