پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرکل بنیاد مسکن استان عنوان کرد

ایمن‌سازی 67 هزار واحد مسکن روستایی در خوزستان اقتصادي

ایمن‌سازی 67 هزار واحد مسکن روستایی در خوزستان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه آمار دقیقی از خانه های نا ایمن در خوزستان وجود ندارد، گفت: در استان خوزستان حدود 260 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد و در برنامه ای که داشته ایم تاکنون حدود 67 هزار واحد از این تعداد ایمن سازی شده اند.

مسعود انصاریان در نشست خبری با موضوع ساخت مسکن محرومان‌ که امروز، 27 تیرماه در محل بنیاد مسکن خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تلاش ها و اطلاع رسانی های فراوان آن گونه که انتظار می رفت از طرح های ما استقبال نشده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حوزه کاری نسبتا وسیعی دارد و جامعه هدف ما نیز عموما جامعه ضعیف و قشر کم درآمد است که در روستاها ساکن هستند؛ طرحی در کشور تحت عنوان مسکن محرومین آغاز شده است که در خوزستان به دلیل انعقاد دیرهنگام تفاهم‌نامه، دیرتر آغاز شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در طرح مسکن محرومین براساس تفاهم‌نامه‌هایی که با کمیته امداد و بهزیستی داریم، تسهیلاتی شامل 100 میلیون تومان وام با کارمزد 5 درصد و ضمانت سفته زنجیره ای و 30 میلیون تومان وام بلاعوض حتی برای افراد محرومی که تحت پوشش این دو نهاد هم نباشند در نظر گرفته شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان تصریح کرد: سهمیه استان در این طرح 5 هزار واحد مسکونی است که تاکنون دو هزار واحد آن به زلزله زدگان مسجدسلیمان اختصاص یافته است و با توجه به گرانی های به وجود آمده، مردم نتوانستند مسکن خود را تکمیل کنند. سه هزار واحد دیگر را بین دیگر شهرستان های استان برای کسانی که فاقد مسکن یا فاقد مسکن مناسب هستند تقسیم کردیم تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
مردم از فرصت طرح مسکن محرومین استفاده کنند
انصاریان ادامه داد: به فرمانداران نامه زدیم و قرار شد از طریق دهیاری ها این موضوع اطلاع رسانی شود تا افراد بد مسکن، بتوانند از این طریق خانه ای را با شرایط مناسب بسازند و در آن سکونت داشته باشند؛ به مدیران شهرستان ها نیز تاکید می کنم که به روستاها سر بزنند و کارشناسان بررسی کنند و افراد بدمسکن را شناسایی و به آنها پیشنهاد دهند که از این فرصت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه دوره بازپرداخت وام مسکن محرومین 20 سال است، گفت: برخی افراد هنوز مدارک مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات را ارائه نداده اند و متقاضیانی که تا کنون در سامانه ثبت شده اند نزدیک به 500 نفر هستند. در این طرح، صدور پروانه از سوی دهیاری ها رایگان است و نقشه ساختمان نیز از طرف بنیاد مسکن به صورت رایگان انجام می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: مردم ساکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر می توانند در این طرح شرکت کنند. همچنین از ادارات بهزیستی و کمیته امداد استان درخواست کردیم تا افراد روستایی فاقد مسکن تحت پوشش خود را معرفی کنند.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه تفاهم نامه طرح مسکن محرومین بین بنیاد مسکن، استانداری خوزستان و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده است، گفت: بیشترین اعتبار و سهمیه برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است و چنانچه این اعتبارات جذب شوند و همچنان متقاضی برای دریافت اعتبارات وجود داشته باشیم، از مرکز اقدام به تامین اعتبار خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: استان خوزستان در بخش های مختلف محرومیت دارد؛ یکی از آنها وجود مسکن نامناسب یا ناایمن در شهرهای کوچک و روستاها است؛ تلاش ما بر این است که از محل اعتبار طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی یا طرح های مشابه مانند مسکن محرومین بتوانیم این واحدها را مقاوم سازی و در برابر بلایای طبیعی ایمن کنیم تا در مقابل سیل یا زلزله جان مردم حفظ شود و در کنار آن مردم از یک مسکن در شأن خود استفاده کنند.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در برخی از مناطق شمالی و کوهپایه ای خوزستان مردم همچنان در خانه های خشکه چین زندگی می کنند و در مناطق جنوبی نیز در خانه های ساخته شده با بلوک خشک روی هم چیده، زندگی می کنند که بر اثر سیل یا زلزله ای ضعیف، تخریب می شوند.
انصاریان با بیان اینکه آمار دقیقی از خانه های نا ایمن در خوزستان وجود ندارد، اظهار کرد: در استان خوزستان حدود 260 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد. در برنامه ای که داشته ایم تاکنون حدود 67 هزار واحد ایمن سازی شده اند اما آمار دقیقی از واحدهای ناایمن یا خشکه چین در سرشماری‌ها نداریم زیرا در سرشماری ها تعداد کل واحدهای مسکونی روستایی شمارش می شود.
نیمی از واحدهای مسکونی روستایی خوزستان ناایمن هستند
وی عنوان کرد: با توجه به شناختی که از مناطق مختلف داریم، نیمی از این واحدها ناایمن هستند که از آن ها می توان به مناطق سردشت و شهیون در دزفول، الوارگرمسیری، بخش هتی در لالی، اندیکا، بخش گلگیر مسجدسلیمان، بخش سوسن ایذه، دهدز، بخش صیدون باغملک، تشان و زیدون بهبهان اشاره کرد.
انصاریان با بیان اینکه یک هزار و 500 واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله مسجدسلیمان در حال بازسازی هستند، گفت: علاوه بر طرح بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله در مسجدسلیمان، طرح بازسازی بافت فرسوده برای یک هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان را اجرا می کنیم که در این راستا وام 100 میلیون تومانی و مبالغی نیز بلاعوض پرداخت می شود.
وی افزود: برای 8 هزار واحد مسکونی مصوبه برای ساخت داریم که یک هزار واحد از این تعداد را در حال اجرا داریم و منتظر هستیم مابقی این واحدها از سوی دولت ابلاغ شوند؛ این واحدها شناسایی و تشکیل پرونده داده شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه وام مقاوم سازی مسکن از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: این شرایط یک فرصت است که توسط دولت و نظام فراهم شده است. سیستم بانکی با ما همکاری خوبی دارد و با افراد معرفی شده، قرارداد منعقد می کنند و در این زمینه فعلا مشکلی نداریم.
انصاریان خاطرنشان کرد: مردم باید برای شرکت در این طرح پا پیش بگذارند. در برخی از شهرستان ها با عدم استقبال مردم در خصوص شرکت در این طرح مواجه شده ایم. اعتبارات زمان دار هستند و اگر به موقع اقدام نکنیم و همکاری مردم جذب نشود اعتبارات برگشت خواهند خورد.
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم استان های دیگر نسبت به استان خوزستان بسیار بالا بوده است، افزود: با وجود تلاش ها و اطلاع رسانی های فراوان آن گونه که انتظار می رفت مردم از طرح های ما استقبال نکردند. این در حالی است که در سال گذشته بیش از دو هزار بنر جهت اطلاع رسانی تهیه و نصب شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/304985/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم