پیام خوزستان

آخرين مطالب

عطوان: رسیدن سوخت ایران به لبنان پیروزی محور مقاومت و شکست تحریم‌های آمریکاست اجتماعی

عطوان: رسیدن سوخت ایران به لبنان پیروزی محور مقاومت و شکست تحریم‌های آمریکاست
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

پیام خوزستان


یکی از تحلیلگران جهان عرب با اشاره به رسیدن تانکرهای حامل سوخت ایران برای مردم لبنان از آن به عنوان پیروزی برای محور مقاومت و درهم شکستن تحریم‌های آمریکا بدون شلیک یک گلوله نام برد. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب در مطلبی در روزنامه الکترونیکی رای الیوم با اشاره به رسیدن محموله سوختی ایران به لبنان نوشت: چگونه تحریم آمریکا بدون شلیک یک گلوله درهم شکست؟ گزینه‌های واشنگتن و متحدانش پس از این شکست خفت بار چه خواهد بود؟
وی می‌نویسد: ما هم مانند میلیون‌ها نفر دیگر شاهد بودیم که تانکرهای حامل مازوت ایران، از مرز سوریه به داخل منطقه «بقاع» لبنان وارد شد تا محموله خود را تخلیه کند و این محموله به طور رایگان میان بیمارستان‌ها، خانه سالمندان و دار الایتام توزیع شود و مازاد آنهم به بیمارستان‌های خصوصی و نانوایی ها با قیمت‌های پایین تر از قیمت تمام شده فروخته می‌شود.
عطوان می‌افزاید: باوجود اینکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان از مردم خواست که از جشن و گردهمایی به منظور عدم تنگنای طرف دیگر و تحریک آن، پرهیز کنند؛ اما مردم در دو طرف جاده با شادی زاید الوصفی حضور یافتند و برخی از آنها به سمت کاروان حامل سوخت گل پرتاب کردند تا این پیروزی بزرگ معنوی و سیاسی را جشن بگیرند.
این تحلیلگر اعلام کرد: این شادی بجاست و فقط آنانی درک می‌کنند که بیش از شش ماه به سبب از کارافتادن ژنراتورهای برق دولتی و خصوصی به سبب نبود مازورت، در تاریکی مطلق به سر بردند یا کسانی که گرسنگی کشیده و نانی برای کودکان خود به علت از کارافتادن نانوایی ها نداشتند یا دارویی برای کودکان خود نیافتند و یا ساعات طولانی در صف‌های طویل مقابل پمپ بنزین‌ها برای زدن چند لیتر بنزین به خودرو خود، منتظر ماندند.
وی نوشت: بسیاری از متحدان و حامیان آمریکا در رسیدن نفتکش‌هایی که حامل سوخت به بندر« بانیاس» سوریه بودند، با دیده تردید نگریستند و به هدف قرار دادن آن از سوی آمریکا و متحدش اسرائیل در پهنه دریا یا در بندر سوری میزبان آن یا حتی هدف قرار دادن تانکرهایی که سوخت را به بقاع لبنان می‌رسانند، دلبسته بودند؛ اما امید آنها ناامید شد و همه این دلخوشی آنها بر باد رفت.
عطوان ادامه داد: با رسیدن نفت ایران به لبنان سه تحریم به طور همزمان درهم شکست هم تحریم نفتی ایران، هم تحریم بنادر سوریه و هم تحریم ملت لبنان. قانون شوم «سزار» آمریکا نفس های آخرش را می‌کشد.
وی نوشت: حزب الله از تحریم آمریکایی علیه لبنان که با هدف تضعیفش، خلع سلاحش و تحریک لبنانی ها یا بیشتر آنها علیه آن و ایجاد جنگ داخلی برای فرسوده کردن آن اعمال شده بود با نهایت سربلندی و برنده بیرون آمد. همچنین ایران و نیز سوریه که در گشودن بنادرش برای کاهش رنج ملت برادر لبنان تردید نکرد و این با وجود آن است که به سبب بحرانی که در آن به علت تحریم به سر می‌برند، اولی تر بودند.
این تحلیلگر گزارش داد: این تاکیدی بر دو موضوع است؛ نخست، وجود رهبری مقاومت که می‌تواند تصمیم به چالش بگیرد. این در سید حسن نصرالله نمایان شد که توان و روحیه و توانایی جنگی بالا دارد و همه تبعات آنرا می‌پذیرد و در کنار آن توان اداره اقدامات لجستیکی مربوط به آن اعم از فراهم کردن حمل و نقل، انبار و توزیع این سوخت را داراست.
دوم، برداشت نادرست دولت آمریکا درباره اوضاع و توانایی ها طرف دیگر، میزان رنج ملت لبنان، واکنش‌های خشم آلود، اتخاذ تصمیمات اشتباه و دیرهنگام برای کاستن از این درد و رنج بود. همچنین خط بطلانی کشید برای همه ادعاهای دروغینی که دولت آمریکا همواره دم از آن می‌زد مبنی بر اینکه تحریم ها ملت ها را آزار نمی‌دهد بلکه نظام های حاکم را هدف قرار داده است که دروغ بودن آن آشکار شد.
تصویب بیانیه وزارتی لبنان/ تأکید بر حق مقاومتواکنش جنبش «نجباء» به ورود سوخت به لبنان/ جمهوری اسلامی ثابت کرد که هم‌پیمانی قوی استتانکرهای حامل سوخت ایران وارد لبنان شدنددرخواست سید حسن نصرالله از مردم لبنان در آستانه ورود سوختپیام تشکر مقام لبنانی بعد از رسیدن سوخت ایرانانجمن علمای مسلمان لبنان: ابتکار نصرالله منجر به فعال‌سازی پرونده تشکیل دولت شد عطوان می‌افزاید: تحریم ظالمانه آمریکا که مورد حمایت برخی گروه‌های سیاسی داخلی با نهایت تاسف قرار دارد، با عبور اولین تانکر حامل مازورت از مرز سوریه به لبنان شکست خورد و شوکت آمریکا بر باد رفت و متحمل شکست سیاسی و انسانی بزرگی شد.
وی می‌نویسد: عدم برخورد با نفتکش های حامل سوخت و ممانعت از رسیدن آن به سوی ملت لبنان گرسنه و تحریم شده خواه از سوی آمریکا و ناوگان آن یا اسرائیل و جنگنده های آن که به نقش حریم هوایی لبنان ادامه داده و اهدافی در عمق سوریه را یک یا دو باره در هفته هدف قرار می‌دهند؛ مرحله بازدارندگی جدیدی را ایجاد کرد که عنوان بارز آن پیروزی محور مقاومت در جنگ نفتکش هاست.
این تحلیلگر ادامه داد: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تهدید به انتقام جمعی در واکنش به حمله به کشتی اسرائیلی در در دریای عمان در دو ماه قبل با پهپادهای انتحاری، کرده بود، حرفش را خورد و جرات اجرای تهدیداتش را نکرد.
وی نوشت: بالاتر از آن جرات اجرای تهدیدات جدیدش در ممانعت از رسیدن محموله های سوختی ایران و نفتکش هایش به منظور اطمینان دادن به صف طولانی حامیان خود که همچنان به چتر حمایت آمریکا اعتماد دارند، هم نداشت. همان حامیانی که امیدوار به تحریم‌های آمریکا علیه کشورشان لبنان بودند. این دلخوشی هم مانند موارد قبلی بر باد رفت.
عطوان در ادامه آورده است: به فرض که دولت آمریکا تحریمی انجام دهد مرتکب اشتباه بزرگی خواهد شد و بیشتر ملت لبنان اگر نگوییم همه مردم آن را به ملتی مقاوم تبدیل خواهد کرد که جدای از موضوعات طایفه در کنار مقاومت قرار خواهد گرفت و نمونه های بسیاری در این زمینه وجود دارد.
وی می نویسد: دومینوی شکست های آمریکا ادامه دارد. پس از شکست بزرگ آن در افغانستان، فروپاشی امیدهایش در دست یابی به توافق هسته ای با ایران و قبل از آن فروپاشی نظامی متحدش اسرائیل در جنگ اخیر غزه، چهارمین شکست به ناکامی آن در ممانعت در رسیدن نفتکش حامل مازوت ایران و تخلیه نفت آن در بندر بانیاس سوریه در کمال امنیت بود.
عطوان در پایان آورده است: آمریکا انگشتان و پاهایش را در منطقه خاورمیانه سوزانده و همه طرح‌های آن شکست خورده است و در برابرش جز خروج امن نمانده است که خسارتش را کم کند و مانع از رقم زدن «فاجعه فرودگاه کابل» دیگری شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/323867/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

واکنش آمریکا به ادعاهای گروسی درباره برنامه هسته‌‌ای ایران

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام

حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود

آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد

واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت

حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت

مخالف تعطیلی دو روز در هفته هستم؛ با تعطیلی جمعه هم مخالفم! / نماینده‌ها اگر خسته هستند، مجلس را تعطیل کنند

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

مهاجری خطاب به ذوالنور: از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب‌کشی کنید

آیت‌الله دوزدوزانی: آقایی که می‌خواهی روحانی باشی و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود

انتقاد پزشکیان به سکوت مجامع بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل: چرا ککتان نمی‌گزد؟

آغاز نوبت اول آزمون سراسری 1403 با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی

پهلوانی به قامت «حیدر»

عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

استاندار: توسعه صنایع تبدیلی در خوزستان حمایت می‌شود

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم

شناسایی 16 متهم فراری در خرمشهر

5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید