پیام خوزستان

آخرين مطالب

یک کارشناس:

فولاد رو به افول می‌رود و نفتی‌های خوزستان لیگ یکی می‌شوند، اگر ... ورزشي

فولاد رو به افول می‌رود و نفتی‌های خوزستان لیگ یکی می‌شوند، اگر ...
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان یک کارشناس با اشاره به وضعیت نه چندان خوب فوتبال خوزستان، گفت: اگر وضعیت به همین صورت پیش‌ برود، نفت‌های خوزستان لیگ یکی شده و به دلیل عدم پشتوانه مالی و بازیکنان بومی، دیگر هیچگاه نمی‌توانند لیگ برتری شوند، استقلال خوزستان نیز همچون جنوب، شاهین، استقلال اهواز، دیهیم، کارگر، وحدت، نیشکر هفت تپه و... منحل خواهد شد و فولاد هم رو به افول خواهد گذاشت.

محسن بابادی در گفت‌وگو با ایسنا با در پاسخ به این سوال که ریشه مشکلات فوتبال خوزستان کجاست؟ اظهارکرد: همواره این سوال ذهن تمامی اهالی فوتبال استان را به خود معطوف کرده که چه شده و چه بلایی بر سر فوتبال استان آمده است که دیگر حتی یک بازیکن فیکس هم در ترکیب تیم ملی ندارد و تیم‌های باشگاهی‌اش که زمانی لرزه بر اندام حریفان ریز و درشت میانداختند، این گونه به قهقرا رفته و نای نفس کشیدن نداشته و چه یرسد که بخواهند عرض اندام کنند.
وی بیان کرد: برخی مشکلات مالی را دخیل می‌دانند و عده‌ای نیز مشکلات مدیریتی‌. اما ابعاد این ماجرا بیش از این بوده و این داستان سر درازی دارد. اگر بخواهیم به بیشتر این عوامل در کنار مشکلات مالی باشگاه‌ها و مدیران ناکارامد هم اشاره کنیم، باید گفت، ریشه فوتبال خوزستان زمانی خشکیده شد که فوتبال آموزشگاه‌ها و محلات به دلیل سیاست‌های اشتباه در بُعد کلان نابود شد. در حقیقت مسیر صحیح استعدایابی از فوتبال کوچه پس کوچهها و زمین های خاکی عبور میکرد و مربیان زحمتکش محلات با دست خالی همچون باغبانی دلسوز گلهای مستعد را شکوفا و بارور می‌کردند و آن‌ها را به سمت چرخه باشگاهی استان و کشور سوق می‌دادند.
این کارشناس فوتبال گفت: اما اکنون دیگر نه از آن زمین‌های خاکی پرتعداد خبری است و نه مربیان محلات به دلیل مشکلات مالی و بی‌توجهی دل و دماغ گذشته را دارند. صداقت و حمایت از جانب مسئولین نیز کمرنگ شده و ورزش دیگر اولویت مهمی برای مدیران و مسئولان محسوب نمی‌شود.
وی همچنین بیان کرد: ضمن احترام به ساختار نظام آموزشی کشور باید عرض کنم به اعتقاد بنده دیگر ورزش همچون گذشته سرلوحه کار نبوده و از مسابقات آموزشگاه‌ها، فستیوال‌های سالانه ورزشی و آن استعدادیابی‌ها خبری چندانی نیست و احساس می‌شود از روی ناچار زنگ ورزش در برنامه هفتگی دانش‌آموزان قرار دارد. ضمن این‌که امکانات و فضای ورزشی مدارس نیز همچون دو یا سه دهه گذشته نیست و این یعنی ضعف در چرخه سلامتی و بارورسازی استعدادهای کشور. دستمزد معلمان ورزش هم کم بوده و این نیز در کیفیت کار تاثیر چشم‌گیری می‌گذارد.
بابادی با بیان این‌که ریشه فوتبال خوزستان زمانی خشک شد که دلال‌ها همه کاره فوتبال استان شدند و پیشکسوتان واقعی ورزش خانه‌نشین شدند، گفتت: ببینید چند مربی با مدرک مربیگریA و B فوتبال آسیا خانه‌نشین هستید و حتی به عنوان مشاور، سرپرست، مدیرفنی و دیگر سمت‌ها نیز در تیم‌های استان استفاده نمی‌شوند. پیشکسوتان محجوب به حیایی که اگر مشکلاتی هم در تفکر و عقیده با هم دارند اما در یک موضوع مشترک بوده و آن هم دلسوزی برای فوتبال استان است. پیشکسوتانی که در فوتبال استخوان کرده و اگر برخی از آن‌ها سواد آکادمیک هم ندارند ولی حدودا نیم قرن تجربه در عرصه باشگاهی و ملی دارند. کنار گذاشتن این موسپیدان بزرگترین خیانت در حق فوتبال استان و استعدادهای خوزستان است.
وی عنوان کرد: فوتبال خوزستان زمانی نابود شد که به بسیاری از غیرفوتبالی ها مجوز تاسیس مدرسه فوتبال داده شد و هر روز شاهد ظهور مدرسه فوتبالی جدید توسط افرادی هستیم که حتی یک بار هم زیر توپ نزده‌اند. نه سواد کافی داشته و نه تجربه و وجهه مناسبی دارند اما مشاهده می‌شود، شلوغترین سانس‌های فوتبال در بهترین چمن‌های اهواز و استان را دارند. مادی‌گرایی و کسب درآمد از خانواده‌ها نیز تنها اولویت آن‌ها بوده و بعضا تدارکات آن مدرسه فوتبال یا والدین یکی از بچه‌ها در ازای عدم پرداخت شهریه فرزندش نیز مربی یک رده است. اما مربیان مدرک‌دار و عاشق کار در حال حسرت خوردن و تشنه کار هستند. سانس‌های شلوغ با بازده آموزشی کم و عدم خروجی در مدارس فوتبال و وعده و عیدهای پوچ نه تنها جای فوتبال محلات و آموزشگاه‌ها را پر نکرد، بلکه سبب بسیاری مشکلات دیگر نیز شده است.
این کارشناس فوتبال گفت: اگر کمی در فوتبال استان کنکاش شود، حداقل 50 مربی طراز اول در رده‌های مختلف مدت‌ها است بدون تیم هستند. بالغ بر 15 مدیر فوتبالی توانمند و حداقل 10 آنالیزور کارکشته کنار گود مانده‌اند. آن وقت چگونه انتظار دارید، فوتبال استان رشد کرده و تبدیل به بزرگترین واردکننده در فوتبال کشور نشود؟
وی تاکید کرد: اگر وضع به همین منوال پیش برود، نفت آبادان و نفت‌مسجدسلیمان نیز لیگ یکی شده و به دلیل عدم پشتوانه مالی و بازیکنان بومی، دیگر هیچگاه نمی‌توانند لیگ برتری شوند. استقلال خوزستان نیز همچون جنوب، شاهین، استقلال اهواز، دیهیم، کارگر، وحدت، نیشکر هفت تپه و... منحل خواهد شد و فولاد نیز رو به افول خواهد گذاشت. پس لازم است، حال که تنها دلخوشی مردم خوزستان فوتبال است، مدیران سیاسی و ورزشی استان در دولت جدید به ورزش خصوصا فوتبال توجه بیشتری کنند و با دعوت کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال، برنامه‌ریزی کوتاه و بلندمدت برای این موضوع داشته باشند و سبب نجات ورزش استان از باتلاق رخوت و نابودی شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/332382/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل دوم رئال که مشکوک بود ولی پذیرفته شد

بررسی صحت گل دوم رئال مادرید با شبیه سازی زمین

لحظه صحیح اعلام شدن گل دوم رئال مادرید و انفجار سکوهای برنابئو

وزیر ورزش: صداوسیما باید حق پخش را بدهد

صحنه بحث برانگیز و اشتباه عجیب داور!

خلاصه بازی رئال مادرید 2 - بایرن مونیخ 1

رستگاری کهکشانی‌ها با کامبک 3 دقیقه‌ای؛ رویای فینال تمام آلمانی بَر باد رفت

احساساتی شدن خوسلو پس از سوت پایان بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ

آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

گل اول بایرن مونیخ به رئال مادرید

گل رئال مادرید به بایرن مونیخ که مورد قبول قرار نگرفت

ضربه خطرناک هری کین که نتوانست بایرن را به گل دوم برساند

ضربه کرنر بایرن مونیخ به تیرک افقی دروازه خورد

اشتباه نویر رئال رابه گل تساوی رساند

شاعرانه/ عمق تاریک تمام خوابها را لمس می سازم

لیگ یک؛ هر سه شانس صعود پیروز شدند

جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکورصبور در قهوه‌خانه

زیرساخت‌های کافی برای سفر اربعین از خراسان شمالی تهیه شود

شهادت 2 رزمنده حزب‌الله لبنان در راه قدس

ویژه برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت

‏‎بیکاری من در سینما ارتباط مستقیم داشت با متاهل بودنم!

این وسیله یک نجات غریق در مواقع اضطراری است

ضربه زیبای هری کین که از کنار دروازه به کرنر رفت

سیو فوق العاده نویر باز هم بایرن را نجات داد

قربانی: همه بازی کثیف را دوست دارند

هاشمی: بیشترین بودجه به فدارسیون کشتی می‌رسد

لونین کین را ناکام گذاشت در ثانیه های آخر نیمه اول

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

قله حماقت چیست؟

اتفاقی که برای احمدی‌نژاد در مجارستان افتاد

در کدام حوزه‌ها، مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار می‌شود؟

باقری: همکاری ایران و تاجیکستان برای مقابله با تروریسم ضروری است

نظرات پورمحمدی دربارۀ شخصیت‌های معروف: فردوسی‌پور باسواد و خاص، فروغی خیلی سیاسی و جبلی کم زور است

جزئیات اختصاصی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه

پیشروی دشمن در تصرف سرزمین ذهن ها/ خرمشهر فرهنگی آزاد شود

3 مدعی صعود به لیگ برتر پیروز شدند؛ نفت MIS از قافله جا ماند

فیلم| لحظه بازداشت متهم به قتل زهره فکور صبور

تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی

جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود

جریان آزادی‌خواهی غزه در اربعین پیش رو تجلی ممتازی خواهد یافت

اقدام غیرمنتظره جنیفر لوپز درباره یک روحانی ایرانی

سکانسی از شهر زیبای اصغر فرهادی

سهیل موفق به سیفژ پیوست

تغییر چهره بازیگر «شهرزاد» پس از 9 سال

گامبو!! درُ میزنی واسه چی؟