پیام خوزستان

آخرين مطالب

سردار سلامی: هیچ نقطه ای از مسیر مقاومت نباید سست شود اجتماعی

سردار سلامی: هیچ نقطه ای از مسیر مقاومت نباید سست شود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش ایرنا، سردار حسین سلامی روز دوشنبه در دهمین پاسداشت ادبیات مقاومت و جهاد و مقاومت در سنندج اظهار داشت: ملت ایران در این مسیر هیچ خطایی نمی‌کند چون چشم به هدایت رهبر معظم انقلاب دارد که رئوف به مومنان است.
وی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام باعث شد تا بشریت در مسیر آزادی از اسارت و بردگی طاغوت قرار گیرد، افزود: آزادگی، حریت، عدالت، معنویت، کرامت، اخلاق و طهارت اسلام روح همه آدم را معطر ساخت.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعثت پیامبر بزرگ اسلام باعث شد تا امپراطوری های بزرگ دنیا در هم بشکنند، افزود: شمیم دل انگیز اسلام عالم را پیمود و در برابر اندک کسانی که از بشارت اسلام هراس داشتند، فائق آمد.
سردار سلامی به با اشاره به اینکه کردستان طبیعت زیبا و دل انگیز دارد، تاکید کرد: رودهای جاری و آرام، دشت های سرسبز و لاله گون و همه طبیعت زیبای آن باعث شده تا کردستان نگین زیبایی در حلقه انگشتری ایران اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه مردم کردستان به طبیعت خود شبیه هستند، اضافه کرد: مردم استان رفیع، با قامت های برافراشته و قلبهای سرشار از ایمان و روحیه ای لطیف و مهربان با طراوت و بانشاط در حیات کشور مانند رودخانه هایشان جاری هستند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اثبات نقش زیبای وفاداری، تعهد به عظمت، استقلال و هویت مردم کردستان در چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کردستان بخش مهمی از هویت مقاومت ملی مردم ایران است که ریشه در حیات ازلی ایران دارند و در آینده هم در حیات ابدی آن نقش آفرینی خواهند کرد.
سردار سلامی با بیان اینکه نقطه به نقطه این کهکشان پر از ستاره‌های شهید است افزود: شهدایی که توسط مردم این خطه برای اسلام، استقلال و آزادی ایران اسلامی هدیه شد، همواره در سپهر افتخارات کردستان می‌درخشد.
وی تاکید کرد: کردستان از غیرت، تعصب جوانمردی و شهامت داستان‌های بسیاری دارد که هنوز بسیاری از آنها مکتوم مانده است و اثر "عصرهای کریسکان" جلوه‌ای از این مقاومت و جوانمردی ایثار است.
سردار سلامی با بیان اینکه کردستان جزو لاینفک جغرافیایی مقاومت ایران است افزود: امروز این استان آرام، امن و در حال رشد است و با ادبیات دل انگیز و اشعار غنی خود، سخنانی دل انگیز، رفتاری شوق انگیز و مقاومتی تحسین برانگیز را رقم می‌زند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دست بوس همه مردم دیار پرافتخار کردستان هستم اظهار داشت: جغرافیا و تاریخ مقاومت کشور ما وسیع است و هر ملتی اگر در صحنه‌های حساس تاریخ خود نایستد، می‌شکند، می میرد و از جغرافیای سیاسی عالم حذف می‌شود.
سردار سلامی با بیان اینکه کردستان جزو لاینفک جغرافیایی مقاومت ایران است افزود: امروز این استان آرام، امن و در حال رشد است و با ادبیات دل انگیز و اشعار غنی خود، سخنانی دل انگیز، رفتاری شوق انگیز و مقاومتی تحسین برانگیز را رقم می‌زند.
تحریم اقتصادی حاصل عدم شناخت از ملت ایران
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تاریخ در برابر چهار دهه مقاومت استثنایی و تکرار ناپذیر ملت ایران قضاوت خواهد کرد افزود: یک ملت پای انقلاب شکوهمند خود ایستاد در حالی که از زمین و هوا و دریا به حمله شده بود و دروازه های خود را به روی او بسته بود تا اقتصادش فلج شود اما مقاومت اما آنان صفحات درخشان و دل‌انگیزی از شکوه ایمان اتحاد و مقاومت را به نمایش گذاشتند.
سردار سلامی با بیان اینکه ایران نقشه رنگارنگ و زیبایی از اقوام با شرافت است، یادآور شد: این اقوام با ثبات قدم، شرافت، رافت ومنزلت خود صفحه یک رنگی را به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینکه همه اشرار عالم و قدرت‌های شیطانی دنیا به هم پیوسته و به ملت ایران، چشم طمع دارند افزود: این در حالی است که در این سرزمین هیچ کرنشی در برابر دشمن دیده نشد و زره مقاومت و پیشانی دفاع این ملت همواره به دشمن بود.
سردار سلامی تاکید کرد: سختی ها تحمل شده و ملت ایران از مسیر جهاد و شهادت عبور کرده و این رمز سعادت است.
سردار سلامی اضافه کرد: تاریخ بعثت در حال تکرار است و اسلام دوباره طلوع کرده و شعله های روحبخش آن و گرمای روحانی و رحمانی اسلام، ساطع شده و بر دلها نشسته است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عناصر و عوامل پایداری و مقاومت در ایران ریشه دارد و ملت ایران با رهبران بزرگ و دوراندیش خود در برابر دشمنان بزرگ ایستاده است.
سردار سلامی تاکید کرد: ملت ایران ملتی است که هر روز تاریخ می سازد و صفحه بزرگی را در منظر جهانیان قرار می دهد.
وی تاکید کرد: وقتی ملت، اسلام و رهبر معظم انقلاب با هم در یک مجموعه قرار می‌گیرند هویت و شخصیت مقاومت شکل می‌گیرد و هیچ کس نمی‌تواند به آن آسیب برساند و دشمن بزرگی به نام آمریکا متوقف می‌شود، می‌شکند و در سرزمین خود از اهداف بلندمدت خود دست می کشد.
سردار سلامی یادآور شد: این داستان بزرگترین دشمن تاریخ بشریت برای بزرگترین ملت دنیاست، که افول پایان راه او بود.
وی با بیان این‌که کلمات در ادبیات جهاد و مقاومت صاحب روح هستند، گفت: این کلمات از قلب ریشه می‌گیرد و برای همین در قلب ها جاری می شود.
فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: ملت ما با این داستان های شگفت انگیز و واقعی جامعه را از عطر ناشی از جهاد شهادت مملو کرده و در مقابل هیچ دشمن شکست نخواهد خورد.
سردار سلامی تاکید کرد: امروز نه تنها آمریکا که همه دشمنان ایران سرشکسته شده‌اند و متحدان آمریکا فکر می‌کردند در سایه این امپراطوری می‌توانند بر ملت ایران غلبه کنند ولی دشمنان، کهنه، پوسیده و مندرس شده اند و ملت ایران به قامت شکوه ایستاده است و در دنیا به عظمت شناخته می‌شود.
سردار سلامی اضافه کرد: مقاومت ملت ایران از ایمانش سرچشمه می‌گیرد که پایان ناپذیر است.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان تصور می‌کند که ملت ایران، شرافت، عظمت، اقتدار، اعتبار و ایمان خود را با مادیات جابجا می‌کند افزود: محاصره اقتصادی ایران ناشی از خطای دشمن در شناخت ملت ایران بود و وقتی دشمن قدرت تشخیص نداشته باشد به خطا می افتد.
وی تاکید کرد: تحریم به معنای واقعی در قیاس جهانی بر ما تحمیل شد اما حاصل آن سازندگی پیشرفت و مقاومت بود و کشور ما هرگز سیمای یک کشور تحریم‌شده را نگرفت و مردم همچنان آماده دفاع هستند و دشمن از آنان گریزان است.
سردار سلامی افزود: در حالی که بیماری کرونا هم به همه تحریم‌ها اضافه شده ولی مردم ما ایستادگی بی نظیری از خود نشان دادند که برای همه جهان الگو و است.
وی گفت: پیشرفته‌ترین کشورها هم نمی توانند در شریاط کرونا به نیاز مردم خود پاسخ دهند ولی ملت ایران، تجسم زیباترین الگوی مقاومت جهانی شده‌اند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینجا همه مردم حاکم و حاکمان خادم هستند و این استثنایی ترین حاکمیت تاریخ است که به نام اسلام شکل گرفته است.
سردار سلامی افزود: ایران سرزمین قلبهای پرعاطفه و احساسهای عمیق است و همه قاوام آن در زیر سایه اسلام و ایران کریمانه به فکر یکدیگر هستند.
وی گفت: بزرگی ملت ایران در عمل تجربه شده و در مقابل همه قدرتها ایستاده و گوش خود را به نوای بیگانه نسپرده و پژواک آن نشده است.
"عصرهای کریسکان" کتابی به قلم "کیانوش گلزار راغب" نوشته شده که امیر سعیدزاده و همسرش سعدا حمزه‌ای آن را روایت کرده‌اند. 
امیر سعیدزاده پیش از انقلاب، از طرف ساواک، مورد پیگیری و بازخواست قرار گرفته و فراری می‌شود، بعد از آن اسیر گروهک کومله می‌شود و از زندان این گروهک کومله فرار می‌کند. چهار سال بعد از سعید زاده به اسارت یکی از گروهک‌های معاند در می‌آید و این دوران از ابتدای انقلاب تا سال 1374، یعنی یک دوره 15 ساله، به طول می‌انجامد. 
نویسنده در این کتاب با یک سبک ابتکاری، خاطره چند روایی را طرح کرده است. خواننده وقتی سعیدزاده را می‌شناسد، وارد یک تنش و درگیری می‌شود و سپس در فصل بعدی اینکه خانواده اش چه عکس العملی نشان می‌دهد، بررسی می‌شود و از زبان همسر او همان خاطرات تکمیل می‌شود. 
کتاب "عصرهای کریسکان" را انتشارات سوره مهر اولین بار در سال 1394 منتشر کرد و امروز آیین تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آن در دهمین پاسداشت ادببات جهاد و مقاومت در حال برگزاری است.
در این مراسم مسوولان عالی رتبه کشوری و لشکری از جمله سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری و میهمانانی از استان‌های همجوار و مسئولین استانی حضور دارند.
در این مراسم همچنین از ترجمه کردی این کتاب تولیدی انتشارات سوره مهر حوزه هنری کردستان رونمایی بعمل می‌آید. این مراسم به صورت زنده از سایت و صفحات پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی و همچنین صدا و سیما مرکز کردستان در حال پخش است.
برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران کردستان دفاع مقدس سنندج حسین سلامی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/262495/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند