پیام خوزستان

آخرين مطالب

آب‌گرفتگی دوباره معابر اهواز، داستانی که پایان ندارد اجتماعی

آب‌گرفتگی دوباره معابر اهواز، داستانی که پایان ندارد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - با توجه به بارش سنگین باران طی 48 ساعت گذشته و تجمع آب در سطح معابر، مردم اهواز دوباره و این‌بار در تعطیلات نوروزی گرفتار آب‌گرفتگی شدند و تلاش برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در این کلان‌شهر همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، باران یکی از شیرین‌ترین اتفاقاتی است که در طول سال رقم می‌خورد، باران بهاری می‌تواند زمینه‌ساز خاطره‌های خوشی برای شهروندان و مسافران نوروزی باشد، به شرط آنکه همراه با آب‌گرفتگی نباشد.
تماشای بارش باران، قدم زدن زیر آن یا دور زدن با ماشین و تماشای مناظر طبیعی به یکی از تفریحات مردم تبدیل شده است. در اهواز اما بارش باران همواره با ترس و دلهره همراه است که مبادا شدت آن زیاد باشد، چراکه پس از هر بارش خیابان‌های اهواز مملو از آب می‌شود.
از روزهای آخر سال سال گذشته تا امروز ورود سامانه بارش قوی به استان تمام دستگاه‌های مستقر در اهواز در حال آماده‌باش قرار گرفتند، اما باز هم پس از یک ساعت بارندگی خیابان‌های اهواز مملو از آب و به رودخانه‌ای درون شهر تبدیل شده‌اند.
علت عمده این مشکل نبود شبکه‌ی دفع آب‌های سطحی در اهواز و کم بودن ظرفیت شبکه فاضلاب شهر است، با این حال مدیریت شهری در کنار مدیریت استان با یک بسیج عمومی به صورت شبانه‌روزی در حال تخلیه آب‌های سطحی از سطح شهرها هستند.
قصور و کوتاهی از هیچ سازمانی قابل قبول نیست علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان بامداد امروز _دوشنبه ششم فروردین_ در نشست بررسی روند عملیات دفع آب‌های سطحی که در محل شهرداری اهواز برگزار شد اظهار کرد: تمام امکانات و تجهیزات ارگان‌ها و شرکت‌ها باید برای رفع آب‌های سطحی مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: انتظار داریم کار اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود تا آن‌ها با مشکل مواجه نشوند، باید با مردم به صراحت صحبت و اطلاعیه لازم را صادر کرد تا متوجه خطر شوند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: در مواقع بحران همه مسئولان باید در یک راستا حرکت کنند و با تشکیل ستاد بحران جریان همدلی را تقویت و آسیب‌شناسی لازم را انجام دهند، در این مواقع باید با جدیت از اقدامات جزیره‌ای پرهیز کرد، قصور و کوتاهی از هیچ سازمانی پذیرفتنی نیست و همه باید در خدمت مردم باشند.
حسینی‌محراب ادامه داد: مدیریت در کارها بسیار مهم است و باید با هم‌فکری و همدلی نسبت به رفع آب‌گرفتگی‌ها اقدام کرد تا تلاش‌ها به موفقیت ختم شود. لازم است هماهنگی‌ها و تقسیم کار به وضوح روشن باشد تا با مشکل مواجه نشویم، اولویت دستگاه‌های خدمات‌رسان باید جلوگیری از ورود آب باران به منازل باشد تا مردم به زحمت نیفتند.
فعالیت 2000 نیرو، 33 پمپ و 100 تانکر برای دفع آب‌های سطحی علی شمسی، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز به خبرنگار ایمنا گفت: همچنان در حال تخلیه آب از معابر سطح شهر هستیم و با گذشت زمان، دفع آب‌های سطحی با روند بهتری امکان‌پذیر خواهد بود، با توجه به آب‌گرفتگی‌های موجود در بعضی خیابان‌های شهر، سازمان آتش‌نشانی جلوگیری از ورود آب جمع شده ناشی از بارندگی‌ها به منازل مردم را در دستور کار قرار داد.
وی افزود: تمام هشت منطقه شهرداری اهواز در آماده‌باش است تا دفع آب‌های سطحی با سرعت بیشتری همراه باشد، در بعضی مناطق به دلیل فرسودگی لوله‌ها، آب وارد منازل شد که تیم‌های امدادی ما فوری وارد عمل شدند.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: با استفاده از امکانات و تجهیزات شهرداری و سایر سازمان‌ها، اقدامات لازم با هدف رفاه حال شهروندان را انجام می‌دهیم، با این حال با توجه به اینکه خروجی آب مشخص است، برای دفع آب از سطح شهر نیاز به زمان است که امیدوارم کار تخلیه آب به سرعت انجام شود.
شمسی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل آب‌های سطحی، 120 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، تصریح کرد: دو هزار نیرو با 33 پمپ به همراه صد تانکرهای مکنده شهرداری، در حال جمع‌آوری آب از سطح شهر هستند، همچنین آتش‌نشانی به صورت ویژه در حال تخلیه آب از خیابان‌ها است و کار تخلیه آب در مناطق چهار، پنج و شش دشوارتر از سایر نقاط است، با این وجود به دنبال رفع آب‌گرفتگی هستیم.
فعالیت 60 نیروی آتش‌نشان برای دفع آب‌های سطحی ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز نیز تاکید کرد: به محض آغاز بارش‌ها، تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و به همت 60 نیروی آتش‌نشان از ساعت 15:00 روز گذشته عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی ناشی از بارندگی در اهواز توسط نیروها در حال انجام است.
وی اضافه کرد: 15 تانکر و خودروی آتش‌نشان برای رفع آب‌گرفتگی در مناطق مختلف و معابر اهواز به کار گرفته شده و دو پمپ 8 اینچ و هشت پمپ 2 اینچ برای دفع آب‌های سطحی در اهواز در حال کار است.
کد خبر 739001

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/845837/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

انفجار گاز در بستان‌آباد 6 نفر را راهی بیمارستان کرد

توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم)

تبریک قهرمانی فوتسال توسط استقلال خوزستان

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است

سیو جالب یک دروازه بان در لیگ لبنان!

خوراکچی: لحظه به لحظه تیم تایلند را آنالیز کردیم

فقط یه نفر می تونست و می تونه نویر رو به وحشت بندازه؛ CR7

محمد صلاح تهدید کرد؛ اگر حرف بزنم آتش به پا خواهد شد!

چمپیونزلیگ زنان؛ حریف بارسلونا در فینال مشخص شد

طاهری: مقابل تایلند بدون نقص بودیم

حضور «تنهای» یزدانی در بوداپست؛ قاسم‌پور کجای ماجراست؟

تصویر بهشتی بر مزار طالقانی

پیگیری و رسیدگی فرماندار اهواز به مشکلات و مطالبات شهروندان در میز خدمت ادارات و دستگاه های اجرایی

رویای گولر؛ اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ

دانشگر آماده سفر به تهران برای تقابل با پرسپولیس

اولین تیم سقوط کننده از بوندسلیگا مشخص شد

داستانک/ پستچی

هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش

لشکر پیروز 25 کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

کشف 33 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

هواشناسی ایران1403/02/10؛هشدار نارنجی هواشناسی برای 14 استان

رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد

حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران

رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر

هشدار نارنجی هواشناسی برای 14 استان

جزئیات دستگیری 5 نفر از اعضای شورای شهر سردشت

بازداشت 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه

رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد

کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک

هلاکت و زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

کشف انبار کالای قاچاق در اهواز

صداوسیما باز هم حقوق هنرمندان را نقض کرد

یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش

فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود

تصویر تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان با فاصله‌ی 34 میلیون سالِ نوری از زمین

علت حذف بیانیه استقلال؛ فرار از جریمه میلیاردی!

شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است

2 مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان

4 پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی

12 کاراته‌کا در انتخابی مرحله دوم تیم امید بانوان

جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان

تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها

اولین تغییر بزرگ مالک جدید؛ استقلالِ خلیج فارس!

خطیر در استقلال ماندنی شد

بخشی از کتاب/ مبادا آه کسی را برآوری

نماینده ویژه رئیسی: ایران از هر ابتکار سازنده‌ای درباره افغانستان حمایت می‌کند