پیام خوزستان

آخرين مطالب

مجاهدت و مقاومت،راه مقابله با جنگ شناختی مقالات

مجاهدت و مقاومت،راه مقابله با جنگ شناختی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سی‌ام مردادماه 1402_ را در ادامه می‌خوانید.
به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.
در صفحه نخست امروز خود با تیتر نوشت: تنها چند روز پس از آنکه امریکا مدعی شد، آماده مذاکرات بدون پیش شرط با پیونگ یانگ است، هکرهای کره شمالی رزمایش نظامی امریکا و کره جنوبی را هدف قرار دادند تا بعد از دیدارهای بدون سود با دونالد ترامپ و مذاکرات اولیه با بایدن تأکید کنند، به دولت امریکا اعتماد ندارند.
طبق منابع خبری، پلیس کره جنوبی در بیانیه‌ای خبر داد که هکرهای کره شمالی یک رزمایش نظامی مشترک امریکا و کره جنوبی را که در این هفته برگزار می‌شود، هدف قرار داده‌اند، هرچند اطلاعات طبقه‌بندی شده به خطر نیفتاده است. در این بیانیه ذکر شده که به احتمال زیاد، هکرها با یک گروه کره شمالی که محققان آن را کیمسوکی می‌نامند، ارتباط دارند. آنها از طریق ارسال ایمیل‌های آلوده به نیروهای کره جنوبی که در مرکز شبیه‌سازی رزمایش مشترک کره جنوبی و امریکا کار می‌کنند، اطلاعات مربوط به ارتش را به سرقت برده‌اند.
این هکرها مدت‌هاست، از ایمیل‌های «فیشینگ نیزه‌ای» استفاده می‌کنند که با فریب هدف، موجب لو رفتن پسورد شده یا او را ترغیب می‌کنند که روی پیوست ایمیل یا لینک‌های حاوی بدافزار کلیک کند. براساس تحقیقات مشترک پلیس کره جنوبی و ارتش امریکا، آدرس آی پی این گروه با آدرسی که سال 2014 اپراتور رآکتور هسته‌ای کره جنوبی را هک کرده، مطابقت دارد. با وجود اتهامات کره جنوبی به کره شمالی، این کشور نقش داشتن در حملات سایبری را رد کرده است. در واکنش به این رزمایش، کیم جونگ اون رهبر
کره شمالی خواستار «تقویت شدید» توانایی تولید موشکی این کشور و آمادگی احتمالی جنگی شده است.‌
رزمایش سالانه سپر آزادی اولچی (UFS) کره جنوبی و امریکا که قرار است از 21 تا 31 اوت (9 شهریور) برگزار شود، متشکل از رزمایش‌های شبیه‌سازی کامپیوتر و عملیات میدانی و رزمایش دفاع غیرنظامی است. این رزمایش با تمرینات سالهای گذشته تفاوت محسوسی دارد. براساس اطلاعات نیروهای کره‌ای-امریکایی(USFK) علاوه بر ارتش زمینی، دریایی و نیروی هوایی نیروهای بخش فضایی امریکا نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.
در بخشی از سناریوهای موجود در این رزمایش، کره شمالی دشمن فرضی خواهد بود که در آن تمرین انتقال سریع نظامیان برای ورود به میدان جنگ در کنار واکنش و پاسخ به اطلاعات جعلی که ممکن است از سوی پیونگ یانگ در زمان جنگ و یا موقعیت اضطراری منتشر شود، است.

پیام خوزستان

در صفحه اول امروز خود با تیتر « نوشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان داشته‌اند و همواره علاوه بر مکانی برای عبادت، محل اجتماع آنان نیز بوده‌اند. پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز در گفتار و کردار خویش، مسلمانان را به بزرگداشت و احترام مساجد رهنمون می‌شدند.
ارج نهادن به مساجد همیشه در سیره و گفتار ائمه معصومین (ع) نیز بوده است، چنان‌که امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: «نشستن در مسجد برای من بهتر است از نشستن در بهشت؛ زیرا در بهشت خشنودی خودم و در مسجد خشنودی پروردگارم در پی است».
با هدف توجه بیشتر به جایگاه مساجد، به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، روز 30 مرداد ماه برابر با 21 آگوست، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی «روز جهانی مسجد» اعلام شد.
در این اجلاس از کشورهای عضو خواسته شد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن‌ها به عنوان مکان‌های مقدس، در گرامیداشت این روز تلاش کنند. به همین بهانه ما نیز مروری کوتاه بر هشت مسجد قدیمی در مشهد مقدس، شهر امام هشتم (ع) داریم.
یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای شهر مقدس مشهد است که با قدمتی بیش از 6 قرن در جوار حرم امام رضا (ع) ساخته شده است. این مسجد 9 هزار مترمربعی به عنوان بزرگ‌ترین مسجد در مجموعه بناهای آستان قدس رضوی شناخته می‌شود و امروزه با گسترش فضای حرم مطهر رضوی، جزئی از مجموعه حرم مطهر به حساب می‌آید.این مسجد چهار ایوانی که به عنوان یک شاهکار کم‌نظیر نقطه درخشانی از هنر و معماری عصر تیموری به شمار می‌آید، در سال 821 هجری قمری به دستور شاهرخ تیموری و به همت همسرش گوهرشادبانو دختر امیر غیاث‌الدین ترخانی ساخته شده است.
این بانوی مسلمان، در آن زمان موقوفات ارزشمندی را هم برای اداره امور مسجد در آینده، به جا گذاشته است. قوام‌الدین شیرازی هم که معروف‌ترین معمار وقت بوده، کلاف پرشکوه مسجد را در طول 12 سال در هم تنیده و امضای او در قسمت پایین ایوان جنوبی ثبت شده است. نام بانی این مسجد در دو نقطه از مسجد حک شده است.
در صفحه نخست امروز خود با تیتر «» نوشت: تا دهه هشتاد میلادی، اسرائیل حزب‌الله را گروهی شیعه با کارآیی محدود می‌دانست؛ اما این نگاه با پایان جنگ داخلی لبنان و امضای توافقنامه طائف در سال 1989 متفاوت شد و کم‌کم به جایی رسید که رژیم آپارتاید اسرائیل حزب‌الله را اصلی‌ترین چالش خود می‌داند. حزب‌الله از نظر صهیونیست‌ها حالا تبدیل به جنبش نظامی اصلی در لبنان و یکی از قدرتمندترین شاخه‌های جبهه مقاومت شده است که قادر به انجام عملیات‌های دردناک علیه اسرائیلی‌ها است.
«گادی شامنی»، فرمانده سابق منطقه مرکزی در ارتش‌اشغالگر رژیم اسرائیل هشدار داد که در «حواره» واقع در جنوب نابلس، «احساس انتقام بسیار شدید و کاملاً واضح است.» وی با بیان این‌که حواره «به نماد مقاومت و مبارزه برای فلسطینی‌ها تبدیل شده است»، خاطرنشان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در فضای خصمانه کابینه کار می‌کند و همین مسئله شرایط را برای آن سخت کرده است؛ هجمه‌هایی علیه فرماندهان ارتش مطرح می‌شود و احزابی در کابینه آشکارا اختلاف افکنی می‌کنند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، او با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کند دامنه عملیات فلسطینی‌ها گسترش یابد، گفت، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌داند چه خبر است، نیروهای
حزب‌الله همواره در حالت آمادگی به سر می‌برند و می‌دانند که رژیم صهیونیستی ضعف دارد و کابینه حتی از سایه خود هم می‌ترسد.
گفتنی است، پیش از این رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که ارتش این رژیم پس از نشستی که برای ارزیابی اوضاع برگزار کرده است، برای نخستین بار رسماً اعلام کرد که آسیب به توانمندی‌های ارتش در صورت جنگ از هم اکنون آغاز شده و این امر به ویژه پس از نافرمانی ده‌ها پزشک عضو ارتش و صدها خلبان و افسر نیروی هوایی رژیم اسرائیل مشهود است.
پیش از این، شبکه صهیونیستی «کان» نیز گزارش داده بود 10 هزار نیروی ذخیره از 40 یگان مختلف ارتش اسرائیل اعلام تمرد کرده‌اند، کانال 13 اسرائیل نیز اعلام کرد که آمار تمردکنندگان در نیروی هوایی افزایش خواهد یافت. در این شرایط بود که روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ سرزمین‌های‌اشغالی نوشت حزب‌الله جسور شده و قدرت بازدارندگی اسرائیل در حال فرسایش است. حزب‌الله لبنان در حال استقرار نیروهای موسوم به «الرضوان» است، درحالی که اسرائیل در حال استحکام الجلیل (در شمال سرزمین‌های‌اشغالی) است.
در صفحه اول امروز خود با تیتر «طریق دادگری» نوشت: مساله عدالت به عنوان رکن غایی حکمرانی از مهم‌ترین پرسش‌های سیاسی و فلسفی تاریخ بوده است. در این میان طرح بحث حکمرانی دینی بدون داشتن پاسخ دقیق درباره بایسته‌های عدالت به سرانجام مطلوب نمی‌رسد. آخرین روز مرداد 1400 بود که علامه محمدرضا حکیمی از اندیشمندان معاصر دینی دار فانی را وداع گفت. مرحوم حکیمی صورت‌مساله عدالت را به عنوان مهم‌ترین پروژه فکری خود انتخاب کرده بود به گونه‌ای که می‌توان مدعی شد کمتر چهره دینی‌ای را می‌توان پیدا کرد که اندازه استاد حکیمی عمر خود را صرف مطالعه درباره مساله عدالت اجتماعی کرده باشد.
حکیمی آنچنان که در عمده آثار خود و به طور ویژه در جلدهای سه تا شش دایره‌المعارف الحیات اشاره کرده، بر آن است که از آیات و روایات دانسته می‌شود که رابطه مال و انسان به یکی از این 5 شکل است و هر یک حکمی ویژه دارد: 1- غنای تکاثری 2- غنای وافر 3- غنای کفافی (غنای مشروع) 4- فقر (نیازمندی و کمبودداری) 5- مسکنت (ناداری و تهیدستی). در ادامه به توضیح حکیمی درباره هر یک می‌پردازیم.
1- مسکنت (هیچ نداشتن): این پدیده واجب‌الدفع فوری است و باید بی‌درنگ و بدون مماطله، به فرد مسکین امکانات لازم داده شود؛ تا جایی که در روایات آمده است اگر کسی سیر بخوابد و همسایه مسکینش گرسنه بماند، مسلمان نیست. یا اگر اهل آبادی‌ای شبی را بگذرانند که در میان آنها گرسنه‌ای باشد، خداوند متعال به آن مردم نظر رحمت نخواهد کرد.
2- فقر (کمبود داشتن): این پدیده نیز باید از میان برود و آهنگ اقتصاد در جامعه باید چنان باشد که اساساً فقر ظهور نیابد و اگر هم گریبانگیر کسی شد، برطرف شود. جامعه اسلامی جامعه منهای فقر است و نه دارای فقیر. امیرالمومنین جامعه اسلامی را جامعه‌ای می‌شمارد که نه در آن عیالمند نیازمندی است و نه به مسلمان و حتی غیرمسلمانی ستم می‌رود.
روزنامه فرهیختگان در صفحه اول امروز خود با تیتر «مرگ سینمایی خودخواسته» نوشت: تاریخچه قاچاق فیلم در ایران چندان طولانی نیست، اما بسیار پرماجراست. از «آدم‌برفی» تا «مارمولک»، «مکس» و «دیدار»، پیش از به بازار آمدن یا لااقل جدی شدن استفاده از لوح فشرده دیجیتال در ایران، چندین‌بار پیش آمده بود که فیلم‌ها روی نسخه‌های VHS قاچاق شوند. این اما اتفاق نادری بود. شروع جدی جریان قاچاق فیلم به زمانی برمی‌گردد که سینما داشت وارد فاز دیجیتال می‌شد و بسترهایی برای پخش مثل CD و DVD در حال پدید آمدن بودند. به‌عنوان یکی از مشهورترین نمونه‌ها در این زمینه سری اول فیلم اخراجی‌ها را می‌توان مثال زد که رکورد فروش در سینمای ایران را شکست اما در میانه‌های راه اکران، CD قاچاق آن بیرون آمد.
پس از مدتی به قدری این قضیه فراگیر شد که در شبکه نمایش خانگی پیش از شروع فیلم‌ها تیزری با حضور مشهورترین ستارگان سینمای ایران پخش می‌شد و در آن تمام چهره‌های محبوب از مردم می‌خواستند که نسخه‌های قاچاق فیلم‌ها را نبینند تا سینمای ایران نابود نشود. این مساله تا مدت‌ها دامنگیر سینمای ایران بود و به خیلی از صاحبان سرمایه صدمه می‌زد تا اینکه کم‌کم اوضاع تحت کنترل قرار گرفت و مقداری آرام‌تر شد.
مقطع دومی که قاچاق فیلم در سینمای ایران شدت گرفت در اواخر دهه 90 بود. این اتفاق به سال 1398 برمی‌گردد. ابتدای خردادماه نسخه قاچاق دو فیلم «متری شیش و نیم» و «رحمان 1400» منتشر شد. یک نسخه پرده‌ای بسیار بی‌کیفیت هم از «شبی که ماه کامل شد» بیرون آمد اما ضرری به فیلم نرساند، درحالی‌که دو مورد دیگر جدی بودند. وقتی به پاییز پرماجرای سال 98 رسیدیم، در سیزدهم آذرماه، طی 24 ساعت، سه فیلم سینمایی در ایران قاچاق شدند. این بار به‌جای نسخه پرده‌ای، نسخه باکیفیت شبی که ماه کامل شد که عبارت for the review بر آن حک شده بود، به سرقت رفت و در فضای مجازی منتشر شد.
همزمان فیلم «خانه پدری» در واپسین روزهای اکران محدودش، با قاچاق نسخه باکیفیتش مواجه شد و سرنوشتی شبیه فیلم نرگس آبیار پیدا کرد. «قصر شیرین» سومین فیلمی بود که با یک برچسب خاص در سمت چپ تصویر به سرقت رفت و قاچاق شد. به‌طور کل در آن سال 10 فیلم سینمایی قاچاق شدند که غیر از موارد یاد شده، «تگزاس 2»، «فصل فراموشی فریبا»، «سرخ پوست»، «مارموز» و «رستاخیز» هم در این میان بودند. در این مقطع، انگشت اصلی اتهام به‌سمت وزارت ارشاد بود و محتمل‌ترین گمانه‌ای که مطرح می‌شد، قاچاق فیلم از داخل این وزارتخانه به‌حساب می‌آمد.
در تابستان آن سال سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده متری شیش‌ونیم، طی مصاحبه‌ای گفت: «نسخه‌های قاچاق متری شیش‌ونیم که این روزها در فضای مجازی منتشر شده است، به هیچ‌وجه پرده‌ای نیست. ما یک کپی خام را به کمیته پروانه نمایش وزارت ارشاد داده بودیم تا ببینند و نظرشان را بگویند. این همان نسخه‌ای است که حالا در بازار قاچاق منتشر شده است.»
او این را هم اضافه کرد که «ما از طریق مراجع قضایی و قانونی درحال پیگیری این تخلف هستیم چون حق بزرگی از ما ضایع شده است، باید سیستم قضایی کشور به آن رسیدگی کند و تکلیف ما در این زمینه روشن شود. به‌زعم من، مدیران ارشد وزارت ارشاد در این مورد سهل‌انگاری کرده‌اند. شاید این کپی توسط آنها در اختیار کارمندان رده‌های پایین‌تر وزارتخانه یا سازمان سینمایی قرار گرفته است. امیدوارم مسئولان وزارت ارشاد همکاری بیشتری کنند تا بتوان این شخص خاطی را پیدا کرد و به این طریق این مسیر را امن کنیم تا بقیه هم وقتی کپی فیلم‌هایشان را به ارشاد تحویل می‌دهند، دیگر نگران نباشند.»
با وجود اظهارنظر صریحی که ساداتیان درباره نقش داشتن بخشی از وزارت ارشاد در قاچاق فیلمش کرد، نه این روند در ادامه متوقف شد و نه حتی پاسخ درخوری از وزارت ارشاد پیدا کرد. حتی سال بعد همین ماجرا دوباره تکرار شد.
روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «قرارگاه گره‌گشایی» نوشت: اهالی شهر بهارستان در اصفهان از مسجدی بهره‌مند هستند که برای هر گره‌ای که در زندگی‌شان می‌افتد، می‌توانند روی کمک‌هایش حساب کنند. شهر جدید بهارستان یا همان مسکن مهر اصفهان در 20 کیلومتری جنوب‌شرقی اصفهان و در مسیر جاده اصفهان به شیراز قرار گرفته‌است. مسجد حضرت فاطمه‌معصومه (س)، سال‌هاست که در کنار اهالی به خدمت‌رسانی و انجام کارهای نیکوکارانه شناخته می‌شود.
مسجد در فرهنگ دینی و عبادی مردم، محلی برای اقامه نماز و راز و نیاز با خداوند و البته کانون فعالیت‌های مسلمانان است. این روزها کارکردهای متنوع در برخی از مساجد کمتر دیده می‌شود اما مسجد حضرت فاطمه‌معصومه (س)، همان رویه صدر اسلام را درپیش گرفته است و در هر زمینه‌ای به ویژه کارهای خیرخواهانه برای خدمت به محل و جذب نوجوانان، جوانان، بانوان و … بال خود را گشوده و مقدماتش را فراهم کرده است. در پرونده امروز زندگی‌سلام و به‌بهانه روز جهانی مسجد با حجت‌الاسلام «محمد زمانی» رئیس هیئت‌امنای مسجد حضرت فاطمه‌معصومه (س) گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه خواهید خواند.
8 سال است که مسجدمان را مقر خدمت‌رسانی کردیم
در قدم اول مشکلات محله را شناسایی کردیم
او درباره این‌که برای خدمت‌رسانی به مردم در مسجد، کارشان را چطور شروع کردند، بیان می‌کند: «از همان ابتدا، مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف ما در این مسجد، حل مشکلات و معضلات مردم محله و همسایگان مسجد بود و الان هم هست یعنی محله را رصد کردیم تا ببینیم چه مشکلاتی دارد تا برای مدیریت و حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. به‌طور کلی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات اولویت‌دار برای ما بود. سال گذشته با کمک اهالی، شناسنامه‌ای جامع از 1500 خانوار محله تنظیم کردیم تا بتوانیم خدمت‌رسانی دقیق‌تری به آن‌ها داشته باشیم».
روزنامه همشهری در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اینجا خلیج فارس است» نوشت: چند ماه پس از توقیف یک محموله نفت خام متعلق به جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا در ساحل تگزاس، فیلم آخرین رصد ناوگروه بالگرد بر آمریکا در تنگه هرمز توسط سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه منتشر شد؛ اقدامی که نشانه اقتدار و صلابت دریادلان نیروی دریایی سپاه در واکنش به اقدام تروریستی نیروهای آمریکایی در ربودن محموله نفتی ایران به شمار می‌رود.
«سوئز راجان» یک نفتکش تحت پرچم جزایر مارشال است که در آوریل 2023 توسط مقامات آمریکایی پس از بیشتر از یک سال توقف در سنگاپور به دلیل اختلاف حقوقی و تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا توقیف شد. این کشتی از تاریخ 30 ماه مه (9 خرداد) در ساحل گالوستون در 80 کیلومتری شهر هیوستون لنگر انداخته و اکنون خبرها از آغاز تخلیه محموله این کشتی حکایت دارند.
در واکنشی مقتدرانه به این اقدام، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی اعلام کرد که ناو بالگردبرشناور آمریکایی‌ها هفته گذشته رصد شد و زمانی که بالگردها مبادرت به پرواز کردند پس از اخطار کنترل باند تنگه هرمز، ناو تیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناورهای نیروی دریایی سپاه، آمریکایی‌ها مجبور به نشاندن بالگردها روی ناو شده‌اند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد که این رهگیری هوشمندانه و حضور مقتدرانه میدانی در عرصه اشراف اطلاعاتی و رصد تهدیدات و به‌ویژه رفت‌وآمد ناوهای کشورهای متخاصم فرامنطقه‌ای نشان داد که فرزندان ملت ایران به ویژه دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد این منطقه راهبردی بار دیگر به جولانگاه دشمنان امت اسلامی و برهم‌زنندگان امنیت خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز تبدیل شود.
نتیجه این قدرت و اقتدار دریایی ایران سبب شد دشمن با وجود تمام شیطنت‌ها در راستای اثبات اینکه همچنان می‌تواند به آب‌های سرزمینی و منافع جمهوری اسلامی تجاوز کند، مغلوب و با وجود شاخ و شانه کشیدن، مقهور ضرب‌شست سپاه پاسداران شود. این رویه در سال‌های گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است.
دستگیری ملوانان متجاوز آمریکایی و انگلیسی در مرزهای آبی ایران تا اقدام تفنگداران نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی متخلف که باعث آزادی نفتکش ایرانی «استنا ایمپرو» شد، در حقیقت بخش کوچکی از اقتدار نیروهای مسلح کشورمان در برابر هرگونه تعرض و دست‌اندازی به منافع ایران اسلامی به شمار می‌آید.
روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر « راه مقابله با جنگ شناختی مجاهدت و مقاومت است » نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان را وظیفه‌ای مهم خواندند. رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد و ایثار و شهادت و گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرت‌ها را دیدیم، اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح و بِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هریک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقشی که مجاهدت شهدا در گشودن گره‌ها و برطرف کردن موانع به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس داشت، تأکید کردند: راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.
ایشان با استناد به آیات قرآن، به مقام رفیع شهدا و جایگاه آنان در حریم ربوبیت و بهره‌مندی از رزق خاص الهی اشاره کردند و گفتند: خداوند به خون شهدا برکت می‌دهد و والاترین و بارزترین نمونه آن خون حضرت اباعبدالله‌علیه‌السلام است که موجب شده حادثه کربلا در تاریخ زنده بماند و روز به روز بر اشتعال و حرارت عشق به آن حضرت در میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان افزوده شود.
رهبر انقلاب اسلامی برگزاری پرشور مراسم دهه اول محرم امسال به‌رغم تلاش دشمنان برای کم رونق کردن آن و همچنین راهپیمایی پرشکوه اربعین را نمونه‌هایی از ارزش‌گذاری خداوند متعال بر خون شهیدان کربلا برشمردند و بر لزوم حفظ و تثبیت راه و خون شهدا تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استفاده از شیوه‌های تأثیرگذار برای حفظ نام و راه شهیدان را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: بهترین و لازم‌ترین شیوه استفاده از شیوه‌های هنری است. ایشان، مردم اردبیل را جزو صفوف مقدمِ حاضران در میدان‌های مجاهدت خواندند و افزودند: اعزام حدود 35 هزار رزمنده به جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و تقدیم 3 هزار و 400 شهید، گواه ایثارگری و مجاهدت مردم اردبیل است و باید این ویژگی‌ها به نسل جوان این منطقه معرفی شوند.
روزنامه سیاست روز در صفحه اول امروز خود با تیتر «اهداف یک اظهار نظر» نوشت: «کریستوفر میلر» وزیر دفاع پیشین آمریکا که به صورت از پیش اعلام نشده به مناطق تحت کنترل کُردها در سوریه رفت، بار دیگر مدعی شد که واشنگتن از خودمختاری کُردها که نتیجه‌ای جز تجزیه سوریه ندارد، حمایت می‌کند. این مواضع تجزیه طللبانه در حالی مطرح می‌شود که پیش از این نیز مسئولان مختلف آمریکایی طی سال‌های جنگ علیه سوریه، بارها به این مناطق به صورت مخفیانه و علنی سفر کرده و دیدارهای مختلفی با عناصر تجزیه‌طلب کُرد برگزار کرده‌اند.
آمریکایی‌ها همچنین تجهیز تسلیحاتی عناصر کُرد را در برابر سایر گروه‌ها و همچنین دولت قانونی سوریه بر عهده داشته‌اند. هر چند که شکست داعش و نیز تضعیف موقعیت آمریکا در منطقه این طراحی را با ابهم مواجه ساخت اما طی ماه‌های اخیر تحرکات آمریکا در چارچوب آن شدت گرفته است که در قالب اقدم همزمان در عراق و سوریه صورت می‌گیرد.
پایگاه خبری المعلومه عراق در خصوص باج‌گیری آمریکا از این کشور نوشت: آمریکایی‌ها عملاً با باج‌خواهی از هیئت امنیتی بلندپایه عراق که به آمریکا سفر کرده بود، تکمیل روند تسلیح ارتش عراق را به تعهد بغداد بر انحلال حشدشعبی منوط کرده و همچنین خواهان به‌کارگیری 150 هزار شبه نظامی کُرد سوری موسوم به «قسد» برای حمایت از مرزهای عراق و سوریه شدند.
در سوریه نیز با وجود اعتراضات گسترده مردم و دولت این کشور به اشغال‌گری آمریکا، تحرکات نظامی واشینگتن در جهت احیاء داعش در حال شکل‌گیری است، چنانچه در پی اقدامات اخیر تروریست‌های داعش در برخی مناطق تحت کنترل دمشق، منابع میدانی از حمایت واشینگتن از این عناصر در سوریه برای فشار بر ارتش این کشور پرده برداشته‌اند.
همین حمایت‌ها موجب آغاز دور جدیدی از جنایات داعش در این کشور مانند به خاک و خون کشیدن عزاداران سالار شهیدان در زینبیه دمشق و حمله تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان سوری که 20 کشته و 10 زخمی بر جای گذاشت، شده است. مجموع این تحرکات در حالی است که آمریکا سعی دارد تا با ایجاد بحران‌های جدید در منطقه در کنار اجرای طرح تجزیه سوریه سناریوی استمرار حضور بحران ساز خود در منطقه را ادامه دهد بویژه اینکه همگرایی کشورهای عربی به ایران و سوریه تضعیف روند سازش و سلطه گری آمریکا در منطقه را به همراه داشته است.



لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/764211/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ تقدیرم این بوده

انتشار 3 نمایشنامه

عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها

داستانک/ شاگرد تنبل کلاس

شاعرانه/نکن مرا به غریبی رها که می‌میرم

معنی ضرب المثل "طرف اهل بخیه است"

بستگان سینه را آزاد کن

واقعی ترین سهم ما از جهان چیست؟

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

شما باید عاشق درون یک فرد بشید!

علیرضابیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود

حمایت تمام قد دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

فلاحت‌پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران

سیدحسن خمینی: موظفیم زندگی را بر اساس روش‌های «عقلانی» پیش ببریم

سفر پر ماجرای گروسی به ایران

فارس نوشت: ابراز پشیمانی برخی فعالان فراری فتنه «زن، زندگی، آزادی» و درخواست بازگشت به ایران

تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام(ره)

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس؛ صندوق الکترونیکی در کدام شعب مستقر می‌شود؟

زمان‌بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد

ادعای دختر رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش

وزارت خارجه ارمنستان: اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است

بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان

جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند

برنامه ریزی برای 7.5 میلیارد دلار صادرات از خوزستان

دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان

رضا اسدی به بازی با پرسپولیس هم نمی‌رسد

دستگیری قاتل 3 عضو یک خانواده در شادگان

کشف بیش از 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

آزادی 18 زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها

حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده

سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز

تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی

باشگاه استقلال جواب یاسین سلمانی را داد؛ ویس یا سند داری، منتشر کن!

حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

تداوم جنگ پس از 200 روز نشان دهنده توان مقاومت است

حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا

حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها

اصرار بر نابودی حماس فاجعه دیگری مشابه طوفان الاقصی را برای اسرائیل رقم خواهد زد

حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها

پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان

چهارخطه شدن 10 کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال

آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران

مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد

باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد

وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و 5 دهک اول درآمدی در خوزستان

پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم

قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر

احتمال حضور 5 کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک