پیام خوزستان

آخرين مطالب

دروازه‌های جهنم به‌روی اسرائیل باز می‌شود؟ مقالات

دروازه‌های جهنم به‌روی اسرائیل باز می‌شود؟
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اسرائیل و متحدانش با تداوم جنایات در غزه، عملا خاورمیانه را به نقطه‌ای غیرقابل‌بازگشت رسانده‌اند.شهادت بیش از 10هزار فلسطینی و حمله وحشیانه به بیمارستان‌ها و مدارس، همزمان با مخالفت با هرگونه آتش‌بس و تلاش برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه، منطقه را به مرز بحران رسانده است.
  در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای قطری خود گفت که به‌دلیل شدت جنگ علیه ساکنان غیرنظامی غزه، اکنون گسترش دامنه جنگ اجتناب‌ناپذیر شده است.
این اظهارات پس از آن بیان شد که مقامات سیا و موساد با دولتمردان قطری جلسه‌ای محرمانه جهت آتش‌بس در غزه تشکیل داده بودند.
اشاره وزیر خارجه ایران به بازشدن جبهه‌های جدید به روی اسرائیل و آمریکاست. جبهه‌هایی مانند شلیک موشک‌های بالستیک یمن که اسرائیل را غافلگیر کرده است. همزمان، حمله پهپادی جریان مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکایی، واشنگتن را متوجه وخامت اوضاع کرده است.دیروز همچنین حزب‌الله لبنان تانک‌های اسرائیلی را هدف راکت‌های خود قرار داد که پاسخی به تجاوز اشغالگران به جنوب لبنان بود.این تحولات درحالی‌است که کابینه نتانیاهو در داخل با بحران روبه‌رو و به سقوط نزدیک است. تل‌آویو هیچ برنامه‌ای برای ادامه جنگ ندارد و خود را در حال درگیرشدن با جبهه‌های تازه می‌بیند.
اگر پیشنهادهای اخیر آتش‌بس که واشنگتن با دستپاچگی روی میز گذاشته، در ساعات آتی مورد قبول واقع شود، شانس جلوگیری از یک جنگ فراگیر وجود دارد، در غیر این‌صورت، منطقه آبستن انفجار بزرگی است.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز ضمن اشاره به درگیری و حملات رژیم‌صهیونیستی علیه غزه گفته است: درگیری‌ها در خاورمیانه به جنگ‌جهانی سوم ختم خواهد شد و این جنگ در آستانه شروع است. همه باید آماده باشند. وی افزوده است: این درگیری‌ها به خصومت‌هایی می‌انجامد که می‌تواند به دیگر مناطق جهان کشیده شود.با توجه به چنین هشدارهایی، به نظر می‌رسد اگر جنگ گسترده‌ای آغاز شود، اهداف آن متوقف به اراضی اشغالی و پایگاه‌های نظامی آمریکا نمانده و دامنگیر دولت‌های عربی حامی اسرائیل نیز خواهد شد.وقتی تصاویر هوایی غزه را نگاه می‌کنیم، می‌توان ابعاد فاجعه را تصور کرد که با توجه به معادله غیرمنطقی میان توانایی‌های نظامی نیروهای رژیم اشغالگر و تسلیحات درنظرگرفته‌شده که پیشرفته‌ترین نوع تسلیحات جهان در مقایسه با سلاح‌های ساده رزمندگان مقاومت است، بدیهی به نظر می‌آید.
ارتش رژیم‌صهیونیستی نیروی هوایی پیشرفته و پایگاه‌های نظامی دارای صدها هواپیمای جنگی از انواع مختلف در اختیار دارد و آمریکا یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان جنگنده‌های ارتش‌صهیونیستی است.با وجود تفاوت فاحش میان توانایی‌های نظامی رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین در غزه، ناتوانی ارتش رژیم اشغالگر در پایان‌دادن به جنگ به نفع خود در مدت زمان کنونی، ناظران را بهت‌زده کرده است تا جایی که بسیاری معتقدند رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود.هرچند رژیم‌صهیونیستی طبق شاخص‌جهانی قدرت‌های‌نظامی درسال‌جاری‌میلادی‌درجمع 15رتبه برترجهان قرار ندارد، ولی نیروی‌هوایی رژیم‌صهیونیستی یکی از پیشرفته‌ترین نیروهای نظامی جهان از نقطه نظر فنی به‌شمار می‌رود. ارتش این رژیم 601فروند هواپیمای نظامی شامل 241هواپیمای شکاری رهگیر، 32هواپیمای تهاجمی، 15هواپیمای ترابری، 126فروند بالگرد،23هواپیمای مأموریت ویژه، 11هواپیمای سوخت‌رسان و 153هواپیمای آموزشی دراختیار دارد.رژیم اشغالگر قدس پیشرو در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهاست و سامانه‌های مدرن اطلاعاتی، مراقبتی و جاسوسی، مراکز فرماندهی و کنترل پیشرفته و سامانه‌های پدافند هوایی یکپارچه را برای مقابله با انواع تهدیدات هوایی و موشکی در اختیار دارد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد رژیم‌صهیونیستی تاکنون از بهترین توانایی‌ها و قابلیت‌های هوایی خود استفاده کرده است و ترجیح می‌دهد نبرد را در سریع‌ترین زمان ممکن پایان دهد، زیرا طولانی‌شدن جنگ به نفع آنها نیست.
به‌راحتی نمی‌توان جنایت‌هایی را که نوار غزه و ساکنانش متحمل شده‌اند فهرست کرد اما به‌طور خلاصه می‌توان گفت حملات هوایی وحشیانه رژیم‌صهیونیستی زیرساخت‌های نوار غزه را ویران کرد و تعداد زیادی از انسان‌های بی‌گناه شهید و زخمی شدند. اینها علاوه بر فلسطینیانی است که تاکنون در نتیجه حملات هوایی آواره نقاط مختلف ازجمله سرپناه‌ها شده‌اند.با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم اشغالگر صهیونیستی به هدف مد نظر خود که پیروزی بر حماس است دست نیافته، زیرا این جنبش فلسطینی از هفتم اکتبر شروع به شلیک موشک کرده است، راکت‌ها و موشک‌های‌شان همچنان ازعمق زمین بیرون می‌آیند، به مناطق صهیونیست‌نشین اصابت می‌کنند و پایاپای درحال مقابله با صهیونیست‌ها هستند. آژیرهای خطر همچنان لرزه براندام صهیونیست‌ها می‌اندازد و مقاومت فلسطین هرازگاهی مکان‌های حیاتی رژیم‌صهیونیستی را هدف قرارمی‌دهد. واقعیت این است، همه حملات هوایی رژیم‌صهیونیستی و مقادیر عظیم موادمنفجره تاکنون تنها باعث تخریب ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس و کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع شده و در حمله به مواضع حماس ناکام مانده است.
مقاومت فلسطین همچنان به حملات موشکی خود از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی ادامه می‌دهد و برد موشک‌ها تا تل‌آویو رسیده است و مبارزان فلسطینی نیز در مناطق بمباران‌شده غزه به درگیری با نظامیان رژیم اشغالگر مشغول هستند. ناکامی صهیونیست‌ها درغلبه برحماس تأثیر منفی زیادی بر روحیه صهیونیست‌ها گذاشته است.از منظر نظامی، ادامه بمباران و درگیری‌ها و به‌صدادرآمدن آژیر در شهرها و مناطق صهیونیست‌نشین مستلزم نفوذ و هک سامانه‌های شناسایی، هشدار و واکنش سریع است و این موضوع آمادگی مقاومت فلسطین را نشان می‌دهد که ساعت‌ها می‌توانند ویژگی‌ها و توانایی‌های رزمی خود را با تجهیزات مناسب حفظ کنند. با این اوصاف، اهداف تعیین‌شده به وسیله مقاومت قابل پیش‌بینی نیست و این موضوع تأثیرات روانی مخربی بر صهیونیست‌ها می‌گذارد و از هفتم اکتبر اسطوره ترسیم‌شده از قدرت ارتش صهیونیستی شکسته و بر همگان آشکار شده است آنها ببر کاغذی هستند. در تاریخ عملیات‌های نظامی ثابت شده است عملیات‌های هوایی پایان نبرد را مشخص نکرده‌، بلکه سربازان و پیاده‌نظام هستند که موقعیت خود را در میدان نبرد تثبیت و اوضاع را کنترل می‌کنند. این موضوع در میدان نبرد غزه همچنان محقق نشده است. آنچه کار را برای ارتش رژیم اشغالگر دشوارتر می‌کند، وجود تونل‌هایی است که مقاومت در غزه ایجاد کرده‌ و آنها را قادر می‌سازد مانع برتری نیروهای رژیم‌صهیونیستی در انجام وظایف‌شان شوند.اعتقاد بر این است، مقاومت در غزه می‌تواند با انجام حملات پیشگیرانه علیه فرودگاه‌ها و سایت‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی قبل از انجام حملات رژیم‌صهیونیستی با تهدیدات هوایی و موشکی آنها مقابله کند. این کار با استفاده از موشک، توپ، خمپاره، پرتابگرها، یگان ویژه و پهپاد یا مقابله با هواپیماها و موشک‌ها با تمامی سلاح‌های موجود ازجمله موشک‌های ضدهوایی و مسلسل‌ها انجام می‌شود.
یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی به‌تازگی گفت، این رژیم جنگ را متوقف نخواهد کرد و هیچ اعتراضی به ادامه آن برای یک‌سال کامل ندارد. هرچند این اظهارنظر نشان می‌دهد رژیم اشغالگر توانایی تداوم جنگ دارد اما طبق تحلیل ناظران از توانایی‌های ارتش رژیم اشغالگر، ادعاهای وزیر جنگ منطبق بر واقعیت نیست. درواقع، آنچه وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی مدعی شده، در چارچوب جنگ روانی است و نه چیزی بیشتر. جنگ غزه نبرد اراده‌هاست و رژیم‌صهیونیستی تحمل جنگ طولانی‌مدت ندارد، زیرا پیامدهای آن جنگ، هزینه‌های اقتصادی آن و باری که بر دوش تل‌آویو خواهد گذاشت، قابل تحمل نخواهد بود.
دلیل دیگر، افزایش انتقادات بین‌المللی است که خواستار پایان‌دادن به تجاوزگری صهیونیست‌ها هستند. آنچه در غزه رخ می‌دهد، چیزی جز نسل‌کشی و جنایت جنگی نیست که عاملان آن باید به دادگاه کیفری بین‌المللی معرفی شوند.برآوردهای اولیه رژیم‌صهیونیستی نشان داد جنگ غزه 200میلیارد شکل (51میلیارد دلار) برای این رژیم هزینه در بر داشته است. این تخمین‌ها بر این مبنا بود که وضعیت جنگی بیش از یک‌سال طول نمی‌کشد، جبهه‌های دیگری ایجاد نمی‌شود و سربازان ذخیره زود به سر کار بازمی‌گردند. این درحالی‌است که جنگ‌غزه تاکنون باعث‌شده760هزارصهیونیست شغل خودرا ازدست بدهند. همه این‌موارد درصورت طولانی‌شدن جنگ، خسارت‌های زیادی به رژیم‌صهیونیستی وارد می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/793425/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهره برتر سال 1402 هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد

بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک 30موشک به پایگاه میرون صهیونیستی

چه کسانی در ایران هواپیمای شخصی دارند؟

لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»

خلاصه بازی پاری‌سن‌ژرمن 3 - لو آور 3

آخرین گل دنیس لاو باعث سقوط منچستریونایتد شد

خلاصه بازی اتلتیکومادرید 3 - اتلتیک بیلبائو 1

اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد

بلوغ از دید دکتر شکوری

آن چُنان مِهر توام در دل و جان جای گرفت

شاعرانه/در اتاقی که به اندازهٔ یک تنهاییست

هرکجا هست خدایا به سلامت دارش

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

داستانک/ پیرمرد فقیر

رئیس‌جمهور: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده است

مخبر: ایران به دنبال روابط برد-برد با دیگر کشورها است

پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم

هشدار معنادار رشیدی‌کوچی درباره خطاهای استراتژیک و لجبازی عده‌ای خاص با مردم

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

پورخاقان: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد، مجازات این نیروها سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود

سفر دو روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه

معاون اول رئیسی: ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند

جمیله علم‌الهدی در سفر به پاکستان چه کرد؟

واکنش به استعفای سیاوش: او استقلالی است

جمع آوری افزون بر 2 هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر

فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا

پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم

مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین

حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد

اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم

ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است

دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین

رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند

اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!

دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان

خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود

دستگیری 5 سارق در خرمشهر

نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی

مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند

حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی