پیام خوزستان

آخرين مطالب

اعلام شروط پنج گانه پرداخت وام ودیعه مسکن اقتصادي

اعلام شروط پنج گانه پرداخت وام ودیعه مسکن
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - برای دومین سال پیاپی پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران در دستور کار قرار گرفته است و فرآیند ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات آغاز شده است
شروط پنج گانه پرداخت وام ودیعه مسکن
هر چند طبق آمار 900 هزار متقاضی در سال گذشته برای دریافت این تسهیلات وجود داشت اما تعداد کسانی که توانستند نسبت به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند بسیار کمتر از این رقم بود.
محمود زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تعداد متقاضیان دریافت این تسهیلات با اشاره به رقم 900 هزار نفر گفته است: از این تعداد حدود 335 هزار متقاضی اطلاعات و مدارک خود را در سایت بارگذاری کردند.
وی افزود: از این تعداد متقاضی که اطلاعات خود را در سایت بارگزاری کردند، تنها 225 هزار متقاضی توانستند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند که بسیاری از افرادی که در این بخش با مشکل مواجه شده بودند به دلیل محدود بودن زمان ثبت‌نام و همچنین عدم بارگذاری اطلاعات خود در سامانه که با مشکل مواجه شده بودند.
تعیین سقف برای افزایش اجاره
هر چند در سال گذشته و امسال سقف مشخصی برای افزایش رقم اجاره تعیین شد اما در نهایت آمارهای رسمی بالاتر رفتن رقم اجاره‎بها را نسبت به سقف‌های تعیین شده از سوی دولت گواهی می‌دهد.
محمودزاده در این خصوص گفته است: 25 درصد، حداکثر افزایش نرخی است که باید مالکان رعایت کنند و با توجه به آنکه مصوبه تعیین شده در این حوزه کاملا واضح است و حمایت‌های قانونی هم در این بخش برای آن در نظر گرفته شده بنابراین باید مالکان ومستاجران تمامی موارد قانونی در این بخش را رعایت کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته در این بخش استثنا هم وجود دارد به طوری که ممکن است مالک و مستاجر با توافقی که انجام می‌دهند مبلغ اجاره کمتر و یا بیشتری را برای خود در نظر بگیرند که این به توافق هر دو طرف مربوط می‌شود.
چه کسانی می‌ توانند وام ودیعه مسکن بگیرند؟
طبق پیش‌بینی‎های صورت گرفته کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های 5 نفره و بیشتر مشمول دریافت این تسهیلات هستند. مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در کنار زنان سرپرست خانوار دیگر گروه مشمول تسهیلات مذکور را تشکیل می‌دهند.
طبق اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی زنان مجرد بالای 35 سال و خودسرپرست نیز امکان دریافت این تسهیلات را دارند.محمودزاده اعلام کرده است:براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا همه خانم‌هایی که بالای 35 سال سن دارند، خودسرپرست هستند و با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته اولویت پرداخت وام اجاره را برای زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار قرار دادیم که تعریف آن با زنان مجرد فرق می‌کند، این مصوبه امسال هم به وقت خود باقی است.
محموزاده با بیان اینکه به مردان سرپرست خانوار که به دلیل فوت همسر، طلاق و متارکه مجرد هستند نیز وام اجاره تعلق می‌گیرد، گفت: در واقع استثنایی برای زنان مجرد بالای 35 سال در ثبت نام «مسکن ملی» و «وام ودیعه» وجود دارد؛ بر این اساس برای خانم‌های سرپرست خانوار یا خانم‌های خودسرپرست این استثنا وجود دارد که با 35 سال سن بتوانند از تسهیلات ودیعه اجاره و همچنین از امکانات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنند.
شرایط لازم برای دریافت تسهیلات چیست؟
داشتن فرم «ج» سبز در سامانه وزارت راه و شهرسازی و نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد از جمله شروط تعیین شده برای دریافت این تسهیلات است. از سوی دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشت سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا به همراه اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات اعلام شده است.
ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت 12 روز چهارشنبه 26 خرداد آغاز شده است و همه مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.
سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.
چنان‌چه متقاضی تا حداکثر 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.
نحوه بازپرداخت تسهیلات
برپایه این گزارش، تسهیلات 70 میلیون تومانی در تهران با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود 13 درصد به واجدان شرایط داده می‌شود که رقم اقساط آن ماهانه یک میلیون و 592 هزار و 700 تومان خواهد بود.
همچنین تسهیلات 40 میلیون تومانی متقاضیان هشت کلان‌شهر کرج، قم، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، کرمانشاه و اهواز با نرخ سود 13 درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود که در این صورت مبلغ اقساط آن، یک میلیون و 347 هزار و 750 تومان خواهد بود.
رقم اقساط تسهیلات 25 میلیون تومانی به مستاجران سایر شهرها که با نرخ سود 13 درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود، 842 هزار و 348 تومان برآورد می‌شود.
منبع: khabaronline.ir

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/297937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!

رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی

سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان

کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»

حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان

پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان

اوقات شرعی هفتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا

مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه

هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد

سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!

دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه

جام کشتی تختی اهواز؛ نتایج فینال پنج وزن نخست مشخص شد

جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

این کار را با مدیرتان نکنید!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

مکان دقیق دفن افلاطون و جزییات به بردگی گرفته شدنش با کشف پاپیروسی سوخته معلوم شد

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

نوروزی: گرفتن سهمیه المپیک به گریه‌های بعد از تمرین می‌ارزید

تیم میکس ریکرو کشورمان از صعود به نیمه نهایی بازماند

آخرین وضعیت حسن یزدانی از زبان پدرش

استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

اسنایدر: باخت به تاج‌الدینوف روش مبارزه رقبایم را تغییر داد

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند