پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرعامل شهر خودرو خلیج فارس اهواز خبر داد

تولید نخستین مینی لودر در خوزستان اقتصادي

تولید نخستین مینی لودر در خوزستان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان مدیرعامل شهر خودرو خلیج فارس اهواز از تولید نخستین مینی لودر بابکت در خوزستان توسط یکی از واحدهای صنعتی این مجموعه خبر داد.

حسن سبحه در نشست خبری که امروز (22 دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: رسالت ناحیه صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی خلیج فارس این است که در خوزستان تولید قطعات خودرو را انجام دهد و تمام صنعتگران را از سراسر کشور به این استان دعوت کند که در این پروژه مشارکت کنند تا با حمایت ما، دانش خود را به تولید تبدیل کنند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در ابتدا همه صنعتگران مشکلاتی از جمله مکان، نابسامان بودن اوضاع مالی و نداشتن پول برای تامین سوله یا محل فعالیت داشتند.
مدیرعامل شهر خودرو خلیج فارس اهواز گفت: با توجه به این وضعیت صنعتگران پیشنهاد دادیم زمین و سوله را برای صنعتگران آماده کنیم و سه ماه فرصت برای تجهز کارگاه داشته باشند. همچنین شش ماه پس از بهره‌برداری، اقساط این تسهیلات را بدون سود و در مدت 84 ماه پرداخت کنند و بابت دیرکرد پرداخت اقساط، سودی گرفته نمی‌شود. از این پیشنهاد استقبال خوبی شد و آمار پایین صنعتگران به 270 تا 280 صنعتگر رسید.
سبحه بیان کرد: زمانی که صنعتگران متوجه شدند هدف این مجموعه اشتغال و تولید برای استان است، با استقبال خوبی روبه‌رو شدیم و حتی یک سری از واحدهای خدماتی را به صنعتی تبدیل کردیم.
وی گفت: تاکنون در خوزستان هیچگونه تولید در زمینه قطعات خودرو انجام نشده است و در خوزستان، مصرف‌کننده هستیم. برای اولین بار این مجموعه در اختیار صنعتگران قرار گرفته است و با احداث 63 سوله و ایجاد اشتغال برای 4 هزار نفر، بدون تسهیلات و حتی یک ریال کمک دولت، کار را آغاز کردیم.
مدیرعامل شهر خودرو خلیج فارس اهواز بیان کرد: برای اطمینان از دانش کافی صنعتگران، از یکی از آن‌ها دعوت شد و تاکنون نخستین مینی لودر بابکت در خوزستان را تولید کرده است که اول بهمن‌ماه امسال رونمایی می‌شود.
وی ادامه داد: فعالیت این ناحیه در سه فاز صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی است؛ در فاز صنعتی تولید قطعات خودرو در 63 سوله با بیش از 30 نیروی کار در حال انجام است.
سبحه با اشاره به نظارت بر عملکرد صنعتگران، بیان کرد: اجازه خرید نقدی سوله به صنعتگران داده نمی‌شود زیرا ممکن است از نظارت ما خارج شوند و کار نتیجه خوبی نداشته باشد. یکی دیگر از شرایط ما برای فعالیت این صنعتگران این است که در دفترخانه اسناد رسمی تعهد بدهند که نیروهای بومی خوزستان را جذب کنند.
مدیرعامل شهر خودرو خلیج فارس اهواز با اشاره به پیش‌بینی راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در این مجموعه، گفت: 60 درصد از فاز خدماتی به فاز صنعتی خدمات می‌دهد. آموزشگاه فنی و حرفه‌ای این مجموعه نیروهای بومی باسواد و بی‌سواد را جذب می‌کند و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهد و به واحدهای صنعتی تزریق می‌کند.
مدیرعامل شهر خودرو خلیج فارس اهواز ادامه داد: یک مجتمع نمایشگاه دائمی قطعات نیز در مساحت 3 هزار مترمربع برای به نمایش گذاشتن تولیدات صنعتگران در غرفه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در فاز نمایشگاهی، یک سری نمایشگاه خودرو به صورت کلیدی در قالب پنج ساله در اختیار جوانانی که قدرت خرید نمایشگاه ندارند، قرار می‌گیرد.
سبحه گفت: از پس از انقلاب تاکنون چنین پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری 10 ساله بدون در نظر گرفتن تورم، نداشته‌ایم و اساس کار ما در زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری بلندمدت است.
مدیرعامل شهر خودرو خلیج فارس اهواز بیان کرد: از سال 96 روند احداث این مجموعه آغاز شد که به دلیل سیستم مدیریت خوزستان، دو سه برابر زمان برای انجام مراحل و اخذ مجوزها طی شد. در حال حاضر بیش از 75 درصد زیرساخت این پروژه با اعتبار بیش از 40 میلیارد تومان آماده شده است. البته این رقم بدون در نظر گرفتن نرخ تورم است.
وی عنوان کرد: قبل از احداث سوله، یکی از صنعتگران را دعوت کردیم و با این امکانات کم و دلگرمی کم مسئولان، به جای تولید یک قطعه، یک ماشین تولید کرده‌ایم. 70 درصد این ماشین بومی خوزستان است. پس از راه‌اندازی سوله‌ها، قطعات یدکی و موتوری نیز تولید خواهیم کرد.
سبحه با اشاره به مصرف‌کننده بودن کشورهای همجوار، بیان کرد: پس از بهره‌برداری و تامین نیازهای خوزستان، می‌توانیم در آینده به بازار حاشیه خلیج فارس صادرات داشته باشیم.
مدیرعامل شهر خودرو خلیج فارس اهواز عنوان کرد: صنعتگران آمادگی تولید هر نوع قطعات یدکی خودرو را دارند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم حمایت کنند تا در اجرای کار سنگ‌اندازی نشود و دست افراد سودجویی که حس می‌کنند راه‌اندازی این پروژه به منافع آن‌ها آسیب وارد می‌کند را کوتاه کنند. اکنون با تغییراتی که در قوه قضاییه ایجاد شده در این زمینه بسیار امیدوار هستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/238751/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند