پیام خوزستان

آخرين مطالب

حفظ قدرت سیاسی با حضور و پشتیبانی مردم محقق می‌شود گفتگو

حفظ قدرت سیاسی با حضور و پشتیبانی مردم محقق می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/مرکزی امام جمعه محلات گفت: حضور و مشارکت بیشتر مردم در عرصه انتخابات موجب قدرت بیشتر نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی و ایران خواهد بود.
حجت‌الاسلام مهدی ربانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تلاش همیشگی آمریکا برای تسلط به منابع انرژی منطقه، اظهار کرد: آمریکا از گذشته در منطقه غرب آسیا منافع بسیاری داشته و غارت نفت منطقه به عنوان یک منبع مهم انرژی برای غرب، استکبار جهانی و به ویژه آمریکا، موضوع بسیار مهمی بوده است.
وی ادامه داد: آمریکا به دلیل برخورداری منطقه از منابع انرژی، نفت و گاز، همواره به دنبال حفظ سلطه و کنترل خود بر منطقه است. به همین دلیل رژیم شاه را به عنوان ژاندارم منطقه معرفی کرده بودند و این رژیم هم به معنای واقعی برای آنها ژاندارمی می‌کرد. در کنار این، آمریکا و انگلیس، رژیم صهیونیستی را نیز در منطقه مستقر کردند تا با استفاده از اسرائیل به ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی و ضعیف نگه داشتن آنها بپردازند.
وی افزود: آمریکا با این اقدامات به دنبال این بود که هژمونی و قدرت برتر خود در منطقه را حفظ کند. با وقوع انقلاب اسلامی این سلطه تضعیف شده و پس از آن، بویژه با شکل‌گیری جبهه مقاومت، این تضعیف ادامه پیدا کرد که در اثر آن، آمریکا و اسرائیل هیچگاه اینگونه به اندازه امروز در موقعیت ضعف قرار نداشتند.
ربانی تصریح کرد: در گذشته هیچکس جرات تعدی به پایگاه‌های آمریکا در منطقه را نداشت، اما پس از شهادت سردار سلیمانی، پایگاه‌های آنها مورد حمله قرار گرفته و اکنون این حملات به یک امر عادی تبدیل شده است. آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که به هرشکل ممکن، تسلط و قدرت برتر خود در منطقه را حفظ کنند و تمام اقدامات آنها از قبیل ایجاد پایگاه‌های نظامی در کشورهای خلیج فارس، تهدیدات و حضور نظامیان آنها در برخی کشورها به منظور حفظ هژمونی آنهاست.
وی با اشاره به حمایت تمام قد آمریکا از اسرائیل، گفت: این اقدام به منظور حفظ اهداف آمریکا از ایجاد اسرائیل است تا همواره مانعی برای اتحاد کشورهای اسلامی وجود داشته باشد. آمریکا به دنبال این است که هر اقدامی را انجام دهد تا مانع از حمایت ایران از جبهه مقاومت شود.
امام جمعه محلات، ایران را کانون جبهه مقاومت دانست و اظهار کرد: آمریکا تلاش می کند تا با توسل به هر اقدامی، ایران را درگیر مسائل داخلی کند. انفجارهای کرمان و حملات به پاسگاه‌های نیروی انتظامی، اقداماتی برنامه‌ریزی شده در این راستا و توسط آمریکا و موساد و با پشتیبانی‌ آنهاست. اگرچه داعش و جیش‌الظلم مسئولیت این اقدامات را بر عهده می‌گیرند اما تمام این گروه‌های تروریستی توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده یا در تمام مراحل اقدامات خود از طرف آمریکایی‌ها حمایت می‌شوند.
وی ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و انگلیس تصور می‌کنند با این اقدامات می‌توانند از قدرت جبهه مقاومت که در برابر هژمونی آمریکا در منطقه ایستاده است، بکاهند. تمام تلاش آنها تضعیف جبهه مقاومت است اما جبهه مقاومت با ابتکارات ایران و درسی که مسلمانان غیور منطقه از ایران گرفته اند، با موفقیت به کار خود ادامه می‌دهد. کشورهای مسلمان از ایران و انقلاب اسلامی آموخته اند تا در برابر ظالمین، ستمگرانی که به دنبال سلطه هستند و استکبار جهانی ایستادگی کنند.
ربانی با اشاره به تحکیم ریشه‌های مقاومت در منطقه، افزود: حزب‌الله لبنان، نیروهای مبارز سوری، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن، جبهه متحد مقاومت هستند که ابهت آمریکا در منطقه را به چالش کشیده اند. به سادگی نمی‌توان به ریشه‌های جبهه مقاومت آسیب وارد کرد. هر سمت که ضربه‌ای به جبهه مقاومت وارد شود، بلافاصله تمام این جبهه به حمایت از آن خواهند پرداخت.
وی با اشاره به تلاش ناکام آمریکا و اسرائیل برای حفظ هیمنه خود در منطقه و جهان به دلیل وجود جبهه مقاومت، تصریح کرد: ایران کانون مقاومت بوده و درس مقاومت از ایران به دیگر کشورها و جوامع اسلامی منتشر شده است. به همین دلیل حفظ قدرت اسلامی امر مهمی برای تمام مردم کشور است.
امام جمعه محلات، قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی را از مولفه‌های قوت و قدرت کشور دانسته و گفت: حفظ قدرت سیاسی با حضور و پشتیبانی مردم صورت می‌گیرد که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز بر حضور مردم تاکید دارند. این حضور در تمامی عرصه‌ها لازم بوده و انتخابات نیز یکی از این عرصه‌هاست. حضور و مشارکت بیشتر مردم در عرصه انتخابات موجب قدرت بیشتر نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی و ایران خواهد بود.
وی اظهار کرد: برای حفظ و پررنگ‌تر کردن این مولفه قدرت، حضور در انتخابات امری لازم است. هرچه ضعیف‌تر در انتخابات حضور پیدا کنیم، به دشمنان خود فرصتی برای عملیات‌های ایذایی و ایجاد مشکلات در کشور را خواهیم داد، اما هرچه حضور ما پررنگ‌تر باشد، دشمن در توطئه علیه ایران بازنگری کرده و تضعیف خواهد شد. با این کار یاس و ناامیدی برای دشمنان رقم خواهد خورد.
ربانی با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه با مقام معظم رهبری، ادامه داد: مضامین خطبه‌ها و نقش امامان جمعه در بیدارسازی مردم، ارتباط با مردم، حضور در میان مردم و مردمی بودن امامان جمعه، بخشی از بیانات ایشان در دیدار با ائمه جمعه بود.
وی توجه به مردم را یکی از مهم‌ترین محورهای کلام رهبری دانست و افزود: دلسوزی و محبت نسبت به مردم، محبت مردم را نیز به همراه خواهد داشته و اثربخشی صحبت‌های ائمه جمعه را افزایش خواهد داد. دعوت به حضور در تمام عرصه‌های نظام به ویژه انتخابات به عنوان یکی از جلوه‌های این حضور نیز از مواردی بود که در بیانات رهبری به آن تاکید شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/823307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سپاهان با کلین‌شیت 450 دقیقه‌ای در آزادی!

خداحافظی تلخ تیاگو سیلوا از چلسی

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد

آخرین اخبار از اردوی تیم ملی از زبان معتمدکیا

شوخی مولر با ستاره رئال؛ جاسوسی می‌کنی!

کنایه کین به بلینگام؛ اصلا نفهمیدم چه گفت!

دستیار سرشناس قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد

می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟

یادواره 185 شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید

تحلیل سیدصالحی از آغاز هفته 25 لیگ برتر ایران

کورتوا از لیست بلژیک برای یورو خط خورد

آزادمنش: پیکان تیم جوان و جنگنده‌ای دارد

وینیسیوس: حالا وقت شب جادویی در برنابئو است

پیشرفت 98 درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر

فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «75 سال اشغالگری در فلسطین»

این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر

تصاویر سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید

سرآبادانی: بازی سختی بود و از بازی امروز درس گرفتیم

نسائی: جای خالی تماشاگران حس می‌شد

خلاصه بازی بایرن مونیخ 2 - رئال مادرید 2

دقیقی: شمس آذر می‌توانست آسیایی شود

ترکیب احتمالی سپاهان برای نبرد ال‌کلاسیکو

عنایتی: از این صحبت‌ها خسته شدم!

توافق رانگنیک با بایرن مونیخ

رامین و پرسپولیسی‌ها در آزادی/ بیرو می‌رسد؟

گل دوم رئال مادرید توسط وینیسیوس از روی نقطه پنالتی در دقیقه 84

رضایی: خوشحالم که مردم قزوین از این برد شاد شدند

تقابل توخل و آنچلوتی برنده نداشت؛ سرنوشت صعود در برنابئو

پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک

آزادی 5 نفر از صیادان ایرانی در سیشل

بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه

بهره‌برداری 1000 پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان

انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان

عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود

انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود

زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است

(ویدئو) زهره حمیدی روی تخت بیمارستان؛ برایم دعا کنید

شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از 4٠ سال

خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان

گل دوم بایرن مونیخ توسط هری کین در دقیقه 57

فرصت گلزنی برای بایرن مونیخ که ضربه هری کین با بلاک رودیگر راهی به دروازه نیافت

موقعیت گلزنی برای رئال که بازیکنان بایرن مونیخ سراسیمه توپ را دور کردند

نویسنده بزرگ ایل قشقایی و بنیانگذار آموزش و پروش عشایری ،استاد محمد بهمن بیگی

کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه

ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات «وعده صادق»

تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد

تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد

آزادی 5 صیاد ایرانی از سیشل