پیام خوزستان

آخرين مطالب

درخشش تیم‌های وزنه برداری تازه وارد / امیدواری به کسب مدال المپیک در سنگین وزن ورزشي

درخشش تیم‌های وزنه برداری تازه وارد / امیدواری به کسب مدال المپیک در سنگین وزن
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، رقابت‌های لیگ برتر وزنه برداری باشگاه‌های کشور پس از 4 روز برگزاری در شهر اهواز، روز گذشته با قهرمانی تیم گهر زمین سیرجان که هدایت آن را بهداد سلیمی، قهرمان سابق المپیک کشورمان بر عهده داشت به اتمام رسید. این دومین قهرمانی متوالی بهداد سلیمی در سمت سرمربیگری است.
قهرمان سابق کشورمان سال گذشته نیز با هدایت تیم بازار بزرگ ایران به مقام قهرمانی رسیده بود. قهرمانی که در سال گذشته و با شرایط عجیب لیگ آن هم به علت همه گیری ویروس کرونا قبل از اتمام هفته‌های پایانی لیگ و توسط فدراسیون وزنه برداری نتایج آن اعلام شد و در اتفاقی عجیب جوایز رتبه‌های برتر لیگ سال قبل وزنه برداری، امسال و در خلال برگزاری مسابقات فینال این فصل به برندگان و رتبه های اول تا سوم اهدا شد.
رتبه‌های اول تا سوم فصل قبل لیگ برتر وزنه برداری:
بازار بزرگ ایران 2271 رتبه اول
دانشگاه آزاد اسلامی 2215 رتبه دوم
ملی حفاری اهواز 2203 رتبه سوم
اما لیگ برتر وزنه برداری کشورمان در سال جدید و با توجه به ادامه روند کرونایی کشورمان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و به میزبانی شهر اهواز و با حضور 7 تیم عقاب نیروی هوایی، نیروی زمینی، رعد پدافند، ملی حفاری، گهر زمین سیرجان، فولاد خوزستان و مناطق نفت خیز جنوب در 2 دور، یک بار به میزبانی فولاد خوزستان و بار دیگر به میزبانی تیم ملی حفاری اهواز برگزار شد. در لیگ برتر وزنه برداری کشورمان تیم‌هایی حضور داشتند که بعضی از آن‌ها مانند تیم‌های فولاد خوزستان و همچنین گهر زمین که عملکرد مطلوبی نیز داشتند، اولین سال تجربه حضور خود در لیگ برتر وزنه برداری را پشت سر می گذاشتند .
رتبه‌های اول تا سوم لیگ برتر وزنه برداری:
گهر زمین سیرجان 1532 رتبه اول
ملی حفاری اهواز 1492 رتبه دوم
فولاد خوزستان 1476 رتبه سوم

پیام خوزستان

در همین ارتباط حمید رشیدی، سرمربی تیم فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ما، درباره شرایط تیم خود و همچنین برگزاری لیگ برتر گفت: در مسابقات فینال لیگ برتر وزنه برداری شیوه نامه‌های بهداشتی سخت گیرانه‌تر از هفته‌های اول رعایت شد و به این علت که هم رقابت‌های جوانان و هم لیگ بزرگسالان برگزار شدند، مسابقات فشردگی و حساسیت‌های بالایی را از دارا بود، اما از عملکرد تیممان راضی هستم؛ چرا که مقام ارزشمند سومی برای باشگاهی که سال اول حضور خود را در این مسابقات می‌گذراند، بسیار مهم و ارزشمند است و این مقام را با افتخار به کارکنان زحمتکش باشگاه فولاد خوزستان و تمام کادر مدیریتی این تیم تقدیم می‌کنم. از آن‌ها بسیار سپاسگزارم که در رشته‌ای غیر از فوتبال سرمایه گذاری کردند و به رشد رشته ای انفرادی مانند وزنه برداری نیز کمک کردند . 
رشیدی درباره نتایج تیم وزنه برداری فولاد خوزستان گفت: تیمی که سال اول فعالیت خود را می‌گذراند تا بخواهد خود را با شرایط برگزاری مسابقات وفق بدهد و نام خود را میان ورزشکاران و سایر تیم‌ها جا بیندازد، زمان می‌برد.
او ادامه داد: خدا را شکر قهرمان‌های ارزنده‌ای به تیم پیوستند و توانستیم در دور اول این مسابقات نتایج خوبی بگیریم؛ اما هر چه زمان گذشت، با توجه به وضعیت کرونایی کشور و همچنین آسیب دیدگی‌های ملی پوشان امتیاز‌ها و رکورد هایمان کمی تحت تاثیر این موارد بود.
او گفت: متاسفانه در تیم ما علی هاشمی و ایوب موسوی را به علت مصدومیت‌هایی که داشتند، از دست دادیم. در جریان مسابقات وزنه برداری وزن 61 کیلوگرم ما مصدوم شد و باعث شد که ترکیب تیم ما بهم بریزد. البته تیم ما تنها تیمی بود که با توجه به سیاست گذاری‌های باشگاه و بودجه‌ای که داشتیم، تنها با 13 وزنه بردار در این مسابقات شرکت می‌کردیم و سایر تیم‌ها 18 نفره بودند که این موضوع باعث شد ما جای مانور را نداشته باشیم .
او ادامه داد: اگر آسیب دیدگی در تیم ما رخ نمی‌داد، حتما می‌توانستیم در سکوی اول و یا دوم لیگ قرار بگیریم؛ اما متاسفانه این موضوع اتفاق نیفتاد.

پیام خوزستان

سرمربی تیم وزنه برداری فولاد خوزستان درباره رکورد علی داوودی، وزنه بردار ملی پوش کشورمان گفت: علی داوودی یکی از وزنه برداران اصلی ما برای المپیک پیش رو است و باید به خاطر این که بتواند روحیه بهتر و بیشتری را برای آمادگی خود کسب کند، رکورد‌های خوبی را به دست می آورد. این اتفاق نیز پیش آمد.
او افزود: داوودی یک ضرب را با وزنه 195 شروع کرد و در حرکت دوم 201 را زد و با وزنه 206 که رکورد خوبی هم است، کار خود را در یک ضرب به اتمام رساند. در 2 ضرب نیز با وزنه 235 شروع کرد و با 243 ادامه دادیم. شاهکار علی و پایان بخش مسابقات لیگ وزنه 250 کیلوگرم بود که علی داوودی توانست به شایستگی آن را مهار کند و همه علاقه‌مندان به وزنه برداری را برای حضور قدرتمند در المپیک و اهتزار پرچم کشورمان در این مسابقات امیدوار کند.
رشیدی درباره تفاوت برگزاری و سطح لیگ امسال وزنه برداری کشورمان با سال های گذشته عنوان کرد: امسال را با هیچ سال دیگری به خاطر شرایط شیوع کرونا نمی‌شود مقایسه کرد. امسال در لیگ باشگاه‌های قدرتمندی مانند گهر زمین، فولاد خوزستان، ملی حفاری و سایر تیم‌های دیگر شرکت داشتند؛ اما حیف که ویروس کرونا زمان برگزاری مسابقات را کم کرد.
رشیدی افزود: به دلیل شرایط همه گیری کرونا، برگزاری مسابقات دور برگشت فینال در هاله‌ای از ابهام بود و این موضوع شور و هیجان ورزشکاران و مربیان را کاهش داد، اما می‌توان گفت که شاید از نظر رکورد وزنه برداران کمی نسبت به سال گذشته افت کرده بودند. البته این را هم باید بگوییم که در بعضی از اوزان، برخی مانند علی داوودی در 109+، رسول معتمدی در 102 کیلوگرم و علی هاشمی و کیا قدمی در 109 کیلوگرم رکورد‌های خوبی را داشتند، اما نسبت به سال گذشته کمی رکورد وزنه بردارانمان با افت روبه رو شده بود.

پیام خوزستان

رشیدی گفت: در کل با توجه به وضعیت فعلی که در کشورمان حکم فرما است، شرایط خوبی را در برگزاری لیگ وزنه برداری داشتیم و با حضور تیم‌های پر قدرت، رشد خوبی را در لیگ بزرگسالان امسال داشتیم .
رشیدی در پایان افزود: از کادر پزشکی باشگاه فولاد خوزستان بسیار تشکر می‌کنم که بسیار به بچه‌های ما با توجه به مصدومیت‌هایی که داشتند کمک کردند و همچنین از تیم نفت اهواز نیز به خاطر در اختیار گذاشتن سالن تمرین خودشان، بسیار سپاسگزارم. 
بیشتر بخوانید 
سلطانی: تلاش می‌کنم رکورد‌های خودم در وزنه برداری را به سطح جهانی برسانم انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/254897/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند