پیام خوزستان

آخرين مطالب

10 اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی در سال 2020 علمي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - آیا شما هم صاحب کسب و کاری هستید و نمی دانید که چگونه هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند؟ بررسی 10 اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی ( AI ) می تواند به شما جایگاه فعلی این فناوری را در بین برنامه های مختلف نشان دهد. این لیست ما از برنامه های برتر هوش مصنوعی در سال 2020 است!
معرفی مختصری از هوش مصنوعی

پیام خوزستان


بیاید اول یک تعریف مختصر و مفید از هوش مصنوعی داشته باشیم. هوش مصنوعی یک تکنولوژی محاسبه گر است که به کامپیوترها کمک می کند تا از تجربه های گذشته چیزهای مختلفی را بیاموزند و در ادامه داده ها و ورودی های جدید را هم بر اساس آن ها تنظیم کنند. هدف اصلی این فناوری این است که کامپیوتر بتواند فعالیت های شبیه به انسان را انجام دهد.
هوش مصنوعی باعث می شود که کامپیوترها از داده های وسیعی که به دست آورد اند، چیزهای مفید و جدیدی را یاد بگیرند تا وظایف مورد نظر خودشان را انجام دهند. البته این فناوری با اتوماسیون مبتنی بر نقش های از پیش تعیین شده کاملاَ متفاوت است، و از تکنولوژی هایی مانند یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند. 
آغاز هوش مصنوعی به زمانی برمی گردد که یک محقق کامپیوتر به نام آلن تورینگ در زمان جنگ مشغول کار و پژوهش بود، با این حال واژه ی هوش مصنوعی برای اولین بار درسال 1956 به وجود آمد. این اتفاق در کنفرانس دارتموث همان سال رخ داد، که توسط یک دانشمند آمریکایی به نام جان مک کارتی سازمان دهی شده بود. 
می توان هوش مصنوعی را به دو بخش مختلف تقسیم کرد که آن دو بخش عبارتند از « هوش مصنوعی محدود » و « هوش مصنوعی عمومی ( AGI ) ». شما می توانید نمونه های مختلف هوش مصنوعی محدود را در اپلیکیشن های زیادی در اطراف خودتان مشاهده کنید. برنامه هایی مانند جستجوی گوگل، نرم افزارهای تشخیص عکس، سیری، الکسا، واتسون و ماشین های خودران از هوش مصنوعی محدود استفاده می کنند.
هوش مصنوعی محدود به شکل گسترده ای از یادگیری ماشین و یادگیری عمیق استفاده می کند، و درسال های اخیر با پیشرفت های مهیج خود در زمینه های مختلف بسیار خبرساز بوده است. با این حال ، تحقیقات هنوز در مورد هوش مصنوعی عمومی یا همان AGI هنوز در حال انجام است. هوش مصنوعی عمومی ماشین هایی هوشمند که در سطح هوش انسان هستند را ایجاد می کند که قادرند هر کاری را انجام دهند.
هوش مصنوعی را کجا می توانیم استفاده کنیم؟
برخی از کارشناسان و متخصصان بر این باورند که روزی خواهد آمد که در آن هوش مصنوعی به اندازه برق برای ما اهمیت خواهد داشت، چرا که این فناوری استثنایی طیف وسیعی از فعالیت های مختلف را در جامعه و تجارت ایجاد می کند. این فناوری می تواند دنیای کسب و کار را دگرگون کند. 
امروزه هوش مصنوعی در بخش های مختلفی مانند بانکداری ، دارایی ، کشاورزی ، مراقبت های بهداشتی ، بازی و وسایل نقلیه خودران ، دارای ابزار و کاربردهای مختلفی است. این فناوری شگفت انگیز و دلگرم کننده در فعالیت های مختلف تجاری مانند بازاریابی و پشتیبانی مشتری دارای اهمیت زیادی است.
بازار جهانی هوش مصنوعی

پیام خوزستان


با توجه به اهمیت بالای هوش مصنوعی و استفاده ی گسترده از آن در بخش های مختلف، جای تعجبی ندارد که هوش مصنوعی دارای یک بازار استثنایی است و بازار آن نیز به سرعت در حال رشد است. گزارش های محققان بازار جهانی این رشد خیره کننده را به خوبی نشان می دهد:
بررسی و تحقیقات سایت MarketsandMarkets نشان می دهد که بازار جهانی هوش مصنوعی از 16٫06 میلیارد دلار در سال 2017 به 190٫61 میلیارد دلار در سال 2025 می رسد که این یک رشد فوق العاده به حساب می آید. این سطح رشد به حدود CAGR 36.62٪ می رسد.
سایت Statista تخمین می زند که ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی از 9٫5 میلیارد دلار در سال 2018 به 118٫6 میلیارد دلار در سال 2025 برسد.
سایت MarketWatch ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی را 191 میلیارد دلار در سال 2024 پیش بینی می کند، این میزان رشد در دوره 2019 تا 2024 با CAGR معادل ٪37 پیش بینی شده است.
بازیگران اصلی در بازار جهانی هوش مصنوعی شرکت های اینتل ( Intel )، انویدیا( NVIDIA ) ، زایلینکس ( Xilinx )، سامسونگ ، فیسبوک ، IBM، گوگل ، مایکروسافت و آمازون وب سرویس ( AWS ) هستند.
10 برنامه برتر هوش مصنوعی
اکنون شما آگاهی لازم را در مورد پتانسیل هوش مصنوعی دارید، در ادامه به مرور لیست 10 اپلیکیشن برترهوش مصنوعی در سال 2019 می پردازیم.
1- سیری

پیام خوزستان


سیری ( Siri ) دستیار مجازی مشهور و نام آشنای اپل است و نیازی هم به معرفی زیادی ندارد، چرا که این اپلیکیشن یکی از محبوب ترین برنامه های هوش مصنوعی است. سیری یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است و دردستگاه های مبتنی سیستم عامل های اصلی اپل ، مانند iOS ، iPadOS ، macOS ، watchOS ، tvOS و audios در دسترس است.
سیری برای انجام وظیفه اش از داده های صوتی و یک رابط کاربری ( UI ) زبان طبیعی استفاده می کند، سیری می تواند تماس برقرار کند، پیام های متنی را برای شما ارسال کند، به سوالات شما پاسخ بدهد و توصیه هایی را بر اساس نیازتان ارائه دهد. سیری این درخواست ها را به چند سرویس اینترنتی منتقل می کند، نکته ی جالب اینجاست که سیری می تواند با زبان کاربران مختلف ، جستجو ها و تنظیمات برگزیده ی هر کاربری سازگار و هماهنگ باشد.
محبوبیت سیری وقتی بیشتر مشخص می شود که نگاهی به یک نظرسنجی انجام شده در سپتامبر 2018 بیاندازیم، در این نظرسنجی پاسخ دهندگان، قشر بزرگسال کشور آمریکا بودند. بررسی نتایج این نظرسنجی نشان داد که 44٪ از کاربران تلفن های هوشمندی که قابلیت استفاده از دستیار صوتی را دارند، از سیری استفاده می کنند و به این ترتیب سیری را در مقام بالاتری نسبت به رقبا قرار می دهند.
جالب است بدانید که اطلاعات موجود در زمان نگارش این مقاله نشان می دهد که سیری فقط در سیستم عامل های اپل موجود است، و در اندروید یا ویندوز قابل استفاده نیست. این سطح دسترسی مربوط به نقشه های استراتژیک اپل است.
2- کورتانا

پیام خوزستان


یکی دیگر از برنامه های هوش مصنوعی که نیاز بسیار کمی به معرفی دارد کورتانا ( Cortana ) می باشد، کورتانا دستیار مجازی مایکروسافت است. این دستیار مجازی مبتنی به هوش مصنوعی ، در ویندوز 10، ویندوز موبایل ، بلندگوهای هوشمند شرکت اینووک ( Invoke ) ، مایکروسافت باند ، اندروید ، iOS ، واقعیت مختلط ویندوز ( MR )، آمازون الکسا و Xbox One به کار رفته و در دسترس کاربران است.
کورتانا در هدست های محبوب دیگری مانند HyperX CloudX ، Razer Kraken 7.1 V2 ، Logitech G933 و Sennheiser GSP350 نیز به کار رفته است. همان طور که گفتیم کامپیوترهای شخصی دارای سیستم عامل ویندوز 10 هم دارای اپلیکیشن کورتانا هستند و از همان روز اول می تواند به کاربران خودشان در انجام کارهای ساده کمک کند.
کورتانا به شما این قابلیت را می دهد که یک دست کمک رایگان داشته باشید. پاسخ به سوالات مختلف شما، کارهای مهم را به شما یادآوری می کند، برای شما نکاتی که دوست دارید را یادداشت می کند، شرح وظایف روزانه ی شما را چک می کند ، و در مدیریت تقویم و کارهای روزمره شما کمک می کند. با گذشت زمان ، کورتانا با استفاده از داده ها و تجربه نکات جدید و مهم را می آموزد و در کارهای پیچیده تر هم شرکت می کند و به شما یاری می رساند.
کورتانا از پردازش زبان طبیعی، موتور جستجوی بینگ و داده های دستگاه ها برای ارائه راهکار های مختلف به شما استفاده می کند، علاوه بر این کورتانا دارای یک API است که می تواند با برنامه های مختلف ویندوز و شخص ثالث کار کند.
در گزارش سال 2018 آمده است که کورتانا در 400 میلیون دستگاه موجود است که به معنی وجود یک پایگاه بسیار بزرگ از کاربران مختلفی است که اپلیکیشن کورتانا را در دستگاه های خودشان دارند. با این حال آینده ی بازار دستیارهای مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار رقابتی و جذاب خواهد بود، و گزارش نشان می دهد که کورتانا با رقابت بسیار سختی روبرو است.
3- دستیار گوگل

پیام خوزستان


دستیار گوگل ( Google Assistant ) در سال 2016 راه اندازی شد. دستیار گوگل یک دستیار مجازی با قابلیت پشتیبانی از صداست که گام های مهمی را نیز در زمینه هوش مصنوعی برداشته است و یکی از دستیاران مجازی بسیار پیشرفته نیز محسوب می شود.
گوگل در این زمینه با چندین شرکت مختلف همکاری کرده و دستیار گوگل را در طیف گسترده ای از دستگاه های مختلف مانند تلفن های هوشمند، یخچال ها، هدفون و اتومبیل ها به کار برده است که بسیاری از این دستگاه ها هم اکنون در دسترس مردم قرار گرفته اند.
دستیار گوگل از ورودی های صوتی یا متنی پشتیبانی می کند و از پردازش زبان طبیعی هم برای کنترل و پردازش داده ها بهره می گیرد. این سرویس، خدمات مختلفی را ارائه می دهد، به عنوان مثال می توان به دستورات صوتی، جستجوی صوتی، کنترل دستگاه های دارای فرمان صوتی، کمک به کارها، یافتن اطلاعات آنلاین، ارسال یادآوری ها، انجام قرار ملاقات ها، ترجمه همزمان و … اشاره کرد.
گزارش اکتبر سال 2018 به خوبی نشان می دهد که دستیار گوگل گسترش بسیار زیادی در جهان تکنولوژی داشته است. استفاده از دستیار گوگل هم به میزان قابل توجهی رشد داشته است ، هم اکنون بیش از 10000 دستگاه مختلف که مربوط به بیش از 1000 کمپانی متفاوت هستند با دستیار گوگل کار می کنند. این دستگاه ها شامل آیفون ها نیز می شوند، و این نشان دهنده ی این است که گوگل در حال رایزنی برای شراکت با شرکت های جدید تر و بیشتری است. این شراکت ها باعث می شوند تا تعداد کاربران فعال دستیار گوگل هم در آینده به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.
البته شما باید دستیار گوگل را در رایانه های شخصی ویندوز ، Mac و Linux خودتان نصب و راه اندازی کنید، چرا که این قابلیت به صورت پیش فرض در این رایانه ها در دسترس نیست.
4- الکسا

پیام خوزستان


الکسا که با نام Amazon Alexa نیز شناخته می شود، یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی از کمپانی آمازون است. این اپلیکیشن جذاب نخستین بار در بلندگو های هوشمند Amazon Echo و Amazon Echo Dot مورد استفاده قرار گرفت، با این حال آمازون الکسا امروزه در سیستم عامل های مختلفی نظیر اندروید، iOS و غیره در دسترس است.
الکسا از ورودی های صوتی استفاده می کند و با استفاده از تکنیک پردازش زبان طبیعی ، ما را در کارهای بسیار زیادی مانند تعامل صوتی، پخش موسیقی و غیره کمک می کند. آمازون الکسا می تواند لیست کار های شما را بسازد، هشدار هایتان را برایتان تنظیم کند، پادکست ها را پخش کند و کتاب های صوتی را برایتان پخش کند. علاوه بر این ، الکسا می تواند اطلاعات به روز و لحظه ای مربوط به آب و هوا، ترافیک، اخبار، ورزش و غیره را ارائه دهد.
بسیاری از دستگاه های دارای اپلیکیشن الکسا به کاربرانشان این اجازه می دهند که برنامه ی الکسا را با یک کلمه ی مخصوص بیداری فعال کنند، البته در سایر سیستم عامل ها دستگاه ها مانند اندروید یا iOS کاربران نیاز دارند که یک دکمه ی مخصوص اپلیکیشن را فشار دهند. شما می توانید از الکسا در رایانه های شخصی خودتان مانند ویندوز و Mac نیز استفاده کنید و برای تنظیم آن نیز کافیست چند مرحله ی ساده را انجام دهید.
بعضی از رایانه های شخصی امکان فعال سازی بدون دخالت دست الکسا را فراهم می کنند، البته در این بین چند رایانه شخصی دیگر هم هستند که برای فعال سازی شما را مجبور به کلیک به روی آیکون الکسا می کنند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی الکسا مقاله ی « چگونه می توانید از الکسا در رایانه شخصی و Mac خود استفاده کنید » را بخوانید.
طبق آمار و اطلاعات تا ماه مِی سال 2019، برنامه ی الکسا در 60000 دستگاه موجود بوده است و تا ماه آپریل سال 2019 هم 100 میلیون دستگاه که قابلیت اجرای الکسا را دارند نیز فروخته شده اند.
5- السا اسپیک

پیام خوزستان


السا اسپیک ( ELSA Speak ) یک برنامه پر کاربرد هوش مصنوعی است که به شما یاد می دهد که چگونه انگلیسی صحبت کنید. کاربران این برنامه با استفاده از جملات کوتاه یاد می گیرند که چگونه انگلیسی صحبت کنند، البته آن ها تلفظ صحیح کلمات مختلف انگلیسی را هم یاد می گیرند. از طرفی هوش مصنوعی نیز به آن ها برای دریافت بازخورد فوری و سریع کمک می کند، بنابراین کاربران این اپلیکیشن استثنایی می توانند انتظار داشته باشند که پیشرفت سریعی را داشته باشند.
این برنامه از فناوری تشخیص گفتار و آوا استفاده می کند و وب سایت آن نیز ادعا می کند که این برنامه بیش از 4٫4 میلیون بار دانلود شده است. از طرفی السا اسپیک ادعا می کند که بیش از 3٫6 میلیون کاربر مختلف را در 101 کشور جهان دارد.
برای استفاده از السا اسپیک یک دوره ی آزمایشی 7 روزه وجود دارد، البته کاربر باید برای ادامه ی استفاده از آن نسخه ی حرفه ای یا همان ELSA Pro را خریداری کند. السا اسپیک در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است، با این حال هنوز نسخه کامپیوتر و Mac آن هنوز ساخته نشده است.
6- سوکراتیک

پیام خوزستان


سوکراتسک ( Socratic ) یک برنامه کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به دانشجویان و دانش آموزان در زمینه ی ریاضیات و انجام سایر تکالیف مدرسه کمک می کند. گوگل اخیراً فاش کرده است که این برنامه را خریداری و به مجموعه ی خودش اضافه کرده است. استفاده از سوکراتیک بسیار جالب است، دانش آموزان و دانشجویان می توانند با استفاده از دوربین تلفن همراه خود از تکالیف مدرسه و مسائل خودشان عکس بگیرند، سپس سوکراتیک با استفاده از هوش مصنوعی ، توضیحات بصری و مهمی را به دانش آموزان و دانشجویان می دهد، در واقع سوکراتیک از هوش مصنوعی برای ساده سازی و توضیح مفاهیمی که دانش آموزان باید یاد بگیرند استفاده می کند.
اپلیکیشن سوکراتیک از تشخیص متن و گفتار استفاده می کند و می تواند از علوم یادگیری، ریاضیات، ادبیات ، مطالعات اجتماعی و غیره پشتیبانی کند. این برنامه در اندروید و iOS موجود است و با iPad سازگار است.
آمار Google Play بیش از 5 میلیون بار دانلود برای سوکراتیک را نشان می دهد. نسخه iOS برنامه ی سوکراتیک نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و در فروشگاه اپل نیز رتبه ی بالایی را به خودش اختصاص داده است.
7- فایل

پیام خوزستان


فایل ( Fyle ) یک برنامه مدیریت هزینه ی مبتنی بر هوش مصنوعی است و در انواع رایانه های شخصی، اندروید و iOS در دسترس است. فایل دارای یک نقش بسیار کلیدی در فضای مدیریت هوشمند هزینه هاست، اپلیکیشن فایل اخیراً ادغام مستقیم با Google G Suite و Microsoft Office 365 را آغاز کرده است.
امروزه کسب و کارهای معروفی مانند Royal Enfield ، Communicorp و … از برنامه ی فایل استفاده می کنند، فایل ویژگی های ارزشمندی را به کاربرانش ارائه می دهد، به عنوان مثال:
استخراج و پردازش داده ها در لحظه
گزارش هزینه
پیگیری کارت های اعتباری شرکت های مختلف
بررسی سیاست های کمپانی ها به صورت لحظه ی
اختصاص گردش کار
پیشرفت های کار
درخواست کار و وظایف
تجزیه و تحلیل
ادغام با مدیریت کاری محبوب، مدیریت منابع انسانی ، حسابداری و برنامه ریزی منابع انسانی از قابلیت های این برنامه هستند.
راه اندازی بخش افزودنی برنامه برای مرورگر Google Chrome ، و همچنین بخش های مخصوص استفاده ی اپلیکیشن در محیط G Suite اکنون کاربران را قادر می سازد تا هزینه ها و قیمت ها را از طریق فاکتورهای ایمیلی گزارش دهند و این فرآیند به لطف این افزونه ها تنها با یک کلیک انجام می شود. البته برنامه ی فایل قبلاً هم محبوبیت خوبی داشته است ، اما پیشرفت های اخیرش این برنامه را به قله های جدیدی رسانده است.
8- دیتا بات

پیام خوزستان


دیتا بات ( DataBot ) یک دستیار مجازی با هوش مصنوعی است و در ویندوز 10 ، اندروید و iOS در دسترس است. دیتا بات درXbox One ، iPad، iPod، تبلت های اندروید و البته Windows Phone وجود دارد.
این برنامه با صدای خودش به سؤالات شما پاسخ می دهد و مباحث مهمی را که به دردتان می خورد را برایتان به طور کامل شرح می دهد. برنامه دیتا بات شامل سرویس های یکپارچه ای است که می توانند با شما از طریق تصاویر، اطلاعات و ارائه های چندرسانه ای با شما تعامل داشته باشند و این تعامل بر اساس موضوع مورد علاقه شما به وجود می آید. اپلیکیشن دیتابات از جستجوی گوگل، ویکی پدیا، کانال های RSS و غیره برای ارائه اطلاعات به شما استفاده می کند.
شما می توانید دیتابات را مطابق با زبان دلخواهتان، صدا و موارد دیگر تنظیم کنید. دیتا بات می تواند به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و پرتغالی صحبت و مفاهیم را در این زبان ها درک کند. با برنامه ی دیتا بات شما می توانید اطلاعات را با استفاده از پیام کوتاه، ایمیل و رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
9- هاند

پیام خوزستان


هاند ( Hound ) یک دستیار صوتی مبتنی به هوش مصنوعی است، این اپلیکیشن دراندروید و iOS قابل دسترسی است. با وجود این برنامه شما می توانید با استفاده از صدای طبیعی خودتان به جستجوی اطلاعات بپردازید ودر ادامه نیز می توانید عملیات و کارهای لازم را برای تصفیه و فیلتر کردن نتایج جستجوی خودتان انجام دهید. توجه داشته باشید که از برنامه ی هاند بدون دخالت دست استفاده می شود.
این برنامه ی فوق العاده می تواند نتایج بسیار دقیق را به سرعت به شما بدهد. برنامه ی هاند می تواند برای شما تماس تلفنی برقرار کند و یا پیام متنی دلخواهتان را برای شما ارسال کند. با امکانات برنامه ی هاند شما می توانید اخبار و اطلاعات هواشناسی را به دست بیاورید، هتلی را در اطراف خودتان پیدا کنید، به آدرس دلخواهتان بروید ، با یک تاکسی های اینترنتی از کمپانی اوبر تماس بگیرید، وضعیت پروازها را بررسی کنید و جالب اینجاست که این فقط بخشی از قابلیت های این برنامه ی شگفت انگیز است!
این برنامه از فناوری های تخصصی تبدیل گفتار به داده های معنادار و درک عمیق معانی داده ها استفاده می کند. جالب است بدانید که اپلیکیشن هاند مشتریان معروف زیادی دارد. به عنوان مثال مرسدس بنز ، هوندا، موتورولا و هیوندای از شرکت های معروفی هستند که با کمپانی هاند همکاری دارند.
10- یوپر

پیام خوزستان


یوپر ( Youper ) یک دستیار حفظ سلامت روان مبتنی بر هوش مصنوعی است، اپلیکیشن یوپر در اندروید و iOS در دسترس است. این برنامه به کاربران کمک می کند تا سلامت عاطفی خود را کنترل کنند و وضعیت سلامت روانی خودشان را به صورت دقیق در اختیار داشته باشند. چرا که می توانند مکالمه های سریعی با آن داشته باشند. یوپر می تواند کاربران را از طریق پیشنهاد دادن و کمک در اجرای مراقبه و مدیتیشن های شخصی راهنمایی کند.
کاربران اپلیکیشن یوپر می توانند با کمک این برنامه خود را بهتر بشناسند و به کمک آن وضعیت روحی خود را پیگیری کنند. یوپر برای شخصی سازی تکنیک های مختلف حفظ سلامت روان از هوش مصنوعی استفاده می کند. این برنامه از نقدهای عالی در بسیاری از فروشگاه های اپلیکیشن برخوردار است، علاوه بر این نقدها و نظرات کارشناسان و متخصصان در زمینه ی بهداشت روان همیشه یوپر را به دقت ارزیابی می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/174359/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان