پیام خوزستان

آخرين مطالب

بازگشت کارگردان «ویلایی‌ها» به جشنواره فیلم فجر با «دسته دختران»/روایتی از مقاومت خرمشهر اجتماعی

بازگشت کارگردان «ویلایی‌ها» به جشنواره فیلم فجر با «دسته دختران»/روایتی از مقاومت خرمشهر
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری که با نگاهی آزاد و بر اساس روایت‌های واقعی از مقاومت 34 روزه خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس ساخته شده در مراحل فنی پس از تولید قرار دارد.
خبرگزاری میزان - «دسته دختران» محصول بنیاد سینمایی فارابی، تصویری از مقاومت و ایثار زنان در روز‌های پرتلاطم ابتدای جنگ تحمیلی است.
فیلمبرداری این فیلم در شهر‌های خرمشهر، آبادان، اهواز و تهران انجام شده و برای نخستین بار در چهلمین جشنواره فجر نمایش داده می‌شود و از هم اکنون متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره است. نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین، صدف عسگری، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی و مهدی حسینی‌نیا از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
منیر قیدی فعالیت هنری‌اش را به عنوان منشی صحنه با فیلم «زیر بام‌های شهر» اصغر هاشمی در سال 1368 آغاز کرد. بعد از آن در آثاری، چون «راز مینا»، «باران»، «ارتفاع پست»، «به نام پدر»، «آواز گنجشک‌ها»، «خیلی دور خیلی نزدیک» و ... عهده‌دار سمت‌هایی، چون منشی صحنه، دستیار کارگردان و ... بود. او در تمام این سال‌ها در دانشگاه عینی و عملی سینما شاگرد استادانی، چون مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، کامل تبریزی و ... بوده است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید
اولین بار منیر قیدی با «ویلایی‌ها» به عنوان کارگردان فیلم اولی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سال 1395 حضور داشت و فیلم در بیش از 20 بخش در جشنواره‌های مختلف داخلی نامزد و برنده جایزه شد و مورد توجه مردم و مخاطبین قرار گرفت. قیدی که 8 سال از دوره زندگی خود را در دفاع مقدس گذرانده بود در «ویلایی‌ها» انتظار و رشادت‌های زنان در جنگ تحمیلی را به تصویر کشید. طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، ثریا قاسمی، صابر ابر و ... بازیگران این فیلم بودند.
یکی از حاشیه‌های «دسته دختران» انصراف لیلا حاتمی از حضور در فیلم بود و به جای او نیکی کریمی انتخاب شد. قیدی درباره دلیل انصراف حاتمی توضح داده: لیلا خیلی منطقی و دوستانه نگران کرونا بود و بالأخره دو تا بچه هم داشت و از این جهت نتوانستیم وی را در فیلم داشته باشیم. البته خوشبختانه هیچ‌کدام از بازیگران و عوامل اصلی کار کرونا نگرفتند و کار در آن شرایط سخت هوایی و کرونایی اهواز به خوبی پیش رفت.
وی همچنین درباره سختی‌های کار در اهواز بیان کرد: آنچه در تصورتان از سختی است می‌توانید برای این کار متصور شوید. «دسته دختران» را در گرمای بالای 40 درجه در اهواز و شرایط سخت کرونایی ساخیتم و همه چیز دست به دست هم داد کار ما بسیار سخت‌تر شود.
*فضای فیلم «دسته دختران»، اما برای نیکی کریمی نا آشنا نیست و پیش‌تر او با فیلم‌های «بوی پیراهن یوسف» و «برج مینو» هر دو ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا این اتمسفر را تجربه کرده است. یکی از اتفاقات رخ داده حین فیلمبردری این فیلم آسیب‌دیدگی نیکی کریمی بود که خود او در اینباره توضیح داده است: ما از اواخر آذر و برای فیلم «دسته دختران» به کارگردانی خانم قیدی در آبادان بودیم و الان هم اهواز هستیم. اتفاقا خارج از کرونا و مسائل و مصائب آن سر صحنه این فیلم همان اوایل فیلمبرداری اتفاقی افتاد که به گردن و کمرم خیلی آسیب رسید و از پشت سر به شدت پرتاب شدم روی زمین، که اتفاق خطرناکی بود، ولی خدا را شکر به خیر گذشت. قصه فیلم را خیلی دوست دارم و نقش سختی است. کار خوبی است و زحمت زیادی برای ساخت آن کشیده شده. به امید خدا نتیجه خوبی هم خواهد داشت.
کریمی بعد از حدود 25 سال برای بازی در یک کار سینمایی به خوزستان برگشته و گفته می‌شود این فیلم یکی از نقش‌های متفاوت کارنامه پربار او است. وی در همین زمینه می‌گوید: واقعیتش من سال‌ها پیش برای فیلم «برج مینو» در آبادان چند ماهی فیلم‌برداری داشتم؛ یکی دو جشنواره از طرف خانه سینما هم شرکت کرده بودم و حالا بعد از سال‌ها به اینجا برگشتم. خیلی دلم می‌خواست ببینم شهر چه پیشرفت‌هایی کرده است. خود مردم خوزستان یک اصطلاحی دارند و می‌گویند: «آبادان موزه دائمی جنگ است.»
*منیر قیدی با حساسیت‌ بالا و با پروسه طولانی مشغول ساخت فیلم می‌شود و با توجه به اولین فیلم او «ویلایی‌ها» که یکی از فیلم‌های مهم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود باید منتظر دیدن فیلمی متفاوت در فضای دفاع مقدس از او باشیم.
لازم به ذکر است بازنویسی فیلمنامه فیلم را ساناز بیان (نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر) انجام داده است.

پیام خوزستان

برخی از عوامل تولید فیلم سینمایی «دسته دختران» عبارتند از: کارگردان: منیر قیدی، تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری، فیلمنامه: منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد، ابراهیم امینی، بازنویسی فیلمنامه: ساناز بیان، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: حمید نجفی‌راد، موسیقی: ستار اورکی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده، صداگذار: حسین ابوالصدق، برنامه‌ریز: افشین رضایی، دستیار اول کارگردان: پانته‌آ حسینی، منشی صحنه: فائزه فرزام، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، مستند پشت صحنه: صدرا امانی، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، مدیر تولید: علی‌اصغر صبوری‌راد، دستیار اول فیلمبردار: هومن خلیلی، طراح نشان: محمد روح‌الامین، لوگوموشن: رامین گرجی، تبلیغات: راش استودیو، مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق لواسانی و عکاس: مجید طالبی. «دسته دختران» محصول بنیاد سینمایی فارابی است.
نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین، صدف عسگری، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی و مهدی حسینی‌نیا از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/308596/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند