پیام خوزستان

آخرين مطالب

خوزستان از اول ماه صفر اربعین می‌شود / زائران مراقب گرما باشند مقالات

خوزستان از اول ماه صفر اربعین می‌شود / زائران مراقب گرما باشند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - خدمات رسانی موکب ها به زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان از ابتدای ماه صفر آغاز می‌شود و این استان از این روز به صورت رسمی حالت اربعینی به خود می‌گیرد.

 روزهای حماسه ساز اربعین حسینی لحظه به لحظه در حال نزدیک شدن و زائران و عاشقان اما حسین ( ع) با وجود گرمای شدید پیش بینی شده برای این ایام، خود را مهیای خلق حماسه‌ای جدید از شور و شعور حسینی می‌کنند.
از مدت‌ها قبل تمام تمهیدات در مرزهای خوزستان برای میزبانی شایسته از زائران اربعین اندیشیده شده است و پیش بینی می‌شود، مشکلات در مرزهای خوزستان برای تردد ایمن و سریع زائران به حداقل ممکن خواهد رسید.
80 موکب خوزستانی در عراق
رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان از اعزام 80 موکب استان به عراق خبر داد و گفت: خدمات دهی مواکب به زائران در مرز شلمچه از ابتدای ماه صفر آغاز خواهد شد
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی اضافه کرد: خدمات دهی مواکب به زائران در مرز شلمچه از ابتدای ماه صفر آغاز خواهد شد و متولیان مواکب باید نماز اول وقت را ترویج دهند.
وی خواستار تمرکز بر پذیرایی بیشتر در هنگام صبح تا قبل از ظهر شد و گفت: پیش بینی می‌شود آمار زائران امسال نسبت به سال گذشته دو برابر باشد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به خدمت‌رسانی بیش از یک هزار موکب اربعین از مبادی ورودی خوزستان تا 2 گذرگاه چذابه و شلمچه تصریح کرد: در شلمچه 450 موکب و در چذابه 340 موکب در مسیرهای رفت و برگشت مستقر خواهند شد، ضمن اینکه 80 موکب از خوزستان به عراق اعزام خواهند شد
مردمی بودن خدمات رسانی
از سوی دیگر امام جمعه اهواز بر مردمی بودن خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های موکب‌ها باید از سوی مسئولان آماده شوند.

پیام خوزستان


حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های اخیر نماز جمعه اهواز بیان کرد: دشمن بزرگترین جنگ روانی خود را بر علیه اهل بیت ( ع) و ایران اسلامی رقم زده تا در مراسم عزاداری امام حسین ( ع) اختلال ایجاد کند، اما نمی‌داند خط قرمز شیعه، اهل بیت (ع) است.
وی ضمن تاکید بر اینکه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی باید مردمی باشد، ادامه داد: زیرساخت‌های موکب‌ها باید از سوی مسئولان آماده شوند و موکب داران به زائران خدمات رسانی کنند.
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه دولتمردان فقط زیرساخت‌ها را برای برگزاری این مراسم فراهم و مردم هم می‌توانند برای ادای نذر خود به موکب داران کمک کنند، بیان کرد: تا 10 سال مراسم اربعین حسینی در هوای گرم قرار دارد و می‌توان سیستم خنک کننده را به مواکب نذر داد.
حجت الاسلام موسوی فرد، یکی از مشکلات سال گذشته زائران حسینی در ایران و عراق را موضوع حمل و نقل عنوان کرد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش حضور زائران در این مراسم با کمبود وسایل حمل و نقل مواجه باشیم به همین دلیل باید وضعیت حمل و نقل مناسب باشد.
وی افزود: مردم می‌توانند با خودروهای خود زائران را به مرز برسانند، درهای خانه‌ها و حسینیه‌های مردم خوزستان باید به روی زائران باز باشد و از این مسافران استقبال کنند.
امام جمعه اهواز ادامه داد: مشکل کمبود آب در مناطق غرب اهواز و خوزستان وجود دارد و مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه و هویزه برای کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند و به برخی از مسئولان پیشنهاد داده‌ام که ماشین آلات تهیه و از رودخانه کارون به سمت شهرستان‌های غرب استان کانال حفاری و به این مناطق آب منتقل کنند.
هشدارهای پلیس
رئیس پلیس آگاهی خوزستان نیز در گفت: برای ورود به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات فقط گذرنامه ضروری است و از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری شود.

پیام خوزستان


سرهنگ سیروس دریکوند افزود: از صفحه گذرنامه خود توسط تلفن همراه عکس گرفته تا در صورت مفقودی یا سرقت مدارک مذکور بتوان از اطلاعات آن‌ها استفاده شود.
وی تاکید کرد: همچنین برای دریافت ویزای کشور عراق از طریق سامانه‌های رسمی سازمان حج و اوقاف مانند « سماح » ثبت نام شود تا نسبت به صدور ویزا از طریق مراجع رسمی اقدام و از تحویل گذرنامه خود به دیگران خودداری شود.
سرهنگ دریکوند ادامه داد: به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزای اربعین با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه شود و مدارک هویتی و گذرنامه خود به افراد ناشناس تحویل داده نشود.
رئیس پلیس آگاهی خوزستان بیان کرد: در صورت دریافت ویزا از مراکز غیررسمی، پلیس در مرزهای خروجی با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مستقر بوده و ویزاها و گذرنامه‌های جعلی را به راحتی شناسایی و از ادامه سفر جلوگیری خواهد کرد و ورود غیر قانونی به کشور عراق مجازات 6 ماه زندانی دارد.
سرهنگ دریکوند گفت: برای دریافت گذرنامه شخصاٌ به دفاتر پلیس +10 مراجعه شود و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و مؤسسات غیر مجاز تحویل داده نشود.
وی افزود: برای دریافت ارز مورد نیاز به مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خودداری شود؛ زائران توجه داشته باشند که کشف ارز جعلی از زائر ایرانی در کشور عراق مشکلات زیادی را برای خود زائر ایجاد خواهد کرد.
ثبت نام در سامانه سماح
همچنین مدیر حج و زیارت خوزستان از ثبت نام بیش از 18 هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد.
محمدامین یاقوت در گفلتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آغاز فرآیند ثبت نام در سامانه سماح تاکنون، بیش از 18 هزار نفر در استان خوزستان برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: زمانی که زائر مبلغ بیمه 35، 45 یا 55 هزار تومانی را انتخاب و پرداخت می‌کند، باید گزینه ثبت رسیدگی را انتخاب کند، پس از اینکه فرد پیامک «زائر گرامی ثبت نام شما نهایی شد» را دریافت کرد، به معنای تکمیل ثبت نام است.

پیام خوزستان

یاقوت ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 18 هزار نفر از خوزستان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و بیش از 80 هزار نفر نیز مرزهای شلمچه و چذابه در استان را تعیین کرده‌اند و در روزهای آینده آمار ثبت نام افزایش خواهد یافت، همچنین به زائران هم استانی توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام و انتخاب مرز برای خروج از کشور اقدام کنند.
مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: براساس مصوبه ستاد اربعین حسینی، برای مرزهای شلمچه و چذابه و سایر مرزهای زمینی کشور، سقف مجاز ثبت نام تعیین شده است، بنابراین به زائران و به ویژه زائران شهرستان‌های مجاور مرز توصیه می‌شود قبل از تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند، زیرا ارائه همه خدمات منوط به ثبت نام در سامانه سماح است.
این مقام مسئول در خصوص تخصیص ارز به زائران اربعین حسینی بیان کرد: کسانی‌که در سامانه سماح ثبت نام کنند، از 200 هزار دینار که از سوی بانک مرکزی تأمین می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.
یاقوت در تشریح آخرین وضعیت مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان گفت: خدمت رسانی به زائران در حال انجام است و برنامه رسمی اعزام برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از 27 مردادماه اجرایی خواهد شد و مواکب نیز مستقر و فعال می‌شوند.
ارائه خدمات کامل به زائران
در عین حال استاندار خوزستان بر ارائه خدمات و امکانات لازم به زوار اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: برای اینکه اربعین خوبی داشته باشیم، سعی کردیم تا امکانات لازم را فراهم کنیم.
علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: ما باید به تبعیت از حضرت زینب (س) اختناق امپراطوری رسانه‌ای دشمنان را بشکنیم و شکوه اربعین را در سطح جهان به نمایش بگذاریم چرا ایشان با وجود اختناقی که بنی امیه ایجاد کرده بود اما با روشنفکری این اختناق را شکستند و از بانیان آگاهی مردم و شکل‌گیری اربعین شدند.
حسینی محراب اظهار کرد: برای اینکه اربعین خوبی داشته باشیم، سعی کردیم تا امکانات لازم را فراهم کنیم و امیدواریم اربعینی را که رزمایش پیوستن به امام عصر ( عج ) است با کمک همدیگر و با همدلی جلو ببریم.

پیام خوزستان


استاندار خوزستان گفت: روزهای گرمی در پیش است و تا 17 سال اربعین‌های آتی در فصل گرم است و نیاز داریم با ابتکارات و تمهیدات ویژه این دوران را سپری کنیم. از این رو لازم است در موضوع بهداشت و سلامت و جلوگیری از گرمازدگی مراقبت ویژه داشته باشیم.
زائران آب بنوشند
سازمان هلال احمر نیز نکات ضروری در مورد رعایت بهداشت آب در پیاده روی اربعین را تشریح و اعلام کرد: زائرانی که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده‌اند چون در گرمای زیاد هوا قرار دارند و علاوه بر این بهداشت محیط به طور کامل رعایت نمی‌شود، حتماً باید در نوشیدن آب به نکاتی توجه کنند. نوشیدن آب غیربهداشتی یکی از عوامل اصلی ابتلاء به بیماری‌های گوارشی در مسافران است.
این سازمان خطاب به زائران عنوان کرد: اگر دسترسی به آب سالم و بهداشتی ندارید، از آب جوشیده یا آب بسته بندی شده استفاده کنید. از مصرف یخ‌هایی که در شرایط غیر بهداشتی و روی زمین نگهداری و خرد می‌شوند خودداری کنید. برای مسواک زدن از آب سالم مانند آب جوشیده یا بسته بندی شده استفاده کنید. به جای نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌ها و شربت‌های شیرین و صنعتی، از آب یا دوغ کم نمک بدون گاز استفاده کنید. از آب چشمه‌ها و نهرها و رودخانه‌ها برای آشامیدن استفاده نکنید. باقیمانده آب بطری‌ها را زیر تابش نور خورشید قرار ندهید. از نوشیدن چای و مایعات داغ در لیوان‌های یک بار مصرف شفاف خودداری کنید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/758371/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عرضه «روایت انحراف» در کتابفروشی‌ها

«مردی از جنس مس و خاک» به چاپ چهارم رسید

آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس: مورد غضب مافیای خودرو هستم

گزارش آمنه‌سادات ذبیح‌پور از اعتراض دانشجویان آمریکایی علیه اسرائیل

دیپلمات سابق: ترکیه، هند، برزیل و ژاپن خیلی از ما در آفریقا جلوتر هستند

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

بیانیه جدید گردان‌های قسام درباره دلیل عدم آزادی اسیر آمریکایی

دستگیری 22 نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه

تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

اعزام 14 هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

بیش از 18 هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

موعود شمخانی کیست؟

کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا

آماده‌باش در 14 استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها

آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در 13 استان

صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید

حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا

شهادت جانباز 70 درصد سیلاوی در اهواز

حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی

نادر طالب زاده: خط من خط انقلاب است

بازی جالب جمله‌های پشت وانتی با «سیاوش مفیدی»

جایزه‌ای به نام «اکبر زنجانپور» اهدا شود

همکاری فعالانه «اسپیلبرگ» با کمپین جو بایدن

چهره ها/ نوشته احساسی «حامد بهداد» در سوگ هوادارش

تولد چهل و یک سالگی «افسانه پاکرو»

ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D

حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست

تورم فروردین کدام بخش اقتصاد بیشتر بود؟ پفک و اسنک رکوردار شدند

شورای اسلامی شهرصیدون بعنوان شورای شهر برتر استان خوزستان معرفی و تجلیل شد

محمدرضا سنگ‌سفیدی :برای جام جهانی فوتسال سورپرایز داریم

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟

کارشناس اقتصادی: قیمت‌ها را در ایران مخفیانه جهانی کردید و با صداقت با مردم رفتار نکردید

معنی ضرب المثل جالب "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"

تصاویری متفاوت از نمایندگان مجلس در حال اهدای خون

واکنش رئیسی به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان: چهره بی‌روتوش غرب نمایان شد

ماجرای یک دروغ‌پردازی؛ استاد ایرانی دانشگاه آرکانزاس در زندان اوین است؟

وزیر صمت: مردم مشتاقانه حاضرند چند ساعت برق نداشته باشند ولی برق به تولید برسد

عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد

شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است

دستگیری 22 نفر از عوامل تیراندازی در هویزه

پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد

دستگیری 22 نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران: سکه‌ های حراج شده کاملاً استاندارد بانک مرکزی است/ مراقب فریب سودجویان باشید

آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم

آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز