پیام خوزستان

آخرين مطالب

رضاییان: هدف فیفا از قوانین جدید، افزایش هیجان فوتبال است ورزشي

رضاییان: هدف فیفا از قوانین جدید، افزایش هیجان فوتبال است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان مدیرعامل سابق باشگاه فولاد خوزستان با بیان این‌که فیفا با قوانین خود می‌خواهد فوتبال را پرهیجان و با کیفیت‌تر کند، گفت: یکی از جذاب‌ترین و قشنگ ترین بخش قوانین جدید فیفا، بیرون ماندن بازیکن دارای کارت زرد به مدت پنج دقیقه از زمین بازی است.

مسعود رضائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قوانین جدید فیفا که قرار است در قالب یک تورنمنت دوستانه به صورت آزمایشی اجرا شود؛ اظهار کرد: کاری که فیفا انجام می‌دهد و آن‌چه از عملکرد و سوابق گذشته آن وجود دارد، این است که فیفا بخشی میدانی و تحقیقاتی دارد که موارد لازم را بررسی می‌کند و دوست دارند بازی‌ها پرهیجان‌تر و چشم‌نوازتر شده و از اتلاف وقت نیز جلوگیری شود.
وی درباره تغییر مدت زمان هر نیمه فوتبال از 45 به 30 دقیقه مفید نیز گفت: وقتی این بخش را با بازی‌هایی مثل بسکتبال مقایسه می‌کنم و می‌بینیم که در یک بازی بسکتبال در واقع از هر ثانیه استفاده می‌شود و کیفیت چنین مسابقاتی بالا است، اگر فوتبال را هم به این سمت ببرند، این موضوع روی کیفیت آن تاثیر می‌گذارد و دیگر به این صورت نیست که یک نفر توپ را بردارد و 90 دقیقه بدون آن‌که بداند در زمین چه می‌گذرد، به بازی خود ادامه دهد. در مجموع به نظرم این اتفاقات و تغییرات خوب است و من تغییرات در بخش مفید بازی و پرتاب اوت با پا به جای دست را خوب می‌دانم زیرا این‌ها همه نکات و عواملی است که به نظرم می‌تواند باعث شود از این فوتبال لذت ببریم و به این صورت است که باید هر بازیکن یا هر تیم برای هر ثانیه این فوتبال برنامه داشته باشد.
این مدیر با تجربه ورزشی ادامه داد: از آن‌جایی که معتقدم آدم‌های کوچکی در فیفا حضور ندارند و از روی میل، هوس و نظرات شخصی نمی‌خواهند موردی را به فوتبال اضافه یا از آن کم کنند و مطمئنا تمام مواردی که اعلام می‌کنند، مطالعه شده و برخاسته از نقطه‌نظرات شخص و نیز برخاسته از تمایل و خواست جامعه‌ای مطالبه‌گر و علاقه‌مند به فوتبال است؛ می‌تواند مورد پذیرش باشد. من احساس می‌کنم، تمام مربیان و تیم‌های شاخص و مخصوصا هواداران نیز چنین نظری را داشته و آن‌ها هم دوست دارند فوتبال را به همین صورت ببینند و مطمئنا این نیز برای کیفیت فوتبال است. البته بخشی از مواردی که اعمال می‌شود برای کنترل و انضباط مالی و برخی برای اجرا در زمین فوتبال هستند تا کیفیت افزایش پیدا کند که به نظر من در مجموع اقدام درستی است.
وی درباره تعویض‌های نامحدود نیز عنوان کرد: من فکر می‌کنم برای حفظ سلامتی و برای این‌که بازیکن آسیبی نبیند، این مهم در نظر گرفته شده است. ضمن این‌که می‌بینیم در هندبال و بسکتبال نیز که زمان مشخصِ مفید قید شده است، استفاده از بازیکن در هر زمانی آزاد است. این باعث می‌شود، نیروی جدیدی وارد زمین شده و در واقع بر کیفیت بازی اضافه کند. یک نقطه ضعف وجود دارد و آن هم ایجاد ناهماهنگی در مجموعه یک تیم است، نه در کل بازی؛ که البته اگر این مورد را در تمرینات‌مان اجرا کنیم و هر لحظه یک بازیکن بتواند وارد زمین و بازیکن دیگر خارج شود، من فکر می‌کنم این مورد به نفع فوتبال و آن تیم است. البته با توجه به این‌که ما تاکنون با این شیوه بازی نکرده‌ایم و اصلا این نحوه بازی را که هر لحظه این امکان وجود دارد که یک بازیکن از زمین خارج شده و بازیکن دیگر جایگزین شود، بلد نیستیم، به نظرمان می‌آید که بازی دچار سردرگمی می‌شود. اما اگر مربیان برای هر دقیقه از بازی برنامه داشته باشند، می‌دانند که این یک مزیت است و عیب محسوب نمی‌شود. به هر حال چه اشکالی دارد چنین اتفاقاتی در فوتبال بیافتد زیرا فوتبال جذاب‌تر خواهد شد.
رضائیان درباره قانون فیفا در خصوص شروع مجددها از نقطه اوت به وسیله پا، گفت: من فکر می‌کنم پرتاب اوت با دست زمان بیشتری را نسبت به پرتاب‌ با پا ببرد و حتی بعضا دیده‌ایم در همین پرتاب اوت به دلیل اتلاف وقتی که می‌شود، خیلی‌ها با کارت زرد جریمه می‌شوند. مگر اکنون که در فوتسال بازی را از کناره‌ها با پا شروع می‌کنیم، مشکلی وجود دارد؟ من فکر می‌کنم تمام این موارد برای سرعت بخشیدن به بازی فوتبال است و قبول کنید وقتی ما می‌خواهیم زمان را از 45 دقیقه به 30 دقیقه مفید برسانیم، پرتاب اوت با دست را قرار است کجای این مورد بگذاریم؟
وی درباره این قانون فیفا که بازیکن دارای کارت زرد به مدت پنج دقیقه از بازی بیرون خواهد ماند نیز عنوان کرد: نقش تمام این مسائل را تمام مربیان و فوتبالی‌ها در تمرینات خود دیده‌اند. من فکر می‌کنم یکی از جذاب‌ترین و قشنگ‌ترین قسمت‌های این تغییرات توسط فیفا همین مورد است زیرا عملا فردی را که دست به خطایی می‌زند که بازدارنده تیم حریف است یا مانع حملات او می‌شود، در همان لحظه تنبیه می‌کنیم. به طور مثال ممکن است یک بازیکن با خطایی که انجام می‌دهد مانع از حمله تیم حریف شود و بعد هم دیگر هیچ وقت چهار کارته نشود که دچار محرومیت شود یا موقعی چهار کارته می‌شود که محرومیتش در چند بازی بعد اعمال می‌شود و سود آن به تیمی دیگر می‌رسد. یعنی مثلا تیم "الف" به خاطر این خطا ضربه خورده است اما بعد تیم "ب" سود آن را می‌برد.
مدیرعامل سابق باشگاه فولادخوزستان درباره هراس از اعمال چنین تغییراتی در حالی که بر کیفیت و جذابیت فوتبال اضافه می‌کند، گفت: کلا انسان‌ها از تغییرات می‌ترسند زیرا به همان مدل قدیمی عادت کرده‌ایم. به طور مثال به ما می‌گویند از زادگاه‌مان به تهران برویم زیرا در آن‌جا شرایط بهتری برای زندگی ما فراهم است اما همچنان ترجیح می‌دهیم در همان زادگاه‌مان با همان شرایط قبلی بمانیم زیرا از تغییرات هراس داریم.
به گزارش ایسنا، تغییرات جدیدی که قرار است در تورنمنت چهارجانبه با حضور چهار تیم لایپزیش، آیندهوون، آلکمار و کلاب بروخه آزمایش شود به این شرح است:
1- زمان بازی به دو وقت 30 دقیقه‌ای مفید تغییر خواهد کرد.
2- پرتاب اوت به جای دست با پا انجام خواهد شد.
3- بازیکن دارای کارت زرد به مدت پنج دقیقه از بازی بیرون خواهد ماند.
4- تعویض نامحدود خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/305409/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند