پیام خوزستان

آخرين مطالب

جبهه‌ای به وسعت همه دریاها مقالات

جبهه‌ای به وسعت همه دریاها
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه پنجم آذر 1402_ را در ادامه می‌خوانید.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.
در صفحه نخست امروز خود به گفت‌وگوی اختصاصی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پرداخت و با تیتر نوشت: در این مصاحبه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس در پاسخ به سؤالی درباره دستاوردهای ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها در تحمیل شروط خود به دشمن صهیونیستی در توافقنامه آتش بس موقت و تبادل اسرا، گفت: «تردیدی نیست که دشمن صهیونیستی مایل به این توافق نبود، زیرا معتقد بود و به دنبال این بود که اسرای موجود نزد مقاومت و گردان‌های شهید عزالدین القسام را از طریق تفنگ و سیاست کشتار، ارعاب و قتل عام، برگرداند.
»
هنیه افزود: «دشمن صهیونیستی در هفته‌های گذشته از هرگونه مذاکره غیرمستقیم با جنبش حماس خودداری می‌کرد و به مذاکره و آتش بس نه می‌گفت و شعار حذف حماس را سر می‌داد.» وی همچنین تأکید کرد: «یقیناً استواری و خلاقیت مقاومت وفرماندهی گردان‌های شهید عزالدین قسام و استواری مردم فلسطین در نوار غزه علیرغم گستردگی کشتارهایی که علیه آنها شد، دشمن را مجبور به تعامل با دیدگاه و خواست مقاومت و اراده ملت فلسطین در موضوع آتش بس و تبادل محدود اسرا کرد.»

پیام خوزستان

در صفحه نخست امروز خود به پیش‌بینی شبکه تلویزیونی الجزیره پرداخت و با تیتر نوشت: «مروان بشاره»، تحلیلگر ارشد سیاسی تلویزیون الجزیره هم در یادداشتی نوشته است که کشتار عمدی مردم فلسطین توسط اسرائیل به بهانه «دفاع از خود» امنیت آن را افزایش نمی‌دهد یا آینده‌اش را تضمین نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد ناامنی، بی‌ثباتی و انزوای بیشتر اسرائیل و تهدید بقای بلندمدت آن در منطقه خواهد شد. بشاره در ادامه یادداشت خود نوشته است که مدت‌ها قبل از جنگ غزه، روزنامه‌نگار برجسته اسرائیلی، «آری شاویت»، نابودی اسرائیل را پیش‌بینی کرد و هفته گذشته، «آمی آیالون»، رئیس سابق سرویس مخفی شین‌بت هشدار داد که جنگ و اشغال سرزمین فلسطین به پایان اسرائیل منجر خواهد شد. به گفته تحلیلگر الجزیره، اسرائیل پس از پایان جنگ غزه گزینه خوبی ندارد و این احتمال وجود دارد که جنگ غزه، آغاز پایان تل‌آویو باشد.
این روزنامه در اخبار ویژه خود به تحلیلی از وب‌سایت فرارو در مورد جنگ غزه و اسرائیل پرداخت و نوشت: در حالی که رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به شکل بی‌سابقه‌ای غافلگیر شد، در مقابل نتوانست گزینه‌ای برای غافلگیر کردن مقاومت غزه داشته باشد.
در این زمینه وب‌سایت فرارو با فهرست کردن برخی شکست‌های بزرگ رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نوشت: ناپلئون بناپارت می‌گوید: «سعی کنید با دشمن خود به مدت طولانی نجنگید. زیرا وی عملاً تمامی حیله‌هایتان را فرا می‌گیرد و تدابیر خاص و مؤثری را علیه شما می‌اندیشد». انعکاس عینی این موضوع را در میدان‌های جنگ غزه، پس از وقوع حادثه هفتم اکتبر و آغاز حملات گسترده ارتش اسرائیل به نوار غزه می‌توان مشاهده کرد.

پیام خوزستان

در صفحه نخست امروز خود با تیتر نوشت: فقط ساعاتی قبل از شروع آتش‌بس در غزه، یک کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند با یک فروند پهپاد هدف قرار گرفت تا میزان ناامنی دریایی برای اسرائیلی‌ها به بالاترین سطح برسد. بعد از کنترل کشتی «گلوریس لیدر» در عملیات ویژه ارتش یمن، این نخستین کشتی اسرائیلی است که ظرف حدود پنج روز هدف قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ‌کس، مسئولیت حمله به کشتی کانتینری CMA CGM Symy را نپذیرفته است. همزمان، مقام‌های دریایی انگلیس مدعی شدند که یک کشتی انگلیسی بنا به دستور یمنی‌ها مجبور به تغییر مسیر شده است. در آخرین ساعات دیشب نیز ارتش یمن بر کشتی صهیونیستی ZIM مسلط شد.

پیام خوزستان

در صفحه نخست امروز خود با عنوان نوشت: انتشار خبر دومین حمله به ناوگان حمل‌ونقل اسرائیلی در آب‌های پیرامون شبه‌جزیره عربی در کمتر از یک هفته، به منزله تعبیر عینی پیام گشایش جبهه دریایی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی است.
دیروز شبکه المیادین و به تبع آن 2 خبرگزاری مهم آمریکایی و عبری فاش کردند تنها 4 روز پس از توقیف کشتی باری «گلکسی لیدر» متعلق به یک مالک سرشناس اسرائیلی در آب‌های دریای سرخ، یک شناور باری دیگر متعلق به بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی رژیم صهیونیستی این بار در شمال اقیانوس هند، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. این حملات به منزله عملیاتی شدن هشدار انصارالله یمن مبنی بر گشایش جبهه دریایی و تجاری علیه رژیم اشغالگر قدس است؛ رژیمی که 50 روز است انواع جنایات علیه بشریت را با بمباران و حمله به مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر اماکن عمومی باریکه غزه مرتکب شده و طبق گزارش‌های رسمی 15 هزار غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده است.
یکشنبه هفته گذشته رزمندگان یمنی با یک فروند بالگرد میل 24 روی عرشه کشتی حامل خودروی گلکسی لیدر فرود آمدند و با توقیف پرسنل ژاپنی، آن را به سواحل یمن هدایت کردند. حتی خبرنگار المیادین از روی عرشه این کشتی مصادره‌شده گزارشی ارسال کرد.
به دنبال انتشار تصاویر مربوط به عملیات موفق توقیف کشتی مزبور در دریای سرخ نزدیک به آب‌های ساحلی عربستان سعودی، علی القهوم یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از گسترش عملیات بزرگ ارتش این کشور علیه رژیم اشغالگر تا پیروزی فلسطین و غزه و نابودی اسرائیل صحبت کرد و محمد البخیتی، دیگر عضو سرشناس دولت نجات ملی صنعا نیز در مصاحبه با المیادین از اصطلاح «تشدید در مقابل تشدید» درباره تنوع گزینه‌های دردناک مقاومت در صورت ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه استفاده کرد.

پیام خوزستان

در صفحه نخست امروز خود با اشاره به نقش تهران، دوحه و قاهره در توقف چهارروزه جنگ و جلوگیری از جنایات اسرائیل و با عنوان «تروئیکای صلح» نوشت: از صبح جمعه و با عملیاتی‌شدن وقفه بشردوستانه چهارروزه، تبادل زندانیان دو طرف (اسرائیلی و فلسطینی) هم انجام شد. هرچند طیفی از تحلیلگران و ناظران درباره تبدیل‌شدن این وقفه (که نصف مدت آن هم گذشته است) به یک آتش‌بس پایدار با دیده تردید نگاه می‌کنند، اما حصول همین میزان توافق موقت در شرایط فعلی می‌تواند برای برخی کشورها مانند قطر و مصر آورده دیپلماتیک جدی در پی داشته باشد و وزن آنها را از این منظر در منطقه و جهان تقویت کند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که وقفه چهارروزه معنایش نادیده‌گرفتن جنایات و نسل‌کشی‌های اسرائیل در 50 روز گذشته نیست. فارغ از این مباحث باید یادآور شد در کنار دوحه و قاهره، تهران هم از آغاز جنگ حماس و اسرائیل با وجود کوتاه‌نیامدن از آرمان‌هایش درباره فلسطین در 50 روز گذشته با تحرکات دیپلماتیک منطقه‌ای سعی داشت به هر شکل ممکن به این جنگ، حتی به صورت موقت پایان دهد.
اکنون پس از انجام اولین مرحله تبادل زندانیان در شامگاه جمعه، به شکل بارزتری نقش ایران در این وقفه چهارروزه و تبادل زندانیان روشن شده است. در همین راستا وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای آزادی «گلینِئور جیمی پاکبو» شهروند این کشور از اسارت در غزه را ثمره تلاش‌های دیپلماتیک انجام‌شده توسط وزارت امور خارجه این کشور دانسته و در آن از چند کشور منطقه‌ای ازجمله ایران به دلیل نقش آنها در تسهیل آزادی او تشکر و قدردانی کرد.

پیام خوزستان

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به بررسی راه و بیراهه نفت‌زدایی از بودجه دولت پرداخت و با انتخاب تیتر «حقوق بگیران در تور مالیاتی» نوشت: درحالی‌که در بودجه سال آینده رشد منابع عمومی 16.7 درصد در نظر گرفته شده، رشد درآمدهای مالیاتی حدود 50 درصد است. اگرچه حرکت به سمت افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی امری مطلوب محسوب می‌شود، اما راه و بیراهه آن باید مدنظر قرار گیرد. برای افزایش درآمدهای مالیاتی، افزایش نرخ‌ها راحت‌ترین روش برای سیاستگذار محسوب می‌شود؛ اما توصیه نهادهای پژوهشی، افزایش پایه‌های مالیاتی، کاهش فرار مالیاتی و حرکت به سمت مالیات بر مجموع درآمد است، نه صرفاً حقوق و دستمزد. نکته دیگر اینکه نوع رشد مالیات باید متناسب با فضای اقتصاد کلان و رشد درآمدهای بنگاه‌های اقتصادی باشد، در غیر این صورت این تصمیم می‌تواند در بلندمدت باعث افت درآمدهای مالیاتی به‌دلیل تشدید رکود اقتصادی شود. در اقتصاد کشور اخذ مالیات از «حقوق بگیران» یا «شرکت‌های خصوصی شفاف» به سرعت انجام می‌شود؛ درحالی‌که مالیات‌ستانی از بخش‌های دیگر با چانه‌زنی و تأخیر زمانی همراه است.

پیام خوزستان

 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/799932/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پدر شهیدان والامقام «بابایی ملکشاه» از مازندران آسمانی شد

صهیونیسم و تورات/ چرا اسرائیلی ها معتقدند غیریهودیان باید کشته شوند؟/ نقد ایده صهیونیسم با تمثیل گوساله سامری

بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون

بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون

چهره برتر سال 1402 هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد

بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک 30موشک به پایگاه میرون صهیونیستی

چه کسانی در ایران هواپیمای شخصی دارند؟

لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»

خلاصه بازی پاری‌سن‌ژرمن 3 - لو آور 3

آخرین گل دنیس لاو باعث سقوط منچستریونایتد شد

خلاصه بازی اتلتیکومادرید 3 - اتلتیک بیلبائو 1

اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد

بلوغ از دید دکتر شکوری

آن چُنان مِهر توام در دل و جان جای گرفت

شاعرانه/در اتاقی که به اندازهٔ یک تنهاییست

هرکجا هست خدایا به سلامت دارش

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

داستانک/ پیرمرد فقیر

رئیس‌جمهور: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده است

مخبر: ایران به دنبال روابط برد-برد با دیگر کشورها است

پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم

هشدار معنادار رشیدی‌کوچی درباره خطاهای استراتژیک و لجبازی عده‌ای خاص با مردم

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

پورخاقان: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد، مجازات این نیروها سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود

سفر دو روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه

معاون اول رئیسی: ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند

جمیله علم‌الهدی در سفر به پاکستان چه کرد؟

واکنش به استعفای سیاوش: او استقلالی است

جمع آوری افزون بر 2 هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر

فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا

پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم

مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین

حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد

اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم

ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است

دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین

رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند

اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!

دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان

خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود