پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند خبر داد:

افزایش 45 درصدی بدمینتون بازان منطقه آزاد اروند ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - خرمشهر- رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند گفت: پس از تشکیل هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند تعداد ورزشکاران این رشته در شهرهای آبادان و خرمشهر 45 درصد افزایش داشته است.

 محمود نواصر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالگرد یک سالگی تشکیل هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در مرکز همایش‌های هتل بارمانی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از تشکیل اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند که با پیگیری‌های سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفت، براساس قانون مقرر شد هیأت‌های ورزشی این منطقه از هیأت‌های استان خوزستان جدا شوند و زیر نظر هیأت‌های منطقه آزاد فعالیت خود را دنبال کنند.
وی ادامه داد: هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند از تاریخ سیزدهم شهریورماه سال جاری تشکیل شد که این اتفاق خوشحالی جامعه بدمینتون شهرهای منطقه آزاد اروند را در پی داشت؛ زیرا بسیاری از سهمیه‌ها همچون استعدادیابی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی فدراسیون، مسابقات کشوری و ... که پیشتر از طریق هیأت بدمینتون استان خوزستان در اختیار شهرهای این منطقه قرار می‌گرفت، هم‌اکنون مستقیا از طریق فدراسیون سهمیه‌ای جدا به این شهرها اعطا می‌شود.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به اینکه این هیات نوپا بود و تازه تشکیل شده شرایط سخت بود و همه کارها باید از نقطه صفر آغاز می شد و یک مسیر اصولی، علمی و نوین ریلگذاری می شد.
نواصر اظهار داشت: یکی از مواردی که صورت گرفت، برگزاری دو استعدادیابی بود که از طریق فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران مستقیما به هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند ابلاغ شد و پس از برگزاری این استعدادیابی، نتایج آن را به فدراسیون اعلام کردیم که این رویداد خوشحال‌ کننده برای اولین بار انجام شد. عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون برای اولین بار در این منطقه حضور یافت.
برگزاری مسابقات آزاد
وی ابراز امیدواری کرد: تاکنون اقدامات قابل توجهی برای رشد و توسعه این ورزش از طریق هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند انجام شده است؛ برای اولین بار در تاریخ بدمینتون این منطقه، 3 دوره مسابقات آزاد بانوان منطقه آزاد اروند در رده نونهالان و بزرگسالان برگزار شد که استقبال بالای بانوان شهرهای آبادان و خرمشهر را در پی داشت.
رایگان شدن بدمینتون
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اضافه کرد: در بخش آقایان، برای اولین بار، یک ماه آقایان و در بخش بانوان به مدت دو هفته ثبت نام را رایگان اعلام کردیم و تمام هزینه‌های سالن و مربی توسط هیأت پرداخت شد. این اقدام در راستای تشویق و ترغیب بیشتر بازیکنان انجام شد.
نواصر توضیح داد: برای اولین بار در تاریخ بدمینتون منطقه آزاد اروند ثبت نام برای دانش آموزان آبادانی در مقطع پیش دبستان و دبستان تا پایان اسفندماه رایگان شد که مدیران مدارس در این خصوص باید اقدام کنند.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و روابط عمومی در هیات‌های ورزشی، عنوان کرد: برای اولین بار یک کارگاه آموزشی برای مدیران روابط عمومی هیات‌های بدمینتون شهرستان برگزار شد.
دیدار با سفیر اندونزی
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: در حوزه دیپلماسی ورزشی ماه گذشته دیدار دوجانبه و بسیار خوبی با «اوکتاوینو علیمودین»، سفیر کشور اندونزی در ایران داشتم که استقبال بالای وی را به همراه داشت. مباحث مهمی در این دیدار مطرح و مقرر شد همکاری‌های ورزشی در حوزه بدمینتون بین این کشور و هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند صورت بگیرد. اندونزی یکی از قطب‌های بدمینتون در جهان است.
نواصر اظهار کرد: با نماینده های عالی فرهنگی کشورهای لبنان و سوریه دیدار خوبی داشتیم و رایزنی‌های مناسبی برای تبادلات ورزشی صورت گرفت.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با اشاره به آمار ورزشکاران رشته بدمینتون بیان کرد: پس از تشکیل هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند تعداد ورزشکاران این رشته در شهرهای آبادان و خرمشهر 45 درصد افزایش داشته است که این میزان رشد نشان می‌دهد برنامه‌های این هیأت اصولی و کاربردی است.
اولین مسابقات جام رمضان رده نونهالان
نواصر اظهار کرد: اولین مسابقات جام رمضان رده نونهالان را برگزار کردیم که آغازی برای توجه به برگزاری مسابقات تخصصی برای این رده مهم است.
وی توضیح داد: ماه مرداد کلاس عملی درجه 3 برای بانوان به میزبانی برگزار شد و توانستیم 14 مربی جدید در این بخش به منطقه اضاف کنیم که با توجه به کمبود شدید مربی، در واقع یک اشتغالزایی صورت گرفت.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اضافه کرد: برای اولین بار فستیوال نونهالان منطقه آزاد اروند با حضور پرشور نونهالان این منطقه برگزار شد.
بروکراسی های اداری در ادارات
نواصر توضیح داد: بر اساس قانون، رییس هیات ورزشی در یک شهرستان سمت‌های نایب رییس، دبیر و خزانه‌دار باید به رییس اداره ورزش شهرستان طی یک نامه اعلام کند و سپس رئیس آن اداره ابلاغ آنها را صادر کند اما وقتی 2 ماه به درخواست وی توجه نشود، با چه انگیزه‌ای باید یک کادر اجرایی و مدیریتی واحد را کنار خود قرار دهد؟
وی تصریح کرد: رئیس هیات ورزشی شهرستان به عنوان مثال سالن و سانس، تجهیزات و بودجه در اختیار ندارد و از طرفی هم در مکاتبات اداری وی را حمایت نمی‌کنند، در این صورت چه فردی حاضر است با چنین شرایط سختی عهده‌دار ریاست یک هیات ورزشی در شهرستان شود؟ چگونه برنامه‌ریزی کند؟ در واقع ادارات ورزش آبادان، خرمشهر و مینوشهر باید پشتیبان قوی برای هیات‌های ورزشی باشند.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در ادامه به دیگر مشکلات هیات ورزشی اشاره کرد و گفت: نبود محل اختصاصی برای بسیاری از رشته‌های ورزشی بزرگترین چالش پیش رو است. احداث شهرک‌های ورزشی در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
نواصر اضافه کرد: باید هر رشته ورزشی یک سالن اختصاصی با نام آن رشته داشته باشد. به عنوان مثال خانه بدمینتون خرمشهر. با توجه به شرایط متقاوت محدوده منطقه آزاد اروند با سرزمین اصلی، تمام سالن های ورزشی منطقه باید رویکرد بین‌المللی داشته باشند.
وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های عمرانی خود، پروژه‌های ورزشی را نیز لحاظ کنند. باید سالن‌های ورزشی جدید احداث شود.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند گفت: تشکیل اداره کل ورزش جوانان منطقه آزاد اروند و جدا شدن هیات‌های ورزشی از استان خوزستان یک رویداد تاریخی و بزرگترین هدیه به جامعه ورزش این منطقه بوده است و تمام کارشناسان، مدیران، پیشکوستان، ورزشکاران ملی پوش و اهل فن بر مثبت بودن این اقدام تاکید دارند و آینده آن را روشن می‌بینند کما اینکه در مدتی که این اتفاق مهم افتاده شاهد افزایش چندبرابری اعزام‌ها و همچنین افتخارآفرینی‌ها بوده ایم.
نواصر در همین خصوص تاکید کرد: آیا این اداره کل به تنهایی می‌تواند به ورزش منطقه خدمات ارائه بدهد؟ قطعا خیر- زیرا این منطقه ورزشکاران قهرمان و تیم‌های اعزامی زیادی دارد که می‌طلبد همه دستگاه‌های اجرایی در راستای کمک به هیات‌های ورزشی و در واقع خدمت به فرزندان این منطقه بیایند یک کار همراه با خرد جمعی انجام دهند. اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند هم اکنون سند جامع راهبردی دارد و با یک برنامه مطلوب در حال حرکت است و دستگاه های اجرایی منطقه آزاد اروند باید با تمام توان خود مشارکت کنند.
وی در ادامه از فرمانداران آبادان و خرمشهر خواستار تشکیل مستمر شورای ورزش شهرهای آبادان و خرمشهر شد و تاکید کرد: باید این شوراها به صورت مستمر برگزار شوند و در جریان دغدغه‌ها و همچنین پیشنهادات هیات‌های ورزشی قرار بگیرند.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند تصریح کرد: با توجه به نقش مهم ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط عمومی با این وجود چند درصد از مسئولان در کنار خود مشاور ورزشی قرار داده اند؟ هر مسابقه شهرستانی، استانی، کشوری، بین المللی و جهانی که در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر برگزار می‌شود مردم به ویژه جوانان حضوری چشمگیر دارند و در کمتر منطقه‌ای علاقمندان ورزشی به این اندازه می‌رسند پس بهتر است قدر این فرصت دانسته شود و مسئولان به شیوه ویژه‌ای از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.
نواصر در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست ساختمان قدیم منطقه آزاد اروند در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گیرند، گفت: تصمیم‌گیری این موضوع با عالی‌ترین مقام اجرایی دولت یعنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و سایر مسئولان این سازمان است. از نظر من اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان آن را بسیار مثبت قلمداد کرد.
وی بر نقش مهم کمیسیون‌های فرهنگی شورای های اسلامی شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد و خواستار یاری بیشتر آنها به ورزش این دو شهر شد.
رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در خصوص علت نبود درآمدزایی برای ورزشکاران توضیح داد: راه برون رفت از مشکلات ورزشی منطقه آزاد اروند حرکت به سمت تجاری سازی ورزش است و اینکه می‌توان بر اساس ضوابط و دستورالعمل قانونی، بازیکان توانمندمان به خارج از کشور اعزام شوند و در واقع با باشگاه‌های خارجی مذاکره کنیم تا یک منبع درآمدی پایدار برای آنها ایجاد شود.
نواصر در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در رشته بدمینتون قهرمانانی دارید که با مشکلات مالی مواجه باشند، گفت: این موضوع کلی است و در بدمینتون ورزشکارانی داریم که افتخارات زیادی دارند و به هر صورت چنانچه تعاونی مسکن و مصرف برای ورزشکاران تشکیل شود شاهد یک گام بزرگ برای رفع دغدغه‌های این قشر بزرگ و تاثیرگذار جامعه خواهیم بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/134311/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان