پیام خوزستان

آخرين مطالب

افزون بر 10 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های بهداشتی درمانی دزفول اختصاص یافت گفتگو

افزون بر 10 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های بهداشتی درمانی دزفول اختصاص یافت
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- مهدیه توکلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان سفر هیات دولت به دزفول، چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان یازهرای دزفول اختصاص یافت که 550 میلیارد ریال آن محقق شده و بقیه آن نیز به مرور جذب خواهد شد.
وی با بیان اینکه 800 میلیارد ریال برای تکمیل دانشکده پزشکی اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد با نگاه ویژه دولت و افزایش اعتبارات شاهد کیفیت خدمات در حوزه بهداشت و درمان باشیم.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص کمبود پزشک در این شهرستان گفت: طبق استاندارد، در مراکز روستایی و حاشیه شهرها به ازای هر چهار هزار نفر جمعیت باید یک پزشک عمومی برای طرح پزشک خانواده داشته باشیم.

وی افزود: ابتدای سال 1401 پزشکان کمی در دزفول داشتیم که در پرداخت حقوق آنها نیز با مشکل مواجه بودیم به طوریکه حقوق پزشکان روستایی برای 6 ماه پرداخت نشده بود؛ همین امر منجر به ریزش پزشکان و کاهش جذب آنها شد.
توکلی بیان کرد: اکنون پرداختی پزشکان به روز است و حقوق و قرارداد آنها نیز به حسابشان واریز می‌شود که این امر باعث افزایش تعداد پزشکان شده است.
وی ادامه داد: از طرفی نخستین مجموعه پزشکان تعهدی دانشگاه از حدود یک ماه پیش فارغ التحصیل و متعهد شدند 2 تا سه برابر سال‌هایی که درس خوانده‌اند را در مناطق محروم مورد نیاز دانشگاه خدمت کنند.

حدود 50 پزشک عمومی برای طرح پزشک خانواده در دزفول نیاز است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: امسال 16 پزشک از دانشگاه علوم پزشکی دزفول فارغ التحصیل شدند که تاکنون چهار نفر از آنها به جمع پزشکان دانشگاه پیوسته‌اند.

وی افزود: سال آینده نیز 14 پزشک دیگر فارغ التحصیل می‌شود که اگر این تعداد در مناطق محروم دزفول خدمت کنند وضعیت پزشکان شهرستان بهبود می‌یابد؛ ضمن اینکه بیمه روستایی تکمیل خواهد شد و حاشیه شهر و بعد از آن پزشک خانواده شهری تحت پوشش این پزشکان قرار می‌گیرد.
توکلی اظهارکرد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده شهری در حال اجرا است احتمالا با کمبود پزشک خانواده در مناطق شهری مواجه خواهیم شد که با استفاده از ظرفیت پزشکان بخش خصوصی این مشکل را برطرف می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تعدادی دندانپزشک و داروساز نیز از سهمیه، فارغ التحصیل و بکار گرفته می‌شوند، ادامه داد: برای جذب پزشک متخصص و فوق تخصص نیز پیگیری‌هایی انجام شده و با جذب هیات علمی و پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان یازهرا کمبود در این حوزه نیز مرتفع خواهد شد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در شهر دزفول به حدود 40 تا 50 پزشک عمومی نیاز داریم که با بکارگیری نیروهای تعهدی دانشگاه این مشکل تاحدود زیادی رفع می‌شود.
وی افزود: سال گذشته در 2 رشته پزشک تخصصی در بیمارستان بزرگ دزفول با کمبود مواجه بودیم که این مشکل برطرف شد ضمن اینکه از نظر پزشک تخصصی و فوق تخصصی نیز مشکلی در سطح شهرستان دزفول وجود ندارد.

26 پایگاه بهداشتی در مناطق روستایی دزفول در دست ساخت است

توکلی گفت: 26 پایگاه بهداشت با اعتباری افزون بر 900 میلیارد ریال با اولویت مناطق محروم دزفول در حال ساخت است که حدود 14 پایگاه از این تعداد بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا اواخر شهریورماه امسال بهره برداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه چهار پایگاه از این تعداد تازه ساخت هستند، افزود: 2 خانه بهداشت در تمبی و میزان بخش شهیون، یک خانه بهداشت در روستای پیروزی و مرکز شماره هفت شهیون در دست ساخت هستند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه سایر مراکز در حال بازسازی هستند، اظهارکرد: مرکز جامع سلامت شبانه روزی سردشت با 97 درصد پیشرفت در حال ساخت است و تاکنون برای ساخت آن حدود 170 میلیارد ریال هزینه شده و انتهای شهریورماه بهره برداری خواهد شد.
وی افزود: با افتتاح این مرکز طی یکسال و نیم گذشته سومین مرکز جامع سلامت شبانه روزی روستایی دزفول به مرحله بهره برداری رسیده است.
توکلی گفت: این مرکز شامل خدماتی چون رادیولوژی، دندانپزشکی و داروخانه است.
وی فعال شدن مراکز جامع سلامت خیبر و باغچه بان را یادآور شد و ادامه داد: خدماتی چون رادیولوژی دندان نیز در این مراکز انجام می‌شود که در کشور بی‌نظیر است.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: ساخت مرکز جامع سلامت شهر امام دزفول نیز آغاز شده و حدود پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل این مرکز، حدود 95 درصد نیاز درمانی بخش‌های مختلف دزفول غیر از شهر تامین می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مراکز جامع سلامت دزفول افزود: مرکز جامع سلامت خیبر فروردین ماه سال گذشته یکهزار و 500 مراجعه کننده داشته که اکنون با توجه به شبانه روزی شدن این تعداد به 6 هزار و 900 نفر در ماه رسیده است.

180 میلیارد ریال برای ساخت مرکز آموزش بهورزی و خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی دزفول جذب شد

توکلی با بیان اینکه بهورزان مناطق روستایی باید در یک مرکز آموزش بهورزی تربیت شوند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز کوچک برای این کار داشت که هنگام ساخت بیمارستان یازهرا در طرح قرار گرفت و تخریب شد لذا مکانی برای آموزش بهورزان نداشتیم.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم 180 میلیارد ریال برای مرکز آموزش بهورزی و خوابگاه جذب کنیم که طرح آن در پردیس دانشگاه دیده شده و در دست پیمانکار است.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: مرکز بهداشت احمدفداله دزفول نیز با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی در خرمیزان در حال ساخت است.
وی کمبود پایگاه‌های فوریت‌های اورژانس را یکی از نیازهای دانشگاه عنوان کرد و افزود: اکنون 9 پایگاه مصوب فوریت‌های پزشکی داریم که هنوز ساخته نشده‌اند.

توکلی اضافه کرد: 2 ماه پیش در نشستی با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه استان خوزستان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول، مجوز و اعتبار ساخت چهار پایگاه اورژانس صادر و ظرف مدت 2 ماه مدارک تکمیل شد.

وی ادامه د اد: در حال رایزنی با شورای شهر و شهرداری هستیم تا طبق قانون زمین در اختیار دانشگاه قرار گیرد و نسبت به احداث اقدام شود؛ امیدواریم زمین برای احداث این پایگاه‌ها به موقع تامین شود.

 

چهار پایگاه اورژانس در شهرستان دزفول ساخته می‌شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: سه پایگاه اورژانس در سطح شهر و یک پایگاه در سطح روستا با اعتبار دولتی ساخته می‌شود که نشست‌های زیادی در این خصوص با شورای شهر، شهردار و فرماندار برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برخی از پایگاه‌های اورژانس دزفول فرسوده هستند، افزود: اکنون سه پایگاه اورژانس در دست پیمانکار است که تعمیر آنها به زودی آغاز می‌شود.
توکلی قول وزارت بهداشت مبنی بر اختصاص یک موتورآمبولانس را یادآور شد و گفت: 6 آمبولانس خارج از مدار خدمت قرار است تعمیر اساسی شوند که یکی از آنها تعمیر اساسی و وارد مدار شد ضمن اینکه قرار است هر 2 ماه یک آمبولانس تعمیر و وارد مدار شود.
وی درخصوص استخدام نیرو بیان کرد: در آزمون استخدامی که برای دانشگاه خواهیم داشت 25 نیروی اورژانس به صورت پیمانی و 16 نیروی بهورز در روستاهای شهرستان جذب خواهد شد.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص خوابگاه‌های این دانشگاه افزود: خوابگاه 500 نفره پسرانه برای دانشگاه علوم پزشکی دزفول به همت مسوولان دانشگاه خریداری شده که تعمیرات آن آغاز شده و طبق برنامه با صرف حدود 60 میلیارد ریال بابت تعمیرات جدید و 50 میلیارد ریال بابت تجهیزات اواخر شهریورماه بهره برداری می‌شود.

فاز 2 دانشکده پزشکی دزفول با 10 درصد پیشرفت در حال ساخت است

توکلی اظهارکرد: فاز 2 دانشکده پزشکی با 10 درصد پیشرفت در 10 هزار مترمربع زمین با اعتباری افزون بر 2هزار و 500 میلیارد ریال در حال ساخت است.
وی افزود: ساختمان تشکل‌های دانشجویی و مرکز آزمون‌های مجازی نیز با صرف حدود 60 میلیارد ریال اعتبار و 90 درصد پیشرفت در حال ساخت است که امیدواریم با رفع مشکل آسانسور، بهره برداری شود.
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: طراحی ساخت خوابگاه 500 نفره دخترانه نیز در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول انجام شده که پس از تایید وزارت بهداشت و تامین اعتبار اولیه احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه طراحی دانشکده مامایی، پرستاری و پیراپزشکی نیز در حال انجام است، افزود: چهار بخش بیمارستان گنجویان که فرسوده بودند بازسازی شدند.

توکلی گفت: طبقه دوم ساختمان دیالیز نیز با اعتبار دولتی ساخته می‌شود که تاکنون 100 میلیارد ریال برای ساخت آن تامین شده است؛ با ساخت این طبقه انتظار می‌رود مرکز دیالیز از سه نوبت کاری به 2 نوبت برسد.

ساخت پارکینگ بیمارستان یازهرا نیازمند ورود بخش خصوصی است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: برای رفع مشکل پارکینگ بیمارستان بزرگ دزفول و یازهرا جلساتی برگزار شده و دانشگاه برای ساخت پارکینگ به ظرفیت 400 خودرو و 2 طبقه تجاری برنامه دارد ولی ساخت آن از توان دولت خارج است و باید بخش خصوصی وارد عمل شود.
وی افزود: این طرح تهیه شده که قرار است در کمیته سرمایه گذاری فرمانداری مطرح شود؛ از زمانی که ساخت بیمارستان یازهرا شروع شده به شهرداری اعلام کردیم که این نقطه به گره ترافیکی تبدیل می‌شود.
توکلی درخصوص رفع مشکل پارکینگ بیمارستان بزرگ دزفول نیز گفت: برای رفع مشکل کوتاه مدت پارکینگ بیمارستان بزرگ دزفول قرار است دروازه‌ای برای ورود و خروج اورژانس باز شود که امکان پارک خودرو روبروی آن وجود ندارد، برای حل میان مدت این مشکل نیز قرار است موضوع در شهرداری مطرح شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص پرداخت رفاهیات و تسهیلات کارکنان این دانشگاه نیز بیان کرد: در دوران کرونا با توجه به اینکه 90 درصد تمرکز دانشگاه روی کرونا بود، انتهای سال 1400 پرداختی پرسنل با مشکل مواجه شد به طوری که پنج سال حق مهدکودک، سه سال حق لباس و 2 سال حق ماموریت برای پرسنل لحاظ نشده بود و پزشکان چند ماه حقوق معوقه داشتند.
وی افزود: بخش خصوصی نیز 12 ماه تسویه حساب نشده بود؛ اکنون حق ماموریت‌ها تا پایان سال 1401 پرداخت شده و حق مهدکودک این ماه تا انتهای 1401 تسویه می‌شود، حق مسکن نیز تسویه شده و حق لباس تا حدی به روز شده است.
توکلی با بیان اینکه حق بیمه روستایی پرسنل نیز به روز شده است، گفت: امسال سفر مشهد برای 500 خانواده از کارکنان دانشگاه به تعداد 2هزار نفر در نظر گرفته شد که 60 درصد هزینه را دانشگاه و 40 درصد را کارکنان پرداخت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سالن ورزشی و لوازم خانگی و موبایل قسطی از دیگر اقدامات رفاهی در دست اقدام این دانشگاه است، افزود: ساخت خوابگاه متأهلان در برنامه دانشگاه قرار دارد ضمن اینکه قرار است تعدادی واحد مسکونی برای دانشجویان متاهل رهن شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/765329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجابت و استواری وجه اشتراک همه خانواده‌های شهداست

پیکر شهید والامقام، مرتضی غلامی (دشتی نظری) بعد از 40 سال در کنار همرزمانش در گلزار شهدای گناوه به خاک سپرده می‌شود

سپاهان با کلین‌شیت 450 دقیقه‌ای در آزادی!

خداحافظی تلخ تیاگو سیلوا از چلسی

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد

آخرین اخبار از اردوی تیم ملی از زبان معتمدکیا

شوخی مولر با ستاره رئال؛ جاسوسی می‌کنی!

کنایه کین به بلینگام؛ اصلا نفهمیدم چه گفت!

دستیار سرشناس قلعه‌نویی از تیم ملی جدا شد

می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟

یادواره 185 شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید

تحلیل سیدصالحی از آغاز هفته 25 لیگ برتر ایران

کورتوا از لیست بلژیک برای یورو خط خورد

آزادمنش: پیکان تیم جوان و جنگنده‌ای دارد

وینیسیوس: حالا وقت شب جادویی در برنابئو است

پیشرفت 98 درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر

فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «75 سال اشغالگری در فلسطین»

این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر

تصاویر سیل در سردشت | لحظات غافلگیر شدن مردم را ببینید

سرآبادانی: بازی سختی بود و از بازی امروز درس گرفتیم

نسائی: جای خالی تماشاگران حس می‌شد

خلاصه بازی بایرن مونیخ 2 - رئال مادرید 2

دقیقی: شمس آذر می‌توانست آسیایی شود

ترکیب احتمالی سپاهان برای نبرد ال‌کلاسیکو

عنایتی: از این صحبت‌ها خسته شدم!

توافق رانگنیک با بایرن مونیخ

رامین و پرسپولیسی‌ها در آزادی/ بیرو می‌رسد؟

گل دوم رئال مادرید توسط وینیسیوس از روی نقطه پنالتی در دقیقه 84

رضایی: خوشحالم که مردم قزوین از این برد شاد شدند

تقابل توخل و آنچلوتی برنده نداشت؛ سرنوشت صعود در برنابئو

پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک

آزادی 5 نفر از صیادان ایرانی در سیشل

بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه

بهره‌برداری 1000 پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان

انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان

عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود

انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود

زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است

(ویدئو) زهره حمیدی روی تخت بیمارستان؛ برایم دعا کنید

شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از 4٠ سال

خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان

گل دوم بایرن مونیخ توسط هری کین در دقیقه 57

فرصت گلزنی برای بایرن مونیخ که ضربه هری کین با بلاک رودیگر راهی به دروازه نیافت

موقعیت گلزنی برای رئال که بازیکنان بایرن مونیخ سراسیمه توپ را دور کردند

نویسنده بزرگ ایل قشقایی و بنیانگذار آموزش و پروش عشایری ،استاد محمد بهمن بیگی

کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه

ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات «وعده صادق»

تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد