پیام خوزستان

آخرين مطالب

ایثار و مقاومت در یاری حجت زمان، آموزه حضرت خدیجه(س) برای بانوان منتظر است اجتماعی

ایثار و مقاومت در یاری حجت زمان، آموزه حضرت خدیجه(س) برای بانوان منتظر است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) همه اموال خود را در اختیار حجت زمان برای اعتلای اسلام قرار دادند، گفت: اگر مقامات بسیار بلند برای ایشان تصریح شده و مورد درود خدا و جبرائیل قرار گرفته‌اند به دلیل ایثار و همراهی ولی خدا است.
به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن دهم رمضان المبارک، سالروز وفات جانسوز حضرت خدیجه کبری(س) و به منظور بررسی آموزه های سیره ایشان برای بانوان منتظر با حجت الاسلام والمسلمین «جواد جعفری»، مدیر حوزه علمیه زنجان و کارشناس و مولف مهدوی گفت گویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:
حجت الاسلام جعفری درباره آموزه های سیره حضرت خدیجه کبری(س) برای زنان منتظر در عصر غیبت امام زمان(عج)، اظهار کرد: زندگی بانوی بزرگ اسلام، حضرت خدیجه کبری (س) به عنوان همسر رسول خدا(ص) از جهات مختلف برای بانوان منتظر انگیزه بخش و الهام بخش است یکی از مهمترین آنها حمایت از حجت زمان است، آنطور که در زندگینامه ایشان آمده همه اموال‌شان را در اختیار رسول خدا(ص) برای ترویج و تبلیغ اسلام قرار دادند.
مدیر حوزه علمیه زنجان افزود: اینکه انسان بتواند از همه اموالش که عمری را برای کسب آنها تلاش کرده، دست بکشد و آن را در اختیار حجت زمانه اش قرار دهد کمال ایثار را نشان می دهد کسانی می توانند نزد حجت زمان به آبرویی برسند که اینچنین اهل گذشت از دارایی هایشان باشد. از این رو، از مهمترین شاخصه های سیره ام المومنین، حضرت خدیجه(س) ایثار در راه حجت زمانه است.
ایثار از موقعیت اجتماعی در راه حجت زمان
وی تصریح کرد: علاوه بر ایثار در مال، حضرت خدیجه(س) از موقعیت اجتماعی خود نیز در راه صحیح ایثار کردند آن زمان مخالفت های بسیاری با ازدواج ایشان شد و می گفتند با کسی که از بزرگان قریش نیست ازدواج نکن اما حضرت خدیجه(س) برای صداقت و امانتداری حضرت رسول(ص) به همه این حرف ها پشت کردند. باید توجه داشت راه راست هزینه هایی دارد و این همان راهی است که حضرت خدیجه(س) انتخاب کردند و در حالی که حتی در دوران وضع حمل از سوی زنان قریش طرد شدند و تنها بودند اما دست از مقاومت برنداشتند. لذا ایثار اموال و موقعیت اجتماعی و نیز پایداری و مقاومت در راه حق، ویژگی هایی است که به حضرت خدیجه(س) جایگاهی رفیع بخشیده است.
تیزبینی و هوشیاری در انتخاب همسر
حجت الاسلام جعفری در ادامه بیان کرد: تیزبینی و توجه به آینده در انتخاب حضرت رسول(ص) به عنوان همسر و هوشیاری از ویژگی هایی است که بانوان منتظر هم در فرهنگ انتظار باید به آن آراسته باشند و برای کسب آن تلاش کنند.
این محقق و مولف مهدوی اضافه کرد: همچنین، مقاومت در محاصره اقتصادی و تحریم و تبعید مسلمانان به شعب ابیطالب و خدماتی که حضرت خدیجه(س) به مسلمانان ارائه کردند در آن شرایط سخت و طاقت فرسا، احسان و مسئولیت پذیری را نیز در سبک زندگی ام المومنین(ع) به خوبی تجلی داده است و این صفات مقامی بالا به ایشان بخشیده است؛ چنان که در روایات متعدد تصریح شده خداوند سلام خویش را بواسطه جبرئیل و پیامبر(ص) به آن حضرت(س) رسانده اند و جایگاه والای آن حضرت(س) در بهشت توسط پیامبر(ص) تبیین شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: عمل‌گرایی و حمایت همه جانبه از حجت خدا نیز از دیگر ویژگی هایی است که بانوان منتظر می توانند در آنها از حضرت خدیجه(س) الگو بگیرند و امام زمان(عج) را یاری کنند. این ویژگی ها نشان می دهد کسانی می توانند در رکاب امام زمان(عج) باشند که بتوانند از همه داشته‌هایشان ایثار کنند و در کنار این ایثار، مقاومت و پایداری نیز داشته باشند.
کمک مومنانه و رسیدگی به محرومان
حجت الاسلام جعفری درباره کمک مومنانه و حمایت و دستگیری از فقرا و محرومان در سیره حضرت خدیجه(س)، ابراز کرد: از مهمترین جلوه های ایثار حضرت خدیجه(س)، دوران سه ساله محاصره اقتصادی و تحریم مسلمانان در شعب ابیطالب است که خاطرات بسیار تلخ از آن دوران نقل شده، اینکه در آن وضع اقتصادی سخت، بانویی چنین احساس مسئولیت کند و دارایی خود را در اختیار مسلمانان قرار دهد، آموزه ای است برای امروز منتظران که در این شرایط سخت کرونایی که اقشار مختلف را متاثر و آسیب پذیر کرده است در حق یکدیگر کمک مومنانه کنند و به تاسی به سیره ایشان که از اموالشان برای ورود مخفیانه کالاهای موردنیاز به شعب هزینه کردند، برای کمک به افراد محروم و آبرومند هزینه کنند.
وی با بیان اینکه برای طی مسیر مقاومت باید آنها که تمکن مالی دارند این احساس مسئولیت را داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر این مقامات بسیار بلند برای حضرت خدیجه(س) تصریح شده و مورد درود و سلام خدا و جبرائیل قرار گرفته اند به دلیل ایثار و همراهی ولی خدا بدون چشمداشت است؛ برخی برای ایثار و مجاهدت های خود توقع دریافت سهم دارند اما حضرت خدیجه(س) با آن همه ایثار خود رویشان نمی شد از پیامبر(ص) بخواهند که یکی از لباس هایشان را برای ایشان به عنوان کفن استفاده کنند و این را به دخترشان حضرت زهرا(س) وصیت کردند و چشمداشت و توقعی از پیامبر(ص) نداشتند و کوچکترین چیز را هم با واسطه طلب کرده اند. بانوان منتظر نیز باید بدانند هر قدر هم به امام زمان(عج) خدمت کنند باز هم بدهکار آن حضرت(عج) هستند.
پایان پیام/9

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/278153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند