پیام خوزستان

آخرين مطالب

حال زار کرونایی خوزستان اجتماعی

حال زار کرونایی خوزستان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، از نیمه بهمن ماه بسیار آرام و بی سروصدا آمار ابتلا به کرونا صعودی شد و در کمال ناباوری خوزستانی که در حال چشیدن وضعیت آبی کرونا بود به یک باره سرخی بر تن کرد و همچنان در داغی آن می‌سوزد.
علی رغم آنکه مسوولین و کادر درمانی خوزستان اعلام می‌کردند بار مراجعات به مراکز درمانی و آمار مبتلایان به این ویروس در خوزستان شیب صعودی دارد و بیمارستان‌ها در معزض تکمیل ظرفیت هستند، دو روز گذشته وزارت بهداشت چهار شهر از شهرهای قرمز استان از جمله اهواز، دزفول و آبادان را که حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی‌اش گسترده است را از حالت قرمز خارج و نارنجی اعلام کرد.
این اتفاق در حالی اتفاق افتاد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بسیاری از شهرهای شهرستان‌های اعلام شده بسیار پایین‌تر از حد متناسب بود و این خبر می‌توانست پیامدها و عواقب منفی در ساده انگاری و عادی انگاری مردم نسبت به بیماری به دنبال داشته باشد.
اما از روز گذشته در اپلیکیشن ماسک که وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا استان خوزستان مجددا شهرهای قرمز خوزستان را 9 شهر اعلام نمودند و دوباره خوزستان به حالت اولیه بازگشت.
با عبور از درب مراکز درمانی و مشاهده ازدحام بسیار بالای مردم در درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و حتی مراکز عکسبرداری سی تی اسکن میتوان عمق فاجعه را به چشم دید.
فاجعه‌ای که پس از خوش گذرانی‌های کوتاه مدت دیدوبازدیدها و سفرهای نوروزی و عدم توجه به هشدارهای مسوولین حوزه درمانی کشور و استان توسط مردم رخ داد.
این روزها در پس عبور از هر کوچه و خیابانی پرده‌های سیاه درب خانه‌ها حکایت از سوخته شدن جان‌های زیادی در داغی کرونا و اوج‌گیری این بیماری در خوزستان است.

پیام خوزستان

بستری 48 نفر در دزفول طی یک شبانه روز
در این بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام نمود: آمار ابتلای آن به کرونا در دزفول به شدت رو به افزایش است که ضروریست شهروندان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه رعایت پروتکلهای بهداشتی در دزفول کاهش یافته تصریح کرد: اگر موضوع را مدیریت نمی‌کردیم ظرفیت بستری بیمارستان تکمیل میشد اما با تدابیر بخشهای لازم برای بیماران بستری کرونایی افزایش یافت در حالی که همزمان با بیماران کرونایی باید به سایر بیماران نیز خدمات رسانی کرد.
قمیشی افزود: کل ظرفیت بیمارستان دزفول 400 تخت بیمار است که فقط طی دیروز 48 بیمار کرونایی در بیمارستان دزفول بستری شدند و ما نگران هستیم که اگر شهروندان موضوع را جدی نگیرند ظرفیت بیمارستان تکمیل شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه گفت: موضوع پیشگیری در بحث کرونا است چرا که با توجه به نوع ویروس جهش یافته داروی مشخصی وجود ندارد لذا بهترین راه حل پیشگیری از ابتلا بیماری است.
قمیشی با بیان اینکه کرونای جهش یافته(انگلیسی) از قدرت کشندگی بالایی برخوردار است اضافه کرد : موج جدید کرونا در کشور همانند موج اول از شدت بالایی برخوردار است و با توجه به شیوع کرونای انگلیسی ما شاهد آن هستیم هم تعداد بیماران کرونایی و هم مدت زمان بستری آنها افزایش داشته است.
قمیشی شب گذشته در گفت‌وگویی دیگر اعلام کرده بود که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان بزرگ دزفول به 180 نفر رسیده و کادر درمان توان اولیه را برای ارائه خدمت به بیماران را ندارند.

پیام خوزستان

دو مورد فوت در آمار جنوب غرب خوزستان در 24 ساعت گذشته
وضعیت در جنوب غرب استان و حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان هم اوضاع خوبی ندارد و امروز شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته از 435 نمونه گرفته شده 250 مورد جدید مثبت داشته ایم که 125 نفر مربوط به آبادان، 94 نفر از خرمشهر و در شادگان 31 مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-19 گزارش شده است.
وی افزود: از این 250 مورد مثبت جدید 207 نفر به صورت سرپایی هستند(آبادان 90 نفر، خرمشهر 87 نفر و شادگان 30 نفر) 
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طی روز گذشته نیز 47 نفر بستری و 36 نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند و متاسفانه 2 مورد فوتی در خرمشهر داشتیم، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان 277 نفر است.

پیام خوزستان

96 درصد تخت‌های خوزستان درگیر کرونا هستند
فرهاد ابول نژادیان دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته( یکشنبه) سه هزار و 441 مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان داشتیم که 391 نفر آنها بستری و از این تعداد 265 نفر بیمار مثبت قطعی بودند.
وی افزود: در ایام نوروز امسال میزان سفرها در کل کشور 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت در حالی که در استان خوزستان 20 درصد افزایش سفر داشتیم. اکنون وضعیت در کشور به نحوی است که روزانه رنگ بندی شهرها تغییر می‌کند لذا مردم نباید عادی انگاری داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر 77 درصد از تخت‌های عادی در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی اشغال شده است همچنین 96 درصد تخت های ویژه اختصاص یافته به بیماران کرونایی اشتغال هستند.
وی بیان کرد: در هفته منتهی به ششم فروردین ماه موارد بیماری 13 درصد کاهش پیدا کرد همچنین موارد بستری 4.8 و موارد فوت 14 درصد کاهش یافت اما در هفته منتهی به سیزدهم فروردین ماه موارد بیماری 50 درصد افزایشی شد همچنین موارد بستری صفر و موارد فوت 15.5 درصد کاهش پیدا کرد.
ابول نژادیان عنوان کرد: در پی رسیدن به اشغال یک هزار و 800 تخت بستری در استان خوزستان، دیگر تختی برای بیماران وجود نداشت و تنها 50 تا 100 تخت دیگر داشتیم لذا به وزیر بهداشت پیشنهاد شد که در خوزستان به صورت پایلوت تزریق رمدسیور به منظور درمان زودرس مبتلایان کرونایی انجام شود که وزیر، مجوز لازم را صادر کرد.

پیام خوزستان

47 درصد تست‌ها مختص به خوزستان است
وی ادامه داد: روزانه حدود 24 تا 25 هزار تست کرونا در خوزستان انجام می‌شود این در حالیست که در هفته اول فروردین ماه 199 هزار تست در کشور انجام شد که 95 هزار مورد آن در استان خوزستان بود یعنی 47 درصد تست‌های کشور مختص خوزستان است.
ابول نژادیان با اشاره به وضعیت شهرستان شوش گفت: وضعیت شهرستان شوش بسیار نگران‌کننده است چراکه در این شهرستان به دلیل برگزاری مراسم عزاداری با جمعیت بالا، تعداد بیماران بستری بسیار زیاد و وضعیت شهرستان بحرانی است همچنین تعداد مراجعان به مراکز درمانی شوشتر از 30 به 102 نفر رسیده است یعنی سه برابر افزایش پیدا کرده است.

پیام خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس، مشخص نیست عاقبت کرونا خوزستان را به کجا می‌کشاند اما این آمارها نشان از بحرانی است که فقط با یک همت و همکاری دقیق میان مردم و مسوولین قابل خنثی سازی است و تب داغ خوزستان را التیام می‌بخشد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/272280/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند