پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس سازمان بسیج سازندگی در اراک: عرصه مبارزه با فقر باید همانند دوران دفاع مقدس به مردم سپرده شود/ سرداران جنگ امروز گروه‌های جهادی هستند اجتماعی

رئیس سازمان بسیج سازندگی در اراک: عرصه مبارزه با فقر باید همانند دوران دفاع مقدس به مردم سپرده شود/ سرداران جنگ امروز گروه‌های جهادی هستند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: عرصه اقتصاد و مبارزه با فقر و محرومیت همانند ابتدای انقلاب و دفاع مقدس باید به مردم سپرده شود تا شاهد موفقیت باشیم. - اخبار استانها -
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سردار محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در رزمایش کمک مومنانه به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ادامه عاشورای حسینی است به طوری که در عاشورا یک گروه از دشمنان امام حسین(ع) به دنبال از بین بردن ولایت و گروهی دیگر سیاه لشکر و تمهیدات فراهم می‌کردند.
وی افزود: هر سه گروه به دنبال از بین بردن مقام ولایت و مرتبه امام به عبارتی رابطه قلبی بین امام و مردم بودند اما در انقلاب اسلامی، فقه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقام را به ولایت و امامت برگرداند و مرتبه امام را هم حفظ کرد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه امروز جبهه استکبار با تمام توان برای ازبین بردن ولایت و مرتبه امام تلاش می‌کند، گفت: در انقلاب اسلامی مصادیق آشکاری از تعین‌بخشی مردم سالاری داشتیم به طوری که دفاع مقدس تعین‌بخش مردم سالاری در حوزه نظامی بود و مردم، سالار خود در دفاع از ایران اسلامی شدند.
زهرایی تصریح کرد: در 8 سال دوران دفاع مقدس زمانی شاهد پیروزی بودیم که مردم مسئولیت دفاع را پذیرفتند و به معنای کامل کلمه مردم سالار دفاع از کشور شدند و به بنی صدر و کوتاهی برخی از مسئولان توجهی نداشتند به همین سبب حماسه‌های بسیاری خلق شد.
وی ادامه داد: مسیر دفاع مقدس مسیر انقلاب و خط سرخ عاشورا به عبارتی مسیر الهی و معنوی بود و افرادی که خود را در این مسیر قرار دادند با همه وجود مجاهدت کردند به طوری که بیش از 230 هزار جوان این مملکت جان خود را تقدیم انقلاب کردند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: امروز دشمن دست از دشمنی خود برنداشته به طوری که مقام معظم رهبری هم بارها به این موضوع تاکید کردند که دچار خطای محاسباتی می‌شویم اگر فکر کنیم دشمن دست از دشمنی برداشته است.
زهرایی افزود: دفاع مقدس به جبهه استکبار ثابت کرد که توان انداختن یک سنگ به ایران اسلامی را ندارد؛ به عبارتی بازدارندگی و توانمندی ایران در عرصه نظامی ثابت شد و در مذاکرات هم که برخی به اشتباه دل به غرب و شرق بستند از توان موشکی به عنوان گزینه قابل مذاکره صحبت می‌کنند.
وی ادامه داد: دشمن در عمل نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد؛ زمانی که عین‌الاسد با خاک یکسان شد سرلشکر سلامی اعلام کردند که آمادگی کامل داشتیم اگر آمریکا پاسخی دهد همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه با خاک یکسان می‌کنیم اما هیچ خبری نشد.
زهرایی بیان کرد: حدود چند دهه است که یک تیر هم به سمت آمریکایی‌ها نرفته اما ایران این اقدام عزت‌آفرین را خلق کرد و هیچ اتفاقی نیفتاد بنابراین گزینه نظامی نیست و امروز به قله رسیدیم و دشمن به سمت شیوه‌ها و تاکنیک‌های جدید حرکت کرد و اکنون در دفاع مقدس نوین موضوعاتی به عنوان خط برخورد با جبهه حق قرار دادند.
دشمن امروز به سمت تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی حرکت می‌کند
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن امروز به سمت تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی حرکت می‌کند و کمپین فشار حداکثری علیه ایران اسلامی راه انداختند که به نوعی جنگ نیابتی است اما در جنگ تمام عیار اقتصادی مسئولان مردم را به خوبی باور نکردند و مردم هم مسئولیت جنگ اقتصادی را نپذیرفتند.
وی ادامه داد: مردم در دفاع مقدس مسئولیت دفاع نظامی را پذیرفتند و داوطلبانه پس از سازماندهی وارد میدان شدند اما در جنگ تمام عیار اقتصادی مردم این مسئولیت را نپذیرفتند زیرا دشمن ناامیدی را بین مردم و مسئولان به ویژه مدیران میانی ترویج می‌دهد که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: دشمن در وضع قوانین و دستورالعمل‌هایی که به نفع مردم تغییر پیدا کند وارد شدند به همین سبب مردم باید وارد میدان شوند و برای آموزش افراد در حوزه کار اقتصادی، قرار دادن فضا برای ایجاد کارگاه تولیدی، کمک بلاعوض و قرض‌الحسنه برای این افراد کمک کنند.
زهرایی بیان کرد: فضا و جنگ روانی که در جنگ تمام عیار اقتصادی ایجاد شده همه را با این فضا بیگانه کرده و همه از دولت و مسئولان توقع دارند و مردم به سمتی هدایت شدند که از اقتصاد فاصله گرفتند به همین سبب مقام معظم رهبری تئوری اقتصاد مقاومتی که منطبق‌ترین نظریه با مبانی انقلاب در حوزه اقتصاد است را مطرح کردند.
وی افزود: مقام معظم رهبری بیان کردند هر زمان که مردم وارد میدان شدند مردم‌سالاری اتفاق می‌افتد و در اقتصاد مقاومتی هم زمانیکه مردم وارد میدان شوند سالار اقتصاد می‌شوند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری در گام سوم انقلاب قرار داریم به طوری که انقلاب انجام و نظام اسلامی مستقر شد و باید دولت‌سازی اسلامی و تمدن اسلامی با جامعه‌پردازی اسلامی اتفاق بیافتد که شعار مردمی کردن فعالیت‌های دولت توسط آیت الله رئیسی مهم‌ترین اقدام دولت است.
اکنون دفاع مقدس نوین جنگ با فقر و محرومیت در حال انجام است
زهرایی با اشاره به اینکه زمانیکه سند اعتلای 10 ساله بسیج تقدیم مقام معظم رهبری شد فرمودند بسیج و سپاه تشکیلات نظام و پاره تن مردم هستند و این مسیر مبارک را ادامه دهید، گفت: این مسیر به عبارتی صدای مردم، مطالبه آنها و همراهی با مردم است زیرا مسیر مردم درست و همه راه حل حضور مردم است.
وی افزود: اکنون دفاع مقدس نوین مقابل فقر و محرومیت در حال انجام است به طوری که تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی در انقلاب اسلامی برای کاهش فقر به ویژه در روستاها و مناطق محروم انجام شده که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و دشمن در این زمینه هم ورود پیدا کرده و به افراد و قوانینی که تولید فقر و محرومیت می‌کنند تمرکز می‌کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا تولید فقر و محرومیت در کشور بیشتر از محرومیت‌زدایی شود و تن پروری و سستی برخی از مسئولان هم در این زمینه به تولید فقر کمک کرده که یکی از شعارهای دولت آیت الله رئیسی کاهش فاصله با تلاش‌هایی در حوزه ساخت یک میلیون شغل و مسکن، کاهش 50 درصدی تورم در دوسال، ارزش پولی و غیره است.
خداقوت رئیس سازمان بسیج سازندگی به تلاشگران عرصه تولید در خراسان جنوبی به روایت تصویررییس سازمان بسیج سازندگی از مناطق محروم خراسان جنوبی بازدید کردرئیس بسیج سازندگی‌: پیوند مردم با صنعت‌ کشور را از وابستگی نجات می‌دهد زهرایی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمنان این است که اعتراضات مدنی توسط محرومان و مستضعفان انجام شود و به عبارتی صاحبان انقلاب از انقلاب ناراضی شوند، گفت: ما در نظام بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی باید به نفع شهرستان‌ها و مناطق محروم کار کنیم و 80 درصد منابع در 20 درصد کلانشهرها هزینه نشود زیرا مردم انقلابی و محروم جنوب تهران محروم از خدمات شهری از جمله پل و زیرگذر و غیره هستند درحالیکه توجه ویژه به شمال شهر می‌شود.
وی افزود: مردم همان مردم دوران دفاع مقدس هستند به طوری که پس از دستور مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی نهضت کمک مومنانه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای توزیع 500 هزار بسته معیشتی توسط مردم در ماه مبارک رمضان بود در حالیکه با کمک مردم یک میلیون و 800 هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شد.
5 هزار و 280 زندانی توسط بسیج سازندگی در کشور آزاد شد
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در سال 99 حدود 5 مقطع برنامه‌ریزی شد و از بسته معیشتی به سبد خدماتی رسیدیم و 15 خدمت ارائه می‌دهیم که می‌توان به توزیع 40 هزار جهیزیه، آزادی 5 هزار و 280 زندانی و غیره اشاره کرد که در پایان سال بر اساس ارزیابی‌ها مردم در این شرایط سخت اقتصادی 5 برابر نهادها و دستگاه‌های اجرایی کمک کردند و 14 میلیون و 600 هزار بسته معیشتی توزیع شد.
زهرایی تصریح کرد: امسال نهضت کمک مومنانه در 9 مقطع در نظر گرفته شد تا به نیازمندان آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا کمک کنیم و اکنون در مقطع پنجم قرار داریم و این جهش بدون وقفه ادامه داشته بنابراین زمانی که مردم وارد صحنه می‌شوند حماسه خلق می‌کنند.
وی افزود: عرصه اقتصاد و مبارزه با فقر و محرومیت همانند انقلاب و دفاع مقدس باید به مردم سپرده شود تا شاهد موفقیت باشیم و سرداران جنگ امروز گروه‌های جهادی فعال در نقاط محروم هستند که با مشارکت خیران و مردم مشکلات را برطرف می‌کنند و درواقع طراح عملیات آنها هستند و ما آنها را پشتیبانی می‌کنیم.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: کارآفرینان و زنان سرپرست خانواده که در کارگاه‌های تولیدی فعالیت می‌کنند سرداران این جنگ اقتصادی هستند و باید آنها را با آموزش، ارائه تسهیلات و غیره حمایت کنیم به همین سبب بسیج بسته کامل و جامع پیشنهادی در مردمی کردن عرصه‌های مختلف برای دولت تهیه می‌کند.
زهرایی با اشاره به اینکه امیدواریم در عرصه اقتصادی همانند دوران کرونا قله‌های موفقیت بسیاری فتح کنیم، گفت: زمانی که 3 هزار طلبه جهادی در کشور در اوج دوران شیوع بیماری کرونا برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی وارد میدان شدند و زمانی که قیمت ماسک نجومی شد 8 هزار و 500 کارگاه‌، ماسک تولید کردند و درواقع خرمشهر دیگری را فتح کردند.
انتهای پیام/713/س

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/326643/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان