پیام خوزستان

آخرين مطالب

آخرین خبرها از وضعیت کرونایی استان خوزستان اجتماعی

آخرین خبرها از وضعیت کرونایی استان خوزستان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایرنا / رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پنج هزار و 700 نفر از افراد با علایم کرونا، در 24 ساعت گذشته به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند.
فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ورود خوزستان به پیک جدید بیماری بیان کرد: در 24 ساعت گذشته حدود 370 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که این موضوع نشان دهنده افزایش روند بیماری در استان است.
وی به افزایش بار مراجعه به مراکز بهداشتی خوزستان افزود: با توجه به میزان سرایت بالای کرونا دلتا، این ویروس به تدریج در کشور غالب شده و نسبت به سایر جهش‌های شناخته‌شده، بیشترین قدرت سرایت را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در روزهای اخیر بیشتر بیماران به صورت خانوادگی مبتلا شده‌اند گفت: آبریزش بینی، سر درد، گلو درد و ضعف از مهمترین علایم ابتلا به کرونا دلتا است در حالی که در کرونای انگلیسی تب، لرز و سرفه مهمترین علایم بودند، ضمن اینکه قدرت سرایت کرونا دلتا 2 برابر ویروس نوع انگلیسی است.
وی با بیان اینکه افراد کمتر از 50 سال، 2.5 برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به کرونا دلتا هستند افزود: ممکن است فردی سرفه نکند اما ریه او درگیر شده باشد که این مساله موجب مراجعه دیرتر و با حال عمومی وخیم‌تر بیمار می‌شود بنابراین استفاده از روش‌های رادیوگرافیک در تشخیص بیماری موثرتر است.
ابول نژادیان گفت: در شرایط موجود هر نوع سرماخوردگی کروناست مگر خلاف آن ثابت شود لذا از مردم می‌خواهیم به محض بروز علایم بیماری، ارتباط با دیگران را قطع کنند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه از 20 تیر امسال موج افزایش بیماری در خوزستان آغاز شد افزود: در هفته منتهی به هشتم مرداد، تعداد موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان 30 درصد و موارد بستری 32 درصد افزایش یافته در حالی که موارد فوت 10 درصد کمتر شده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به افزایش میزان بستری‌های خوزستان از 800 به یک هزار و 600 نفر اشاره کرد و گفت: پیش از اینکه سیر نزولی پیک سوم کرونا در خوزستان به صورت کامل طی شود دوباره موارد بیماری افزایش یافت و وارد موج جدیدی نشدیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون 55 درصد مبتلایان مرد و 45 درصد مبتلایان در خوزستان زن هستند بیان کرد: 81 درصد مبتلایان بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌ و 19 درصد آنها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند که از این میزان 32 درصد دارای بیماری فشار خون، 30 درصد دیابتی و 24 درصد آنها بیماری قلبی و عروقی دارند.
ابول‌نژادیان با اشاره به اینکه 37 درصد مبتلایان افراد 30 تا 44 سال جامعه هستند گفت: همچنین چهار درصد افراد بالای 75 سال و 11 درصد افراد 60 تا 74 سال به این بیماری مبتلا شدند که این میزان پایین ابتلا به دلیل واکسیناسیون سالمندان است.
وی با بیان اینکه 57 درصد فوت‌شدگان خوزستان مرد و 43 درصد زن هستند و میانگین فوت افراد 67 سال است افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری و میزان بستری ها، موارد فوت در خوزستان به تدریج در حال افزایش است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص کنترل پروازهای هوایی گفت: خوزستان نخستین استانی بود که پرواز رفت و برگشت به کیش را لغو کرد همچنین از کارکنان شرکت ملی حفاری که هر هفته به سیستان و بلوچستان سفر می کنند تست گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه روزانه تا 30 هزار نفر در استان خوزستان واکسینه می‌شوند افزود: تاکنون حدود 800 هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است.تاکنون
شهرستان‌های اهواز، اندیمشک، دزفول، آبادان، بهبهان، ماهشهر و ایذه بیشترین میزان واکسیناسیون را انجام داده‌اند.
ابول نژادیان با بیان اینکه منعی برای تزریق واکسن بیماران مبتلا به فاویسم در خوزستان وجود ندارد ادامه داد: فعلا واکسیناسیون زنان باردار انجام نمی‌شود اما تزریق واکسن برای زنان شیرده لازم است. تاکنون در هیچ جای دنیا واکسنی برای افراد زیر 18 سال تایید نشده است.
وی به واکسیناسیون بیماران دیابتی اشاره کرد و افزود: در اهواز مرکز جامع سلامت شماره 9 در کوی مشعلی، مرکز جامع سلامت شماره هفت در دروازه، و سالن اجتماعات مرکز بهداشت غرب اهواز واقع در خیابان 16 کیان‌آباد برای واکسیناسیون بیماران دیابتی در نظر گرفته شده و این بیماران نباید به مراکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: مقدمات واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ تلفن‌ها، کارکنان بانک‌ها، اساتید دانشگاه‌، پلیس راه و سربازان در دستور کار است که به زودی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز 15 درصد افراد بالای 75 سال برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند افزود: مرگ و میر در این گروه سنی بالا است بنابراین از این افراد تقاضا داریم که برای دریافت واکسن مراجعه کنند. همچنین حدود 40 درصد افراد 45 تا 65 سال خوزستان نیز واکسن نزده‌اند که باید هرچه سریعتر اقدام کنند.
ابول نژادیان ادامه داد: فردی که یک دز واکسن تزریق کرده مانند کسی است که هنوز واکسن دریافت نکرده لذا با یک دز واکسن، ایمنی ایجاد نمی‌شود بلکه 15 روز پس از تزریق دز دوم، ایمنی خوبی در بدن ایجاد می‌شود.
وی همچنین گفت: هم اکنون ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های رازی و امیرالمومنین اهواز تقریبا کامل شده و بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و سینای اهواز نیز به چرخه پذیرش بیماران کرونایی اضافه شده‌اند. 
هم اکنون 9 شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، 9 شهرستان نارنجی و 9 شهرستان زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/310386/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد.

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

صرفه جویی 2/5 میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت

کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند

استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

بیانیه 17 کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

نجات جان 10 بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد

مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود

کشف محموله قاچاق در آبراه اروند

آزادی 7 زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود

پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

120 روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز