پیام خوزستان

آخرين مطالب

خطر در کمین 48خانوار خرمشهری ساکن در یک ساختمان فرسوده سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - آبادان - مشکل تخلیه و جابه‌جایی ساکنان یک ساختمان در معرض تخریب در خرمشهر معروف به ساختمان 6 طبقه باقی مانده از جنگ تحمیلی ، به دغدغه مسوولان این شهر تبدیل شده است.

مجتمع مسکونی تصرفی معروف به ساختمان 6 طبقه در منطقه مولوی خرمشهر در سال 59 ساخته شده و پس از پایان جنگ تحمیلی توسط خانواده‌های بی‌بضاعت تصرف شد و هم اکنون 48 خانواده کم درآمد با وجود مشکلات بهداشتی و زیرساختی در شرایطی نامناسب و در این مجتمع در خطر ریزش، سکونت دارند.
این ساختمان فرسوده و خطرساز به یکی از معضلات شهری خرمشهر تبدیل شده طبق بررسی کارشناسان سازمان آتش نشانی و تایید لرزش در آن در معرض خطر ریزش قرار دارد و این امر علاوه بر بروز خطر جانی برای ساکنان آن برای ساختمان‌های همجوار و عابران نیز خطرآفرین است.
وجود بوی نامطبوع فاضلاب و نم ساختمان سلامت و امنیت جانی ساکنان را در معرض خطر جدی قرار داده و در بارندگی روز جمعه گذشته سازمان آتش‌نشانی خرمشهر دستور تخلیه فوری یک واحد آن را صادر کرد.
یکی از ساکنان این ساختمان 6 طبقه به خبرنگار ایرنا گفت: 15 سال است در این مجتمع زندگی می‌کنم و نشتی فاضلاب بزرگترین مشکل واحدهای مسکونی در این ساختمان است.
محمد چنعانی افزود: در حال حاضر ساختمان از نظر برق مشکل خاصی ندارد ولی واحدها اشتراک آب و فاضلاب ندارند و به همین دلیل لوله‌های آب غیراصولی هستند و باعث نشتی آب و فاضلاب در مجتمع می‌شوند.
وی در ادامه گفت: از سوی سازمان منطقه آزاد اروند وعده تامین مسکن به ساکنین این مجتمع داده شده تا قبل از پایان سال ساکنان به واحدهای مسکن مهر منتقل شوند.
یکی از زنان سرپرست خانوار که 16 سال در این مجتمع سکونت دارد، گفت: در هر طبقه این مجتمع بین هشت تا 10 خانوار که اکثر آنها زنان سرپرست خانوار می‌باشند سکونت دارند.
نجیه کنعانی نبود بهداشت را از مشکلات عمده این ساختمان عنوان کرد و گفت: اکثر واحدهای این مجتمع نیمه ساخته هستند و همین عامل باعث تجمع حیوانات بخصوص موش و سوسک شده است.
وی گفت: مسئوولان منطقه آزاد اروند برای جابه‌جایی ساکنان مجتمع 6 طبقه خرمشهر و تأمین بخشی از هزینه مسکن قول مساعد دادند اما زنان بی‌سرپرست حتی توانایی پرداخت بخشی از هزینه مسکن را ندارند.
یک بانوی دیگر سرپرست خانوار که مدت 15 سال است با چهار فرزند خود در این ساختمان زندگی می‌کند بیان داشت: ایمنی این مجتمع مسکونی به حدی پایین است که با عبور خودروهای سنگین از کنارآن، ساختمان به لرزه در می‌آید.
شهربانو آذرشب که بعد از فوت همسرش در این مکان ساکن شده گفت: خانوارهای ساکن در این مجتمع 6 طبقه افراد کم‌درآمد، بی بضاعت و فاقد مسکن هستند.
وی افزود: برای ثبت نام در مسکن مهر به اداره مسکن و شهرسازی خرمشهر مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را تحویل داده‌ام.
فریده رشیدشاخوره از ساکنان این مجتمع گفت: برای خانه‌دار شدن از طریق مسکن مهر باید ماهانه چهار میلیون ریال قسط پرداخت کرد که اکثر ساکنان ساختمان توانایی پرداخت آن را ندارند.
احمد رشیداوی از دیگر ساکنان این ساختمان گفت: مسئوولان بسیاری از طرف منطقه آزاد اروند، نماینده مردم در مجلس و نماینده ریاست جمهوری برای بررسی و حل مشکل ساکنان به این ساختمان مراجعه کردند اما تاکنون به وعده خود درخصوص کمک به خانوارهای عمل نکردند.
وی گفت: برای حل مشکل مسکن از طریق مسکن مهر اقدام کرده‌ام و قرار است ماهانه چهار میلیون ریال قسط پرداخت کنم تا صاحب مسکن شوم.
قاسم رشیداوی شاخوره یکی دیگر از ساکنان این ساختمان می‌گوید: از آنجا که لوله‌کشی آب و فاضلاب ساختمان 6 طبقه محل سکونت مشکل دارد لذا نشت آب و فاضلاب از هر طبقه به سمت پارکینگ موجب زیاد شدن انواع حیوانات موذی از جمله موش در این مجتمع شده است.
سرپرست شهرداری خرمشهر در این باره گفت: به منظور رفع مشکل مسکن ساکنان مجتمع 6 طبقه براساس توافق شورای تامین و سازمان منطقه آزاد اروند 46 واحد مسکن مهر آبادان برای اسکان اهالی این مجتمع آماده سازی شد ولی متاسفانه ساکنان برای انتقال به آبادان رضایت نداشتند و این امر کار تخلیه ساختمان را به عقب انداخت.
عزیز ساعدی افزود: در حال حاضر پروژه واحدهای مسکونی مسکن مهر خرمشهر تا 2 ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و خانه‌ها تحویل این اهالی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ساختمان 6 طبقه به دلیل ناایمن بودن باید به سرعت تخلیه و تخریب شود، گفت: سکونت خانوارها در این ساختمان سلامت ساکنین را تهدید می‌کند.
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در این باره گفت: به منظور تامین مسکن ساکنان ساختمان 6 طبقه خرمشهر در منطقه محل احداث مسکن مهر، خانه هایی خریداری شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
موعود شمخانی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر سال جاری خانه‌های مسکن مهر آماده تحویل و بهره‌برداری شوند.
ساختمان 6 طبقه مخروبه خرمشهر در زمان قبل از جنگ تحمیلی ساخته شده و گفته می شود مالک ساختمان در خارج از کشور زندگی می کند و تاکنون برای بازسازی آن اقدامی نشده است.
مسئوولان محلی خرمشهر جلسه‌های متعددی برای تخریب این ساختمان برگزار کردند اما به دلیل مقاومت ساکنان تخلیه این ساختمان تاکنون عملی نشده است.
برچسب‌ها
خرمشهر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند مسکن مهر خوزستان مسکن

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/142930/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند