مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران:
آمادگی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای مشارکت در علاجبخشی سد دز
سياسي
بزرگنمايي:
پیام خوزستان - اهواز- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران از آمادگی این شرکت برای مشارکت در مطالعات طرح علاجبخشی سد دز خبر داد.
مجید کیانپور روز چهارشنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به استان خوزستان در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دارای بخش آرندی (تحقیق و توسعه) است اظهارداشت: این شرکت با تکیه بر دانش فنی داخلی و استفاده از توان مهندسان نخبه ایرانی در حال فعالیت است و آمادگی دارد تا در زمینه طرح علاجبخشی سد دز همکاری کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در رابطه با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درخواستی برای ورود به این طرح صورت گرفته است گفت: چنین درخواستی ارائه نشده اما این امکان وجود دارد تا در زمینه حفاری گمانه های سد و همچنین بررسیهای ژئوتکنیک سد دز همکاری اثربخشی با مجموعه وزارت نیرو صورت بگیرد.
به گفته کیانپور، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران ظرفیت مناسبی برای حضور جدی در حوزه کنترل کیفی طرح علاجبخشی سد دز دارد.
انجام 500 آزمایش کنترل کیفی در سراسر کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی مکانیک خاک دارای قدمتی 65 ساله است گفت: این شرکت کاملا دولتی به عنوان بازوی اجرایی دستگاههای مختلف کارفرمایی در زمینه کنترل کیفی پروژههای عمرانی فعالیت دارد.
وی ادامه داد: این شرکت از قابلیت انجام بیش از 500 آزمایش در حوزه کنترل کیفی پروژههای عمرانی سراسر کشور برخوردار است.
کیانپور با اشاره به اینکه 48 دستگاه اجرایی کشور از خدمات آزمایشگاه فنی مکانیک خاک بهرهمند میشوند تصریحکرد: وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، دهیاریها، وزارت نیرو از جمله این دستگاهها هستند.
وی یادآورشد: گستره فعالیت این شرکت، پروژههای معمولی و همچنین مهم کشور در حوزه ساختگاه (محل اجرای پروژه) تا زمان بهرهبرداری آنها را شامل می شود که در این مدت موضوع کنترل کیفی پروژهها با جدیت در دست بررسی و پیگیری قرار میگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از برجستهترین فعالیتهای شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در حوزه نگهداری راهها، پایش شریانها و محورهای اصلی کشور است گفت: بخش مهمی از وضعیت راههای شریانی کشور با استفاده از دستگاههای RSP (پروفیلسنج سطح راه) توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، به درخواست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای پایش شده است.
کیانپور یادآورشد: سیستم مدیریت روسازی ، مجموعهای از ابزارها و روشهایی است که به تصمیمگیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی های شریانی کشور در سطح مطلوب در یک بازه زمانی مشخص کمک میکند.
بکارگیری ظرفیت آزمایشگاه فنی و خاک در خوزستان متناسب با حجم اعتبارات عمرانی
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به 37 هزار میلیارد ریال اعتبارات عمرانی خوزستان بیان داشت: در سال جاری 200 پروژه مهم در این استان هدفگذاری شده است که آزمایشگاه فنی و خاک در کنترل کیفی 170 پروژه مهم عمرانی آن حضور مستقیم دارد.
به گفته وی عمده این پروژهها در زمینه راه سازی، انتقال آب، صنعت نفت، پتروشیمی است.
کیانپور یادآورشد: باتوجه به حجم قابل توجه اعتبارات عمرانی در استان خوزستان انتظار می رود که این شرکت در زمینه کنترل کیفی پروژه های عمرانی نقش پررنگتری داشته باشد.
بر اساس این گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بزرگترین شرکت کنترل کیفی فعالیت های عمرانی زیر بنایی در سطح کشور است و ضمن اینکه در پروژههای زیرساخت و مسکن و حمل و نقل به عنوان عامل کنترل کیفی حضور دارد ، در دیگر پروژههای عمرانی هم فعال بوده و ماموریت مهم کنترل کیفیت مصالح مصرفی ، نحوه اجراء و ارزیابی سازههای ساخته شده را با انجام آزمایشات مختلف مخرب و غیر مخرب به انجام میرساند.
برچسبها
سد دز مجید کیان پور وزارت راه و شهرسازی اختصاصی ایرنا
لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/241801/