پیام خوزستان

آخرين مطالب

معاون شهردار اهواز هشدار داد:

پروژه‌های نیمه‌کاره آبفا و احتمال آبگرفتگی بدتر از سال گذشته در اهواز اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به نیمه‌کاره بودن بودن پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب اهواز جهت پیشگیری از آب‌گرفتگی در فصل بارندگی، گفت: با توجه به وجود شکاف‌های آسفالت بسیار زیاد و بالازدگی فاضلاب در بسیاری از نقاط اهواز اگر اجرای پروژه‌ها بر همین منوال پیش برود احتمالا شرایط در فصل بارندگی از سال گذشته نیز بدتر باشد.
علیرضا عالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به وضعیت پس‌زدگی فاضلاب در اهواز اظهار کرد: با وجود اینکه اکنون در فصل تابستان قرار داریم اما شاهد فوران فاضلاب در بسیاری از نقاط شهر هستیم.
وی افزود: همچنین سرقت درب منهولها شیوع پیدا کرده و تعداد زیادی از درب‌های‌ منهول‌ها سرقت شده است. سرقت درب منهول‌ها علاوه بر اینکه موجب سقوط افراد و یا خودروها در منهول می‌شود، ممکن است افتادن اشیا و نخاله‌های ساختمانی در منهول هم باعث انسداد مسیرهای فاضلاب شود که گاهی قصور این مساله نیز بر گردن شهرداری می‌افتد.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تمهیدات شهرداری و آبفا برای جلوگیری از آبگرفتگی خیابان‌ها در فصل بارندگی گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری جلسات مشترک شهرداری با مسئولین شرکت آب و فاضلاب اهواز در هشت منطقه برگزار شده و در این مدت فعالیت‌های زیادی در دستور کار قرار گرفته است که مهم‌ترین این فعالیت‌ها، لایروبی شبکه آب و فاضلاب است.
عالیپور بیان کرد: در این زمینه شهرداری اهواز لایروبی شبکه با اعتبار حدود 2 میلیارد تومان را تعهد کرده‌ است و این کار تا نیمه مهرماه به پایان می‌رسد. لایروبی شبکه آب و فاضلاب نیز بر اساس اولویت‌هایی که شرکت آب و فاضلاب اهواز تعیین کرده‌ است، انجام می‌شود.
وی با اشاره به خرید 6 دستگاه پمپ خودمکش توسط شهرداری اهواز تصریح کرد: شهرداری اهواز در مجموع به حدود 20 دستگاه پمپ خودمکش 6 اینچ و 4 اینچ تجهیز خواهد شد. این پمپ‌ها سیار هستند و آب‌های سطحی نقاطی که به صورت کاسه‌ای دچار آبگرفتگی شده‌اند را تخلیه می‌کنند. همچنین ایستگاه‌های پمپاژ مشترکی بین آبفا و شهرداری خواهیم داشت و شهرداری نیز پمپ‌های ثابتی نصب خواهد کرد. مهم‌ترین اقدام در این زمینه نصب یک پمپ 20 اینچ در خروجی کانال جمع‌کننده آب‌های سطحی و فاضلاب کوی علوی است.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب اهواز از مقطع بارندگی آذرماه سال گذشته تاکنون پروژه‌های زیادی در دستور کار قرار داد که مهم‌ترین آنها اجرای پروژه‌ای در کوی علوی جهت افزایش سرعت خروجی ایستگاه پمپاژ این منطقه است. همچنین پروژه کیان‌شهر، خیابان دانیال در کوی ملت، خیابان انقلاب، خیابان پودات در امانیه، خیابان 13 کیانپارس، خیابان ادهم و چند پروژه دیگر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
عالیپور بیان کرد: با وجود همه این پروژه‌ها در حال حاضر بین صفر و صد هستیم زیرا همه این پروژه‌ها نیمه‌کاره هستند و انتهای مسیرهای آب‌های سطحی و فاضلاب‌ها در این نقاط مسدود است اما اگر در فرصت زمان اندک باقیمانده این پروژه‌ها به پایان برسند، دستاورد بزرگی در فصل بارندگی شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود شکاف‌های آسفالت بسیار زیاد و بالازدگی فاضلاب در بسیاری از نقاط اهواز، اگر اجرای پروژه‌ها بر همین منوال پیش برود، احتمالا شرایط در فصل بارندگی از سال گذشته نیز بدتر باشد به گونه‌ای که شاید در کیانشهر با فاجعه بهداشتی و محیط زیستی مواجه شویم.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: شهرداری وظایف خود را در این زمینه انجام می‌دهد و پروژه‌های در دست و تعهدات خود را تا قبل از آغاز فصل بارندگی و در نیمه مهرماه به پایان می‌رساند.
عالیپور تصریح کرد: مجموع پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب نیز که بالغ بر 75 درصد نارضایتی‌های مردم را شامل می‌شود، اگر به ثمر برسند دستاورد بزرگی خواهد بود اما فعلا همه پروژه‌ها نیمه‌کاره هستند و انتهای همه خط‌وط شبکه آب و فاضلاب بسته است و شاهد پس‌زدگی فاضلاب در بسیاری از نقاط شهر در فصل تابستان هستیم
وی عنوان کرد: بنابراین انتظار می‌رود استاندار خوزستان، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولین شرکت آب و فاضلاب در وزارت نیرو در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا در فصل بارندگی شرایط بهتری داشته باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز عنوان کرد: با وجود همه اقدامات پیشگیرانه شهرداری و شرکت آب و فاضلاب اهواز، اگر بارندگی‌ها در سال طبق پیش‌بینی‌ها نرمال و به صورت عادی باشد و اجرای پروژها به همین شکل پیش بروند، آبگرفتگی‌ها و گرفتگی فاضلاب در اهواز بسیار زیاد خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/130520/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند