پیام خوزستان

آخرين مطالب

عجیب ترین کارهایی که ربات ها انجام می دهند/ از کمک به سالمندان ناتوان تا سرگرمی برای افراد خانواده علمي

عجیب ترین کارهایی که ربات ها انجام می دهند/ از کمک به سالمندان ناتوان تا سرگرمی برای افراد خانواده
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اگر شما هم مثل ما به فکر زندگی آینده هستید، احتمالاً برایتان سخت است منتظر آن روزی بمانید که بتوانید به فروشگاه‌ها بروید و به راحتی و با قیمتی بسیار ارزان یک ربات برای تمیز کردن خانه خود، یا انجام فعالیت‌های شخصی، بازی کردن با کودکان شما و سرگرم کردن آن‌ها و مواردی از این دست بخرید. به هر حال شاید تا آن روز فاصله زیادی داشته باشیم، اما یادتان باشد که فناوری همیشه بهتر از قبل می‌شود.

پیام خوزستان


در واقع، برخی از شرکت‌ها که از علم و دانشی پیشرفته و تجهیزات به روز بهره می‌برند، قبلاً ربات‌های بسیار چشمگیری را تولید کرده اند که باعث می‌شود احساس کنیم آینده واقعا در اینجا و در مقابل ما قرار دارد. البته این ربات‌ها آپشن‌هایی دارند و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که می‌تواند همین الان انسان را هیجان زده کرده و شما را ترغیب به خرید آن‌ها کند.
Robear
Robear یک ربات با فن آوری بالا است که برای بلند کردن یک بیمار مسن از تخت و نشاندن آن روی صندلی چرخدار طراحی شده است. توشی هارو موکای ، دانشمندی است که تیم تحقیقاتی سیستم‌های حسگر ربات را در مرکز همکاری Riken-SRK برای تحقیقات ربات‌های انسانی و تعاملی هدایت می‌کند.

پیام خوزستان


این سومین ربات این تیم و کوچکتر از نسل اول Boston Dynamics است که فقط یکی از بسیاری از ربات‌های مختلف ایجاد شده توسط گروه Spot LS3 Big Dog است، اما به همان اندازه توانایی دارد. یک ربات 73 کیلوگرمی با انرژی الکتریکی و هیدرولیکی است که می‌تواند راه برود، صعود کند و ضربه بزند و ایستاده بماند. تیم Spot Google قرار است آن را به زودی برای استفاده همه تطبیق دهد.
هتل عجیب هان هان
هتلی عجیب و غریب در جنوب غربی ژاپن به نام هتل Henn na Hotel وجود دارد، که تقریباً توسط ربات‌ها کار می‌کند تا هزینه‌ها را ذخیره کند. این هتل ژاپنی با رونمایی از ربات‌ها، به خبرنگاران و رسانه‌ها نشان داده شد. یکی از ویژگی‌های دمو که در این هتل وجود دارد استفاده از تشخیص چهره به جای کلید‌های الکترونیکی در هنگام ورود است.

پیام خوزستان


پیام خوزستان


ربات‌های استریپر
در نمایشگاه CeBIT 2014 در هانوفر، توسعه دهنده نرم افزار آلمانی Tobit غرفه‌ای داشت که دو ربات رقصنده و یک DJ ربات را با یک میکروفون به نمایش گذاشت. این دو ربات می‌توانستند به موقع با موسیقی برقصند. به هر حال موسیقی و رقص یکی از موارد جالب برای انسان بوده و آن ها همواره دوست دارند تا کاری را انجام دهند که شادی به همراه دارد.

پیام خوزستان


پیام خوزستان


Ava Robotics
آوا رباتیک رباتی را طراحی کرده است که به کارگران اجازه می‌دهد تا به راحتی در مکانی دورافتاده حرکت کنند، انگار که واقعاً آنجا هستند. این ربات ترکیبی از فناوری کنفرانس ویدئویی با کیفیت بالا و تحرک رباتیک است که به کارگران از راه دور اجازه می‌دهد تا به راحتی با همکاران خود نیز ارتباط برقرار کنند.

پیام خوزستان


صوفیا
صوفیا یک ربات انسان نما است که قادر به گفتگو است. این ربات در چندین مصاحبه حضور پررنگ داشته است از جمله در برنامه جیمی فالون . صوفیا از این جهت که به وی تابعیت رسمی در عربستان سعودی و عنوان "قهرمان نوآوری" سازمان ملل اعطا شده غیر معمول است. صوفیا قادر است به بسیاری از سوالات پاسخ دهد و همچنان در حال یادگیری مطالب مختلف است.

پیام خوزستان


پیام خوزستان


ASIMO
یک ربات انسان نما است که بیش از یک دهه است که شرکت هوندا در حال توسعه آن است. این ربات ویژگی‌هایی مثل مهارت دستی و دویدن سریع، پریدن، پرش، عقب دویدن و بالا رفتن از پله‌ها را دارد. می‌تواند چهره و صدای چند نفر را در حال صحبت تشخیص دهد و می‌تواند با دقت پیش بینی کند که شما در آینده چه کاری انجام خواهید داد.

پیام خوزستان


RoBoHon
تلفن هوشمندی است که به یک ربات تبدیل شده است. این ربات کوچک به عنوان یک تلفن معمولی است، اما کار‌های بیشتری نیز انجام می‌دهد. این ربات می‌تواند هشدار‌های تماس و موارد دیگر را اعلام کند و توانایی صحبت کردن نیز دارد . حتی یک پروژکتور در چهره دارد تا بتواند به جلو خم شود و تصاویر بزرگتری را روی سطوح نمایش دهد. این می‌تواند برای مشاهده عکس‌ها، دنبال کردن یک دستورالعمل یا به عنوان یک گزینه جدید بدون هندزفری مفید باشد.

پیام خوزستان


پیام خوزستان


Pepper
یک ربات انسان نمای ژاپنی است که می‌تواند احساسات را درک کند و عواطف خودش را به نمایش بگذارد. پس از فروش در ژاپن، ربات ساخته شده توسط سافت بانک تنها در یک دقیقه به فروش رسید. هزینه فلفل معادل 1000 پوند به علاوه هزینه ماهانه 125 پوند است.

پیام خوزستان


LS3 BigDog
LS3 BigDog، رباتی است که توسط تیم سازنده Boston Dynamics ساخته شده است. این اولین ربات حمل و نقل نظامی در سطح زمین‌های مختلف است و تفنگداران دریایی تحت تأثیر آن قرار گرفته اند. LS3 قادر است 180 کیلوگرم کیت را به مدت 20 مایل قبل از اتمام سوخت و همچنین انجام مأموریت‌های تأمین مجدد حمل کند. 

پیام خوزستان


پیام خوزستان


هواپیما‌های بدون سرنشین تحویل کاملو
در سنگاپور، اوتسا دیجیتال از ربات‌هایی به نام Camello برای تحویل مواد غذایی به 700 خانوار در منطقه استفاده می‌کند. این یک سرویس خوشامدگویی در طی همه گیر شدن بیماری کرونا و یک نگاه درخشان از آنچه در آینده انتظار می‌رود بوده است.

پیام خوزستان


Ubtech، Robotics ’Cruzr
Cruzr، یکی دیگر از ربات‌های انسان نما است که توسط Ubtech طراحی و ساخته شده است. دارای بازو‌های انعطاف پذیر و بدنه‌ای قابل تحمل است که به این ربات اجازه می‌دهد تا با وجود شکل عجیب و غریب مانند انسان حرکت کند. این ربات قادر به تعامل با انسان‌هایی است که با آن‌ها ملاقات می‌کند.

پیام خوزستان


دست دادن، سلام و احوالپرسی با افراد جدید، بغل کردن، حرکت آزادانه از ویژگی های دیگر آن است. ربات Cruzr همچنین دارای چرخ‌های چند جهته است که به آن اجازه می‌دهد تا در یک لحظه 360 درجه بچرخد. و قابل تنظیم است و دارای تعامل صدا و عمل و همچنین تشخیص چهره و توانایی بیان احساسات است.
Aeolus
ایولوس یک ربات مصرف عمومی است که به انجام کار‌های مختلف در خانه کمک می‌کند. این ربات قادر به تحویل غذا، جمع آوری وسایل از اطراف خانه، یافتن چیز‌های از دست رفته و موارد دیگر است. Aeolus همچنین دارای هوش مصنوعی است که به آن کمک می‌کند تا در مورد زندگی روزمره و چیدمان خانه شما بیاموزد و به بهبود عملکرد شما در آینده کمک کند.

پیام خوزستان


Insect robots
این ربات الهام گرفته از سوسک است که ساخت آن دو سال به طول انجامیده است. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا-برکلی می‌خواستند یک ربات کوچک ایجاد کنند که بتواند بدون استفاده از سنسور‌ها در مناطق ناهموار و شکاف‌های کوچک حرکت کند، بنابراین این ربات شبیه به حیوان را اختراع کردند و نتایج آن را در یک مطالعه Bioinspiration & Biomimetics منتشر نمودند.

پیام خوزستان


Lynx UBTech
این ربات از اهرم دستیار صوتی آمازون برای پاسخگویی به سوالات شما استفاده می‌کند، اما همچنین می‌تواند ایمیل‌های شما را بخواند و دارای یک سیستم دوربین است تا بتواند خانه شما را در زمانی که در منزل نیستید، بررسی کند. همچنین می‌تواند چهره‌ها را تشخیص داده و پاسخ‌های خود را متناسب با یک شخص خاص تغییر دهد‌.

پیام خوزستان


همچنین می‌تواند به سوالاتی مانند "امروز هوا چطور است؟ " پاسخ دهد و قادر است تا وسایل الکتریکی مانند ماشین ظرفشویی را کنترل کند. بیشتر از آن برای جستجوی دستورالعمل‌ها با دستورات صوتی استفاده می‌شود.
MoRo Ewaybot
ابن وسیله هوشمند می‌تواند در داخل و خارج از خانه حرکت کند، اشیای مختلفی مثل بطری‌های آب را اداره کند و به دستورات صوتی بازدارنده شعله گاز واکنش نشان دهد و حدود 8 ساعت دوام باتری آن است. حدود 4 فوت قد و 77 پوند وزن دارد. متأسفانه، هزینه آن هنگفت و بالغ بر 30 هزار دلار است.

پیام خوزستان


Emotech Olly Robot
اولی دستیار هوشمند دیگری برای خانه است. این ربات با شخصیت، در حال تکامل طراحی شده است، به این معنی که رشد می‌کند و می‌آموزد که چگونه بر اساس عادت‌ها و روال خود واکنش نشان دهد. اولی از یک سیستم هوش مصنوعی الهام گرفته از مغز برای ایجاد یک تجربه شخصی است که برای هر کاربر منحصر به فرد است.

پیام خوزستان


تویوتا T-HR3
یک سیستم ربات انسان نما است که به کاربر امکان می‌دهد از راه دور یک نمونه رباتیک را آزمایش کند. این ربات تقلید از حرکات کاربر را فراهم می‌کند و امکان استفاده ایمن را در شرایط مختلف از جمله سایت‌های ساختمانی، مناطق آسیب دیده از فاجعه و حتی فضای بیرونی فراهم می‌کند.

پیام خوزستان


T-HR3 با 29 قسمت از بدن و 16 سیستم کنترل اصلی ساخته شده و آن را به رباتی تبدیل کرده است که قادر به حرکت طبیعی و روان است. گفته می‌شود این فناوری در T-HR3 گامی در جهت توسعه ربات‌های دوستانه و مفیدی است که می‌توانند در کنار نژاد بشر همزیستی کرده و در زندگی روزمره ما را یاری دهند.
Segway Loomo
درست زمانی که فکر می‌کردید Segway نمی‌تواند بهتر از این شود، این شرکت دستگاه حمل و نقل خود را با توانایی‌های مستقل به روز کرده و بهبود بخشیده است. اکنون می‌توانید از Segway خود پریده و از آن بخواهید به طور خودکار شما را دنبال کند، فیلم ضبط کند و موارد دیگر. این ربات با مجموعه‌ای از عبارات بازیگوش، قابلیت‌های هوش مصنوعی و کنترل صدا، اشاره و تلفن‌های هوشمند ساخته شده است که می تواند در هنگام اوقات فراغت و بیکاری شما و خانوده تان را سرگرم کند. و از آن می توانید برای زمانی که کودکان شما در منزل تنها هستند و شما دیر به خانه میایید نیز استفاده کنید.

پیام خوزستان


گیتا ربات
حمل چمدان شخصی کار سختی است. با Gita Bot، دیگر نگران نباشید. این ربات جمع و جور برای پیگیری امورات شما در حالی که در شهر و خارج از خانه هستید و یا در راه رفتن به محل کار هستید، طراحی شده است. این ربات توانایی حمل چمدانی معادل یک جعبه بزرگ، یک کوله پشتی یا دو کیسه خرید را دارد، بنابراین یک همراه ایده آل برای یک سفر سریع به مغازه‌ها است. در آینده، بدون مشکل حمل وسایل خانه خود، می‌توانید ماشین را در خانه بگذارید و پا‌های خود را دراز کنید و از زندگی لذت ببرید.

پیام خوزستان


کوری
Kuri رباتی برای خانه است که با شخصیت، آگاهی از محیط اطراف و قدرت حرکت آزادانه در منزل طراحی شده است. این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که در خانه شما جای گیرد و به عضوی از خانواده تبدیل شود. سرگرمی عزیزانتان، پخش موسیقی و ضبط لحظات خاص از کارهایی است که به وسیله این ربات قادر به انجام دادن آن هستید. Kuri قادر به واکنش در برابر صدا، لمس اشیا است و حتی دارای یک سیستم روشنایی است که به شما اطلاع می‌دهد خانه چه حال و هوایی دارد.

پیام خوزستان


کافه X
Cafe X یک قهوه خانه خودکار و دارای ربات است که با قدرت ارائه بهترین قهوه‌های خاص از طریق اتوماسیون پیشرفته ساخته شده است. اکنون قادر خواهید بود قهوه صبحانه خود را بدون نیاز به مکالمه با افراد واقعی تهیه کنید، آیا آینده شگفت انگیز نیست؟ اینکه Cafe X می‌تواند از باریستا‌های حرفه‌ای بهتر عمل کند، باید منتظر ماند.

پیام خوزستان


رفیق
Buddy یک ربات همراه انقلابی است که برای بهبود زندگی خانوادگی شما طراحی شده است. Buddy برای سرگرمی خانواده، کمک به شما در انجام کار‌های روزمره، ارائه یادآوری در صورت نیاز به آن‌ها، پشتیبانی از شما با دستور العمل‌های آشپزخانه و موارد دیگر طراحی شده است. شما می‌توانید برای برقراری تماس‌های ویدیویی از آن استفاده کنید، در حالی که بیرون از خانه هستید، خانه خود را تحت نظر داشته باشید، تمام دستگاه‌های هوشمند خانه خود را به هم متصل کرده و حتی به فرزندان خود کمک کنید.

پیام خوزستان


رومئو
رباتی به ابعاد انسان نما است که برای کمک به سالخوردگان در صورت از دست دادن استقلال خود طراحی و ساخته شده است. این ربات به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در‌های خود را باز کند، از پله‌ها بالا برود و به اشیا دست یابد در حالی که وظایف مراقبت خود را انجام می‌دهد. در آینده، این ربات باهوش ممکن است بتواند از افراد مسن بیش از اینکه مجبور شوند به خانه‌های مراقبت بروند، در خانه‌های خودشان از آن ها نگه داری کند.

پیام خوزستان


نائو
توکیو-میتسوبیشی "UFJ " بزرگترین بانک ژاپن است و از ربات‌ها استفاده می‌کند. Aldebaran Robotics "Nao یک اندروید دوپا است و قیمتی در حدود 8000 دلار دارد. ربات Nao به زبان‌های ژاپنی، انگلیسی و چینی صحبت می‌کند و می‌تواند به سوالات شما درباره نحوه افتتاح حساب بانکی و موارد دیگر پاسخ دهد.

پیام خوزستان


HitchBOT
HitchBOT رباتی است که توسط سازندگان انتاریو در دانشگاه رایرسون ایجاد شد. آن‌ها می‌خواستند ببینند که تا کجا می‌رود، اما در فیلادلفیا برچیده شد. HitchBOT شامل یک دوربین، باتری، مادربرد، تبلت، GPS و چشم قرمز بود. همچنین می‌تواند مکالمات اساسی را انجام دهد و چیز‌های خرد را در سفرش بیرون بیندازد.

پیام خوزستان


Starship Technologies
Starship Technologies این ربات تحویل محلی را طراحی کرده است که برای تحویل سریع بسته‌ها و ارسال در شعاع دو مایلی طراحی شده است. این ربات تحویل خودران چرخدار جایگزین جالب تحویل بدون سرنشین است.

پیام خوزستان


ElliQ
ElliQ به عنوان "یک همراه پیری فعال" توصیف می‌شود. براساس ویدئوی مفهومی این محصول در YouTube، به نظر می‌رسد یک تنظیم دو بخشی است که شامل یک تبلت اندروید و یک دستیار دیجیتالی و نرم افزار مشابه الکسا است. با این ترکیب افراد مسن می‌توانند به راحتی با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

پیام خوزستان


در مصاحبه با VentureBeat، شرکت پشتیبانی ElliQ اشاره کرد که طراحی منحصر به فرد، حرکات طبیعی و زبان بدن این ربات می‌تواند به ایجاد "پیوند بی نظیر" بین ElliQ و صاحب آن کمک کند. خواهید دید که روی میز قرار دارد، اما می‌تواند به دور خود بچرخد، اعلان‌های شفاهی ارائه دهد، به پیام‌ها پاسخ دهد، برای پزشکان یادآوری تنظیم کند، به تماس‌های ویدئویی پاسخ دهد، فعالیت‌های نظارت را انجام دهد و غیره. گفتنی است که ElliQ هنوز در مرحله توسعه است.
لکا
لکا یک ربات 390 دلاری برای کودکان با نیاز‌های ویژه است. به آن‌ها کمک می‌کند نشانه‌های اجتماعی و بصری را بهتر درک کنند. مانند یک توپ و صورت است که باعث تغییر عبارات می‌شود. همچنین از صدا، نور و رنگ‌ها برای تعامل استفاده می‌کند. لکا با تصاویر و صدا‌های مثبتی مانند چهره‌ای خندان پاسخ می‌دهد و از مشخصات آن می‌توان به بازی‌های چند نفره قابل تنظیم و مبتنی بر شناسایی رنگ، تطبیق تصویر، پنهان کاری و سایر موارد اشاره کرد.

پیام خوزستان


به هر حال تولید چنین ربات های هوشمند و مدرنی نوید یک زندگی ایده آل را در آینده می دهد، زندگی که در آن همه چیز بر پایه فناوری های هوشمند شکل گرفته و انسان ها کمترین دخالت را در انجام امورات خواهند داشت. البته نباید این تکته را نیز فراموش کرد که این اتفاق آرام آرام باعث حذف انسان از چرخه فعالیت ها شده و ربات ها جایگزین آن ها در مشاغل مختلف باشد که می تواند بر روی زندگی افراد و کسب درآمد آن ها تاثیرات منفی داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/309418/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند