پیام خوزستان

آخرين مطالب

خط خبری دروغ رویترز درباره دیدار رهبر انقلاب و هنیه چگونه خنثی شد؟ مقالات

خط خبری دروغ رویترز درباره دیدار رهبر انقلاب و هنیه چگونه خنثی شد؟
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ششمین ارتش برتر دنیا توسط ضعیف‌ترین گروه مقاومت یعنی حماس، زمینگیر شده بود وحیثیت اطلاعاتی و سیاسی این رژیم از 7 اکتبر تاریخی زیر سؤال رفته بود وحالا مخابره این تصویر که پیام آن وحدت جبهه مقاومت و دست برتر مبارزان فلسطینی بود، باعث شد صهیونیست‌ها در عملیات رسانه‌ای بخواهند آن را خنثی و به ضد خود تبدیل کنند؛ بنابراین دوباره رویترز که به اخبار جعلی و ساختگی مشهور شده، جلو افتاد و دست به روایت‌سازی زد.
البته در این تایم‌لاین، اعضای برجسته حماس این خط جعلی را تکذیب کردند و سردار قاآنی هم پیام مهمی به گردان‌های قسام داد تا بازی روانی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها عملا بی‌اثر شود.
این اولین بار نیست که رویترز به نقل از منابعی نامشخص اقدام به انتشار اخبار دروغ می‌کند. این رویه چه پیرامون مذاکرات، چه در ماجرای آبان 98 و چه در بلوای پاییز سال 1401 هم مسبوق به سابقه بوده است. اما این بار این خبرگزاری در پیام برساخته خود مدعی شد رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به او اعلام کرده از آنجا که تهران اطلاعی از تهاجم این گروه به اسرائیل نداشته است، تمایلی به ورود به این جنگ ندارد! دروغی که با واکنش حماس مواجه شد و عضو سیاسی این دفتر از اساس این خبرسازی را تکذیب کرد.
البته خط حزب‌ا...، نشریه متعلق به دفتر رهبر انقلاب هم خبر رویترز را تکذیب کرد و در آخرین شماره خود، خبر منتشر شده در خبرگزاری رویترز محتوای دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب اسلامی ایران را «سراسر کذب» توصیف کرده است. در دیدار 14 آبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، گزارشی از آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین تحولات کرانه باختری را به رهبر انقلاب ارائه داده بودند و ایشان هم با قدردانی مجدد از صبر و استقامت مردم استوار غزه و اظهار تأسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم آمریکا و برخی کشور‌های غربی انجام می‌شود بر سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیرو‌های مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تأکید کرده بودند. 
این عملیات روانی صهیونیست‌ها علیه جبهه مقاومت سبب شد روز 25آبان اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) طی گفت‌وگویی، ضمن تکذیب این خبر آن را دروغ و افترای محض اعلام و تاکید کند که خبرگزاری رویترز به جای ارائه اطلاعات، اقدام به انتشار دروغ‌های بی‌ارزش کرده است. وی در این گفتگو تاکید کرد: آنچه در خبر منتشره توسط خبرگزاری رویترز درباره دیدار برادر مجاهد اسماعیل هنیه با حضرت آیت‌ا... العظمی سیدعلی خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی آمده، دروغ و افترای محض است و این خبرگزاری به جای ارائه اطلاعات، اقدام به انتشار دروغ‌های بی‌ارزش‌کرده است.
اسامه حمدان همچنین افزود: همگان از ماهیت رابطه بین جنبش حماس و جمهوری اسلامی ایران و همچنین موضع این کشور در حمایت از قضیه، ملت فلسطین و مقاومت آن و به ویژه جنبش حماس اطلاع دارند و دیدگاه حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پشتیبانی از مقاومت فلسطین را می‌دانند؛ بنابراین به دلیل ضروریات و ماهیت رابطه بین طرفین، نمی‌توان مطالبی از این دست را باور کرد. عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) ادامه داد: ما درباره این دیدار مثبت هیچ‌گونه اظهارنظری نکردیم. بلکه می‌گوییم که این دیدار، در ادامه روند رابطه خوب و متمایز حماس با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. عضو دفتر سیاسی جنبش حماس درباره دلایل انتشار این گونه اخبار گفت: طبیعی است به این نتیجه برسیم که انتشار این گونه اخبار مغرضانه، ناشی از دو دلیل اصلی است. اولا: مقاومت غزه در عملکردش در زمینه تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی موفق بوده و همگان به میزان جنایات این رژیم و حملاتش به زنان، کودکان و غیرنظامیان بی‌دفاع پی برده‌اند. ثانیا: میزان تأثیرگذاری و کارآیی مقاومت در زمینه هدف قرار دادن دشمن، ارتش و ماشین‌آلات جنگی آن را نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: انتشار این‌گونه اخبار، همچنین تلاشی برای تخریب وجهه مقاومت [فلسطین]و محور مقاومت در منطقه از طریق انتشار اخبار دروغ یا تلاش برای طرح مطالب منفی درباره آنهاست. زیرا بی‌تردید نفوذ مقاومت در سطح منطقه در حال افزایش است که این امر باعث نگرانی شدید رژیم اسرائیل و حامیانش است وهر اندازه که مقاومت پیشروی کند و نقش آن افزایش یابد، به همان اندازه باعث نگرانی دشمن خواهد شد و درنتیجه ازهمه ابزار‌های انتشاراخبار ومطالب دروغ وساختگی بهره‌خواهد گرفت. ما مشاهده کردیم که چگونه دشمن صهیونیستی از 40روز پیش تاکنون دررویارویی با مقاومت برای تحریف و جعل بسیاری از مسائل و دروغ‌پردازی تلاش کرده‌است.
به همین دلیل، مایه تعجب نخواهد بود که برخی طرف‌ها از رسانه‌ها نیز در زمینه دروغ در جهت هدف‌های دیگر بهره‌برداری کنند. عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین درباره وضعیت میدانی در نوار غزه گفت: بی‌تردید رویارویی مستقیمی بین مقاومت و اشغالگران در حال وقوع است و در هر ساعتی از شبانه‌روز، مقاومت با نیرو‌های نظامی و ماشین جنگی صهیونیست‌ها که به‌وسیله آن‌ها وارد نوار غزه می‌شوند درگیر است و مقاومت، با اراده کامل و قوی خود، نبرد را براساس نقشه‌های از پیش تعیین‌شده به پیش می‌برد و ما بر این باوریم که ان‌شاء‌ا... نتیجه این رویارویی، پیروزی بر دشمن خواهد بود.
وی تصریح کرد: دشمن اعتراف کرده‌است که از زمان آغاز عملیات زمینی حداقل 450سرباز و افسر صهیونیست کشته و زخمی شده‌اند و مقاومت به‌طور صریح و واضح اعلام کرده که در جریان عملیات زمینی، توانسته است 180دستگاه از ماشین‌آلات جنگی رژیم‌اشغالگر اعم از تانک یا نفربر زرهی را هدف قرار داده و آن‌ها را به‌طور کلی یا جزئی منهدم کند. اسامه حمدان همچنین تأکید کرد: مقاومت همچنان بر این باور است که هنوز در ابتدای عملیات رویارویی و مقابله با اشغالگران است و بر ادامه رویارویی و مقابله با تجاوز اشغالگران تأکید و اصرار دارد و بر این باوریم که آمار اعلام شده درباره انهدام ماشین‌آلات جنگی دشمن، حداقل 15‌درصد از تعداد تجهیزات و ماشین‌آلات ارسالی برای عملیات تجاوز به نوار غزه را تشکیل می‌دهند. به‌هر حال، ما به پیروزی از طرف پروردگار اطمینان داریم. 
عضو ارشد جنبش حماس درباره حمایت محور مقاومت در لبنان، عراق و یمن مقاومت فلسطین گفت: بی‌تردید برادران مقاومت لبنان در حزب‌ا... از همان آغاز نبرد به‌طور مستقیم در حمایت از برادران‌شان در غزه وارد صحنه شدند و بی‌تردید برادران‌شان در مقاومت فلسطین از رویارویی این برادران با دشمن و تقدیم شهدا در این نبرد در راه قدس قدردانی می‌کنند.
اسامه حمدان افزود: همچنین طبیعتا باید از تلاش‌ها و اقدامات برادران‌مان در مقاومت عراق یا انصار‌ا... تقدیر کنیم، زیرا این اقدامات یک پیام آشکار به جهان و همه طرف‌های ذی‌ربط است که مقاومت در همه جا، یک هدف و دیدگاه واحد دارد و هدف واضح و آشکار اعلامی آن، آزادسازی فلسطین، بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی است.
عضو ارشد جنبش حماس تأکید کرد: این هدف، فقط آرزو، شعار یا باور نیست. بلکه راه و برنامه عملی است که همه تلاش‌ها برای آن به عمل می‌آید و همه امکانات برای آن بسیج می‌شود. علاوه بر این در رأس همه آنچه در این راه تقدیم می‌شود شهدای ما هستند که آن‌ها را مورد تقدیر و تکریم قرار می‌دهیم و از خداوند سبحانه و تعالی می‌خواهیم آن‌ها را بپذیرد. همچنین مشاهده می‌کنیم که در این راه شاهد شهادت مجاهدانی از کشور‌های مختلف و در جبهه‌های متعدد و شرایط اجتماعی متفاوت هستیم که بدون اعتنا به تهدیدات یا حجم ماشین جنگی یا توانایی‌های دشمن در زمینه وارد آوردن ضربه، وارد صحنه می‌شوند و پیشروی می‌کنند و این امر را جزو نیازمندی‌های دستیابی به پیروزی می‌دانیم و قطعا خداوند مجاهدان را یاری خواهد کرد که او توانا و شکست‌ناپذیر است.
در این سوی میدان هم سردار قاآنی موضع مهمی را اعلام و تاکید کرد: فلسطین و منطقه پس از طوفان‌الاقصی آن‌گونه که قبل از آن بود، نخواهد بود؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به فرمانده گردان‌های القسام تأکید کرد: «حماسه بزرگی به‌نام طوفان‌الاقصی خلق کردید که با یاری خداوند و به‌دست مجاهدان گردان‌های القسام و مجاهدان مقاومت در غزه به انجام رسید. ضعف و شکنندگی رژیم غاصب صهیونیستی را به‌وضوح نشان دادید و به‌صورت عملی و قاطع نشان دادید که رژیم از تار عنکبوت ضعیف‌تر است. فلسطین و منطقه پس از طوفان‌الاقصی آن‌گونه که قبل از آن بود، نخواهد بود.»
وی افزود: «برادران شما در محور بیت‌المقدس و مقاومت با شما متحد هستند و اجازه نخواهند داد دشمن به اهداف کثیف خود در غزه و فلسطین برسد.»
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/796173/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عرضه «روایت انحراف» در کتابفروشی‌ها

«مردی از جنس مس و خاک» به چاپ چهارم رسید

آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم

گزارش آمنه‌سادات ذبیح‌پور از اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه اسرائیل

دیپلمات سابق: ترکیه، هند، برزیل و ژاپن خیلی از ما در آفریقا جلوتر هستند

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی

دستگیری 22 نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه

تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

اعزام 14 هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

بیش از 18 هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

موعود شمخانی کیست؟

کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا

آماده‌باش در 14 استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها

آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در 13 استان

صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید

حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا

شهادت جانباز 70 درصد سیلاوی در اهواز

حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی

نادر طالب زاده: خط من خط انقلاب است

بازی جالب جمله‌های پشت وانتی با «سیاوش مفیدی»

جایزه‌ای به نام «اکبر زنجانپور» اهدا شود

همکاری فعالانه «اسپیلبرگ» با کمپین جو بایدن

چهره ها/ نوشته احساسی «حامد بهداد» در سوگ هوادارش

تولد چهل و یک سالگی «افسانه پاکرو»

ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D

حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست

تورم فروردین کدام بخش اقتصاد بیشتر بود؟ پفک و اسنک رکوردار شدند

شورای اسلامی شهرصیدون بعنوان شورای شهر برتر استان خوزستان معرفی و تجلیل شد

محمدرضا سنگ‌سفیدی :برای جام جهانی فوتسال سورپرایز داریم

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

کارشناس اقتصادی: قیمت‌ها را در ایران مخفیانه جهانی کردید و با صداقت با مردم رفتار نکردید

معنی ضرب المثل جالب "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"

تصاویری متفاوت از نمایندگان مجلس در حال اهدای خون

واکنش رئیسی به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان: چهره بی‌روتوش غرب نمایان شد

ماجرای یک دروغ‌پردازی؛ استاد ایرانی دانشگاه آرکانزاس در زندان اوین است؟

وزیر صمت: مردم مشتاقانه حاضرند چند ساعت برق نداشته باشند ولی برق به تولید برسد

عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد

شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است

دستگیری 22 نفر از عوامل تیراندازی در هویزه

پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد

دستگیری 22 نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید

آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم

آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز