پیام خوزستان

آخرين مطالب

رونمایی هشت عنوان کتاب حوزه مقاومت اجتماعی

رونمایی هشت عنوان کتاب حوزه مقاومت
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، موسسه مطالعات راهبردی اندیشه سازان نور ظهر روز دوشنبه در مراسمی با حضور جمعی از نویسندگان از کتاب‌های اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور، نهضت اربعین و تاثیرات آن بر هندسه غرب آسیا، اسراییل؛ ادامه یا خاتمه، معمای رقابت ایران و عربستان؛ راه های پیش رو، ایران و ترکیه؛ خصومت، رقابت و شراکت، محور مقاومت؛ شرحی بر ویژگی ها و وجوه مختلف و تقویم مقاومت رونمایی کرد.
محمد کمالی ، مسوول شورای کتاب اندیشه سازان نور در ابتدای مراسم با اعلام این خبر که این موسسه 180 عنوان کتاب در طول دو دهه منتشر کرده گفت: این کتاب‌ها برخی بر اساس نیاز دانشگاه‌ها و برخی به تناسب نیاز فرهنگ عمومی منتشر شده اند.
وی از کمبود بودجه در حوزه پژوهش و کتاب‌سازی به جای کتاب‌نویسی به عنوان مشکلات حوزه نشر نام برد و افزود: یکی دیگر از معضلات این است که به دلیل سازماندهی غلط کتاب‌ها پس از چاپ به دست مخاطب نمی‌رسد و در ویترین کتاب‌فروشی‌ها دیده نمی‌شود. ویترین کتابفروشی‌ها در حال حاضر در دست کتاب‌هایی است که کمک کننده به تفکر نیستند.
کمالی با بیان این که موسسه اندیشه سازان نور تلاش کرده این سه نقص را رفع کند توضیح داد: امسال در مجموع 30 پروژه تعریف کردیم که از بین آنها هشت کتاب در حوزه روابط بین‌الملل و گفتمان مقاومت به خط پایان رسیدند.
رخدادهای مقاومت صاحب تقویم شدند
در ادامه مراسم سعد الله زارعی رییس موسسه اندیشه سازان نور با معرفی کتاب «تقویم مقاومت» گفت: تعداد 23 نفر نویسنده در نوشتن این کتاب مشارکت داشته و رویدادهای تاریخی حوزه مقاومت را برای استفاده در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و مراسم مختلف شرح داده‌اند.
وی با اعلام این خبر که کتاب تقویم مقاومت 420 صفحه دارد اظهار داشت: توانستیم نیمی از رخدادهای مقاومت را توضیح دهیم و بقیه اتفاقات را در کتابی دیگر عرضه خواهیم کرد.
زارعی افزود: نویسندگان این کتاب را با نگاه قرائت در برنامه‌ها و مراسم مختلف نوشته شده‌اند. جنبه داستانی اتفاقات حفظ شده تا محتوا جذاب باشد.
کتابخانه‌های ما در رابطه با اخوان المسلمین غنی نیست
فرزان شهیدی ، نویسنده کتاب اخوان المسلمین سوریه و آینده تحولات این کشور با بیان این‌که سوریه متحد راهبردی ما در منطقه است تاکید کرد: درباره اخوان المسلمین سوریه تا به حال تحقیقات کمی منتشر شده و کتابخانه‌های ما در این رابطه غنی نیست. در حالی که شناخت این مجموعه برای کشور ما ضروری است.
به گفته وی محتویات این کتاب شامل پیشینه و تاریخچه اخوان المسلمین، ارتباط آنها با کشورهای مختلف، معرفی رهبران سازمان و عملکرد آنها در سوریه می‌شود.
شهیدی با اشاره به دوگانگی در مواضع و عملکرد اخوان المسلمین توضیح داد: آنها مدتی در نوسان بودند که مبارزه با بشار را ادامه دهند یا با او آشتی کنند.
محمد پاکدامن ، نویسنده کتاب اسراییل؛ ادامه یا خاتمه نیز موضوع کتابش را واکاوی مهم‌ترین شکاف‌ها و بحران‌های رژیم صهیونیستی در دو دهه اخیر خواند و گفت: تلاش کردم تصویری مطابق با واقعیت های کف میدان را ارائه دهم و تنوع مخاطبان را هم در نظر بگیرم.
به گفته وی این کتاب 6 فصل دارد و به موضوعاتی چون تخریب هویت ملی در اسراییل، اعتراض طبقه متوسط، تندروتر شدن جامعه و بازتولید نفرت پراکنی در رژیم صهیونیستی می‌پردازد.
تاثیر پیاده‌روی اربعین بر شکست داعش
رضا واعظی نویسنده کتاب نهضت اربعین و تاثیرات آن بر هندسه غرب آسیا یکی دیگر از نویسندگانی بود که درباره کتابش توضیح داد.
او با بیان این که تلاش کرده به پیاده‌روی اربعین از زاویه سیاسی نگاه کند اظهار داشت: در سال 93 و 94 پیاده روی اربعین به اوج خودش رسید و ریل اتفاقات را در عراق علیه گروه‌های ترویستی عوض کرد. از آن به بعد داعش گام به گام مجبور عقب‌نشینی شد. این رویداد همچنین بر روی اتفاقات سوریه و جایگاه آمریکا و عربستان هم تاثیرگذار بود.
به گفته واعظی اربعین در مسیر تحقق تمدن اسلامی اسم یکی از فصول کتاب است که به تاثیرات تمدنی این رویداد در ایجاد همگرایی بین مسلمانان می‌پردازد.
شعیب بهمن ، نویسنده کتاب ایران و ترکیه؛ خصومت، رقابت و شراکت نیز یکی دیگر از سخنرانان جلسه بود. وی با انتقاد از نگاه سنتی برخی نویسندگان در نگارش کتاب و پژوهش گفت: باید به جای توصیف وقایع تاریخ به سمت الگوسازی و مفهوم سازی برویم. همچنین تئوری زدگی یکی دیگر از مشکلات نویسندگان است. آنها از ابتدا یک تئوری را انتخاب می‌کنند و داده‌ها را بر اساس آن کنار هم می‌چینند.
نویسنده کتاب نگاه روسیه به ایران ادامه داد: در این کتاب کار نظری نکردم و به این نکته پرداختم که رسانه‌های روسیه و افکار عمومی آن چه نگاهی به ایران دارند. 90 درصد منابع این کتاب روسی هستند. برخی در این رابطه به سراغ منابع غربی برای ترجمه رفته‌اند که با توجه به نگاه منفی غربی‌ها به روسیه این منابع شناخت بی‌واسطه‌ای را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهند.
موسسه مطالعات راهبردی اندیشه سازان نور از سال 1368 فعالیت خود را در زمینه های مختلف آغاز کرده است. تحلیل تحولات منطقه و جهان، آینده پژوهی و تدوین و اجرای پژوهش های راهبردی و کلان از مهم‌ترین حوزه های فعالیت این موسسه تا کنون بوده است. 
برچسب‌ها سوریه مقاومت ایالات متحده آمریکا عراق کتاب اربعین

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/240919/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند