پیام خوزستان

آخرين مطالب

آزادی 107 مددجوی زندانی و چند خبرکوتاه از استان گلستان اجتماعی

آزادی 107 مددجوی زندانی و چند خبرکوتاه از استان گلستان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


** گرگان
رییس کل دادگستری گلستان با مرخصی 885 زندانی و مددجو از زندان‌های این استان خبر داد.
حیدر آسیابی در این خصوص گفت: که 215 نفر از قضات دادسراها، محاکم بدوی و تجدید نظر استان، از زندان‌های استان با اختیار تام و کامل بازدید کردند.
وی بیان داشت: در این بازدید و دیدار که سه ساعت بطول انجامید، قضات دادگستری گلستان و هیات قضایی در مجموع با سه هزار و 50 زندانی دیدار و ملاقات کرده و مشکلات و درخواست‌های آنان را شنیده و بررسی کرده و همانجا تصمیم‌گیری کردند.
وی خاطرنشان کرد: در پایان این بازدید، قضات در مجموع با اعطای مرخصی پایان دوره که به آزادی 107 نفر منجر شد، موافقت کردند.
رییس کل دادگستری گلستان گفت: همچنین هیات قضایی حاضر در زندان‌های استان، پس از این بازدید درخواست مرخصی 885 زندانی را مورد تایید و قبول قرار دادند.
آسیابی تصریح کرد: همچنین در پی درخواست 285 زندانی از تسهیلات قانونی مانند آزادی مشروط، تعلیق اجرا و استفاده از پابند الکترونیک به جای حبس در زندان، پرونده این گروه از درخواست کنندگان را به محاکم قضایی استان ارسال کردند تا در آنجا با دقت بیشتری به این درخواست‌ها رسیدگی و بررسی شود.
وی یادآور شد: افرادی که از مرخصی پایان دوره یا مرخصی در حین محکومیت استفاده کردند، مددجویانی بودند سابقه‌دار نبوده و آزادی آنان اخلالی در نظم و امنیت استان ایجاد نمی‌کند.
وی با بیان این که سرکشی قضات و مسئولان قضایی استان از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های استان به صورت مستمر در طول سال انجام خواهد شد، تاکید کرد: زندانیان سابقه‌دار و محکومان جرایم خاص و مهم از دریافت این مرخصی‌ها مستثنی هستند.
رییس کل دادگستری گلستان گفت: همچنین در شهریور ماه در بازدید از دادستان‌ها و روسای دادگستری‌های استان از زندان گرگان، به جز بازدید امروز، 44 مددجوی دیگر که 2 نفر از آنان زن بودند، در قالب طرح غربالگری و پایش محکومان کیفری از زندان آزاد شدند.
آسیابی اضافه کرد: در بررسی پرونده محکومان زندان گرگان، 64 مددجو هم پس از بررسی با دستور قضایی به مرخصی رفتند یا با رای باز شدند.
به گفته وی، پیش از این نیز در راستای اجرای طرح غربالگری از زندان گنبدکاووس، 161 مددجو از زندان گنبدکاووس آزاد شده بودند.
وی با بیان این که بیشتر این مددجویان محکومان مالی بودند، عنوان کرد: پس از بررسی پرونده‌ها در صورتی که زندانیان مشمول عفو، تخفیف مجازات؛ آزادی مشروط؛ تعلیق اجرا و سایر تسهیلات قانونی مثل اعطای مرخصی و اشتغال باشند، دستور قضایی لازم صادر می‌شود.
طرح پایش و غربالگری زندانیان با دستور رییس قوه قضاییه اجرا می‌شود و در قالب این طرح، روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات با حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی می‌کنند.
** گرگان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: آزمون تثبیت درجه نجاتگران هلال احمر استان ویژه آقایان با هدف ارتقای درجه و افزایش توانمندای آنان برگزار شد.
فرهاد میقانی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در این دوره 100 نجاتگر بخش مردان، که در کمیته استانی اعطا و ارتقای درجه موفق به کسب درجه جدید شدند، حضور داشتند.
وی اضافه کرد: دوره ویژه نجاتگران غرب و مرکز گلستان در پایگاه امداد هوایی استان مستقر در گرگان و دوره نجاتگران شُعب شرق در جمعیت هلال احمر گنبدکاووس برگزار شد.
وی با یادآوری این که آزمون تثبیت درجه بخش دختران نیز هفته جاری برگزار خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: در این آزمون از شرکت کنندگان در بخش آمادگی جسمانی تست‌های کوپر، انعطاف پذیری، حفظ تعادل، دراز نشست و آزمون‌های مهارتی شامل کمکهای اولیه، کار با تجهیزات فنی کوهستان، جاده، سیلاب، چادرزنی و تجهیزات آمبولانس گرفته شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: اولین دوره بازآموزی پرسنل مربی کمک‌های اولیه استان، امروز در سالن شهید احمدی‌روشن جمعیت هلال احمر مرکز استان با حضور 20 مربی برگزار شد.
میقانی با اشاره به این که این دوره در سه مقطع برگزار خواهد شد، تصریح کرد: دوره بازآموزی به مدت 6 ساعت و با مباحث روش تدریس و نحوه آموزش CPR، طریقه استفاده از مانکن های آموزشی در کلاس درس و روش نگهداری از این مانکن ها آشنا شده و به صورت عملی تمرین کردند.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر گلستان 60 پرسنل مربی کمک‌های اولیه دارد که در سه کلاس 20 نفره آموزشی شرکت خواهند داشت.
وی همچنین با اشاره به اهدای یک قطعه زمین توسط داوطلب جمعیت شهرستان گمیشان به هلال احمر این شهرستان گفت: این زمین به منظور احداث پایگاه امداد و نجات در گمیشان اهداء شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مساحت این زمین هزار و 500 مترمربع است که توسط "فرزاد خوزین" داوطلب هلال احمر گمیشان اهداء گردید.
میقانی اضافه کرد: ایجاد پایگاه امدادو نجات در راستای پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث و نجات مصدومان ناشی از آن نقش مهمی را ایفا می‌کند و در سرعت امدادرسانی به حوادثی مانند سیل، زلزله و سایر حوادث طبیعی و غیر طبیعی هم اثرگذار است.
وی یادآور شد: احداث پایگاه امداد و نجات در گمیشان براساس سند آمایش سرزمینی هلال احمر گلستان پیش بینی شده که ساخت آن با کمک خیرین به مرحله اجرایی خواهد رسید.
** علی آباد کتول
فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آباد کتول گفت: صبح امروز دوشنبه 29 شهریور ماه جسد پیرمردی 81 ساله در سر چاه آب مزارع کشاورزی در شهر سنگدوین از توابع این شهرستان کشف شد.
سرهنگ الیاس تازیکه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش و تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وجود جسد مردی در محل مذکور، مامورین انتظامی شهرستان با حضور در محل، جسد این پیرمرد را در کنار چاه آب کشف کردند.
وی بیان داشت: بررسی‌ها نشان از وجود آثار برندگی در پنج نقطه از بدن مقتول وجود دارد که نشان می‌دهد وی با شی برنده و تیزی به قتل رسیده باشد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بررسی صحنه محل پیدا شدن جسد، هیچگونه آثار سرقتی مانند بردن لوازم و موتورچاه آب و حتی گوشی تلفن همراه مقتول مشاهده نشده و وجود این اشیا نشان می‌دهد، فرضیه قتل بخاطر سرقت رد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان علی‌آبادکتول گفت: مقتول از اهالی روستاهای توابع شهر سنگدوین بوده و علت بروز قتل در دست بررسی است.
تازیکه تصریح کرد: تلاش برای شناسایی قاتل یا قاتلین این پیرمرد ادامه دارد و اخبار تکمیلی به مراتب از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی از مردم خواست به شایعات و مطالب منشره در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار انتظامی را تنها از طریق پایگاه خبری پلیس یا رسانه‌های رسمی پیگیری نمایند.
شهرستان علی‌آباد کتول در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گلستان قرار دارد.
برچسب‌ها دادگستری آزادی زندانیان گرگان گلستان قوه قضاییه

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/324937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد