پیام خوزستان

آخرين مطالب

تجلیل از 3 جانباز و ایثارگر بانک صادرات ایران در همایش ملی اسوه‌های ایثار اقتصادي

تجلیل از 3 جانباز و ایثارگر بانک صادرات ایران در همایش ملی اسوه‌های ایثار
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در این همایش که با حضور سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید امور ایثارگران، حجت‌الاسلام حسن ثقفی، مشاور وزیرامور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران و جمعی از جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدای بانک‌ها، بیمه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد و امور دارایی برگزار شد، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی ایثارگران شاغل در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و تقویت فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت مورد تاکید قرار گرفت. همچنین در این مراسم که با تصاویری از شهدای بانک‌ها و نهادهای مذکور مزین شده بود از مقام شامخ ٧٢ هزار شهید و ایثارگر، خانواده‌های معظم ایثارگران و جانبازان مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی تجلیل شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش نگاه عمیق به جوهره و کنه حوادث تاریخی از جمله دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه نگاه عمیق به تاریخ همواره موجب عبرت بشر بوده گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه‌ای برجسته در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است. وجود ٧٢ هزار شهید، ایثارگر، جانباز و خانواده‌های معظم شهدا در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای زندگی ما عبرت است و مرور بنیان حماسه آزادسازی خرمشهر نشان می‌دهد که این پیروزی اهمیت والایی در سرنوشت ما انسان‌ها در ایران، در عالم خلقت و در جهان و جبهه مقاومت داشته است.
سعید اوحدی با بیان اینکه نام واقعی عملیات آزادسازی خرمشهر «الی بیت‌المقدس» بود، افزود: ما همچنان استمرار پیروزی‌های عملیات بیت‌المقدس را در زندگی خودمان و جبهه مقاومت و در جبهه آزادی‌خواهان جهان می‌بینیم.
وی تاکید کرد: هر سال با افتخار در مراسم آزادی خرمشهر حاضر می‌شویم و عملیات آزادسازی خرمشهر ورای تحلیل‌های ظاهری و یک اتفاق تاریخی است.
اوحدی با بیان این پرسش که چرا بعد از آزادسازی خرمشهر جنگ را ادامه دادیم؟ تاکید کرد: اگر عملیات الی بیت‌المقدس را ادامه نمی‌دادیم، امروز باید با ذلت و خواری به دنبال میزهای مذاکره برای حفظ ارزش‌های خودمان می‌بودیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت ایثارگری‌های سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: فتنه داعش، فتنه‌ای همسو با اهداف صدام افلقی بود و آمده بودند تا اهداف اسراییل را در منطقه دنبال کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم با بیان اینکه در آغاز دفاع مقدس، دشمن برای براندازی نظام به طمع افتاده بود، گفت: چهار نسل به هم پیوسته در کنار هم ایستادند و برای خدا قیام کردند و با اطاعت، ارتباط معنوی و تبدیل شدن به امت واحده، آزادسازی خرمشهر را رقم زدند و حماسه بزرگی را آفریدند.
حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری تاکید کرد: اگر امروز می‌خواهیم مشکلات جامعه را حل کنیم، آنهایی می‌توانند موفق شوند که این مسیر را پیموده باشند. هر کس برای کمال مطلق، با دانایی تمام و تشخیص درست و خردمندانه تلاش کند و دنیا برایش کوچک و آخرت برایش بزرگ باشد، می‌تواند با فکر عمیق منشأ آثار بزرگ باشد.
وی تاکید کرد: نباید از کار خیر خسته شویم و هر جا کار خیر کردیم بدانیم که آنجا جایگاه شهادت است.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران در ابتدای این مراسم با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر از آن به عنوان فتح‌الفتوح عظیم یاد کرد و گفت: این پیروزی بیانگر تاثیر ایمان راسخ و اخلاص بر اساس ارزش‌های دینی بود که رزمندگان با دست خالی حرکتی بزرک را رقم زدند به نحوی که امام راحل فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
حجت‌الاسلام حسن ثقفی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: این پیام حضرت امام دو پیام داشت. اول اینکه این پیروزی مانع غرور نشود و دوم اینکه درسی برای همه مردم و مسئولین کشور بود که تضمین پیروزی برای همیشه نیاز به اخلاص، ایمان راسخ دارد و لازم است که انسان خود را وقف دین و توحید کند.
وی سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگاهداشتن یاد و خاطره شهدا را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا نیاز اساسی کشور است و باید از وجود ایثارگران در فکر، فرهنگ و اندیشه و همچنین در ارکان اجرایی کشور استفاده کرد.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران با بیان اینکه در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از ٧٥ هزار ایثارگر داریم، از استخدام پنج هزار فرزند شهید در سازمان امور مالیاتی خبر داد و افزود: همه این افراد دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری بوده‌اند. در بخش‌های مختلف وزارت‌خانه نیز برای بهبود فضای کسب و کار، بودجه‌ریزی عملیاتی، اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، حسابداری و حسابرسی و... از وجود ایثارگران استفاده شده است.
در این مراسم از حسین هوشت آشتیانی، عبداله بهنامی‌نیا و عبدالرحیم فرخ سهراب سه تن از جانبازان و ایثارگران بانک صادرات ایران و سه تن دیگر از جانبازان دفاع مقدس از سازمان امور مالیاتی و مجموعه وزارت اقتصاد تجلیل شد.
حسین هوشت آشتیانی جانباز شاغل در بانک صادرات ایران که در سال ٦٧ در سه راه حسینی منطقه دارخوین مجروح و به درجه جانبازی نایل شده است، در حاشیه این مراسم با مهم برشمردن توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، خواستار توجه ویژه به ظرفیت‌های ایثارگران شد و افزود: ظرفیت‌ها و استعدادهای علمی فراوانی در این حوزه وجود دارد و ایثارگران با وجود مشکلات و مسایل ویژه‌ای که دارند، با اخلاص و جدیت، تلاش فراوانی در پیشبرد فعالیت‌های بانک صادرات ایران به کار می‌گیرند که توجه بیشتر مدیران را می‌طلبد.
عبداله بهنامی‌نیا دیگر کارمند بانک صادرات ایران نیز در خصوص اهمیت توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از توانمندی‌های ایثارگران در بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: افرادی که در زمان جنگ زحمت کشیده‌اند، اگر در حوزه مدیریت و سایر تخصص‌هایی که مورد نیاز جامعه ماست، به کار گرفته شوند، برای پیشبرد و تحقق اهدافی که به واسطه آنها مردم می‌توانند راحت‌تر زندگی کنند، مثمرثمر خواهند بود.
عبدالرحیم فرخ سهراب، دیگر همکار بانک صادرات ایران نیز با تاکید وجود استعدادها و توانمندی‌های جامعه ایثارگری در مجموعه وزارت اقتصاد، گفت: من علاوه بر حضور در شبکه بانکی کشور، دبیرکل جمعیت آزادگان دفاع مقدس نیز هستم. تلاش داریم تا در آینده با برگزاری همایشی، ظرفیت‌ها و توانمندی ایثارگران شبکه بانکی را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به نحو بهینه‌ای به کار بگیریم. این تجربه طی ١٠ سال دوران اسارت مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم از آن تجربیات استفاده کنیم. این تجربیات در حوزه فرهنگ مورد استفاده قرار گرفته اما در حوزه اقتصاد هنوز معرفی نشده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/306062/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی