پیام خوزستان

آخرين مطالب

دستور وزیر دفاع کره جنوبی برای ترور رهبر کره شمالی/ پیام امیرعبداللهیان به رهبران گروه‌های مقاومت/ گفتگوی گروسی با پوتین درباره برنامه هسته‌ای ایران/ تمدید معافیت تحریمی ایران از سوی آمریکا سياسي

دستور وزیر دفاع کره جنوبی برای ترور رهبر کره شمالی/ پیام امیرعبداللهیان به رهبران گروه‌های مقاومت/ گفتگوی گروسی با پوتین درباره برنامه هسته‌ای ایران/ تمدید معافیت تحریمی ایران از سوی آمریکا
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان

: دستور وزیر دفاع کره جنوبی برای ترور رهبر کره شمالی، پیام امیرعبداللهیان به رهبران گروه‌های مقاومت، گفتگوی گروسی با پوتین درباره برنامه هسته‌ای ایران، تمدید معافیت تحریمی ایران از سوی آمریکا و آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
دستور وزیر دفاع کره جنوبی برای ترور رهبر کره شمالی
وزیر دفاع کره جنوبی تهدید کرد اگر پیونگ‌یانگ جنگی را علیه سئول آغاز کند، نیروهای ویژه کره جنوبی با تجهیزات خود می‌توانند «رهبر کره شمالی را سریعا نابود کنند.»
این اظهارات درحالی بیان شده که رسانه مرکزی کره شمالی گزارش کرده که این کشور از تانک جنگی جدیدی با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی رونمایی کرده است. این اقدامات رهبر کره شمالی درحالی صورت می‌گیرد که کره جنوبی و آمریکا دائما در حال برگزاری رزمایش‌های متعدد مشترکی هستند؛ رزمایش‌هایی که کیم آن‌ها را «تمرینی برای جنگ» می‌خواند.
طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، «شین وون-سیک» وزیر دفاع کره جنوبی خطاب به یک واحد نظامی ویژه کشورش گفت: «اگر کیم جونگ اون جنگی را آغاز کند، شما به عنوان قوی‌ترین یگان ویژه جهان باید سریعا رهبری دشمن را حذف کنید.»
دکترین «مجازات عظیم و تلافی‌جویانه کره»، دکترین دفاعی کره جنوبی برای انجام یک حمله تلافی‌جویانه در پاسخ به حمله کره شمالی است.
این بخشی از سیستم بازدارندگی «سه محوری» کره جنوبی است که شامل حمله پیشگیرانه برای شلیک موشکی کره شمالی و انهدام موشک‌های در حین پرواز است.
پیام امیرعبداللهیان به رهبران گروه‌های مقاومت
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به رهبران گروه های مقاومت و ملت‌های مقاوم و صبور لبنان و فلسطین، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.
متن پیام حسین امیر عبداللهیان به شرح زیر است:
« بسم الله الرحمن الرحیم
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدحسن نصرالله
دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان و رهبران گروه های مقاومت
جناب آقای اسماعیل هنیه
رییس محترم دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس
جناب آقای زیاد نخاله
دبیرکل محترم جنبش جهاد اسلامی فلسطین
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بهار قرآن‌ و ماه میهمانی خداوند سبحان را به جنابعالی و همه نیروهای مقاومت و مجاهدان در برابر رژیم منفور و جنایتکار صهیونیستی و نیز به جمیع خانواده‌های معزز شهدا و مجروحان جنگ جاری و همچنین به ملت‌های مقاوم و صبور لبنان و فلسطین تبریک و تهنیت می‌گویم.
مسلمانان جهان در شرایطی به استقبال این ماه عزیز رفته‌اند که رژیم اشغالگر قدس همچنان به جنایات ضدبشری و نسل‌کُشی علیه ملت مظلوم فلسطین بویژه زنان و کودکان مظلوم این سرزمین مقدس ادامه می‌دهد و اقدام مؤثر و بازدارنده از سوی نهادهای مسئول بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد برای متوقف ساختن نسل‌کُشی رژیم اسرائیل صورت نگرفته است.
از سوی دیگر در برابر حجم گسترده جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و بی‌عملی مدعیان دروغین حقوق بشر، شاهد مقاومت قهرمانانه، غرورآفرین و تاریخی نیروهای مقاومت و ملت غیور فلسطین در مقابل رژیم تا بُن دندان مسلح و مورد حمایت همه جانبه دولت آمریکا هستیم و در پرتو این مجاهدت‌ها و پایداری عزتمندانه و شرافتمندانه، دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست نیافته و آثار شکست تاریخی این رژیم پدیدار گشته است.
با ایمانی قلبی و مؤمنانه به تحقق حتمی وعده نصرت الهی، در این ایام و شب‌های با فضیلت و نورانی، یاد و خاطره همه شهدای مقاومت را گرامی داشته و نصرت نهایی ملت فلسطین و آزادی قدس شریف را از خداوند سبحان مسئلت می‌کنم.»
گفتگوی گروسی با پوتین درباره برنامه هسته‌ای ایران
رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) گفت که در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با وی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کرده است.
به نقل از خبرگزاری تاس، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان دیدار با پوتین که طی سفر هفته گذشته‌اش به مسکو انجام شد، با رئیس جمهور روسیه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کرده است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر با تاکید بر لزوم تداوم همکاری‌ها میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی تصریح کرد که هیچگونه اطلاعاتی درباره ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران در اختیار ندارد.
گروسی این مطلب را روز دوشنبه (14 اسفند) در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد و گفت: ما انتظار داریم که مسیر دیپلماسی از سرگرفته و توافقی شود که مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران حل‌ و فصل شود.
وی با بیان اینکه فنآوری هسته‌ای ایران نسبت به سال 94 متحول شده است، خواستار افزایش سطح همکاری‌های ایران و آژانس و اجرای یک «برنامه بازرسی متناسب» شد تا این سازمان بتواند ماهیت صلح‌آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای کشورمان را تائید کند.
مدیرکل آژانس با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در برجام که در پی خروج یکجانبه ایالات متحده از این توافق و بی‌عملی طرف‌های اروپایی صورت گرفت، گفت: ‌ما نشانه‌ای از این که ایران سلاح هسته‌ای تولید می‌کند نداریم. در عین حال ایران تنها کشوری است که تسلیحات هسته‌ای ندارد اما اورانیوم 60 درصدی غنی می‌کند.
ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.
جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که تدابیر صورت گرفته برگشت پذیر بوده و هرزمان که سایر طرف‌ها به طور کامل به تعهدات‌ خود عمل کنند ایران نیز متقابلا رفتار خواهد کرد.
گروسی در بخش دیگری از نشست با خبرنگاران، از تمایلش برای سفر به ایران سخن گفت و بیان داشت: امیدوارم هر چه زودتر فرصتی پیدا کنم و حضوری با آنها (مقامات ایران) صحبت کنم. مدیرکل آژانس که پیشتر در گفت‌ وگو با خبرگزاری رویترز برای انجام این سفر اعلام آمادگی کرده بود، افزود: اگر دعوتم نکنند نمی‌توانم بروم بنابراین هر وقت احساس کنند که آماده گفت‌ وگو با من هستند بسیار خوشحال خواهم شد که به آنجا برگردم.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان چندی پیش گفت که مدیرکل آژانس، اردیبهشت ماه سال آینده برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران و اولین کنفرانس بین المللی انرژی اتمی به تهران سفر خواهد کرد.
تمدید معافیت تحریمی ایران از سوی آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معافیت تحریمی جمهوری اسلامی ایران را به مدت 120 روز تمدید کرده است. 
به گزارش رویترز، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن معافیت تحریمی که اجازه می‌دهد عراق از ایران برق وارد کند را به مدت 120 روز تمدید کرده است.
یک رسانه آمریکایی سه‌شنبه گزارش داد که دولت جو بایدن در آستانه صدور معافیت تحریمی جدیدی برای ایران است که به این کشور اجازه دسترسی به بیش از 10 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده‌اش را می‌دهد.
بنابر گزارش رسانه آمریکایی واشنگتن فری بیکن، وزارت خارجه آمریکا در ماه نوامبر یک معافیت تحریمی را امضا کرد که به عراق اجازه می‌دهد تا مبالغ چند میلیارد دلاری برق خریداری شده از ایران را منتقل کند.
واشنگتن فری بیکن افزود: این معافیت که به تهران اجازه دسترسی به حدود 10 میلیارد دلار وجوه مسدود شده‌اش را می‌دهد، قرار است در ماه جاری (میلادی) منقضی شود، مگر اینکه دولت بایدن آن را تمدید کند.
بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، این معافیت به عراق اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های واردات برق از ایران را به حساب‌های خارج از کشور که تهران می‌تواند آنها را مورد استفاده قرار دهد، واریز کند.
وزارت خارجه آمریکا تاکید دارد که این وجوه تنها برای مقاصد بشردوستانه مانند غذا و دارو قابل استفاده است، اما منتقدان خاطر نشان می‌کنند که پول قابل جابجایی است و تهران می‌تواند از آن برای اهداف دیگر استفاده کند.
دولت بایدن پیشتر نیز (سه‌شنبه 23 آبان)، معافیت تحریم‌های عراق را برای پرداخت بدهی به ایران برای 120 روز دیگر تمدید کرده بود که طی آن به دولت عراق اجازه داد بخشی از بدهی خود به ایران را به حسابی در عمان واریز کند.
یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در این باره به خبرنگاران، گفت: «امروز ما معافیت برق عراق را تمدید می‌کنیم. این بیست و یکمین معافیت برق از سال 2018 است. تمدید آن برای 120 روز دیگر خواهد بود. این اقدام به عراق این امکان را می‌دهد که از منابع مالی خود برای پرداخت هزینه واردات برق ایران به حساب‌های محدود ایران در عراق استفاده کند».
آغاز رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه
رأی‌گیری سراسری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در شرقی‌ترین مناطق این کشور در کامچاتکا و چوکوتکا ساعت هشت صبح روز جمعه 15 مارس به وقت محلی (ساعت 23 پنجشنبه 14 مارس به وقت مسکو- 23:30 به وقت تهران) آغاز شد.
به گزارش رسانه‌های روسیه، درهای 200 شعبه اخذ رأی در کامچاتکا و 55 شعبه اخذ رأی در چوکوتکا (در نزدیکی آلاسکا) صبح جمعه به وقت محلی به روی رأی‌دهندگان گشوده شد تا همانند دیگر مناطق روسیه به مدت سه روز، پذیرای رأی‌دهندگان باشند.
در مجموع 93 هزار و 920 شعبه اخذ رأی برای اخذ رأی شهروندان روسیه پیش بینی شده است که از این تعداد، 93 هزار و 644 شعبه در داخل و 269 شعبه در خارج این کشور هستند. هفت شعبه اخذ رأی نیز در پایگاه فضایی بایکونور فعال خواهد بود.
این انتخابات، نخستین دوره انتخابات در تاریخ روسیه است که به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
شورای فدراسیون یا مجلس علیای پارلمان روسیه، ابتدا 17 مارس 2024 (27 اسفند 1402) را به عنوان تاریخ انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه بعدا اعلام کرد که رای گیری طی سه روز، از 15 تا 17 مارس (25 تا 27 اسفندماه 1402) برگزار خواهد شد.
ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری کنونی)‌، نیکولای خاریتونوف (حزب کمونیست)، ولادیسلاو داوانکوف (حزب مردم جدید) و لئونید اسلوتسکی (حزب لیبرال دموکراسی) روسیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/843348/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ستاره سیتی: به این دلیل رئال تیم بسیار عجیبی است

طارمی 15 دقیقه بازی کرد، پورتو 2 امتیاز از دست داد

مدیر اینتر خرید طارمی را تایید کرد؛ کیفیت تیم بالا می رود

اعتراض ستاره تاتنهام به داوری لیگ برتر

وقت انتقام از پرسپولیس فرا رسید

خلاصه بازی پورتو 2 - اسپورتینگ 2

پاس گل احسان حاج صفی در مقابل پائوک

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

انفجار گاز در بستان‌آباد 6 نفر را راهی بیمارستان کرد

توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم)

تبریک قهرمانی فوتسال توسط استقلال خوزستان

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است

سیو جالب یک دروازه بان در لیگ لبنان!

فقط یه نفر می تونست و می تونه نویر رو به وحشت بندازه؛ CR7

خوراکچی: لحظه به لحظه تیم تایلند را آنالیز کردیم

محمد صلاح تهدید کرد؛ اگر حرف بزنم آتش به پا خواهد شد!

چمپیونزلیگ زنان؛ حریف بارسلونا در فینال مشخص شد

طاهری: مقابل تایلند بدون نقص بودیم

حضور «تنهای» یزدانی در بوداپست؛ قاسم‌پور کجای ماجراست؟

تصویر بهشتی بر مزار طالقانی

پیگیری و رسیدگی فرماندار اهواز به مشکلات و مطالبات شهروندان در میز خدمت ادارات و دستگاه های اجرایی

رویای گولر؛ اولین بازیکن ترک قهرمان چمپیونزلیگ

دانشگر آماده سفر به تهران برای تقابل با پرسپولیس

اولین تیم سقوط کننده از بوندسلیگا مشخص شد

داستانک/ پستچی

هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش

لشکر پیروز 25 کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

کشف 33 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

هواشناسی ایران1403/02/10؛هشدار نارنجی هواشناسی برای 14 استان

رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد

حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران

رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر

هشدار نارنجی هواشناسی برای 14 استان

جزئیات دستگیری 5 نفر از اعضای شورای شهر سردشت

بازداشت 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه

رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد

کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک

هلاکت و زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد

کشف انبار کالای قاچاق در اهواز

صداوسیما باز هم حقوق هنرمندان را نقض کرد

یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش

فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود

تصویر تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان با فاصله‌ی 34 میلیون سالِ نوری از زمین

علت حذف بیانیه استقلال؛ فرار از جریمه میلیاردی!

شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است

2 مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان

4 پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی