پیام خوزستان

آخرين مطالب

امارات؛ خیانت به آرمان فلسطین، فروپاشی سیاسی و سقوط در دام امنیتی اسرائیل سياسي

امارات؛ خیانت به آرمان فلسطین، فروپاشی سیاسی و سقوط در دام امنیتی اسرائیل
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز- روند رخدادها و حوادث تاریخی در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا از سال 1945 تاکنون به وضوح نشان دهنده عمق دشمنی و کینه صهیونیزم جهانی و ایالات متحده آمریکا با جهان عرب و امت اسلامی است.

در واقع جایگاه سوق الجیشی خاورمیانه عربی و وجود منابع سرشار انرژی از نفت، رودخانه‌های پرآب، منابع تامین غذا، دسترسی به آب های گرم و ارتباط استراتژیک سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا موجب طمع و دست اندازی و ماجراجویی نظام سلطه در این منطقه شده است. بررسی سیر حوادث این انگیزه و نیت آمریکا و رژیم صهیونیستی چه در جنگ های نیابتی، دخالت های مستقیم و چه روابط دیپلماتیک و اقتصادی به ظاهر دوستانه قابل مشاهده است.
دکترین آمریکا و نظام سلطه در خاورمیانه مبتنی بر حفظ برتری امنیتی و اقتصادی رژیم جعلی اسرائیل و تضمین وجود آن به هر شکل و با هر هزینه ممکن است که از رهگذر تحقق چند راهبرد دنبال می شود:
1- تحویل زمین سوخته در کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل در راستای کاهش تهدیدات بلندمدت و حفظ کمربند امنیت رژیم صهیونیستی 
2- تقویت روند ایجاد روابط دیپلماتیک میان کشورهای عربی و اسرائیل با هدف اضمحلال تدریجی اقتصاد و فروپاشی سیاسی درونی
آنچه در سوریه، لبنان، عراق، یمن، لیبی و سودان اتفاق افتاده ناظر به پیگیری تحقق جهت گیری های راهبرد نخست از سوی ایالات متحده آمریکا و نظام سلطه است. بدون تردید انفجار اخیر بندر بیروت و جنگ نیابتی در سوریه با استفاده از پیاده نظام داعش و مزدوران بین المللی، بخشی از دکترین آمریکاست.
انفجار مهیب و دلخراش بیروت یک زلزله اقتصادی برای لبنان و خاورمیانه عربی بود، بی شک طراحان پیدا و پنهان انفجار به دنبال فروپاشی نظام حاکم بر لبنان بوده و هستند و تنها منتفع آن چه از بعد اقتصادی و چه سیاسی رژیم صهیونیستی است.
همچنین بی ثباتی سیاسی در عراق و دخالت های پنهان و آشکار آمریکا در حوزه تصمیم سازی و سیاست داخلی این کشور نشان دهنده هراس نظام سلطه از تهدید مرزهای غربی اسرائیل به ویژه به مخاطره افتادن حوزه خلیج عقبه تا بحر المیت و شکست کمربند امنیتی این رژیم از رهگذر تقویت جبهه مقاومت و انسجام حشدالشعبی است و این نگران موجب دستپاچگی آمریکا در عراق شده است.
اما نظام سلطه با محوریت ایالات متحده آمریکا برای تحقق راهبرد دوم و مشروع جلوه دادن رژیم صهیونیستی در جهان عرب و امت اسلامی به دنبال ایجاد روابط دیپلماتیک و اقتصادی علنی میان اسرائیل و کشورهای عربی است. امریکا از رهگذر اجرایی شدن این راهبرد دو مساله را پیگیری می کند:
الف - تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و کم رنگ جلوه دادن "گفتمان مقاومت و ایستادگی" و در نهایت ارائه چهره بزک کرده و به اصطلاح صلح طلب از اسرائیل جنایتکار و تروریست.
ب - فروپاشی نرم اقتصادی و امنیتی کشورهای طرف رابطه با رژیم صهیونیستی در میان مدت و دراز مدت
تاریخ معاصر منطقه بخوبی ثابت کرده است هیچ کشوری از طریق ارتباط با اسرائیل به ثبات و امنیت سیاسی و اقتصادی نرسیده و برعکس علاوه بر بی ثباتی در نهایت به دره فروپاشی و اضمحلال داخلی سقوط کرده است که نمونه بارز آن رژیم های سیاسی حاکم بر مغرب، مصر و لیبی بودند.
روابط دیپلماتیک و اقتصادی اعلام شده امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی در قالب راهبرد دوم قابل ارزیابی است اما در نهایت و از جهت نتیجه هیچ تفاوتی با راهبرد نخست دکترین امنیتی آمریکا در حوزه خاورمیانه نخواهد داشت.
امارات با علنی کردن ارتباط دیپلماتیک خود با اسرائیل پس از یک دهه روابط پنهانی با دو چالش جدی مواجه شده و خواهد شد:
1- اعتراف رسمی امارات به برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ضمن اینکه خیانت آشکار به آرمان فلسطین و قدس شریف است، به نوعی تخطی از مفاد مصوبات اتحادیه کشورهای عربی (الجامعه العربیه ) از اجلاس انشاص مصر در سال 1946 تاکنون است.
نشست اتحادیه کشورهای عربی در شهر انشاص در مصر در 28 ماه مه سال 1946 میلادی، تاکید بر "عربی بودن فلسطین و اینکه مسئله فلسطین، مسئله همه جهان عرب به شمار می رود"، بود. این بیانیه همچنین تاکید کرد که "سرنوشت فلسطین، سرنوشت همه کشورهای عضو اتحادیه جهان عرب است و باید به ملت فلسطین با پول و همه ابزارهای ممکن کمک کرد".
همچنین در اجلاس اسکندریه مصر در سال 1964 مهمترین مصوبات بیانیه پایان اجلاس "طرح فعالیت گروهی عربی برای آزاد سازی دیر یا زود فلسطین و استقبال از تاسیس سازمان آزادیبخش فلسطین در این سال به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین در داخل و خارج و حمایت از مصوبات آن در تاسیس ارتش آزادیبخش عربی" بود.
از سوی دیگر در اجلاسیه خارطوم سودان که در سال 1967 بعد از پایان جنگ ژوئن همان سال برگزار شد، خواستار برچیده شدن آثار تجاوزگری اسرائیل شد و بر سه پاسخ منفی جهان عرب شامل "نه به صلح، نه به مذاکره با اسرائیل و به رسمیت نشناختن آن" تاکید کرد.
در همین چارچوب و به رغم تنازلات فراوان حاکمان کشورهای عربی مدعی دفاع از آرمان قدس در مقابل رژیم صهیونیستی، اتحادیه کشورهای عربی در نشست سال 2002 با حضور سران تصریح می کند "تمام دولت های عضو اتحادیه عرب در صورتی به روند صلح خاورمیانه می پیوندند که اسرائیل از تمام مناطق اشغالی 1967 عقب نشینی کند" یعنی عقب نشینی از اراضی کرانه غربی لازمه و شرط برقراری روابط قلمداد شده است . همچنین مصوبه 8457 نشست فوق العاده شورای اتحادیه کشورهای عربی در سطح وزرای امورخارجه به ریاست عراق در 2020/2/1 درباره معامله قرن بر عربی و فلسطینی بودن قدس تاکید و با اعلام آن بعنوان پایتخت اسرائیل مخالفت جدی می شود.
لذا امروز امارات متحده بدون تحقق هیچ کدام از بندها و شروط مصوب اتحادیه کشورهای عربی در خصوص اراضی اشغالی 1967 و قدس شریف اقدام به علنی کردن روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی کرده و پا بر همه تعهدات و مفاد میثاق نامه کشورهای عربی و مطالبات افکار عمومی مردم منطقه نهاده است.
جالب اینجاست که محمد بن‌ زاید، ولیعهد ابوظبی درخصوص این توافق، مدعی شده است که امارات توانسته در چارچوب این طرح، طرح اسرائیل به منظور الحاق بخش زیادی از کرانه باختری را متوقف کند.
اما پس از چند دقیقه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی ضمن رد ادعای ولیعهد امارات مبنی بر لغو اجرای طرح الحاق اعلام کرد: من بررسی موضوع الحاق را روی میز قرار داده‌ام و به اجرای آن فقط از طریق هماهنگی با دولت آمریکا پایبند هستم. رییس‌ جمهور آمریکا از اسرائیل خواست تا برای اجرای موضوع الحاق موقتا منتظر بماند.
دولت امارات پس از این ذهن کجی آشکار به آرمان فلسطین و قدس شریف باید در انتظار "موج خشم و تنفر" جهان عرب و اسلام و نیز "تاوان سخت" باشد. البته امارات هیچ گاه در خط مقدم تقابل با رژیم صهیونیستی نبوده و نیست و دست و پا زدن آن برای تغییر جهت گیری افکار عمومی جهان عرب و تحقق رویاهای انتخاباتی رونالد ترامپ هیچ نتیجه ای نخواهد داشت زیرا نگاه اکثریت توده های عربی به گزینه جبهه مقاومت و نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف است.
2- بی ثباتی سیاسی، فروپاشی امنیتی و تزلزل اقتصادی تنها حاصل و رهآورد روابط با رژیم صهیونیستی برای دولت امارات متحده عربی خواهد بود.
رخدادهای خاورمیانه و شمال آفریقا به روشنی برای همگان ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی از رهگذر برقراری ارتباط دیپلماتیک با کشورهای مختلف به دنبال ایجاد پایگاه امنیتی و تجسس از شهروندان همان کشورها، پهن کردن دام اطلاعاتی برای گردشگران و سربازگیری جهت شبکه های جاسوسی خود است.
از سویی رژیم صهیونیستی باید به سران کشور طرف رابطه با خود ثابت کند که نزدیکی آنان به اسرائیل دشمنان و مخاطراتی دارد، لذا ترور مقامات سیاسی کشور امارات، بمب گذاری و ایجاد انفجار های هدفدار مانند حادثه تلخ بیروت در دستور کار موساد قرار خواهد گرفت که نتیجه آن فروپاشی نظام سیاسی حاکم بر امارات و نابودی اقتصادی دبی و شارجه است، نباید فراموش کرد حفظ برتری امنیتی و اقتصادی رژیم جعلی اسرائیل هدف اصلی راهبردهای نظام سلطه است.
در مجموع باید گفت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، انفجار بیروت و امروز اعلام روابط دیپلماتیک و اقتصادی امارات و بحرین، سه ضلع راهبرد نظام سلطه برای شکل گیری خاورمیانه جدید در راستای تحقق معامله قرن و تضعیف "جبهه فراگیر مقاومت اسلامی" در بازه زمانی کنونی است، لیک به دلیل عدم درک درست آمریکا و اسرائیل از منبع اقتدار و مولفه های ماندگاری جبهه مقاومت، بدون تردید سه تاکتیک دکترین ایالات متحده آمریکا در نهایت به بن بست خواهد خورد و در عوض به تقویت موقعیت گفتمان مقاومت در عموم جهان اسلام و عرب و همچنین تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان الهام بخش جبهه مقاومت، در خصوص نزدیکی به نقطه فروپاشی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.
سردبیر ومدیر مسئول هفته نامه بیان خوزستان
برچسب‌ها
اسرائیل وزارت امور خارجه مشارکت سیاسی امارات‌ متحده ‌عربی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/194708/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان