پیام خوزستان

آخرين مطالب

سهم تولید فولاد خوزستان در کشور از 25 به 12.5 درصد رسیده است سياسي

سهم تولید فولاد خوزستان در کشور از 25 به 12.5 درصد رسیده است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: سهم تولید فولاد این شرکت در کشور در سال‌های گذشته 25 درصد بود که متاسفانه اکنون به 12.5 درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا امین ابراهیمی روز یکشنبه در آیین آغاز سه طرح توسعه‌ای فولاد خوزستان شامل ماشین ریخته‌گری اسلب عریض، کارخانه اکسیژن 4 و نیروگاه 520 مگاواتی، بیان کرد: در تابستان گذشته به واسطه چالش برق در استان و کشور متاسفانه تولید زیادی را از دست دادیم؛ پارسال تولید یک میلیون و 800 هزار تن را در برنامه داشتیم که یک میلیون و 378 هزار تن تولید شد.
وی افزود: تناژ از دست رفته ناشی از محدودیت برقی،509 هزار تن محصول بود که در این کاهش شدید تولید، معادل 10 هزار میلیارد تومان از محل فروش را از دست دادیم.
وی با بیان اینکه روند رشد تولید فولاد در این شرکت از 368 هزار تن در سال 57 به 30 میلیون تن در سال 99 رسیده ادامه داد: در شرکت فولاد خوزستان در افق 1404 هدف 55 میلیون تن تولید تعیین شده که قرار است با تحقق این هدف رتبه نخست را در منطقه داشته باشیم.
ابراهیمی، ظرفیت تولید فولاد را در کشور 40 درصد اعلام کرد و گفت: 25 درصد این ظرفیت متعلق به فولاد مبارکه، 9.2 آن مربوط به فولاد خوزستان و 8.7 مربوط به ذوب آهن و سایر شرکت‌ها است.
وی در خصوص فرصت ها و چالش های این شرکت گفت: دسترسی آسان به منابع گاز، آب و دانش فنی و اسکله اختصاصی در خوزستان، همجواری با بازارهای خارجی و یک هزار و 800 کیلومتر مرز آبی از فرصت های فولاد خوزستان است اما نبود زیرساخت مناسب حمل و نقل و کیفیت گاز طبیعی که بر اساس استانداردها نیست از محدودیت‌های این شرکت است.
مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون 14 هزار و 777 نفر در این شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار هستند، ادامه داد: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها هستیم اما موانع تولید بسیار است و نبود ثبات سیاست ها، حمایت نکردن از تولید و تامین مواد اولیه، حمایت نکردن از تولیدات صادرات محور و نبود تناسب بین سودآوری و سرمایه گذاری در زنجیره فولاد از موانع تولید در پیش روی صنعت فولاد است.
وی گفت: در حوزه فروش این شرکت برنامه پارسال یک میلیون و126 هزار تن بود که 580 هزار تن محقق شد. همچنین پارسال این شرکت 640 هزار تن صادرات داشت و امسال تاکنون یک میلیون و 100 هزار تن صادرات داشته‌ایم.
ابراهیمی در خصوص فروش به شرکت های درون استانی با توجه به استقرار هفت شرکت نوردی در خوزستان افزود: امسال تاکنون 546 هزار تن فروش داخلی داشتیم که 412 هزار تن داخل استان بوده است.
وی ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان در ایفای تعهدات ارزی 2 میلیارد و 108 میلیون یورو تعهد ارزی در سامانه ثبت کرده بود که 121 درصد تعهدات معادل 2 میلیارد و 225 میلیون یورو را تسویه کردیم و رتبه نخست را در کشور در حوزه بازگشت ارز به بانک مرکزی کسب کردیم.
ابراهیمی، آغاز به کار طرح ماشین ریخته‌ گری اسلب عریض در این شرکت را نقطه‌ عطف توسعه فولاد خوزستان دانست و افزود: تامین شمش شرکت ‌های نوردی یکی از اهداف اصلی فولاد خوزستان است. مجاورت شرکت فولاد اکسین و لزوم تامین اسلب مورد نیاز این شرکت، باعث شد طرح احداث ماشین ریخته ‌گری اسلب عریض در دستور کار قرار گیرد. پس از اجرای کامل طرح علاوه بر میزان تولید فعلی شمش،‌ سالانه یک میلیون و 200‌ هزار تن شمش اسلب عریض با گریدهای فولاد آلیاژی و ساختمانی در شرکت فولاد خوزستان تولید می‌شود.
وی گفت: سرمایه‌گذاری این طرح، 128 میلیون یورو و مدت زمان اجرای آن 36 ماه برآورد شده است. با اجرایی شدن این طرح مزایایی همچون حفظ جایگاه فولاد خوزستان در بازار داخلی و بین‌ المللی با توجه به توان تامین تولید شمش اسلب با تنوع ابعاد و گریدهای فولاد آلیاژی، ارزش افزوده بیشتر، حفظ سقف ظرفیت تولید کنونی در صورت توقف سایر ماشین های ریخته گری به منظور بهینه ‌سازی تجهیزات برای فولاد خوزستان به وجود خواهد آمد.
مدیرعامل فولاد خوزستان در خصوص طرح اکسیژن 4 این شرکت نیز بیان کرد: تزریق اکسیژن، کیفیت و کمیت آهن اسفنجی را افزایش می‌ دهد. به منظور تامین گازهای صنعتی مورد نیاز طرح‌ های توسعه‌ای، احداث کارخانه اکسیژن 4 در اولویت قرار گرفته و به زودی شاهد آغاز این طرح هستیم. هزینه اجرای طرح 26 میلیون یورو و مدت زمان اجرای آن 36 ماه پیش ‌بینی شده است. هدف از اجرای کارخانه اکسیژن 4 بهینه سازی کیفیت، پایداری سیستم و افزایش ظرفیت تولید است.
وی افزود: با راه‌ اندازی این طرح، ظرفیت تولید 16 هزار نرمال متر مکعب بر ساعت گاز اکسیژن با درجه خلوص 99.5 درصد، یکهزار مترمکعب در ساعت اکسیژن مایع، هشت هزار نرمال متر مکعب گاز نیتروژن، 500 متر مکعب نیتروژن مایع و همچنین 560 مترمکعب بر ساعت آرگون مایع ایجاد می‌شود. این میزان تولید علاوه بر تامین گازهای صنعتی مورد نیاز خطوط جدید ریخته‌گری و مگامدول آهن اسفنجی (زمزم 3)، فرصت و بستر لازم برای توسعه‌های آینده در شرکت فولاد خوزستان را نیز فراهم خواهد کرد.
ابراهیمی به احداث نیروگاه اختصاصی 520 مگاواتی این شرکت اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح احداث نیروگاه و در مدار قرار گرفتن آن علاوه بر برداشته شدن محدودیت‌ برقی، پایداری تولید تضمین می‌شود. هم اکنون با توجه به کاهش تولید فولاد ناشی از محدودیت‌ برق، احداث نیروگاه 520 مگاواتی با امکان توسعه تا 1000 مگاوات در دستور کار قرار گرفت.
ابراهیمی در باره مهمترین برنامه های عملیاتی و اهداف شرکت فولاد خوزستان بیان کرد:اجرای طرح های توسعه و متوازن سازی ظرفیت خطوط تولیدی، به ظرفیت رساندن و احیای کامل کارخانه فولاد شادگان، تکمیل پروژه های فولادسازی، تکمیل زیر ساخت های لازم برای تولید پنج میلیون تن کنسانتره در شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد و تکمیل پروژه گندله سازی سناباد، تکمیل پروژه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم 3) و اتمام عملیات اجرایی بهره‌ برداری پروژه پست برق 400 بخشی از طرح‌ های توسعه در دست اقدام شرکت است و امیدواریم با تملک شرکت‌های نوردی، گامی بلندی در تکمیل زنجیره تولید خود برداریم.
سه طرح عظیم ماشین ریخته گری اسلب عریض، کارخانه اکسیژن 4 و نیروگاه 520 مگاواتی در شرکت فولاد خوزستان روز یکشنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.
برچسب‌ها
فولاد خوزستان اهواز

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/324608/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان