پیام خوزستان

آخرين مطالب

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان:

دشمن به دنبال تقدس‌زدایی از دفاع مقدس است سياسي

دشمن به دنبال تقدس‌زدایی از دفاع مقدس است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: دشمن بعد از هشت سال دفاع مقدس به جنگ نرم کوچ کرده و تاکتیک خود را عوض کرده است. یکی از کارهایی که در حوزه دفاع مقدس در حال انجام است، تحریف دفاع مقدس است اما ما در مقابله با این تحریف دشمن باید به بیان حقایقی بپردازیم که در طول هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد.

سردار نعمت‌الله باقری در نشست خبری ویژه هفته دفاع مقدس که امروز (28 شهریور) در اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت، اظهار کرد: شهدای صدر اسلام باعث نگه داشتن اسلام، شهدای انقلاب منتج به پیروزی انقلاب و شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، مدافعین وطن و مدافعین سلامت، منتج به ادامه راه انقلاب شدند. انقلابی که با شعار استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و دفاع از مظلومین جهان، به ثمر نشست و به مزاج دشمنان و ابرقدرت‌ها خوش نیامد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: چه پیش از پیروزی و چه پس از پیروزی انقلاب، دشمنان درصدد خفه کردن انقلاب در نطفه بودند و دلیل این کار منافعی بود که ابرقدرت‌های غرب و شرق تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از این مرز و بوم داشتند. در دوران مبارزات امام و مردم انقلابی، همه ما شاهد بودیم دشمنان چه تلاش‌هایی می‌کردند که انقلاب به ثمر نشیند اما بعد از پیروزی، دشمنان وقتی دست خود را کوتاه دیدند، دست به توطئه‌های مختلف زدند. بعد از پیروزی انقلاب درگیری‌هایی در مناطق مختلف کشور به راه انداختند تا بتوانند خدشه‌ای به انقلاب وارد کنند. بعد از آن بحث تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، تیر نهایی بر پیکر استکبار بود. اما دشمن دست‌بردار نبود و پس از آن توطئه حادثه طبس را به وجود آورد که با شکست مواجه شد اما دشمن دست‌بردار نبود. یک سال و اندی از پیروزی انقلاب می‌گذشت که دشمن به فکر راه چاره‌ای بود و با تمام برنامه‌ریزی‌هایی که کرده بود بهترین کسی را که برای مقابله با انقلاب می‌توانست پیدا کند، صدام بود. البته ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم تنش‌هایی با عراق داشتیم و عراق پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تعرضاتی به مرزهای ایران داشت.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه شخصیت قدرت‌طلب صدام باعث شده بود که آمریکا او را به عنوان سدی در برابر جبهه اسلامی قرار دهد و او را وارد جنگ علیه ایران کرد، گفت: در 31 شهریور پس از تنش‌های مرزی، صدام با ایران وارد جنگ شد. ابرقدرت‌ها چنان صدام را توجیه کرده بودند که اعلام کرده بود ظرف سه روز استان خوزستان و یک هفته تهران را فتح خواهم کرد و کار به جایی کشیده بود که بعد از اعلام جنگ با خبرنگاری مصاحبه می‌کرد، مصاحبه را قطع کرد و گفت که ادامه مصاحبه در تهران باشد. اما وقتی وارد جنگ شد بر اساس اطلاعات غلطی که آمریکا و برخی کشورهای همسایه به او داده بودند، دیدیم که بعد از سه روز تنها کاری که کرده بود تصرف یک پاسگاه مرزی شلمچه بود. نتیجه سه روز تصرف خوزستان، تصرف یک پاسگاه در شلمچه شد. پس از آن مردم خرمشهر به مدت 34 روز توانستند با همکاری ارتش و سپاه، ارتش صدام را پشت دروازه‌های خرمشهر نگه دارند و جنگی که قرار بود یک هفته تمام شود، هشت سال طول کشید و عاقبت این جنگ چیزی جز پیروزی انقلاب اسلامی نبود.
باقری با اشاره به تلفات چند برابری ارتش بعثی عراق در جنگ هشت ساله، خاطرنشان کرد: در کنار پیروزی، بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب شد اما دشمن تلفات چندبرابری داده بود. اگر ما 200 تا 220 هزار شهید دادیم، ارتش عراق بیش از 600 هزار کشته داد. ما در بحث آزادسازی خرمشهر 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته از عراق داشتیم و مجموع اسرا، کشته‌ها و زخمی‌های کشور عراق قریب به سه برابر آن چیزی بود که مردم ایران تقدیم انقلاب و کشور کردند و از بیش از 42 کشور اسیر از ارتش عراق گرفتیم. در جنگ هشت ساله، نظام جمهوری اسلامی ایران یک تنه در برابر دنیا ایستاد. حدود 84 کشور در حوزه‌های مختلف به عراق کمک کردند تا چه بسا بتوانند جنگ را بر اساس منافع و اهداف خود به پایان برسانند.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای تقدس زدایی از دفاع مقدس، تاکید کرد: اما دشمن بعد از هشت سال دفاع مقدس به جنگ نرم کوچ کرده و تاکتیک خود را عوض کرده است. یکی از کارهایی که در حوزه دفاع مقدس در حال انجام است، تحریف دفاع مقدس است. یعنی در کنار تحریم، با عملیات روانی به دنبال تقدس‌زایی از مقاومت مردم و تحریف دفاع مقدس است. مقام معظم رهبری و امام خمینی از جنگ هشت ساله به عنوان یک جنگ مقدس یاد می‌کنند. اما دشمن با تحریف به دنبال تقدس‌زدایی از مقاومت رزمندگان، ایثارگران و مردم است. دشمنان به دنبال این هستند که نسل کنونی و آینده را نسبت به امام، رهبری و رزمندگان بدبین کنند. یکی از موضوعاتی که در بحث جنگ مطرح می‌کنند این است که امام خمینی هیچ سبقه نظامی نداشته و باعث شده جوانان کشور را وارد جنگ کند و در نهایت به کشتن دهد. در بحث تقدس‌زدایی از فرماندهان جنگ، دشمن در حال انجام این کارها است. اما در مقابله با این تحریف دشمن باید به بیان حقایقی بپردازیم که در طول هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد؛ اینکه کشور ما به همت مردم، امام و رهبری هشت سال در برابر ابرقدرت جهان جنگید و ما شروع کننده جنگ نبودیم و مدافع وطن خود بودیم.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان ادامه داد: ما در مجموعه نیروهای مسلح و رسانه‌ها در مقابل اقدام روانی دشمن باید حقایقی که در جنگ اتفاق افتاد را در مقابل تحریف‌های دشمن به تصویر بکشانیم. کاری که اکنون در مجموعه نیروهای مسلح انجام می‌دهیم، همین است. اگر بتوانیم این حقایق را برای نسل امروز و آیندگان به تصویر بکشانیم و به جوانان امروز و فردا بازگو کنیم که جوانان گذشته مثل شهید فهمیده و بهنام محمدی، حقایق جنگ ما هستند.
وی با بیان اینکه شعار دفاع مقدس «ما مقتدر هستیم» است، خاطر نشان کرد: بر اساس روزشماری که مشخص شده، در روز 31 شهریور که آغازگر جنگ تحمیلی توسط عراق بود، هر ساله نمایش اقتدار نیروهای مسلح را در سطح کشور داشتیم، اما امسال و سال گذشته به خاطر کرونا برنامه رژه تعطیل شد و به دیدار فرماندهان و پیشکسوتان با ریاست جمهوری محول شد. این برنامه به صورت ویدئوکنفرانسی و با شرکت بیش از یک میلیون نفر برگزار خواهد شد. در روز دوم پنجشنبه (یکم مهر)، عطرافشانی گلزار شهدا را داریم که قرار شده به صورت محدود و توسط فرماندهان انجام شود. روز سوم جمعه (دوم مهر) با عنوان مصونیت زنان، خانواده و سلامت است. روز چهارم شنبه (سوم مهر) تجلیل از دانشجویان نخبه و طلاب مبارز در بحث کرونا را خواهیم داشت. استان خوزستان در کمک طلاب به دانشگاه علوم پزشکی و حضور در بیمارستان‌ها به عنوان استان الگو معرفی شد.
باقری ادامه داد: روز پنجم یکشنبه (چهارم مهر) دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف را داریم که پویش همدلی و کمک به دانش‌آموزان را خواهیم داشت. در کمک‌های مؤمنانه از سال گذشته در راستای فرمان مقام معظم رهبری، سپاه و بسیج در کنار سایر مجموعه‌های نیروهای مسلح، خیرین و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شدند و تا الان مجموعه سپاه مانند دیگر مجموعه‌ها بیش از یک میلیون و 250 هزار بسته معیشتی توزیع کرده و اکنون با توجه به بازگشایی مدارس حدود 15 هزار بسته حمایتی نوشت‌افزار توزیع می‌شود. روز ششم دوشنبه (پنجم مهر) وحدت ملی، بصیرت دشمن‌شناسی، استکبارستیزی است. هر ساله به مناسبت شکست حصر آبادان رزمایشی داشتیم که امسال به دلیل کرونا لغو شده است. روز هفتم سه‌شنبه (ششم مهر) دیدار با نماینده ولی‌فقیه را خواهیم داشت و آخرین برنامه نیز برگزاری گرامیداشت فرماندهان دفاع مقدس و 85 شهید شاخص استان خوزستان را خواهیم داشت. جمعاً هزار و 141 برنامه در سطح استان خوزستان در مجموعه سپاه و بسیج خواهیم داشت. علاوه بر این تولیدات دفاع مقدس نیز پخش خواهد شد. گرامیداشت شهدای 31 شهریور 97 نیز که یکی از برنامه‌های ویژه خواهد بود که برگزار خواهد شد؛ شهدایی که توسط عناصر کوردل و خودفروخته در اهواز به شهادت رسیدند و حدود 30 نفر از مردم عادی و نیروهای مسلح به شهید شدند. اما بخش عظیمی از این برنامه‌ها از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها اجرا خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به بخشی از اقدامات سپاه، گفت: در خصوص کمک به معیشت مردم، نیروهای مسلح وارد میدان شده‌اند؛ ما بعد از جنگ مجموعه‌ای به نام جهاد سازندگی داشتیم که در محرومیت زدایی کمک می‌کرد اما اکنون مجموعه بسیج سازندگی این کار را انجام می‌دهد. حدود 400 میلیارد تومان ظرف سال گذشته و امسال، سپاه و بسیج به معیشت مردم کمک کرده است. بخشی از مردم ما درآمد روزانه دارند یعنی اگر فرد سرکار نرود، حقوقی هم ندارد این ها در اولویت ما در مجموعه سپاه و بسیج بودند.
وی در پایان با بیان اینکه اولویت اول سپاه حضرت ولی عصر(عج) معیشت مردم و محرومیت زدایی است، تصریح کرد: اکنون سپاه در حال ساخت جاده‌ای در احمد فداله است و در زمینه پروژه‌های آبرسانی و ساخت منازل برای مناطق محروم فعالیت می‌کند. سال گذشته با همکاری کمیته امداد 300 واحد منزل ساختیم و در بحث سیل حدود 900 واحد را ترمیم کردیم. یکی از اولویت‌های ما رفع بیماری است؛ در این راستا و اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های کوچک زودبازده راه اندازی شدند که باعث ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/324598/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی

کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

مرحله اول آزمون سراسری در خوزستان برگزار شد

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

مقاومت ترموود در برابر آتش

افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان