پیام خوزستان

آخرين مطالب

سردار استکی: جنگ برق‌آسا، استراتژی رژیم بعث عراق بود/ رسانه‌های خارجی آزادی خرمشهر را باور نمی کردند اجتماعی

سردار استکی: جنگ برق‌آسا، استراتژی رژیم بعث عراق بود/ رسانه‌های خارجی آزادی خرمشهر را باور نمی کردند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار جواد استکی صبح امروز با حضور در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: امید داریم دل‌ها و قلب‌های ما با کسانی که در کنار مرقد شریف ایشان هستند همراه باشد و از زیارت و شفاعت امام حسین(ع) فیض ببریم.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در ادامه ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی و شهادت دانش‌آموز شهید علی لندی را نیز تسلیت گفت و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از آغاز جنگ تحمیلی و حرکت هواپیماهای عراقی برای بمباران اصفهان و در ادامه نقش رزمندگان اصفهانی در پیشبرد اهداف جنگ پرداخت.
جنگ برق‌آسا استراتژی رژیم بعث عراق بود
وی با اشاره به اینکه هدف دشمن ورود به ایران و استراتژیشان نیز جنگ برق‌آسا بود، بیان کرد: هجوم هوایی، زدن فرودگاه‌ها و زیرساخت‌ها و از بین بردن قدرت هوایی، هجوم زمینی و اشغال شهرها و رسیدن به تهران اهداف تعریف‌شده برای دشمن بعثی بود.
استکی از جمله امام خمینی(ره) در رابطه با جنگ مبنی بر اینکه «دیوانه‌ای آمده و سنگی انداخته و رفته و جای نگرانی ‏‎ ‎‏نیست.» نیز سخن به میان آورد و مطرح کرد: امام با این کار به مردم آرامش دادند و روحیه استقامت، ایثارگری و شهادت‌طلبی در مردم ایجاد شد.
نقش مهم رزمندگان اصفهانی در جنگ
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در ادامه گفت: نخستین عملیاتی که با فرماندهی امام خمینی(ره) انجام شد عملیات کل قوا بود که توسط شهید خرازی و شهید ردانی‌پور و لشکر امام حسین(ع) انجام شد و از ابتکاراتی بود که از اصفهان شروع شد، رزمندگان لشگر امام حسین(ع) 3 تا 4 ماه تونلی را با هزار و 750 متر طول از دارخوین حفر کرده و روز 21 خرداد سال 60 به زیر پای دشمن رسیدند و عراقی‌ها کاملاً غافلگیر شدند، در این عملیات تعداد زیادی از رزمندگان لشگر 14 امام حسین(ع) به شهادت رسیدند اما نخستین خط دشمن شکست؛ اینجا نخستین خطی بود که تثبیت شد و سرپلی برای عملیات جوادالائمه در 5 مهر سال 61 بود.
وی ادامه داد: پنجم مهر ماه 1361 امام خمینی(ره) فرمودند که محاصره آبان باید شکسته شود و نهایتاً پس از مقاومت رزمندگان، حصر پایان یافت و در ادامه با عملیات طریق‌القدس، آزادی بستان و با فتح‌المبین دشمن به عقب رانده شد.
خبرنگاران و رسانه‌های خارجی آزادی خرمشهر را باور نکردند
استکی در ادامه عنوان کرد: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس و ایران و مهمترین عملیات بود؛ خبرنگاران و رسانه‌های خارجی باور نکردند که خرمشهر آزاد شده است، بنابراین برادران ارتش یک هواپیمای هرکولس c130 را اختصاص دادند و حدود 150 نفر از خبرنگاران رسانه های دنیا را در حالی که می‌ترسیدند سوار کردند و به خرمشهر بردند و آنها این خبر را مخابره کردند که خرمشهر آزاد شده است، ترس این خبرنگاران به این دلیل بود که می‌دانستند خرمشهر دست بعثی‌ها بوده است.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: عملیات فاو از عملیات‌هایی بود که در باور دنیا نمی‌گنجید که ایران با این امکانات کم، تحریم‌ها و عدم پشتیبانی‌ها بتوانند از رودخانه وحشی کارون عبور کرده و با مقاومت عراقی‌ها را شکست دهند.
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تدبیری که داشتند و بر اساس در نظر گرفتن مصالح قطعنامه 598 را پذیرفتند، امروز از بعثی‌ها و بیش از 30 کشوری که این‌ها را حمایت می‌کردند خبری نیست.
اقتدار و سیادت سیاسی، نظامی و فرهنگی ایران در منطقه
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در ادامه گفت: این پیروزی‌ها در حالی اتفاق افتاد که رژیم پهلوی بحرین را از دست داد و مهمترین ورودی استراتژیک منطقه را در اختیار دشمن گذاشت، ضمن اینکه یک جغرافیایی از کشورمان را از دست داد.
وی همچنین عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی با آن اقتدار و عقبه دارای اقتدار و سیادت سیاسی، نظامی و فرهنگی است و امروز علیرغم تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای اقتصادی و هجوم دشمن و عملیات روانی و رسانه‌ای و انزاویی که تلاش کرد برای ایران ایجاد کند، در دنیا زبانزد است و ایستاده و مقاومت می‌کند.
استکی خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها با حمله به کنگره، پشتیبانی از رژیم جنایتکار سعودی در کشتار یمن و دخالت در کشورهای دیگر از جمله حضور 20 ساله در افغانستان به خود ضربه زدند؛ در افغانستان ارتشی 300 هزار نفره داشتند، اما 3 روز هم نتوانستند در مقابل طالبان تاب بیاورند و نقاط افول و ضعف خود را نشان دادند؛ امام خمینی(ره) از ابتدا اعلام کردند که آمریکا طبل تو خالی است، اما برخی مسؤولان از ایالات متحده می‌ترسیدند، آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که هر طرحی برای نفوذ به ایران شکست خواهد خورد و هرگونه نفوذ، جنگی طولانی مدت را به دنبال خواهد داشت.
دست دلال‌ها و کارچاق‌کن‌ها کوتاه شود
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: امروز از لحاظ امنیتی و مقابله با گروهک‌ها و هر کشوری به هر شکلی توانایی‌های بالایی داریم که امید داریم روز به روز تقویت شود.
وی در ادامه به بیان انتظارات مردم از شورای شهر پرداخت و گفت: فسادزدایی، اصلاح ساختارها و حذف دلال‌ها و کارچاق‌کن‌ها، تلاش برای میدان دادن به مدیران جهادی و انقلابی، آمایش سرزمینی، ایجاد کارگروهی برای مدیریت مهاجرت‌ها و جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی، حل مسأله آب، تکریم ارباب‌رجوع و قانون‌مداری از جمله انتظارات مطرح شده است. 
انتهای پیام/63088/آ/ی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/327125/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند