پیام خوزستان

آخرين مطالب

چوبه دار در انتظار قاتل مرد میانجی اجتماعی

چوبه دار در انتظار قاتل مرد میانجی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مرد مغازه‌داری که در جریان یک نزاع میانجی دعوا را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد
قتل منجی با ضربات چاقو
به گزارش خبرنگار ما روز هشتم تیر سال گذشته به مأموران پلیس تهران خبر رسید جنایتی در یکی از خیابان‌های یافت‌آباد به وقوع پیوسته است. وقتی مأموران خود را به محل حادثه رساندند، مشاهده کردند دو نفر هدف ضربات چاقو قرار گرفته‌اند که یکی از آنها فوت و نفر دوم که جوان‌تر است، زخمی شده است. جوان مجروح به بیمارستان منتقل شد و جسد مقتول نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت.
کارآگاهان جنایی تهران وقتی وارد عمل شدند، به تحقیق از شاهدان پرداختند و فهمیدند قاتل مردی میوه‌فروش به نام حسن است که پسر شریک خودش را زخمی کرد و یکی از همسایه‌ها به نام جعفر را که در همان نزدیکی قصابی داشت، به قتل رسانده است. بررسی‌های انجام‌شده مشخص کرد حسن روز حادثه با پسر شریکش درگیر شده بود و جعفر قصد داشت وساطت کند و با میانجیگری به غائله خاتمه دهد که او نیز مورد غضب قاتل قرار گرفته و با ضربه چاقوی او کشته شد.
پسر زخمی بعد از مداوای اولیه تحت بازجویی قرار گرفت و به تشریح واقعه پرداخت. او گفت: پدر من در مغازه میوه‌فروشی با حسن شریک شده بود و من هم به مغازه رفت‌وآمد داشتم. روز حادثه در مغازه بودم که حسن هم سر رسید. او اصلا حالت طبیعی نداشت.
با‌این‌حال از من خواست به خانه برگردم. به او گفتم بهتر است بمانم و کارها را انجام بدهم؛ اما او ناگهان عصبانی شد و شروع به دادوفریاد کرد. دعوای میان ما بالا گرفت و دراین‌میان جعفر به قصد میانجیگری وارد مغازه شد؛ اما حسن که بسیار عصبانی بود، هر دو ما را با چاقو زد و بعد هم به‌سرعت فرار کرد. حسن بعد از ارتکاب این جنایت به مکانی نامعلوم گریخته بود.
به‌همین‌سبب تجسس‌های گسترده‌ای برای یافتن ردی از او آغاز شد. این جست‌وجوها تا روز 26 تیر سال گذشته به طول انجامید تا اینکه خبر رسید متهم در شهرستان شیروان تصادف کرده و اکنون در بیمارستان بستری است. این‌گونه بود که تیمی از کارآگاهان جنایی راهی شهرستان مدنظر شدند و متهم را بعد از مداوا بازداشت کردند.
متهم بعد از انتقال به تهران به نزاع مرگ‌بار اعتراف کرد. سپس برای او قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد و متهم در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. در جلسه دادگاه اولیای‌دم مقتول برای حسن درخواست قصاص کردند. مادر جعفر گفت: پسرم بی‌گناه کشته شد. او هیچ‌گونه اختلاف و درگیری با کسی نداشت و روز حادثه نیز فقط می‌خواست کاری کند که دعوا تمام شود. او تازه دو سال بود ازدواج کرده بود و مرگش شوک بزرگی به همه ما وارد کرد و من رضایت نمی‌دهم و خواستار قصاص متهم هستم. جوان زخمی نیز در جایگاه ایستاد و گفت: من در این دعوا مجروح شدم و به‌ خاطر جراحت‌هایم تقاضای دیه دارم.
وقتی نوبت به متهم 47‌ساله رسید، ماجرا را این‌طور شرح داد: دو سال بود در مغازه‌ میوه‌فروشی با فردی شریک شده بودم و در این مدت مشکل خاصی نداشتیم. من زندگی آبرومندانه‌ای داشتم تا اینکه 15 سال قبل از همسرم جدا شدم. دلیل جدایی ما بچه‌دارنشدن‌مان بود. بعد از طلاق اوضاع زندگی‌ام به‌ هم‌ ریخت و به ماده مخدر شیشه اعتیاد پیدا کردم. از آن به بعد همه چیز خراب شد و زندگی‌‌ام از بین رفت.
متهم به قتل ادامه داد: روز حادثه مشروب مصرف کرده و شیشه کشیده بودم. اصلا حال طبیعی نداشتم. وقتی به مغازه رفتم، دیدم پسر شریکم آنجاست. از او خواستم به خانه برود و گفتم خودم در مغازه می‌مانم؛ اما قبول نکرد و من هم عصبانی شدم. وقتی دادو‌فریاد کردم، جعفر که در نزدیکی مغازه من قصابی داشت، جلو آمد تا من را آرام کند؛ اما من متوجه رفتارم نبودم.
به‌ سمت وانت شریکم رفتم. می‌دانستم او همیشه برای بریدن هندوانه در خودرواش چاقو دارد. آن را برداشتم و ضربه‌ای به پسر شریکم زدم. اصلا متوجه نشدم جعفر را هم زده‌ام. بعد از این ماجرا به‌سرعت فرار کردم. ابتدا به خانه خواهرم رفتم. بعد از آنجا راهی شهریار شدم و سپس به مشهد رفتم و در آخر هم به شهرستان شیروان رفتم و در آنجا مخفیانه زندگی می‌کردم تا اینکه با یک موتور تصادف کردم و من را به بیمارستان بردند. بعد از آن بازداشت شدم.
من وقتی در خانه خواهرم بودم، فهمیدم جعفر را هم زده‌ام و او فوت شده است. تا قبل از آن اصلا از این اتفاق خبر نداشتم. حسن در ادامه اظهاراتش گفت: من اصلا اختلافی با جعفر نداشتم و او در این درگیری تقصیری نداشت و فقط می‌خواست وساطت کند. جعفر بی‌دلیل کشته شد و من شرمنده خانواده‌اش هستم و از آنها عذرخواهی می‌کنم و درخواست بخشش دارم.
متهم درباره اتهام زخمی‌کردن پسر شریکش نیز گفت: قبول دارم در آن درگیری ضربه‌ای به پشت او زدم و باعث شدم مجروح شود.
در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم به دفاع از او پرداخت و در نهایت با پایان دفاعیات این متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و درخواست اولیای‌دم حسن را به جرم قتل به قصاص و به‌ خاطر ضرب‌وجرح به پرداخت دیه محکوم کردند.
منبع: شرق

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/309354/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

خبر یک نماینده برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

نمایی زیبا از چالکندی دزفول

هوای هندیجان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت

هاشمی: باید پیوست فرهنگی فدراسیون ها تقویت شود

نگاهی به رقیبان آزادکار ایران برای کسب سهمیه

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

مخالفت «وابا» با حضور حامد حدادی در شهرداری گرگان

رفتن پیولی از میلان قطعی شد

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

جایزه کتاب سال فراخوان داد

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی

تداوم بارش باران در خوزستان

رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی

بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»

حدنگاری اراضی کشاورزی 6 واحد ثبتی خوزستان

مقاومت سنگربان بولونیا مقابل سردار آزمون شکست

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی 2 زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد

برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم

نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی

مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی

انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها

قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای 18 عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید

تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

مرگ حقه، میکروب بهانه است

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!

زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت

نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی

الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک

سایپا به لیگ برتر والیبال برگشت

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران