پیام خوزستان

آخرين مطالب

بازدید 34 هزارو 698 نفر از سازه‌های آبی تاریخی در شوشتر اجتماعی

بازدید 34 هزارو 698 نفر از سازه‌های آبی تاریخی در شوشتر
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، گفت: بیشترین آمار بازدید از میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی در شوشتر با 34 هزار و 698 مورد ثبت شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جمال عامری نسب امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: چهار میلیون و 213 هزار و 336 بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خوزستان در بازه زمانی 24 اسفند سال 1402 تا چهارم فروردین 1403 ثبت شده است.
وی در ادامه با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از آثار تاریخی، گفت: همچنین آمار بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی یک میلیون و 316 هزارو 519 نفر، طبیعی یک میلیون و 38 هزار و 541، تفریحی 844 هزار و 968، جاذبه‌های دست‌ساز 418 هزارو 188، صنایع دستی 130 هزار و 374، فرهنگی 59 هزار و 426، مذهبی 386 هزارو 232، موزه‌ها 19 هزارو 73 و در حوزه سلامت 15 مورد ثبت شده است.
وی با بیان این که بیشترین آمار بازدید از میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی در شوشتر با 34 هزارو 698 مورد ثبت شده افزود: میراث جهانی شوش با 15 هزار و 968 نفر بازدید، کاخ آپادانا 13 هزار و 814، موزه باستان شناسی شوش 13 هزارو 405، چغازنبیل 9 هزار و 928، قلعه سلاسل چهار هزار و 604، موزه مردم شناسی دزفول یک هزار و 820، موزه هفت تپه یک هزار و 636 و موزه باستان شناسی ایذه 44 نفر به ترتیب در اولویت بازدید قرار گرفتند.
عامری نسب مجموع اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری را 679 هزار و 40 نفر عنوان کرد و گفت: میزان پذیرش مسافر دربازه زمانی 24 اسفند سال 1402 تا چهارم فروردین 1403 در اقامتگاه‌های رسمی 122 هزارو 879 نفربوده است که شامل هتل، اقامتگاه سنتی، مهمان پذیر، مجتمع‌های گردشگری، هتل آپارتمان، بوم گردی‌ها ، خانه مسافر، اردوگاه‌ها و منطقه نمونه گردشگری است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت در اقامتگاه‌های غیر رسمی 479 هزار و 980 نفراسکان یافتند و اقامت مسافران در اقامتگاه‌های اضطراری 76 هزار و 181 نفر ثبت شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به کاهش حضور گردشگر نسبت به روزهای مشابه سال گذشته با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران بیان کرد: در حوزه ترددها چهار درصد و در اقامت گردشگر نیز نزدیک به 28 تا 35 درصد روند کاهشی داشتیم که امیدواریم در ادامه سفرهای نوروزی یک جهش ورود گردشگر به استان را داشته باشیم.
وی افزود: بازدیدهای نظارتی بر اماکن گردشگری و اقامتگاه‌ها و تاسیسات گردشگری تا امروز 110 مورد انجام شده که به صورت تیم‌های تخصصی کار نظارت را انجام می دهند.
عامری نسب با بیان این که کمیته‌های ستاد خدمات سفر در سطح کشور به فراخور نیاز هر استان کم یا زیاد می‌شود گفت: خوزستان با توجه به ظرفیت گردشگری جنگ، دریایی، رودخانه‌ای و سدها به 14 کمیته برای ارائه خدمات به گردشگران و مهمانان نوروزی افزایش پیدا کرد.
وی افزود: امسال در حوزه گردشگری دریایی پنج اسکله جدید در شهرستان خرمشهر راه اندازی شد که تیم‌های غریق نجات، امداد، هلال احمر در آن برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی مستقر شدند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به این که سال گذشته تلفات جانی در حوزه گردشگری دریایی و رودخانه ای نداشتیم گفت: تاکنون فقط یک مورد فوتی در شهرستان لالی در روستای علی آباد گزارش شده که این مورد نیز گردشگر نبوده ولی ضایعه دردناکی است که همه را متاثر کرد.
وی با اشاره به حوادث سقوط از ارتفاعات در خوزستان، بیان کرد: در این مورد نیز تلفات جانی نداشتیم و گزارش یک مورد سقوط از ارتفاع در منطقه عشایری حسینیه اندیمشک نیز با کمک گروه امداد فرد آسیب دیده نجات پیدا کرد، که این موارد در سال‌های گذشته بیشتر رخ می داد.
عامری نسب گفت: در شهیون دزفول نیز 15 نفر در ارتفاعات گرفتار شدند که با کمک گروهای امدادی منطقه نجات یافتند و تاکنون هیچ گونه تلفات جانی در حوزه گردشگری دریایی، رودخانه ای و سدها گزارش نشده است.
وی در ادامه گفت: برپایی نوروزگاه‌ها و برگزاری مراسم‌های آیینی و مذهبی در ماه رمضان، معرفی ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی در روستاهای هدف و شرکت در همایش بزرگ دهیاران کشور برای استقبال از مهمان نوروزی از جمله فعالیت‌هایی است که اجرا شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: طبق آمار اداره کل امور روستایی حدود 800 روستا در سطح استان درگیر موضوع برپایی نوروزگاه و استقبال از مسافران نوروزی شدند که امید است در سال آتی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه رویدادهای گردشکری با محوریت روستاها باشیم.
انتهای پیام/735/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/845870/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سعادت: پرقدرت‌تر برمی‌گردم

فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!

تقاضای ویژه از علیرضا بیرانوند پیش از جدال با سپاهان

دبیر کانون صنفی معلمان: افزایش 2 میلیون تومان دردی از معلمان دوا نمی‌کند

معرفی کتابی هیولای تاریکی و موضوع آن درباره خلیج فارس

جلسه علنی مجلس به حد نصاب نرسید؛ جداول لایحه بودجه 1403 معطل ماند

آیت‌‌الله مظاهری: ذره‌ای تلخی و خشونت در وجود پیامبر (ص) راه نداشت

انتقاد رئیس قوه قضائیه از صدور برخی احکام قضایی

آقای همساده منی تو!

فردای روزی که اومدی خواستگاری من دوباره رفتی خواستگاری؟!

مستند «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم «هنر و تجربه» شد

می خوام خودم رو از کثافتی که توش هستم نجات بدم

اولین لایه فلزی دو بعدی ساخته شد

کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می شوند؟

گردوغبار یک‌هزار خوزستانی را راهی بیمارستان کرد

سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند

ستاره شمس آذر علیه تیم رضا عنایتی

اولین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در سال 1403 برگزار می‌شود.

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

شاعرانه/ برنخیزد اگر آشوب قیامت باشد

فرمانده جدید پایگاه هوایی نوژه همدان معرفی شد

جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس تشکیل نشد

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

قدردانی سردار رادان از نمایندگان مجلس

اقدام به موقع پلیس جان 2 نفر را در سنندج نجات داد

فتح خلیج فارس در قرن 16 میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است

کشف سه محموله قاچاق در اندیمشک

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود

شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به 34 هزار و 488 تن رسید

اقدام به موقع واحد پلیس برای نجات جان شهروندان

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند

آزادی بیان آمریکایی

داوران جشنواره «کن» معرفی شدند

جواد عزتی در اکران «تمساح خونی»: رونق سینما به برکت حضور مردم است

اگه اینقدر زن و بچه‌ات رو دوست داری پس پیش من چیکار میکنی؟

پخش فیلم «رابطه» با بازی خسرو شکیبایی

خاطره بازی با سریال «شهرزاد»

درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند

آقای منظور با چه جرأتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟

نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو

چادرملو و برنامه‌ خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!

درخواست جالب بازیکنان بایرن از هوادارانشان در بازی فرداشب با رئال

قیمت خودرو چگونه تعیین خواهد شد؟

ترجمه «درآمدی بر فلسفه سیاسی هوش مصنوعی» چاپ شد

کتابی که ماجرای ناوگروه 86 نیروی دریایی را از زبان یک کودک بازگو می‌کند

معرفی کتابی از مجموعه شعر خلیج فارس