پیام خوزستان

آخرين مطالب

گام بلند خرمشهر برای تبدیل شدن به قطب الکترونیک/ شهرک صنعتی که افتخارش تولید وطنی است اقتصادي

گام بلند خرمشهر برای تبدیل شدن به قطب الکترونیک/ شهرک صنعتی که افتخارش تولید وطنی است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، اروند قرار است هاپ الکترونیک کشور شود این وعده در روز‌های اخیر بیشتر شنیده می‌شود. وعده‌ای که اگر ردش را بگیرید بی شک به شهرک صنعتی خرمشهر می‌رسید آنجا که شرکت‌های الکترونیک مستقر هستند.
شرکت فناپ تک بارزترین و فعال‌ترین واحد تولیدی فعال در آن شهرک صنعتی است.
سال 1394 اولین کارخانه استیجاری تولید کارتخوان بانکی را تاسیس کرد و این اولین گام بود که نتیجه آن شد در طول پنج سال خبر از تولید 600 هزار کارتخوان بانکی بدهد و سال گذشته مقام نخست تولید کننده حوزه الکترونیک استان خوزستان را از آن خود سازد.
این کارخانه سال 98 در منطقه آزاد اروند در مساحت 10 هزار متر مربعی و با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 200 میلیارد ریال احداث شد..کارخانه‌ای که حالا سالن‌های مجزایی برای مونتاژ برد‌های الکترونیک، چاپ و برش و بسته بندی کاغذ حرارتی، تزریق پلاستیک، تولید کارتخوان و تجهیزات دیجیتال زندگی هوشمند و تولید کیوسک هوشمند بانکی دارد.
از برد سخت تا کاغذ این کارخانه ظرفیت مونتاژ حدود 20 هزار برد در ماه را دارد که گفته می‌شد این شرکت قصد افزایش این رقم تا 100 برد الکترونیکی را دارد.
خط چاپ و برش حرارتی کاغذ، ظرفیتی 24 میلیون و 500 متر مربع تولید کاغذ حرارتی را دارد که حدود 10 درصد بازار تامین این نوع کاغذ را در اختیار دارد و حالا تمام کاغذ‌های خودپرداز‌های یک بانک خصوصی را تامین می‌کند و فروشگاه‌های شهروند، رفاه، ایران کیش، پرداخت الکترونیک سداد از جمله مشتریان کاغذ‌های تولیدی این شرکت هستند.

پیام خوزستان

این شرکت در پی شراکت با شرکت AMP ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه از انواع پایانه‌های پرداخت بانکی را آغاز کرد و اقدام به تولید کارتخوان‌های بانکی ثابت و سیار، کارتخوان‌های سیار اندروید و پایه پرداخت جایگاه‌های سوخت کرد.
این شرکت در ادامه مسیرش وارد لایه عمیق‌تر از تولید شد و دست به ساخت قطعات پلاستیکی محصولاتش زد تا وابستگی خود را به واردات قطعات کاهش دهد و در پی آن به سمت تولید محصولات جدید روی آورد.
تعمیر و تولید همزمان چند محصول حمیدرضا سعدی مدیر کارخانه فناپ تک به دستگاه نصب شده کنار در ورود به سالن اشاره می‌کند و می‌گوید: با این دستگاه جریان الکتریکی افراد قبل از ورود و یا هر خروج سنجیده می‌شود چرا که تخلیه بار الکتریکی به برد‌ها آسیب می‌زد و لباس‌های مخصوص کارگران هم برای همین منظور است. به نوار‌های زد کشیده شده دور خطوط تولید هم اشاره می‌کند و می‌گوید این خط‌های زد ممتد هم نقش مانع دارند.

پیام خوزستان

او به تولیدات متنوع این مجموعه اشاره می‌کند و می‌گوید: از جمله امتیازات این کارخانه تولید چند محصول و خارج شدن از حالت تک محصولی است و طرز کار این کارخانه به گونه‌ای است که با هر سفارش، چینش و دستور تولید محصول بنا به سفارش تغییر می‌کند.
مدیر کارخانه فناپ تک ادامه می‌دهد: در این خطوط ماهیانه 10 هزار دستگاه کارتخوان تعمیر و به همین تعداد نیز تولید می‌شود.
او در خصوص تولید کاغذ‌های حرارتی هم می‌گوید: در این واحد صنعتی کاغذ‌هایی با عرض 57 و 103 سانتی متر و طول‌های 6، 9، 12، 18، 30 و 100 متر تولید می‌شود. پنج میلیون رول را باید تا پایان آذر تحویل داد و حالا یک میلیون رول آماده تحویل است.
دستگاه خود دریافت بانکی ایرانی در این کارخانه دستگاه‌ها و پایانه‌های خودپرداز تولید می‌شود و این روز‌ها تولید دستگاه خود دریافت با طراحی داخلی نیز به محصولاتش اضافه شده است.
مدیر بخش تولید این دستگاه در توضیح کارکرد این دستگاه می‌گوید: این دستگاه وجه نقد را از مشتری می‌گیرد و قادر است به حساب خود شخص یا هر فرد دیگری پول واریز کند این دستگاه مجهز به پول شمار است و پول‌ها مستهلک و تقلبی را تشخیص می‌دهد و این قابلیت را دارد که در پول شمرده شده را در صورت انصراف مشتری بازگرداند.

پیام خوزستان

او از تجهیز این دستگاه به دستگاه کارتخوان هوشمند خبر می‌دهد و می‌گوید: یک دستگاه گز هوشمند اندروید به جای نوع ویندوز روی این دستگاه کار شده است که ابتکار مهندسان این شرکت است.
طراحی بدنه و مکانیک آن نیز طراحی همین شرکت است و به عبارتی وطنی‌ترین تولیدی در نوع خود محسوب می‌شود محصولی که با نام تجاری «رمسان» همنام یکی از روستا‌های حومه شرقی خرمشهر وارد بازار می‌شود.
اندروید باکس تولید تجهیزات بانکی و فروشگاهی عمده تولیدات این مجموعه است که این روز‌ها به سمت و سوی تولیدات منزلی هم روی آورده است و اندروید باکس نخستین محصول از این دست است.
مدیر کارخانه فناپ تک در خرمشهر در معرفی این محصول با بیان اینکه اندروید باکس برای مناطق محروم وسیله‌ای کاربردی است گفت: اندروید باکس برای خانواده‌هایی که توان خرید دستگاه تلویزیون هوشمند را ندارد قابلیت استفاده از رسانه‌های دیجیتال را فراهم می‌کند و خانواده‌ها می‌توانند برای استفاده از قابلیت‌های دنیای الکترونیک جدید با هزینه‌ای 1.5 میلیون تومانی به تماشای سریال، استفاده از ظرفیت‌های آموزش مجازی همچون شبکه شاد و حتی مرورگر‌ها از این دستگاه مقرون به صرفه استفاده کنند.
او ادامه می‌دهد: این کارخانه روزانه 500 دستگاه اندروباکس تولید می‌کند که این رقم تا 2 هزار دستگاه نیز قابل افزایش است.
مهدی احسن مدیر برنامه ریزی تولید این کارخانه به تولید 7 هزار اندروید باکس در نخستین تجربه تولید اشاره می‌کند و می‌گوید: این محصول اکنون به سفارش تهران در حال تولید است، اما قرار است با نام تجاری «تابارا» که نام کوهی در ایذه است وارد باز شود.
نرگس بحرانی مسئول خط تولید نیز در رابطه با مراحل تولید محصولات مختلف الکترونیکی از جمله اندروید باکس توضیح می‌دهد: این محصول در مرحله مونتاژ، تست و بسته بندی و پک را طی می‌کند و در حال حاضر برد آن از خارج وارد می‌شود، اما قطعات پلاستیکی آن در فضای کارخانه تولید می‌شود.
بنا به گفته او از میان 113 نفر فعال در این کارخانه، 13 نفر در خط تولید اندروید باکس فعال هستند.
جذب 115 نیروی کار بومی
مجتبی امید مدیر مهندسی کارخانه بر بومی گزینی در فضای کار تولیدی این کارخانه تاکید می‌کند و می‌گوید: افراد مشغول در این مجموعه از میان جوانان تحصیل کرده انتخاب شده اند و از نظر عملی و اخلاقی گزینش شده اند و هم مورد آموزش قرار گرفته اند.
او می‌گوید: هم اکنون 115 نفر در این مجموعه فعال هستند که قابلیت افزایش تعداد را دارد.

پیام خوزستان

بنا به گفته‌ها 600 نفر از میان جوانان بومی به امید جذب در این واحد رزومه کاری خود را ارائه کرده بودند که سیاست گذاران هلدینگ فناپ تک پیش بینی کرده اند تا پایان سال 1400 بیش از 350 نفر به طور مستقیم در کارخانه‌های شرکت فناپ‌تک مشغول به کار شوند. 
تلاش برای استقلال از واردات و توسعه صادرات مدیر مهندسی کارخانه از تولیدات قطعات پلاستیکی محصولات به عنوان نخستین گام برای مستقل شدن اشاره می‌کند و می‌گوید: در این کارخانه اکنون طراحی محصول انجام می‌شود و همچنین برای محصولات خود قطعات پلاستیکی تولید می‌کند و واحد تزریق پلاستیک و کاغذ از واحد‌های فعال این کارخانه هستند که می‌توانند محصولات را اختصاصی کنند.
او ادامه می‌دهد: همین طور این ظرفیت وجود دارد با آموزش پرسنل مجوز تولید برد‌های الکترونیک نیز گرفته شود و تمام تلاش بر این است که واردات را به حداقل ممکن رساند.
گام بعدی، اما توسعه تولید و رسیدن به صادرات محصولات است اقدامی که بنا به گفته مدیر کارخانه روند آن آغاز شده است.
مدیر مهندسی کارخانه یکی از دلایل انتخاب منطقه آزاد اروند برای راه اندازی این واحد تولیدی را نیز دو مزیت جمعیت منطقه و همین طور نزدیکی به کشور عراق برمی شمارد.

پیام خوزستان

او می‌گوید: عمده جمعیت کشور مجاور در جنوب متمرکز است و نیاز به دستگاه‌های دیجیتال اعم از بانکی و فروشگاهی یا منزلی دارد که در اختیار گرفتن این بازار می‌تواند به توسعه تولید و اشتغال در منطقه منجر شود.
مدیر مهندسی کارخانه ادامه می‌دهد: با رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر صحبت شده تا در جلسات مشترک با کشور عراق زمینه حضور نمایندگان شرکت فناپ تک نیز فراهم شود.
فناپ‌تک پارسال با افزایش 65 درصدی فروش خود موفق شده در رده‌بندی IMI100 به رتبه 348 صعود کند. بنا به گفته مدیران این مجموعه، با تمرکز بر افزایش امکان اشتغال متخصصین ساکن در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، قصد دارد خرمشهر را به قطب تولید محصولات دیجیتال کشور تبدیل کند با همین نگرش قرار است تولید تجهیزات دیگری در حوزه زندگی دیجیتال همچون مودم ADSL و LTE، دوربین مداربسته، تبلت، گوشی همراه، ساعت هوشمند را هم به زودی به مجموعه محصولات این شرکت اضافه کنند.
گزارش از سیده فاطمه هلالات
انتهای پیام/ب

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/322924/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند