پیام خوزستان

آخرين مطالب

آبادان و دزفول آلوده‌ترین شهرهای خوزستان از لحاظ بیماری کرونا ویروس شهرستان ها

آبادان و دزفول آلوده‌ترین شهرهای خوزستان از لحاظ بیماری کرونا ویروس
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ابول نژادیان شهرستان های آبادان و دزفول را آلوده‌ترین شهرهای خوزستان از لحاظ بیماری کرونا ویروس دانست و گفت: شب نشینی و دورهمی ها در روزهای اخیر عامل اوج گیری بیشتر شیوع بیماری کرونا ویروس در خوزستان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «فرهاد ابول نژادیان» عصر امروز (دوشنبه 30 فروردین) در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان، با بیان اینکه شب نشینی و دورهمی ها در روزهای اخیر عامل اوج گیری بیشتر شیوع بیماری کرونا ویروس در خوزستان است اظهار کرد: در آبادان به ازای هر 100 آزمایش کرونا، 56 مورد مثبت می شوند و این یعنی این شهرستان بیشترین میزان بار و آلودگی را در خوزستان دارا است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: پس از آبادان، شهرستان دزفول آلوده ترین شهر استان خوزستان به شمار می رود.
وی بر لزوم انجام آزمایش بیماری کووید 19 از صیادان در مرزهای آبی تاکید کرد و ادامه داد: از صیادان در مرزهای آبی باید به صورت هفتگی یا 3 روزه آزمایش کرونا انجام شود و اگر آزمایش کسی مثبت شد همانند مرزهای خارجی استان باید در مرز قرنطینه شود.
ابول نژادیان تصریح کرد: از روز گذشته مراجعه به بیمارستان‌های آبادان و دیگر شهرستان‌ها روند افزایشی پیدا کرده است و دلیل آن شب نشینی‌ها و میهمانی‌ های افطاری است.
در ادامه نیز «ولی الله حیاتی» بر لزوم تشکیل کارگروه های ویژه نظارت بر اجرای محدودیت ها تاکید کرد و گفت: از همین امشب می بایست کارگروه های ویژه نظارت بر اجرای محدودیت ها و برخورد قانونی با متخلفان تشکیل شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان با بیان اینکه گروه های هفت نفره متشکل از سپاه، نیروی انتظامی، دانشکده علوم پزشکی و مراجع نظارتی باید به مناطق آسیب پذیر و آلوده اعزام و هرچه زودتر کنترل و پایش را به صورت ویژه انجام دهند ابراز کرد: به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست که مشاغل گروه 2، 3 و 4 در زمان اجرای محدودیت ها فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه باید به صورت جدی با قانون شکنان برخورد شود و مشاغل گروه یک نیز که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید پلمب شود تاکید کرد: باید از صیادانی که در خارج از مرزها تردد می کنند حتما آزمایش کرونا گرفته شود.
حیاتی برگزاری هرگونه مراسم و اجتماع را غیرقانونی خواند و بیان کرد: متخلفان باید به مراجع قضایی معرفی شوند و پیش از فعالیت دست فروشان و بازارهای بساطی باید هشدار لازم داده شود تا شاهد فعالیت اینگونه بازارها نباشیم.
وی خواستار فرهنگسازی از سوی اهالی رسانه، صدا و سیما، معتمدین و سران عشایر و طوایف شد و خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ سازی بیشتر و بهتر معتمدین و سران عشایر و طوایف ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از برگزاری انواع مراسمات را برای عشیره و طایفه خود بازگو کنند چراکه بیش از 55 درصد از بیماران کرونایی در دورهمی خانوادگی و تفرجگاه ها مبتلا شده اند.
«عبدالرضا حاجتی» در این نشست با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی در خوزستان از 20 آبان سال گذشته با هدف رهگیری و رصد افراد کرونایی انجام و در اسفندماه تشدید شد عنوان کرد: پس از اجرای این طرح شاهد کاهش 40 درصدی افراد درگیر با کرونا، کاهش 50 درصدی موارد بستری و افزایش 90 درصدی انواع کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونایی بودیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اذعان کرد: متاسفانه برخی مسئولان در منطقه آزاد اروند در اجرای محدودیت ها و امداد رسانی گروه و سازمان های درگیر با کنترل کرونا بسیار ضعیف عمل می کنند که سبب از بین رفتن زحمات افراد در طرح شهید سلیمانی می شود.
در ادامه «شکرالله سلمان زاده» از مسئولان استانداری خواستار کنترل مرزها و عبور و مرور اتباع خارجی شد و اظهار کرد: امید می رود با کنترل و پایش مرزها شاهد اوج گیری بیشتر کرونا در منطقه نباشیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه شهرستان های آبادان و خرمشهر به سبب موقعیت جغرافیایی و استراتژیک دارای امکاناتی چون فرودگاه و رفت و آمدهای ویژه است که با بسیاری از شهرستان های دیگر استان متفاوت هستند افزود: از مسئولان نظارت بیشتر و پایش دقیق تر می خواهیم، محدودیت های کرونایی در آبادان و خرمشهر متناسب با وضعیت قرمز و بحرانی کنونی اعمال نمی شود.
وی تصریح کرد: مناطق ذوالفقاری و کوی بهار در آبادان از جمله نقاطی است که به نسبت سایر مناطق بیشترین آلودگی کرونایی را دارد، میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی حدود 40 تا 50 درصد گزارش شده که روند کاهشی و نامناسبی دارد.
سلمان زاده تاکید کرد: فرهنگ سازی و قانون مداری در زمینه مقابله با کرونا و اجرای محدودیت ها همچنان باید اولویت اصلی مسئولان باشد.
همچنین در پایان این نشست «سید زین العابدین موسوی» نیز با بیان اینکه تمام اقدامات لازم را در مدت اپیدمی کرونا انجام داده‌ایم عنوان کرد: چند بار وضعیت قرمز را به زرد برگرداندیم و امیدوارم از این پیک هم به سرعت خارج شویم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: پیرو شرایط شهرستان آبادان در مواجه با بیماری کرونا، مسئولان استانی این ستاد تصمیم بر برگزاری نشست این کارگروه در آبادان گرفتند، ستاد کرونای شهرستان همکاری و مساعدت بیشتری برای تقابل با وضعیت موجود نیاز دارد تا بتوان از وضعیت موجود خارج شود.تعطیلی تالارها، باشگاه‌ها، آرامستان، مراسم عروسی و عزا را در سه ماه گذشته با جدیت دنبال کردیم.
وی اضافه کرد: نقاط ضعف و قوت ستاد کرونای شهرستان در این نشست بیان شد و تصمیمات خوبی نیز گرفته شد، اگر این تصمیمات اجرایی شود، آبادان ظرف یک هفته آینده از وضعیت قرمز خارج خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه دست نیاز به سوی مردم دراز می‌کنیم تصریح کرد: از مردم تقاضا دارم تا شب نشینی‌ها، میهمانی‌ها و ضیافت‌های افطاری را در ماه مبارک رمضان لغو کنند.
وی 55 درصد آمار ابتلا به بیماری کووید 19 را بر اثر دورهمی های خانوادگی و گردهمایی‌ ها خواند و خاطر نشان کرد: از مردم انتظار داریم که در راستای کنترل وضعیت فعلی ما را کمک کنند.
فرماندار ویژه آبادان به وجود تناقض در آمارهای اعلام شده از سوی دو دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اهواز در خصوص شاخص ابتلا و موارد بستری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ما به آماری استناد می‌کنیم که از سوی نهاد متولی سلامت در شهرستان آبادان و جنوب غرب خوزستان اعلام می‌شود.
وی یاد آور شد: ورودی ها و خروجی ها کنترل شده اند و فقط 53 هزار فقره اعمال قانون صورت گرفته، همچنین تردد دریایی و هوایی به آبادان زیاد است و برای این شهر بندری شرایط خاص ایجاد کرده‌ایم و باید بتوانیم کنترل ها را ارتقا دهیم.
پایان پیام/660

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/276847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند