پیام خوزستان

آخرين مطالب

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ 1200 میلیارد برای بازسازی آزادی شهرستان ها

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ 1200 میلیارد برای بازسازی آزادی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد.
به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در برنامه قهرمان ایران که با حضور جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه آرزوی دیرینه کشور یعنی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حمایت دولت به ثمر نشست، اظهار کرد: از ظرفیت قهرمانان باید در راستای اشاعه ورزش در سطح کشور استفاده کنیم.
وی افزود: در سال 1402 در 70 رشته ورزشی 954 مدال آور توانستند در رشته‌های مختلف ورزشی برای کشور افتخار آفرینی کنند و پرچم ایران را به اهتزار آورند و به زودی مراسم تجلیل از این قهرمانان با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و پاداش آن‌ها را تقدیم خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کردند، گفت: نه تنها قصد داریم وضعیت فعلی را حفظ کنیم بلکه برخی اقدامات تحولی را در دستورکار قرار داده‌ایم و در چند محور فعالیت‌ها را آغاز کرده‌ایم و جلسه شورای عالی کشور را در وزارت ورزش برگزار کردیم و یکی از مشکلات ما در بخش زیرساخت‌ها نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های ورزشی است که از دهه 80 روی دست ورزش کشور باقی مانده و 3428 پروژه شناسایی شده و قرار است پروژه جدیدی آغاز نشود تا این پروژها به بهره‌برداری برسد و بالغ بر 7000 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
هاشمی با اشاره به ازسازی مجموعه ورزشگاه آزادی، سالن 12 هزار نفری، مجموعه سالن‌ها و استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی، اعلام کرد: 1200 میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی منظور شد تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین مجموعه بین‌المللی ورزشی در تهران مدنظر قرار گرفت و به موقع این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود و با فعالیت پیمانکاران داخلی و خارجی مجموعه ورزشی درخور کشور را خواهیم داشت تا بتوانیم به خوبی در بخش رویدادهای ورزشی میزبانی، کنیم.
وی افزود: طرح آمایش ورزش سرزمین کشور ابلاغ و قرار شد ظرف مدت 4 ماه آماده شود و عدالت ورزشی با اجرای این طرح آمایش را شاهد خواهیم بود.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر آن تاکید دارند، حل مشکل ورزشکاران و قهرمانان است که در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: تمام مطالبات قهرمانان در سال 1400 و 1401 را پرداخت کردیم و طی دو هفته آینده نیز پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود. علاوه بر این طرح سرباز قهرمان در قانون پیش بینی شده و تمامی مراحل خود را طی کرده است،
هاشمی با اشاره به اینکه احداث شهرک مدال‌آوران در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: دیگر اقدام خوب مجلس، اصلاح ساختار و اساسنامه صندوق قهرمانان و پیشکسوتان بود و مستمری‌ها افزایش یافت. همچنین اصلاح حکمرانی و حرکت به سوی حکمرانی مطلوب در بخش ورزش کشور مدنظر قرار گرفته است و ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌ها را بعد از 20 سال مدنظر قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه تمرکززدایی از مرکز و انتقال میزبانی‌های ورزشی به سایر شهرهای کشور در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی دیگر مورد مهم و باید هر فدراسیون اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد و این مسئله دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است تا بتوانیم اختیارات بیشتری به فدراسیون‌های ورزشی بدهیم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی مدنظر قرار گرفته است، گفت: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تا مشکل ورزش کشور حل شود.
هاشمی ادامه داد: موضوع دیگر فیرپلی مالی است در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا فدراسیون‌هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... که لیگ حرفه‌ای دارند بر اساس فیرپلی مالی فعالیت کنند.
وی با اشاره به برنامه ملی پیشرفت، خاطرنشان کرد: محور اصلی این برنامه توسعه ورزش همگانی است و به عنوان موضوع اصلی دنبال می‌شود و امیدواریم بیش از 50 درصد جامعه از طریق ورزش به سلامت خود کمک کنند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش ورزش حرفه‌ای نیز نظام جامع باشگاه‌داری به اتمام رسیده و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، گفت: خیلی از مشکلات و مسائل ورزش کشور از این طریق حل می‌شود و باید بدانیم 34 هزار باشگاه ورزشی در سطح کشور داریم که می‌تواند در تولید شغل به ورزش کشور کمک کند. همچنین امیدواریم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را نهادینه کنیم و این دسته از اقدامات را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم شاهد رشد ورزش کشور در مناطق مختلف کشور باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/856711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعری زیبا از باران نیکراه

لایحه مهمی که در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

عکسی از تیپ خاص جهانگیری در طبیعت

تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم

رهاسازی 600 متر مکعب آب در ثانیه از سد دز

رهاسازی 600 متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان

دسته‌روی عزاداران امام صادق (ع) در شهر صفی‌آباد

مردها وقتی کار خونه می کنند!

یونس هوایی می‌شود

کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی شدند

یادی از زنده یاد علی انصاریان و ماه‌چهره خلیلی

نگاه نزدیک کاوشگرِ perseverance به صخره ای در مریخ

200 هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

طغیان رود دز

برگزاری مراسم عزای صادق آل محمد در کیش

هنرنمایی‌هایی دانچیچ و اروینگ برای دالاس

چون کار دلم ز زلف او ماند گره

ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌

شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند

پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس

دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال

گودبرداری غیراصولی عامل زیرش ساختمان مسکونی در اهواز

مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است

هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید

آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان

دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی

پیکر شهید غلامعلی عشیری در دزفول تشییع و به خاک سپرده شد

شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشییع شدند

ریزش منزل مسکونی در اهواز

روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین

آنتونی هاپکینز در نقش آهنگساز مشهور

خواستگار دخترش را با خاک یکسان کرد

سه مجموعه تلویزیونی جدید میهمان سیما

اگر نزاری با مرد مورد علاقه ام ازدواج کنم تا آخر عمرم مجرد می مونم

مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

پینگ پنگ باز ١٩ ساله چین تایپه حریف نوشاد عالمیان

تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال

چهارمین مرحله تمرینات پاراکمانداران آغاز شد

رای پیرمرد هتاک هوادار سپاهان اعلام شد

دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید

ادای احترام جمعی از مسئولان البرزی به مقام شهدای فرهنگی

معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!

وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم

خسارات سنگین طوفان به 100 هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان

برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در 280 حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر

خسارت سیلاب به خط انتقال آب 3 روستای دزفول

تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان

آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست

نشست‌های تبیین و تعالی در 280 حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد