پیام خوزستان

آخرين مطالب

مهم‌ترین ابزار جمهوری اسلامی در منطقه گفتمان مقاومت است اجتماعی

مهم‌ترین ابزار جمهوری اسلامی در منطقه گفتمان مقاومت است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین ابزار جمهوری اسلامی ایران، گفتمان مقاومت در منطقه است و نظام با اتکا به این گفتمان و حمایت از مستضعفین و مظلومین توانسته‌ مقابل بسط و گسترش نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را بگیرد.
روح اله متفکر آزاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ملت‌های منطقه را نیز با خود هم‌راستا کرده است که این‌موضوع نه‌تنها جلوی نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌گیرد بلکه برای جمهوری اسلامی نیز منافعی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت دارد.
وی، در خصوص رابطه‌ی برخی از کشورهای منطقه با آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها به‌دنبال منافع خود در منطقه هستند و در اکثر مواقع نیز منافع این دو در تضاد با منافع مردم منطقه است؛ به‌طور مثال بی‌ثبات کردن منطقه یکی از منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این بی‌ثباتی برای مردم کشورهای منطقه پر خطر بوده و هر چقدر که تنش، بی‌ثباتی و اختلاف در منطقه بیشتر باشد، به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود و اثر سوئی بر روی مردم منطقه دارد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگه‌داشتن اختلافات منطقه‌ای باعث می‌شود جای پایی برای نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه باقی مانده و ضمن داشتن بهانه‌ برای دخالت در امور ، توجیهی برای ماندن در منطقه نیز داشته باشند و از جهت فروش تسلیحات نیز برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار پر سود خواهد بود.
وی در رابطه با نقش شهید سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران در جلوگیری از نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاطرنشان کرد: جریان مقاومت متکی به یک شخص نبود و هرچند که سردار شهید سلیمانی الهام‌بخش بوده و نقش راهبری مؤثری داشت، اما جریان مقاومت جریانی ریشه‌دار و متکی به مکتب است و لذا بعد از شهادت سردار سلیمانی نه‌تنها این جریان متوقف نشد بلکه قوی‌تر از قبل و با الهام گرفتن از خون پاک این شهید انسجام بیشتری به خود گرفت.
متفکر آزاد ادامه داد: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی در منطقه برای جمهوری اسلامی ایران فرصت‌ساز بودند و با داشتن انگیزه‌های الهی، مقدس و پاک باعث شدند عمق استراتژی جمهوری اسلامی در منطقه افزایش یافته و آستانه‌ و دامنه‌ی خطر و تهدید از ملت جمهوری اسلامی ایران دورتر شود.
وی اضافه کرد: با عملکرد این عزیزان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان تهدید بین‌المللی علیه ملت ایران در منطقه از بین رفت و ملت‌های منطقه نیز به آسایش آرامش و ثبات رسیده و از تروریستی که به پشتوانه‌ی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیانشان به‌وجودآمده بود، نجات یافتند.
وی، با تاکید بر تولید قدرت در منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران، متذکر شد: تولید قدرت و اقتدار همواره باعث می‌شود تا در دیپلماسی دست برتری داشته باشیم و با توجه به اینکه عزیزان نیروی قدس و شخص سردار سلیمانی فهم بالایی در حوزه دیپلماسی داشتند، اجازه ندادند که امنیت به‌عنوان یک کالا مذاکره‌ و معامله‌ شود و آفرین بر این شهید بزرگوار که امنیت جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره نبرد و این امنیت را در سایر حوزه‌ها به یک پشتوانه‌ی دیپلماسی تبدیل کرد. 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران نیز گفت: با همتی که برادران عزیزمان در نیروی قدس داشتند، اجازه داده نشد که حوزه‌ی تحریم‌ها بر روی سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه تاثیرگذار باشد و حتی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه در راستای کم‌رنگ کردن تحریم‌ها و کاهش فشارها بر مردم موثر واقع شده‌است؛ ازجمله می‌توان به بازارهای مصرف در کشورهای محور مقاومت اشاره کرد که در اکثر مواقع برای دور زدن و بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای ما بسیار مؤثر بوده‌است.
وی، در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست‌های دولت بایدن نیز گفت: تاکنون عملکرد دولت بایدن تنها در حد حرف بوده‌است و این حرف‌ها نیز همان مدل فریب اوباما است و همان‌طور که قرار بود دولت اوباما با اجرای برجام تحریم‌ها را بردارند، بعد از این‌که برخی از تحریم‌ها برداشته شد، بلافاصله و بازهم در زمان دولت اوباما با برچسب‌های دیگری همان تحریم‌ها مجددا اعمال شد. 
وی ادامه داد: این سیاست مزورانه در دولت بایدن نیز وجود دارد که ما بر این‌موضوع حساسیت داریم و معتقدیم نباید مذاکرات به‌معنای اتلاف وقت ملت ایران باشد و قرار هم نیست که با دادن چند شکلات ما را فریب دهند.
متفکر آزاد در خصوص رویکرد مجلس شورای اسلامی در رابطه با مذاکرات وین گفت: ما مذاکرات را رصد می‌کنیم و نتیجه این رصدها را به ملت ایران اعلام خواهیم کرد؛ ما برای استیفای حقوق ملت ایران قانون تعیین کرده‌ایم و دولت نباید از این قانون تخطی کند.
وی افزود: باید در مقابل هر امتیاز داده‌شده، امتیاز بگیریم و به‌صورت جدی معتقد هستیم که نیازی به انجام مذاکرات جدید نیست و آمریکایی‌ها باید تمامی تعهدات برجامی خود را انجام دهند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: هیچ مجموعه، سیاست‌مدار و جریان در جمهوری اسلامی ایران از اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران خوشنود نیست.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/284479/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند